Урок української мови в інтегрованому курсі в 1 класі "Закріплення знань про звукове значення букв. Бесіда "Як мандрує вода"

Про матеріал
Урок розроблений відвовідно вимог Державного стандарту НУШ. Містить різні види творчих та ігрових завдань.
Перегляд файлу

 Українська мова в інтегрованому курсі

Тема. Закріплення знань про звукове значення букв.

            Бесіда «Як мандрує вода».

Мета:  закріплювати знання звукового значення  вивчених букв, їх написання; вправляти у друкуванні букв, удосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати зв’язне мовлення , фонематичні процеси; збагачувати словниковий запас;

Ознайомити учнів з кругообігом води в природі, показати значимість води для життєдіяльності  живих організмів;

 удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , закріплювати знання геометричних фігур;

Розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки.

Розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати , збагачувати емоційний досвід учнів.

Виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.

 

Матеріали для уроку:

Зображення Капітошки, відеофільм,  картки із  завданнями,  мікрофон, склянки з  водою

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання з гостями

­- Покажіть, з яким настроєм ви починаєте урок.

2. Вправа «Очікування»

- Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

 Продовжіть речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я хочу….

  якими вам треба бути?

ІІ. Основна частина.

Ігровий момент

Подивіться, хто завітав до нас на урок. (На дошці – зображення Капітошки.)

Який він? (Веселий, смішний, радісний, грайливий)

2. Робота з геометричним  матеріалом.

- Погляньте на Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?

(з кругів та овалів)

-Чого менше? (овалів)

-Чого більше ? (кругів). Порахуйте жовті круги .сині, червоні. Яких найменше?

Яких порівну?

 

 

 

3.Робота біля дошки та в зошитах .

-Діти,   Капітошка з’явився  з хмаринки.

А ким він є спробуємо зараз з ‘ясувати, виконавши таке завдання:

-Я буду називати вам  слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.

СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.

Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці.

Усі інші друкують буквина аркуші.

-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.

-Отже, ким є Капітошка?   ( краплиною) .Як лагідно можна сказати це слово??

(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).

5.Фізкультхвилинка.

    Капітошка пропонує вам відпочити. Уявіть, що ви друзі-крапельки. Коли я плесну в долоні, ви  жваво рухаєтесь по одному. Як тільки я називаю число, ви об’єднуєтесь  в групи по стільки ж чоловік.

6. Перегляд відео

-Отже, Капітошка -  краплинка ….води. Він разом зі своїми друзями –крапельками. дуже любить мандрувати. Зняв про це фільм і пропонує нам подивитися.

7. Бесіда за змістом. Виконання завдань на звуко-буквений аналіз.

Сподобався? Капітошка цікавиться, чи запам’ятали ви, з чого починалася його мандрівка.

( Сонце нагріває воду в річці і з неї піднімається пара.)

Нам її зовсім не видно . Як же можна довести це? Який дослід можна провести?

Ось є дві склянки наполовину наповнені водою. Рівень води помічений. Одна зі склянок накрита. Ми будемо спостерігати за рівнем води протягом декількох днів.

1- А зараз  викладіть кожен з букв слово «пара» (Учитель викладає на дошці) Звірте.

Надрукуйте це слово . Давайте складемо звукову схему. До дошки вийде Діброва М.

 

У небі дуже холодно ,  і пара знову перетворюється на краплини або на кришталики льоду. Коли таких краплин багато, що утворюється? Хмара.

 

2. Побудуймо звукову схему цього слова з карток на пружині.

Складіть із розрізаних складів  синього кольору слово «хмара». Надрукуйте його поряд. А на дошці надрукує Марк Бондаренко.

Чого слід чекати, коли ми бачимо на небі велику темну хмару? ( Що скоро піде дощ)

 

- Куди падають краплинки? (у річку, на ліс і гай, напувають усі рослини.)

3. Попрацюймо знову в групах. Візьміть завдання на зеленому аркуші. Там  є схеми  та надруковані слова . Як ви гадаєте , яке завдання нас просить виконати Капітошка? (Знайти схему до слова)

- Хто пояснить такий вибір?

А куди ж просочуються краплини, які не потрапили одразу до річки?

(Вони просочуються в грунт)

4. Діти, візміть фішки і, працюючи в групах, викладіть звукову схему слова «грунт».

Складемо з букв це слово. ( Першу букву виставляє учитель, решту по порядку – представники груп).

-І потім водичка через підземні джерела потрапляє знову у ріки і моря.

 

8.Значення води.

Кому і для чого потрібна вода на нашій планеті

Як люди використовують її?

Прочитай те звернення Капітошки до нас.

Бережи воду!

Як ви думаєте, чому її треба берегти?

- А ще тому, що на нашій планеті солоної води значно більше, ніж прісної, питної.

 З якої букви почнемо писати речення?

Як пишемо слова в реченні?

Який знак поставите в кінці речення?

 Пропишіть речення нижче зразка.

 

ІІІ. Заключна частина.

1.Підсумки .Вправа « Мікрофон»

Наш урок закінчується.

-Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?

Продовжіть речення:

На  уроці мені сподобалося...

Мені було важко...

Я навчився...

-Покажіть з яким настроєм ви закінчуєте урок.

- Капітошка теж задоволений. Він дарує вам на згадку своє фото. Пропонує у вільний час вам його розфарбувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку