ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ
Тема : легка атлетика.
Мета: Формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя, практичних навичок для самостійних занять фізичними вправам, вивчення основних елементи техніки легкоатлетичних вправ, розвиток ключових компетентностей учнів.
Завдання уроку: 1. Навчити виконувати вибігання з низького старту та повторити виконання команд низького старту.
2. Закріплювати метання м’яча з трьох кроків розбігу.
3. Повторити стрибок у довжину способом "зігнувши ноги".
4. Сприяти розвитку спритності, координації рухів та швидкості.
5. Виховувати стійкі мотиваційні установки на здоровий спосіб життя, взаємодопомогу та взаємоповагу.
Інвентар: м’ячі для метання, стартові колодки, гімнастичні обручі, фішки, скакалка.
Місце проведення: спортивна площадка
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (13–15 хв.) |
|||
1 |
Організація класу Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
1-2 хв. 30 сек. |
Перевірити готовність учнів до уроку. |
2 |
Інструктаж з техніки безпеки під час занять легкою атлетикою. |
30-40сек. |
Нагадати учням основні правила |
3. |
Виконання стройових вправ та перешикувань на місці: - повороти на місці; - з однієї шеренги в дві і три; - те саме в колоні. |
30-40с. |
Добиватися чіткого і узгодженого виконання |
4 |
Ходьба та її різновиди: - звичайна; - спортивна; - перекатом із п’ятки на носок; - на носках, руки на пояс; - на п’ятах, руки за голову; - на внутрішній стороні стопи; - на зовнішній стороні стопи; |
1 –1,5 хв. |
Слідкувати за поставою |
5. |
Біг та його різновиди: - звичайним бігом; - дріботливий; - "змійкою"; - спиною вперед; - з високим підніманням стегна; - з відведенням гомілок назад; - з прискоренням; |
2-3 хв. |
Дотримуватись дистанції.
Оглядатися через плече
|
6. |
Комплекс ЗРВ в русі. 1. В. п.- руки на пояс. 1-2 - нахили голови вперед і назад; 3-4 - те саме праворуч і ліворуч; |
3-4р. |
Спину тримати рівно |
|
2.В. п. - те саме. 1-4. - колові рухи головою праворуч; 5-8.- те саме ліворуч;
3. В. п.- руки вгору. 1-4.- колові рухи руками вперед; 5-8. - те саме назад;
4. В. п.- ліву руку вгору, праву вниз. 1-2 - відведення рук назад; 3-4 - те саме, змінивши положення рук;
5. В.п. - руки вперед - в сторони 1. Мах лівою ногою до правої руки 2.В.п. 3-4. - те саме з правої ноги.
6. В.п.- руки за спиною в "замок" 1. - крок лівою нахил вперед, руки відвести вперед; 2. - те саме з кроком правої ноги.
7. В.п. - руки на пояс 1. - випад лівою; 2 - те саме правою
8. В.п. - кисті рук в "замок" 1. - випад лівою, поворот тулуба вправо; 2. - випад правою, поворот тулуба вліво; 3-4. - те саме.
9. В.п.- руки на пояс 1. - 4 стрибки на лівій нозі; 2. - 4 стрибки на правій нозі; 3. - 4 на двох Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
3-4р.
6-7р.
6-7р.
6-8р.
6-8р.
6-8р.
6-8р.
3-4р.
20сек.
|
Рух головою виконувати плавно
Руки в ліктях не згинати
Акцентовані, ритмічні рухи
Ноги в колінах не згинати
Вправу виконувати на кожен крок
Спину тримати рівно
Носок ноги розвернути назовні
Дотримуватися дистанції
|
ІІ. Основна частина уроку (26 – 27 хв.) |
|||
1
|
Виконання команд: - "На старт"
-"Увага"
-"Руш"
- вибігання з низького старту; - вибігання з подоланням опору
Учні розподілені по парах. Один учень надіває скакалку на шию і під руками, виконує положення низького старту. Інший тримає скакалку ззаду. Після команди "Руш" пара починає бігти, один учень натягує скакалку і не дає змоги першому різко підняти тулуб. Після 4-5м скакалка послабляється і учні міняються місцями.
- зустрічна естафета. |
4-5хв.
3-4р. 2-3р.
4-5хв. |
Фронтальний метод За командою: «На старт!» учень переступає через стартову лінію і встає так, щоб колодки виявилися позаду нього. Далі учень присідає, ставить руки на грунт, впирається стопою найсильнішої ноги в опорну площадку задньої колодки. Потім він опускається на коліно ноги, що упирається в задню колодку, підтягує руки за стартову лінію і ставить їх впритул до неї таким чином, щоб опора тіла припадала на кисті, великі пальці були повернені всередину, а решта - назовні. За командою: «Увага!» учень відриває коліно ноги, що упирається в задню колодку, від землі, піднімає таз трохи вище плечей і подає тулуб вперед вгору. Вага тіла переміщається на руки і попереду стоїть ногу. Після команди: «Руш!» учень відриває руки від доріжки і одночасно відштовхується від колодок.
|
2
|
Метання м’яча : - з місця; - з трьох кроків розбігу; - в ціль; - гра "Влучні стрільці" |
3-4р 3-4р 3-4р 5-7хв.
|
Фронтальний метод Учні, які збирають м’ячики стоять збоку Влучити в підвішені обручі Дві команди стоять на однаковій відстані від м’ячів. Спочатку метає одна команда по м’ячах, підраховують к-ть вдалих спроб, а потім інша. |
3 |
Стрибки у довжину: - з місця; - гра "Стрибунці-горобці" - з розбігу "зігнувши ноги" - гра "Удочка"
|
6-8р. 4-5хв. 3-4р.
|
Груповий метод
Звертати увагу на фазу польоту |
ІІІ Заключна частина (3 – 4 хв.) |
|||
1 |
Шикування в одну шеренгу |
30 – 40сек. |
|
2.
|
Малорухлива гра «Клас, струнко» |
1 – 2 хв. |
Клас стоїть в одну шеренгу. Вчитель подає будь-які команди, але учні виконують команду лише в тому випадку, коли перед командою вчитель говорить слово "Клас". Якщо ключове слово не називається стоять і не виконують команду. Хто помилився, робить крок у сторону і продовжує гру. |
3. |
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок |
30 сек. |
Відмітити успішні дії учнів |
4. |
Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Перевірити стан учнів |
5. |
Домашнє завдання: метання паперових кульок з трьох кроків. |
30 сек. |
|