План-конспект
уроку фізкультури для учнів 8 класу
Тема Розвиток сили, гнучкості та витривалості методом колового тренування
Завдання – Розвивати силу, гнучкість витривалість учнів
Тип уроку. Урок-тренування
Інвентар : картки із завданнями, картки фізичної підготовленості учнів, музична
колонка, матраси, гімнастичні лавки, баскетбольні мʼячі, бутилки з піском,
скакалки, свисток, секундомір
Місце проведення: спортивний зал
№ н/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина 10- 12 хв. |
|||
1. |
Шикування. Рапорт. Привітання Повідомлення завдань уроку |
40с |
- Звернути увагу на форму учнів |
2. |
Вимірювання ЧСС за 10с |
30с |
- Перевірити стан готовності організму учня до фізичних навантажень |
3. |
Різновиди ходьби дистанція 2-3 кроки ходьба на носочках; на пʼятах; на зовнішній та внутрішнй частині стопи, зі зміною положення рук |
1 хв. |
- В колоні по одному. Стежити за поставою учнів та дотриманням дистанції |
4. |
Різновиди бігу: повільний біг по периметру зала; біг приставними кроками; біг зі зміною напрямку |
1 – 1,5хв. |
- В колоні по одному |
5. |
Комплекс ЗРВ без предметів:
1) в.п. стійка ноги нарізно, руки на пояс – повороти головою ліворуч-праворуч; нахили голови вперед –назад; 2) в.п. стійка руки на пояс – на 1 прогнутися в спині, руки уверх ліва нога назад на носочок; - 2. в.п. – 3 -4 те ж, але права нога назад; 3) в.п. стійка ноги нарізно руки, зігнуті в ліктях, в сторони – колові оберти руками поступово збільшуючи амплітуду; 4) в.п. стійка ноги нарізно, руки за головою – нахили в сторони по2 рази;
5) в.п. стійка ноги нарізно, руки на поясі – колові оберти тулубом;
6) в.п. стійка руки на пояс – 1 підняти руки уверх прогнутися в спині, - 2 нахил вперед, - 3 у нахилі взятися за гомілки голову до колін, 4 – в.п. 7) в.п. випад на праву ногу, руки в сторони – пружні погойдування, те ж к випаді на ліву ногу 8) в.п. широка стійка руки на стегна – перекати ліворуч-право-руч на рахунок 4 і утримувати шпагат; 9) в.п. основна стійка – присідання, руки вперед 10) в.п. основна стійка – стрибки на двох ногах – на місці, вперед-назад, в сторони 11) в.п. стійка руки за голову – 1- піднятися на носки, розвести руки, 2 в.п., 3 -4 – те ж саме.
|
8 – 10 хв.
по 10раз
6 – 8 раз
по 10 раз
6 – 8 раз
по 4–5 раз
4 – 6 раз
по 10 раз
6 – 8 раз
10-15раз по8 10раз
10 раз |
- Перешикування в 3 шеренги уступами - Стежити за дотриманням правильної постави учнями
- Долоні учнів були направлені вперед, дивитися уверх
- Стежити за витримуванням правильної постави
- Стежити, щоб учні не зводили руки
- Вправу виконувати повільно
- Стежити, щоб учні не згинали коліна і положення 3 утримували до рахунку 4
- Стежити, щоб учні утримували поставу і виконували глибокі погойдування
-Ноги в колінах не згинати, розтяжка у шпагаті – до легкого болю
- Утримувати поставу, не нахилятися вперед - Руки розслаблені, утримувати поставу
- Стежити, щоб в положенні на носках, голову не опускали і старалися зводить лопатки
|
ІІ Основна частина – 28 – 30 хв |
|||
Перше коло (інтенсивно-інтервальний спосіб) |
|||
1. 1).
2).
2.
1).
2).
3.
1).
2). |
«Станція» №1 (Додаток №1) Нахил уперед з положення лежачи, руки витягнуті
З положення лежачи на животі, руки за головою, прогнутися в спині «Станція» №2 З положення лежачи на спині – занесення прямих ніг за голову і повільне їх опускання З положення лежачи на животі, руки на рівні грудей, виконувати вправу «змія»
«Станція» №3 - Згинаня-розгинання рук в упорі лежачи, від лавки (дівчата) - Піднімання-опускання рук в упорі лежачи, руки на лавці (хлопці) Згинання-розгинання рук з поло-ження упор лежачи позаду, руки на лавці
|
2 хв
Хл 10-12 Дівч. 8-10 раз
Хл. 6-8 раз Дівч. 5-6
2хв Хл. 4 -5 раз Дівч. 3-4
2 – 3 рази
2 хв Дівч.8-10раз
Хл.8-10 раз
Хл. 2* 10-12раз Дівч. 1-2* 8-10раз |
Стежити за самопочуттям учнів - Хлопці з мʼячем у руках
-Ноги не відривати від підлоги
Ноги в колінах не згинати, голову не відривати від матраса.
На вдиху прогнутися в спині голову закинути назад, таз від матраса не відривати, утримувати це положення 5-7с із затримкою дихання, - повільно опуститися і розслабитися на 5-7с.
-Стежити, щоб тулуб був прямий, голову не опускати
- В поясі не прогинатися
-Старатися не згинатися в поясі |
4. 1).
2).
5. 1).
2).
6. |
«Станція» №4 Вихідне положення стійка руки за голову, біля лавки - піднімання на носки на лавці Присідання на одній нозі в парах
«Станція» №5 Гнучкість - пружні нахили до лівої, правої ноги і в середину з поло-ження сід ноги нарізно, руки вперед. Партнер, долоні якого на спині товариша, мʼяко тисне на спину Вправа «Потягусі» - зі стійки ноги нарізно руки в «замок» над головою, тягнутися уверх, ліворуч, праворуч і уперед вниз Вимірювання ЧСС за 10с та запис результатів у картку фізичного розвитку Вимірювання ЧСС після 2 хвилин відпочинку |
2хв. Хл. 15-20раз Дівч. 10-15
Хл. 8-10раз Дівч. 5- 7раз
2 хв. до 30 раз
1раз
2 -3 хв. |
У стійці на носках розвести руки і звести лопатки
Триматися за плечі один одного
Ноги в колінах не згинати. Стежити, щоб в учня , який виконує вправу не було больових відчуттів
Вправу виконувати повільно. Витягуватися якнайсильніше. Стежити, щоб руки були за головою
Звернути увагу учнів на те як відновлюється пульс Запис результатів у картку фізичного розвитку (Додаток №2) |
Друге коло (інтенсивно-темповий спосіб) (30с виконання вправи; 30с відпочинок під час переходу до другої станції |
|||
1.
2.
3.
4.
5. 6. |
«Станція» № 1 - Сід з положення лежачи на спині, руки за головою «Станція» № 2 - З положення лежачи на животі, руки за головою, прогнутися в спині піднявши груди і ноги
«Станція» № 3 - Піднімання- опускання ніг на лавку, з положення ноги по обидві сторони від лавки «Станція» № 4 - Згинання- розгинання рук в упорі лежачи від підлоги - хлопці; - в упорі на колінах – дівчата «Станція» № 5 - Стрибки на скакалці - Вимірювання ЧСС за 10с |
за 30с
за 30с
за 30с
за 30с
за 30с 30с |
Стежити за своїм самопочуттям, якщо учень відчуває сильну втому – припинити виконання вправи 30с відпочинок - Стежити, щоб підборіддя було підняте, а ноги в колінах не згиналися
- Точно ставити ступні на лавку, щоб не зісковзнути (почергово права-ліва нога)
- Згинати руки до гострого кута. Стежити, щоб тулуб не прогинався
- Стежити за самопочуттям |
Заключна частина 4-5хв. |
|||
1.
2. |
- Вправи на розслаблення і відновлення ЧСС -Рефлексія: бесіда |
1хв.
1-2хв. |
- В колоні по одному – ходьба зі зміною положення рук - як пройшов урок? - як оцінюєш свою роботу? - чи комфортно було працювати у парі з..?
|
3.
4. |
-Оцінка роботи окремих учнів та класу в цілому -Домашнє завдання: виконувати вправи для розвитку певних якостей учня із записом у щоденник занять |
1хв.
1хв. |
- Звернути увагу на досягнення учнів на цьому уроці - Нагадати учням про необхідність спостереження за своїм самопочут-тям під час самостійних занять фізи-чними вправами. Нагадати про правила самостійних занять |
1