План-конспект уроку "Овочі та фрукти"

Про матеріал
Урок формування лексичних навичок. Учні вивчають назви овочів та фруктів. Відповідає чинній програмі.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

3 клас

Тема(Subject).Овочі та фрукти.

                                 Формування лексичних навичок.

 

Мета(Objectives). Вивчити назви овочів та фруктів(carrot,cabbage,cucumber,onion,tomato,apple,banana,le-mon,orange).Виховувати звичку вживати овочі та фрукти у своєму раціоні.

     По закінченню уроку учні будуть знати назви овочів та фруктів і вживати їх у власному мовленні.

 

Outcomes.

We will:

1.Learn the names of fruit and vegetables.

2.Speak about your favourite fruit and vegetables.

 

Procedure

 

I.Greeting.

-Good afternoon!I am glag to see you!

-Hello!

-Say “Hello” to our guests!

-Hello!

-Sit down, please!

 

II.Outcomes.

-Today we will:

 

1.Learn the names of fruit and vegetables

2.Speak about your favourite fruit and vegetables.

 

III.Phonetic drill.

 

1.Listen and sing the song “Apples and Bananas”.Change the sounds and pronounce them,please.

(Учні співають пісню,змінюючи звуки).

 

 

IV.Vocabulary and Practice.

 

1.So,today we’ll learn fruit and vegetables.Say these words after me,please.(Презентація на дошці.Учні читають нові слова за вчителем,PB ex.1 p.76CD).

Vegetables

carrot

cabbage

cucumber

onion

tomato

Fruit

apple

banana

lemon

orange

pear

 

2.And now read these words.(Учні читають самостійно вголос).

 

3.Your next task is to match the words with their translation.

(Учні з’єднують на дошці англійські назви з їхнім перекладом).

 

carrot-морква

cabbage-капуста

cucumber-огірок

onion-цибуля

tomato-помідор

apple-яблуко

banana-банан

lemon -лимон

orange-апельсин

pear-груша

 

-So,let’s read these pairs all together.

 

4.Look at the board,please.Put the right letter into the word.

(Учні виходять до дошки ,вставляють літери і записують слова у зошит).

            Wednesday,the twenty-fifth of January

                            Class-work

 Banana,apple,lemon,carrot,cucumber,tomato.

 

5.Your next task is to make the words from the letters and write down into your copybooks.

(Учні отримують набори розрізаних на літери слів,складають їх,записують в зошит і читають вголос).

 

 

6.Playtime.

-Let’s have a short rest!Stand up,please.Do it all together.

 

Action  Song

(Учні виконують рухи під музику і співають)

-Sit down,please.

 

7.Cross the odd one out.

(Учні отримують картки і викреслюють зайве в кожному рядку.Потім перевіряємо разом.

 

Apple,carrot,banana,lemon.

Cucumber,onion,orange,tomato.

Orange,apple,big,banana.

Cabbage,carrot,potato,table.

 

 

8.Solve the crossword.

(Учні отримують картки із кросвордом і ми разом заповнюємо

його).

1)tomato

2)carrot

3)banana

4)onion

5)cabbage

6)apple

 

V.Summarizing.

1.-So,let’s summarize our lesson.Look at the screen,please.

Do you know  the names of fruit and vegetables?(Yes,I do.)

 

Can you name  your favourite fruit or vegetables?(Yes,I can).

 

2.Your hometask for the next lesson is to look at the pictures and write the words.Write down into your diaries ,please:

Write the words(картка).

 

3.Count your points,please(Учні рахують овочі і фрукти у своїх тарілочках.Вчитель записує бали і виставляє учням оцінки).

-I hope that you usually eat these fruit and vegetables to keep healthy.

-Your mark is…

 

4.So,let’s sing a song about fruit and days of the week.

                                      Fruit and Days

5.Stand up,please.Goodbye.-Bye.Give me,please your diaries.

doc
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2022
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку