Розробка уроку інтергованого курсу "Я досліджую світ: мовно-літературна галузь" на тему "Прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, колаж тощо).
Роль книжки в житті людини. Запис елементарних повідомлень"
План-конспект уроку у 1 класі
Вчитель: Сінькова О.М.
Тема: Прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, колаж тощо).
Роль книжки в житті людини. Запис елементарних повідомлень.
Очікувані результати: створю в групі прості медіапродукти з допомогою вчителя, враховує мету й аудиторію; визначає тему й головну думку простих візуальних медіапродуктів (фото, листівка, комікс, книжечка, колаж тощо); висловлю свої думки і почуття з приводу простих візуальних медіапродуктів; записує елементарні повідомлення за допомогою слів, у яких позначає звуки відомими буквами.
Зміст навчального матеріалу: ранкове коло, робота з новими словами зі «Стіни слів»: обкладинка, палітурка, блок, закладка, нумерація, ремонт; розвиток зв’язного мовлення.
Види навчальної діяльності: «Ранкова зустріч», робота в групах, робота в парах, створення простих медіапродуктів (малюнку улюбленої книжки або улюбленого героя із улюбленої книги), відтворення графічних елементів (запис нових слів у «Щоденники вражень»).
Хід уроку:
1. Ранкова зустріч «Книга – мій друг».
А) Вітання. Учні вітаються з тим, хто стоїть ліворуч та праворуч, звертаючись у зменшено-пестливій формі, по колу.
Б) Побажання. Діти бажають один одному різні побажання.
В) Щоденні новини. Учні з’ясовують і діляться один з одним інформацією про:
- Який сьогодні день?
- Яке число?
- Як називається місяць?
- Яка пора року?
- Яку погоду ви спостерігали сьогодні по дорозі до школи?
- Хто знає, скільки градусів показували термометри вранці?
Г) Гра «Закінч речення». Моя улюбленя книга – це…
Д) Робота в групах. Об’єдную дітей у групи, використовуючи LEGO, та пропоную подумати і розповісти, чому іноді книги плачуть?
Е) Вправа «Крісло автора».
Пропоную автору розказати про свою улюблену книгу, пояснити, чому саме ця книга є улюбленою.
2. Словникова робота. Робота зі «Стіною слів».
А) З’ясування лексичного значення слів. Діти з’ясовують значення слів обкладинка, палітурка, блок, закладка, нумерація, ремонт.
Обкладинка – покриття книжки з паперу, клейонки, картону, шкіри, вона «одягає», захищає книжковий блок.
Палітурка – те саме, що й обкладинка.
Блок – книжка без палітурки.
Закладка – смужка паперу чи стрічка з тканини, яку використовують для позначення місця, на якому зупинився читач.
Нумерація – цифри на кожній сторінці книжки.
Ремонт – відновлення пошкоджень книги за допомогою ножиць, клею, смужок аперу, скотчу.
Б) Запис слів у «Щоденники вражень». Діти передруковують слова у щоденники.
3. Слухання й обговорення оповідання «Любіть книгу!»
Не дуже любив книгу Василько. І не дуже чемно з нею поводився. Одного вечора ліг спати та й узяв книжку перед сном почитати. А Василько знав: якщо книжку читаєш лежачи,— псується зір і псується книжка. Василько читав і задрімав.
А книжка — бух! — на підлогу. Аркуші в книжці зібралися. Добре заснув Василько, так міцно, що й од «бух!» не прокинувся.
І сниться Василькові, що він — книжка.
От бере його, книжку-Василька, Оленка, яка теж не дуже поважає книжку, бере, читає і водночас обідає. Борщ із ложки кап на Василька-книжку. Йому пече, йому неприємно, що на нього борщ капає, та нічого не вдіє Василько, бо він — книжка.
А потім ухопили Василька-книжку Мишко і Вова та почали на ньому різні дурниці писати: «Читав Вова», «Цікава книжка», «Колька — дурень» — отаке понаписували. Так ніби хтось у грязюку перо вмочив та й бруднить Василька-книжку!
Далі ще гірше!!!
Оленка почала Василька-книжку ножицями різати — малюнки вирізати. Болить Василькові, аж «Рятуйте!» хоче крикнути...
Тільки-но Оленка ножиці прийняла, як хтось гарячу праску поставив на Василька-книжку. Дим із нього йде! Пече йому!
Уже Василько не книжка, а шмаття... Так гірко та боляче зробилося, що він аж прокинувся.
— Ой, що зі мною зробили?
А потім, здогадавшись, що то був тільки сон, зітхнув легше, подумав та й гасло про книжку склав: «Бережи книжку — це твій друг!».
І ніколи вже не псує Василько книг, та й товаришів соромить, коли хтось із них не береже книжку.
Остап Вишня
4. Рефлексія. Підсумок уроку.
— Про які елементи книг ви дізналися?
— Для чого нам книги?
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Як слід ставитися до книжок?
— Що порадите своїм молодшим сестричкам, братикам?