ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ
Інтегрований урок (навчання грамоти (читання) , природознавство))
Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. Закріплення вивченого матеріалу.
Мета: повторити і закріпити вивчене про звуки і букви, удосконалювати навички читання, вміння виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукову модель слова;
розвивати фонематичний слух, пізнавальні здібності, логічне мислення, спостережливість та увагу, мову учнів;
виховувати інтерес до уроків читання, любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.
Обладнання: анаграми, предметні малюнки, декорації лісу, іграшки (звірі, птахи), фішки для звукового аналізу слів, знаки, схеми.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Вітання в колі.
(Слайд 1-2 )
– Діти, я рада вас вітати на нашому інтегрованому уроці читання та природознавства. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте з ними привітаємось.
.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель: Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка
А за ними і хлоп'ятка.
-У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:
(Слайд 4)
— А у вас? Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів, які є у вас на партах.Підніміть зараз той й , який в даний момент найкраще відображає ваш настрій.
—Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.
– Ну, а тепер зробимо ще рекламу
-Якими ми будемо на уроці?
-Яким має бути урок?
Ми будемо: | Урок має бути: |
активними | продуктивним |
працьовитими | цікавим |
творчими | добрим |
уважними | творчим |
дисциплінованими | трохи казковим |
зібраними | навчальним |
- Давайте згадаємо наш автотренінг
Я - учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитись,
Я все розумію, я хочу все знати.
Девіз уроку:
Наш девіз - усе узнати,
Вміти добре працювати.
Тож рушаймо в добру путь -
Хай знання із нами йдуть!
-Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні урок у нас буде незвичайний, казковий, бо ми побуваємо з вами у казці, зустрінемося з казковими героями, а також на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги.
А щоб урок пройшов швидко і цікаво
наші очі будуть дивитись і все бачити,
вуха слухати і все чути,
ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти.
(Стукіт в двері, заходить Фея)
- Доброго дня! Тут навчаються учні 1-Б класу? – А я-добра Фея. Мандрувала щойно казковим лісом і зустріла там Лісовичка. Вам надійшла телеграма.
- Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).
Текст телеграми
Любі діти!
У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.
Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!
Лісовичок.
- Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).
- Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
1. Галявина “Скоромовки”
- А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:
Сіроманця стріла вовка
на місточку скоромовка.
Скоро мовить вовк почав,
ледь язик не поламав.
Бо була та скоромовка
для діток, а не для вовка.
- Давайте пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).
(Учні розповідають скоромовки).
1.Жовтий жук у житі жив,
Жук із жабками дружив.
Жартувати жук умів –
Жабок жук завжди дражнив.
2.Ворона проворонила вороненя.
3.Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
4.Лис малий і більший лис
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису –
Лис лисички ніс із лісу.
5.Ворона сороці намисто купила,
В намисті сорока намистинки лічила.
Ото для сороки настала морока,
Не може намистинки злічити сорока.
- Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).
2. Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”)
- Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних).
- А скільки голосних звуків в українській мові? (6)
- Чому ж вони так звуться?
Бо з грудей, мов пісні,
Легко, вільно ллються.
- Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.
(За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]).
- Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам належить і другий ключик з буквою???
3. Апельсиновий струмочок.
- Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.
- Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.
- Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.
- Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.
- Скільки вийшло складів? (3)
- Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.)
- Який склад наголошений? (третій)
- А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам'ять вірш)
У малого кошеняти завелися грошенята.
Скік мале у магазин – і купило … апельсин!
Розкусило – там водиця:
-Апельсин цей не годиться! –
І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!
- Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми
добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці).
- А тепер – привал!
ІV. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей з пташками).
4. Галявина “зачарованих звуків” (М'які і тверді приголосні звуки)
- Зверніть, діти, увагу на цей будиночок. Як ви думаєте, хто тут живе?
- | = |
М'який приголосний: От якби ми могли в руки
Взяти приголосні звуки,
То відчули б, що “м'які”
Дуже ніжні і пухкі.
Твердий приголосний: А “тверді”, неначе з криці.
На уроці одиниці
не одержував ніхто!
- Отже, щоб здобути третій ключ з буквою, ми маємо відгадати загадки і скласти звукові моделі слів:
Відгадайте загадки:
1. Що то за гість, що темноту їсть?
(День)
─ • = |
Усі будують звукову схему
2. Без рук, без ніг, а з рогами,
Ходить попід небесами
(Місяць)
= • | = • = |
Усі будують звукову схему
- Гарно попрацювали. Ми можемо взяти ключик і прочитати літеру. Яку? А (“а”) – прикріплюю на дошці.
5.Галявина Мудрої Сови.
- Погляньте, дітки, на нашу галявину прилетіла пташка. Як її називають? (Сова).
- Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!
1. Гра “Хвостики” . Робота в парах. (Диференційоване завданння)
- Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).
2.Робота з підручником « БУКВАР»
Робота за підручником. Буквар, с. 110. Робота над текстом «Поспішай, синичко!»(Слайд 11)
1) Слухання тексту, який читають раніше підготовлені учні.
2) Аналіз тексту.
- Де зустрілися синички? (У лісі)
- Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)
- Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)
- Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де в саду є годівнички.)
- Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини).
Добре попрацювали настав час відпочинку.
3) Вибіркове читання.
- Виберіть і прочитайте речення, яке міг би про читати ось цей знак (знак питання,оклику та ін..).
- Виберіть і прочитайте речення, яке міг би прочитати ось цей чоловічок. (Веселий, сумний).
4) Кубування (КУБ)
- Діти, як ви гадаєте, як живеться пташкам у зимовому лісі?
- А ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?
5) Робота в групах.
(Треба із розсипаних літер, буквосполучень та складів скласти слова - назви підкормки
для птахів. )
І група – пшо но
ІІ група - са л о
ІІІ група – яго ди шип ши ни
ІV група – яго ди го ро би ни
Х група- насіння
- Молодці, ви приготували корм для пташок.
- Ну що ж, я думаю, Сова задоволена вашими відповідями і дарує ключ з буквою … Ч.
6. Галявина Жука-буквоїда.
- Здобути наступний ключ буде нам не просто, бо знаходиться він у незвичайного жука, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.
- Ура! Ключ наш! А на ньому буква … О.
7. Галявина “Ведмедика-природолюба”.
1. Розгадування анаграми.
- На цій галявині нас чекає зустріч з … (розгадують анаграму ДЬМІВЕД).
З'являється Ведмедик:
- Привіт, мої друзі! Мене зовуть Мишко. Я так люблю мед і ожину. А ви любите медок? Я чув ви вмієте читати і писати, а от я не вмію. Ви мене навчите?
- Так!
- Ведмедик: - Дякую!
- Діти, а давайте прочитаємо Мишкові, хай він послухає .
2. Читання тексту про правила поведінки в природі вчителем.
.
- Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз'яснити. (Демонстрація знаків)
1 знак – Не можна топтати квіти!
2 знак – Не можна ловити метеликів!
3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!
- Що таке рідкісні рослини? Це такі, які зникають і занесені в Червону книгу України. Це конвалія, підсніжник (показую предметні малюнки).
3. Прес-конференція (театралізовано).
Вибігають учень і учениця з букетиком конвалій.
Еколог. Почекайте. Ви порушуєте закони природи, Конституції. За це треба
судити порушників.
Науковець. Поговоримо про бережливе ставлення до природи, а саме до
квітів.
Конвалія. В Конституції України записано берегти природу. Мене топчуть,
виривають з корінням. Я хочу жити.
Учень. А як жити без подарунків – квітів ? Я вважаю, що квіти треба зривати.
Вони ще виростуть. А від квітів – радість.
Науковець. Зобов'язую вас насадити клумби біля школи, і квітів не зривати, а ними милуватися. Пам'ятайте ! Найкраща квітка- незірвана.
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний і чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає,
Ми всі – частиночка природи,
- Ми здобуваємо останній ключ з буквою К.
- Яке звірятко перебувало у полоні? (Їжачок).
(Звільняємо їжачка із клітки)
VI. Підсумки уроку.
-Чи сподобалася вам наша подорож?
- А зараз перевіримо, що ви запам'ятали з сьогоднішнього уроку. Пограємось в гру «Посперечаймося». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це чи ні.
Сьогодні на уроці ми закріплювали знання про голосні та приголосні звуки (так)
Скільки в слові голосних звуків, стільки і складів (так)
У слові апельсин 2 склади (ні)
Сьогодні ми повторювали скоромовки про тварин, птахів (так)
Читали про правила поведінки в природі (так)
VIІ. Рефлексія.
- Чи залишився ваш настрій таким, як був на попередньому уроці? Виберіть відповідний смайлик , оберіть, який вид діяльності вам сподобався і у відповідний вагон «посадіть» себе – пасажира.
пригадування відгадування правила
скоромовок загадок і складання поведінки
звукових схем в лісі
VIІІ. Оцінювання.
У кожного з вас є три листочки: червоний, жовтий, зелений. Якщо на уроці ви допустили 3-4 помилки ви вішаєте на дерево червоний листочок, якщо 1 помилку – жовтий, жодної – зелений.
ІV. Прощання в колі.
(Вчитель дякує дітям за роботу на уроці).
Заключне слово
Наш урок пройшов не марно
Повідомлю у кінці
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ
Інтегрований урок (навчання грамоти (читання) , природознавство))
Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. Закріплення вивченого матеріалу.
Мета: повторити і закріпити вивчене про звуки і букви, удосконалювати навички читання, вміння виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукову модель слова;
розвивати фонематичний слух, пізнавальні здібності, логічне мислення, спостережливість та увагу, мову учнів;
виховувати інтерес до уроків читання, любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.
Обладнання: анаграми, предметні малюнки, декорації лісу, іграшки (звірі, птахи), фішки для звукового аналізу слів, знаки, схеми.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Вітання в колі.
(Слайд 1-2 )
– Діти, я рада вас вітати на нашому інтегрованому уроці читання та природознавства. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте з ними привітаємось.
.
(Слайд 3)
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
доброго ранку квітам барвистим.
доброго ранку сонечку ясному,
учням, гостям і усьому прекрасному!
Вчитель: Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка
А за ними і хлоп’ятка.
-У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:
(Слайд 4)
— А у вас? Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів, які є у вас на партах.Підніміть зараз той й , який в даний момент найкраще відображає ваш настрій.
(Слайд 5 - 6)
– Ну, а тепер зробимо ще рекламу
-Якими ми будемо на уроці?
-Яким має бути урок?
Ми будемо: |
Урок має бути: |
активними |
продуктивним |
працьовитими |
цікавим |
творчими |
добрим |
уважними |
творчим |
дисциплінованими |
трохи казковим |
зібраними |
навчальним |
(Слайд 7)
- Давайте згадаємо наш автотренінг
Я - учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитись,
Я все розумію, я хочу все знати.
(Слайд 8)
Девіз уроку:
Наш девіз - усе узнати,
Вміти добре працювати.
Тож рушаймо в добру путь -
Хай знання із нами йдуть!
-Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні урок у нас буде незвичайний, казковий, бо ми побуваємо з вами у казці, зустрінемося з казковими героями, а також на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги.
А щоб урок пройшов швидко і цікаво
наші очі будуть дивитись і все бачити,
вуха слухати і все чути,
ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти.
(Стукіт в двері, заходить Фея)
- Доброго дня! Тут навчаються учні 1-Б класу? – А я-добра Фея. Мандрувала щойно казковим лісом і зустріла там Лісовичка. Вам надійшла телеграма.
- Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).
Текст телеграми
Любі діти!
У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.
Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!
Лісовичок.
- Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).
- Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
1. Галявина “Скоромовки”
- А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:
Сіроманця стріла вовка
на місточку скоромовка.
Скоро мовить вовк почав,
ледь язик не поламав.
Бо була та скоромовка
для діток, а не для вовка.
- Давайте пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).
(Учні розповідають скоромовки).
Жук із жабками дружив.
Жартувати жук умів –
Жабок жук завжди дражнив.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису –
Лис лисички ніс із лісу.
В намисті сорока намистинки лічила.
Ото для сороки настала морока,
Не може намистинки злічити сорока.
- Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).
2. Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”)
(На галявині будиночок із фішкою ).
- Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних).
- А скільки голосних звуків в українській мові? (6)
- Чому ж вони так звуться?
Бо з грудей, мов пісні,
Легко, вільно ллються.
- Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.
(За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]).
- Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам належить і другий ключик з буквою???
3. Апельсиновий струмочок.
- Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.
- Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.
- Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.
- Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.
- Скільки вийшло складів? (3)
- Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.)
- Який склад наголошений? (третій)
- А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам’ять вірш)
У малого кошеняти завелися грошенята.
Скік мале у магазин – і купило … апельсин!
Розкусило – там водиця:
І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!
- Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми
добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці).
- А тепер – привал!
ІV. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей з пташками).
4. Галявина “зачарованих звуків” (М’які і тверді приголосні звуки)
- Зверніть, діти, увагу на цей будиночок. Як ви думаєте, хто тут живе?
- |
|
= |
М’який приголосний: От якби ми могли в руки
Взяти приголосні звуки,
То відчули б, що “м’які”
Дуже ніжні і пухкі.
Твердий приголосний: А “тверді”, неначе з криці.
На уроці одиниці
не одержував ніхто!
- Отже, щоб здобути третій ключ з буквою, ми маємо відгадати загадки і скласти звукові моделі слів:
Відгадайте загадки:
1. Що то за гість, що темноту їсть?
(День)
─ • = |
Усі будують звукову схему
2. Без рук, без ніг, а з рогами,
Ходить попід небесами
(Місяць)
= • |
= • = |
Усі будують звукову схему
- Гарно попрацювали. Ми можемо взяти ключик і прочитати літеру. Яку? А (“а”) – прикріплюю на дошці.
- Погляньте, дітки, на нашу галявину прилетіла пташка. Як її називають? (Сова).
- Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!
1. Гра “Хвостики” . Робота в парах. (Диференційоване завданння)
то ка на
- Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).
2.Робота з підручником « БУКВАР»
Робота за підручником. Буквар, с. 110. Робота над текстом «Поспішай, синичко!»(Слайд 11)
1) Слухання тексту, який читають раніше підготовлені учні.
2) Аналіз тексту.
- Де зустрілися синички? (У лісі)
- Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)
- Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)
- Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де в саду є годівнички.)
- Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини).
Добре попрацювали настав час відпочинку.
3) Вибіркове читання.
- Виберіть і прочитайте речення, яке міг би про читати ось цей знак (знак питання,оклику та ін..).
- Виберіть і прочитайте речення, яке міг би прочитати ось цей чоловічок. (Веселий, сумний).
4) Кубування (КУБ)
- Діти, як ви гадаєте, як живеться пташкам у зимовому лісі?
- А ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?
5) Робота в групах.
(Треба із розсипаних літер, буквосполучень та складів скласти слова - назви підкормки
для птахів. )
І група – пшо но
ІІ група - са л о
ІІІ група – яго ди шип ши ни
ІV група – яго ди го ро би ни
Х група- насіння
- Молодці, ви приготували корм для пташок.
- Ну що ж, я думаю, Сова задоволена вашими відповідями і дарує ключ з буквою … Ч.
6. Галявина Жука-буквоїда.
- Здобути наступний ключ буде нам не просто, бо знаходиться він у незвичайного жука, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.
лото (болото) ток (листок)
ка на (калина) тва на (тварина)
- Ура! Ключ наш! А на ньому буква … О.
7. Галявина “Ведмедика-природолюба”.
1. Розгадування анаграми.
- На цій галявині нас чекає зустріч з … (розгадують анаграму ДЬМІВЕД).
З’являється Ведмедик:
- Привіт, мої друзі! Мене зовуть Мишко. Я так люблю мед і ожину. А ви любите медок? Я чув ви вмієте читати і писати, а от я не вмію. Ви мене навчите?
- Так!
- Ведмедик: - Дякую!
- Діти, а давайте прочитаємо Мишкові, хай він послухає .
2. Читання тексту про правила поведінки в природі вчителем.
.
- Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз’яснити. (Демонстрація знаків)
1 знак – Не можна топтати квіти!
2 знак – Не можна ловити метеликів!
3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!
- Що таке рідкісні рослини? Це такі, які зникають і занесені в Червону книгу України. Це конвалія, підсніжник (показую предметні малюнки).
3. Прес-конференція (театралізовано).
Вибігають учень і учениця з букетиком конвалій.
Еколог. Почекайте. Ви порушуєте закони природи, Конституції. За це треба
судити порушників.
Науковець. Поговоримо про бережливе ставлення до природи, а саме до
квітів.
Конвалія. В Конституції України записано берегти природу. Мене топчуть,
виривають з корінням. Я хочу жити.
Учень. А як жити без подарунків – квітів ? Я вважаю, що квіти треба зривати.
Вони ще виростуть. А від квітів – радість.
Науковець. Зобов’язую вас насадити клумби біля школи, і квітів не зривати, а ними милуватися. Пам’ятайте ! Найкраща квітка- незірвана.
( Слова для гри: білка, горобець,орел-беркут, їжак,лисиця, лелека чорний, дятел, рись,заєць,дельфін,джміль,мурашка, дрохва, морський коник.
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний і чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає,
Ми всі – частиночка природи,
- Ми здобуваємо останній ключ з буквою К.
- Яке звірятко перебувало у полоні? (Їжачок).
(Звільняємо їжачка із клітки)
VI. Підсумки уроку.
-Чи сподобалася вам наша подорож?
- А зараз перевіримо, що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку. Пограємось в гру «Посперечаймося». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це чи ні.
VIІ. Рефлексія.
- Чи залишився ваш настрій таким, як був на попередньому уроці? Виберіть відповідний смайлик , оберіть, який вид діяльності вам сподобався і у відповідний вагон «посадіть» себе – пасажира.
пригадування відгадування правила
скоромовок загадок і складання поведінки
звукових схем в лісі
VIІІ. Оцінювання.
У кожного з вас є три листочки: червоний, жовтий, зелений. Якщо на уроці ви допустили 3-4 помилки ви вішаєте на дерево червоний листочок, якщо 1 помилку – жовтий, жодної – зелений.
ІV. Прощання в колі.
(Вчитель дякує дітям за роботу на уроці).
Заключне слово
Наш урок пройшов не марно
Повідомлю у кінці
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!