План-конспект тематичного дня в 1 класі «Українська рідна мова»

Про матеріал
Методична розробка тематичного дня в 1 класі. Метою є розширення і поглиблення знань учнів про українську мову, виховування любові та поваги до усної народної творчості та авторських творів для дітей;
Перегляд файлу

План-конспект тематичного дня в 1 класі

«Українська рідна мова »

Мета:

  • розширити і поглибити знання дітей про красу і силу рідної мови;
  • виховувати любов та повагу до усної народної творчості та авторських творів для дітей;
  • формувати у дітей бажання досконало знати рідну мову та спілкуватись нею

І. Ранкова зустріч.

Здрастуйте, здрастуйте, здрастуйте,

із мого класу, друзі!

Я вас всіх запрошую

Привітатись у крузі!

1.Привітання. 

Діти стають у коло.

Ясне сонечко проміння

Посилає щедро в клас!

Ну, що ж, друзі, всі зібрались?

Привітатися вже час.

Китайською мовою: «Ні хау!»

Англійською: «Хеллоу!»

Французькою: «Бон жур!»

Білоруською: «День добрий!»

Німецькою: «Гутен таг!»

Молдавською: «Буна зі!»

На Гаваях: «Алоха!»

А у нас на Україні: «Доброго ранку!»

2. Щоденні новини.    Добрий день!

Сьогодні: ( день, число, місяць)

Погода: ______________

3.Гра «Наша мова»

-Стисніть мізинчик, якщо наша мова весела.

-Стисніть наступний пальчик ті, хто вважає нашу мову казковою, барвистою.

- Стисніть наступний пальчик ті , у кого українська мова світла.

- Стисніть вказівний пальчик ті, хто вважає нашу мову солов’їною.

У вас вийшло, що рідна українська мова добра.

День починає з любові до рідної мови.        

4.Обмін інформацією .

Казка «Українська мова»

 Давним-давно жила-була Українська Мова. Вона дуже любила співати і танцювати, повчати казками,які були дуже цікавими. Та ось одного разу до королівства прийшла зла чаклунка. Задумала вона загубити Українську Мову. Підійшла лиходійка до неї і попросила розповісти казку. Не відмовила Українська Мова незнайомці - розповіла їй про веселі звуки та веселі нотки.
       -Ти дуже розумна, але не треба повчати старших, - промовила незадоволено лиходійка.
       - За твою неповагу я покараю тебе!
       І зла чаклунка стукнула палицею по землі три рази...
       Опинилась Мова в незнайомому королівстві. Розгубилася, засумувала. Та недовго вона була самотньою. Мешканці королівства запросили незнайомку до себе, обігріли, втішили, а дізнавшись її не легку долю, запропонували жити у них.
       Незабаром не залишилось у цьому королівстві нікого байдужого до Української Мови.
   ЇЇ поважали і любили за добру пораду, за талант і уміння розповідати цікаві казки, що вчать розуму. 

А ще - за уміння співати чудові пісні, які лікують Душі. 

Запитання:

  •                   Якою була Українська мова?
  •                   Чому зла чаклунка вирішила її покарати?
  •                   За які риси характеру полюбили люди Українську мову?

Пісня «Українська мова»

https://www.youtube.com/watch?v=ZFcbJEVmk4g

ІІ. Ознайомлення учнів із темою та метою дня

-Як  ви вже здогадались, ми будемо говорити про нашу рідну українську мову.

1. Робота зі словами

  •                 Добір слів до слова «мова» (розмова, мовлення, мовець, замовляти, мовний, народнорозмовний).
  •                 Звуковий розбір слова «мова».
  •                 Визначити перший звук у слові «мова»; дати йому характеристику, назвати     літеру, якою він позначається на                        письмі, та запропонувати потренуватися гарно писати букву «м» у поєднаннях.
  •                 Мама та мова. Чому ці слова найдорожчі для людини?

2. Перегляд «Вивчаємо українську мову»

https://www.youtube.com/watch?v=RHwNEEEkEz4

3. Робота в групах

Діти об'єднуються в п’ять  груп. Кожна група утворює слова з відтінком пестливості. 

1 група: до слів сестра, брат;

2 група: до слів донька, син;

3 група: до слів мама, тато;  

4 група: до слів бабуся, дідусь;  

5 група: до слів гарна, красива.

Командир кожної групи захищає свою роботу в «Кріслі автора».

Гра-ситуація "Розмова по телефону" (Привітаємо товариша з днем народження)

Вправа "Як можна":

1) привітатися;

2) попрощатися;

3) увічливо попросити;

4) увічливо відмовити;

5) увічливо звернутись.

ІІІ. Математика

Вправа «Шифрувальник»

Скласти слова за прямим порядком чисел

4

2

5

1

6

9

7

3

8

р

б

і

о

г

и

а

е

т

оберігати

4

2

5

1

6

7

3

8

а

о

ж

п

а

т

в

и

поважати

4

2

5

1

6

3

7

ч

и

а

в

т

в

и

вивчати

4

2

5

1

6

8

3

7

щ

в

е

с

н

а

я

н

священна

4

2

5

1

6

8

3

7

д

п

щ

с

и

а

а

н

спадщина

4

2

5

1

6

8

3

7

р

у

і

м

с

ь

д

т

мудрість

  •                 Порахуйте, скільки разів повторюється буква «а» в усіх словах ?
  •                 Скільки раз повторюється буква «и»?
  •                 Що треба зробити, щоб їх стало однаково?

Вправа для очей

https://www.youtube.com/watch?v=Y4ACKy08GI0

Похожее изображениеВправа «Увага!»

А) Знайди та розфарбуй число 9.

Картинки по запросу красивая цифра 9 картинкиКартинки по запросу красивая цифра 9 картинкиПохожее изображениеБ) Вправа «Оживи 9»

          

 

Може хто з вас, діти, здогадався, чому ми фарбували сьогодні саме число 9? (З ним пов’язано свято. 9 листопада ми святкуємо День української  писемності і мови)

https://www.youtube.com/watch?v=vTtfzL-SyGg

ІV Читання і обговорення вірша «РІДНА МОВА»
Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.

З родинного гнізда, немов пташа,
Ти полетиш, де світу далечизна,
Та в рідній мові буде вся душа
І вся твоя дорога, вся Вітчизна.

У просторах, яким немає меж,
Не згубишся, як на вітрах полова.
Моря перелетиш і не впадеш,
Допоки буде в серці рідна мова.
Д. Павличко

- Назвіть головні слова цього вірша.

- Як ви їх розумієте?

V  Рефлексія. «Щоденник вражень»

1. Яка наша мова?

2. Чи може людина жити без мови?

3. Чим мені подобається українська мова?

4. Чому я люблю та поважаю свою українську мову?

 

Тематичні дні формують творчу уяву, образне мислення, виховують почуття прекрасного.

 

 

Список використаних інтернет-ресурсів:

http://osnova.com.ua/preview/book/6341/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B%20%D0%B8%D0%B7%20Zhiganjuk_Tematichni_Dni_1Klas_1_sem.pdf

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/09/razdel_6_Tematichne.pdf

https://www.lycem-do-dytyny.com/100-dniv-u-shkoli/

 

 

doc
Додано
11 січня 2021
Переглядів
2629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку