ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ Інтегрований урок (навчання грамоти (читання) , природознавство)) Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. Закріплення

Про матеріал

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ

Інтегрований урок (навчання грамоти (читання) , природознавство))

Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. Закріплення вивченого матеріалу.

Мета: повторити і закріпити вивчене про звуки і букви, удосконалювати навички читання, вміння виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукову модель слова;

розвивати фонематичний слух, пізнавальні здібності, логічне мислення, спостережливість та увагу, мову учнів;

виховувати інтерес до уроків читання, любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.

Обладнання: анаграми, предметні малюнки, декорації лісу, іграшки (звірі, птахи), фішки для звукового аналізу слів, знаки, схеми.

Хід уроку

І. Організаційна частина. Вітання в колі.

(Слайд 1-2 )

– Діти, я рада вас вітати на нашому інтегрованому уроці читання та природознавства. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте з ними привітаємось.

.

  • 1.Привітання в колі .
  • (Слайд 3)

Діти: Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

  • -Доброго ранку травам росистим,
  • доброго ранку квітам барвистим.
  • доброго ранку сонечку ясному,
  • учням, гостям і усьому прекрасному!

Вчитель: Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп'ятка.

-У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:

(Слайд 4)

— А у вас? Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів, які є у вас на партах.Підніміть зараз той й , який в даний момент найкраще відображає ваш настрій.

—Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.

  • 2.Реклама.
  • (Слайд 5 - 6)

– Ну, а тепер зробимо ще рекламу

-Якими ми будемо на уроці?

-Яким має бути урок?

Ми будемо:

Урок має бути:

активними

продуктивним

працьовитими

цікавим

творчими

добрим

уважними

творчим

дисциплінованими

трохи казковим

зібраними

навчальним

  • 3.Проведення автотренінгу.
  • (Слайд 7)

- Давайте згадаємо наш автотренінг

Я - учень,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитись,

Я все розумію, я хочу все знати.

  • 4.Читання девізу напам'ять
  • (Слайд 8)

Девіз уроку:

Наш девіз - усе узнати,

Вміти добре працювати.

Тож рушаймо в добру путь -

Хай знання із нами йдуть!

-Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні урок у нас буде незвичайний, казковий, бо ми побуваємо з вами у казці, зустрінемося з казковими героями, а також на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги.

А щоб урок пройшов швидко і цікаво

наші очі будуть дивитись і все бачити,

вуха слухати і все чути,

ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти.

(Стукіт в двері, заходить Фея)

- Доброго дня! Тут навчаються учні 1-Б класу? – А я-добра Фея. Мандрувала щойно казковим лісом і зустріла там Лісовичка. Вам надійшла телеграма.

- Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).

Текст телеграми

Любі діти!

У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.

Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!

Лісовичок.

- Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).

- Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Галявина “Скоромовки”

- А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:

Сіроманця стріла вовка

на місточку скоромовка.

Скоро мовить вовк почав,

ледь язик не поламав.

Бо була та скоромовка

для діток, а не для вовка.

- Давайте пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).

(Учні розповідають скоромовки).

1.Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабками дружив.

Жартувати жук умів –

Жабок жук завжди дражнив.

2.Ворона проворонила вороненя.

3.Летів горобчик, сів на стовпчик,

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

4.Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу.

5.Ворона сороці намисто купила,

В намисті сорока намистинки лічила.

Ото для сороки настала морока,

Не може намистинки злічити сорока.

- Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).

2. Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”)

  • (На галявині будиночок із фішкою ).

    - Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних).

    - А скільки голосних звуків в українській мові? (6)

    - Чому ж вони так звуться?

    Бо з грудей, мов пісні,

    Легко, вільно ллються.

    - Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.

    (За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]).

    - Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам належить і другий ключик з буквою???

    3. Апельсиновий струмочок.

    - Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.

    - Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.

    - Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.

    - Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.

    - Скільки вийшло складів? (3)

    - Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.)

    - Який склад наголошений? (третій)

    - А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам'ять вірш)

    У малого кошеняти завелися грошенята.

    Скік мале у магазин – і купило … апельсин!

    Розкусило – там водиця:

    -Апельсин цей не годиться! –

    І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!

    - Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми

    добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці).

    - А тепер – привал!

    ІV. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей з пташками).

    4. Галявина “зачарованих звуків” (М'які і тверді приголосні звуки)

    - Зверніть, діти, увагу на цей будиночок. Як ви думаєте, хто тут живе?

    -

    =

    М'який приголосний: От якби ми могли в руки

    Взяти приголосні звуки,

    То відчули б, що “м'які”

    Дуже ніжні і пухкі.

    Твердий приголосний: А “тверді”, неначе з криці.

    На уроці одиниці

    не одержував ніхто!

    - Отже, щоб здобути третій ключ з буквою, ми маємо відгадати загадки і скласти звукові моделі слів:

    Відгадайте загадки:

    1. Що то за гість, що темноту їсть?

    (День)

    ─ • =

    Усі будують звукову схему

    2. Без рук, без ніг, а з рогами,

    Ходить попід небесами

    (Місяць)

    = •

    = • =

    Усі будують звукову схему

    - Гарно попрацювали. Ми можемо взяти ключик і прочитати літеру. Яку? А (“а”) – прикріплюю на дошці.

    5.Галявина Мудрої Сови.

    - Погляньте, дітки, на нашу галявину прилетіла пташка. Як її називають? (Сова).

    - Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!

    1. Гра “Хвостики” . Робота в парах. (Диференційоване завданння)


    то ка на

    - Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).

    2.Робота з підручником « БУКВАР»

    Робота за підручником. Буквар, с. 110. Робота над текстом «Поспішай, синичко!»(Слайд 11)

    1) Слухання тексту, який читають раніше підготовлені учні.

    2) Аналіз тексту.

    - Де зустрілися синички? (У лісі)

    - Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)

    - Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)

    - Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де в саду є годівнички.)

    - Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини).

    Добре попрацювали настав час відпочинку.

    3) Вибіркове читання.

    - Виберіть і прочитайте речення, яке міг би про читати ось цей знак (знак питання,оклику та ін..).

    - Виберіть і прочитайте речення, яке міг би прочитати ось цей чоловічок. (Веселий, сумний).

    4) Кубування (КУБ)

    - Діти, як ви гадаєте, як живеться пташкам у зимовому лісі?

    - А ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?

    5) Робота в групах.

    (Треба із розсипаних літер, буквосполучень та складів скласти слова - назви підкормки

    для птахів. )

    І група – пшо но

    ІІ група - са л о

    ІІІ група – яго ди шип ши ни

    ІV група – яго ди го ро би ни

    Х група- насіння

    - Молодці, ви приготували корм для пташок.

    - Ну що ж, я думаю, Сова задоволена вашими відповідями і дарує ключ з буквою … Ч.

    6. Галявина Жука-буквоїда.

    - Здобути наступний ключ буде нам не просто, бо знаходиться він у незвичайного жука, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.

    лото (болото) ток (листок)


    ка на (калина) тва на (тварина)

    - Ура! Ключ наш! А на ньому буква … О.

    7. Галявина “Ведмедика-природолюба”.

    1. Розгадування анаграми.

    - На цій галявині нас чекає зустріч з … (розгадують анаграму ДЬМІВЕД).

    З'являється Ведмедик:

    - Привіт, мої друзі! Мене зовуть Мишко. Я так люблю мед і ожину. А ви любите медок? Я чув ви вмієте читати і писати, а от я не вмію. Ви мене навчите?

    - Так!

    - Ведмедик: - Дякую!

    - Діти, а давайте прочитаємо Мишкові, хай він послухає .

    2. Читання тексту про правила поведінки в природі вчителем.

    .

    - Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз'яснити. (Демонстрація знаків)

    1 знак – Не можна топтати квіти!

    2 знак – Не можна ловити метеликів!

    3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!

    - Що таке рідкісні рослини? Це такі, які зникають і занесені в Червону книгу України. Це конвалія, підсніжник (показую предметні малюнки).

    3. Прес-конференція (театралізовано).

    Вибігають учень і учениця з букетиком конвалій.

    Еколог. Почекайте. Ви порушуєте закони природи, Конституції. За це треба

    судити порушників.

    Науковець. Поговоримо про бережливе ставлення до природи, а саме до

    квітів.

    Конвалія. В Конституції України записано берегти природу. Мене топчуть,

    виривають з корінням. Я хочу жити.

    Учень. А як жити без подарунків – квітів ? Я вважаю, що квіти треба зривати.

    Вони ще виростуть. А від квітів – радість.

    Науковець. Зобов'язую вас насадити клумби біля школи, і квітів не зривати, а ними милуватися. Пам'ятайте ! Найкраща квітка- незірвана.

    • 4. Гра « Червона книга». Робота з підручником « Природознавство»
    • - Діти, а зараз ми поговоримо про тварин, занесених до Червоної книги. Розгляньте с.105 підручника « Природознавство» та таблицю на дошці і назвіть тварин, занесених до Червоної книги.
    • - У вас на партах лежать макети Червоної книги. Я говоритиму назви тварин. А ви,якщо почуєте назву тварини, занесеної до Червоної книги, піднімаєте макетибки вгору.
    • ( Слова для гри: білка, горобець,орел-беркут, їжак,лисиця, лелека чорний, дятел, рись,заєць,дельфін,джміль,мурашка, дрохва, морський коник.

    В Червону книгу ми занесли

    Світ неповторний і чудесний,

    Що поступово вимирає,

    Давно рятунку в нас благає,

    Ми всі – частиночка природи,

    - Ми здобуваємо останній ключ з буквою К.

    - Яке звірятко перебувало у полоні? (Їжачок).

    (Звільняємо їжачка із клітки)

    VI. Підсумки уроку.

    -Чи сподобалася вам наша подорож?

    - А зараз перевіримо, що ви запам'ятали з сьогоднішнього уроку. Пограємось в гру «Посперечаймося». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це чи ні.

    Сьогодні на уроці ми закріплювали знання про голосні та приголосні звуки (так)

    Скільки в слові голосних звуків, стільки і складів (так)

    У слові апельсин 2 склади (ні)

    Сьогодні ми повторювали скоромовки про тварин, птахів (так)

    Читали про правила поведінки в природі (так)

    VIІ. Рефлексія.

    - Чи залишився ваш настрій таким, як був на попередньому уроці? Виберіть відповідний смайлик , оберіть, який вид діяльності вам сподобався і у відповідний вагон «посадіть» себе – пасажира.

    пригадування відгадування правила

    скоромовок загадок і складання поведінки

    звукових схем в лісі

    VIІІ. Оцінювання.

    • -А зараз давайте оцінимо свою роботу на уроці.

    У кожного з вас є три листочки: червоний, жовтий, зелений. Якщо на уроці ви допустили 3-4 помилки ви вішаєте на дерево червоний листочок, якщо 1 помилку – жовтий, жодної – зелений.

    ІV. Прощання в колі.

    (Вчитель дякує дітям за роботу на уроці).

    Заключне слово

    Наш урок пройшов не марно

    Повідомлю у кінці

    Що у нашім першім класі

    Діти просто молодці!

    • -А вдячний Їжачок та Добра Фея хочуть пригостити всіх присутніх смачними казовими яблучками. На все добре.
    Перегляд файлу

                                      ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ

    Інтегрований урок (навчання грамоти (читання) , природознавство))

    Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. Закріплення                                 вивченого матеріалу.

    Мета:    повторити і закріпити вивчене про звуки і букви, удосконалювати навички читання, вміння виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукову модель слова;

       розвивати фонематичний слух, пізнавальні здібності, логічне мислення, спостережливість та увагу, мову учнів;

       виховувати інтерес до уроків читання, любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.

    Обладнання: анаграми, предметні малюнки, декорації лісу, іграшки (звірі, птахи), фішки для звукового аналізу слів, знаки, схеми.

     

                                                              Хід уроку

     

    І. Організаційна частина. Вітання в колі.

     

                                                      (Слайд 1-2 )

     

    – Діти, я рада вас вітати на нашому інтегрованому уроці читання та природознавства. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте з ними привітаємось.

    .

    1. Привітання в колі .

    (Слайд 3)

    Діти:           Ми вам раді, люди добрі,

                       І вітаєм щиро вас,

                       І запрошуєм ласкаво

                       На урок у перший клас.

     

    • Доброго ранку травам росистим,

    доброго ранку квітам барвистим.

    доброго ранку сонечку ясному,

    учням, гостям і усьому прекрасному!

     

     

    Вчитель:    Кожен з вас приготувався,

                        На перерві постарався.

                        Зараз сядуть всі дівчатка

                         А за ними і хлопятка.

     

     -У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:  

                  

    (Слайд 4) 

    — А у вас? Зобразіть свій настрій за допомогою смайликів, які є у вас на партах.Підніміть зараз той й , який в даний момент найкраще відображає ваш настрій.

    • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.

     

    1. Реклама.

    (Слайд  5 - 6)

           Ну, а тепер зробимо ще рекламу

         -Якими  ми будемо на уроці?

        -Яким має бути урок?

     

    Ми будемо:

    Урок має бути:

    активними

    продуктивним

    працьовитими

    цікавим

    творчими

    добрим

    уважними

    творчим

    дисциплінованими

    трохи казковим

    зібраними

    навчальним

     

    1. Проведення  автотренінгу.

     (Слайд 7)

    - Давайте згадаємо наш автотренінг

    Я - учень,

    Я ходжу до школи.

    Мене навчають вчитись,

    Я все розумію, я хочу все знати.

     

    1. Читання  девізу  напам’ять

     (Слайд 8)

    Девіз  уроку:

    Наш девіз - усе узнати, 

    Вміти добре працювати.

     Тож рушаймо в добру путь -

    Хай знання із нами йдуть!

    -Отже,   якщо   ви   будете   такими,   як   ви   говорили,   ми   разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

     

    ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

     

    -  Сьогодні урок у нас буде незвичайний, казковий, бо ми побуваємо з вами у казці, зустрінемося з казковими героями, а також на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги.

    А щоб урок пройшов швидко і цікаво 

    наші очі будуть дивитись і все бачити,

    вуха слухати і все чути,

    ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти.

     

     (Стукіт в двері, заходить Фея)

    - Доброго дня! Тут навчаються учні 1-Б класу? – А я-добра Фея. Мандрувала щойно казковим лісом і зустріла там Лісовичка. Вам надійшла телеграма.

    - Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).

    Текст телеграми

    Любі діти!

    У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.

    Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!

             Лісовичок.

    - Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).

    - Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.

    ІІІ. Актуалізація знань учнів.

    1. Галявина “Скоромовки”

     - А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:

    Сіроманця стріла вовка

    на місточку скоромовка.

    Скоро мовить вовк почав,

    ледь язик не поламав.

    Бо була та скоромовка

    для діток, а не для вовка.

    - Давайте  пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).

     (Учні розповідають скоромовки).

    1. Жовтий жук у житі жив,

    Жук із жабками дружив.

    Жартувати жук умів –

    Жабок жук завжди дражнив. 

     

    1. Ворона проворонила вороненя.

     

    1. Летів горобчик, сів на стовпчик,

    Прибіг хлопчик, утік горобчик.

     

    1. Лис малий і більший лис

    По гриби ходили в ліс.

    Заздрить білка в лісі лису –

    Лис лисички ніс із лісу.

     

    1. Ворона сороці намисто купила,

    В намисті сорока намистинки лічила.

    Ото для сороки настала морока,

    Не може намистинки злічити сорока.

    - Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).

    2. Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”)

    (На галявині будиночок із фішкою         ).

    - Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних).

    - А скільки голосних звуків в українській мові? (6)

    - Чому ж вони так звуться?

        Бо з грудей, мов пісні,

        Легко, вільно ллються. 

    - Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.

    (За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]).

    - Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам  належить і другий ключик з буквою???

    3. Апельсиновий струмочок.

    - Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.  

    - Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.

    - Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.

    - Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.

    - Скільки вийшло складів? (3)

    - Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.)

    - Який склад наголошений? (третій)

    - А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам’ять вірш)

    У малого кошеняти завелися грошенята.

    Скік мале у магазин – і купило … апельсин!

    Розкусило – там водиця:

    • Апельсин цей не годиться! –

    І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!

    - Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми

    добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці).

    - А тепер – привал!

    ІV. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей з пташками).

    4. Галявина “зачарованих звуків” (М’які і тверді приголосні звуки)

    - Зверніть, діти, увагу на цей будиночок. Як ви думаєте, хто тут живе?  

    -

     

    =

    М’який приголосний:  От якби ми могли в руки

    Взяти приголосні звуки,

    То відчули б, що “м’які”

    Дуже ніжні і пухкі.

    Твердий приголосний: А “тверді”, неначе з криці.

    На уроці одиниці

    не одержував ніхто!

    - Отже, щоб здобути третій ключ з буквою, ми маємо відгадати загадки і скласти звукові моделі слів:

    Відгадайте загадки:  

    1.  Що то за гість, що темноту їсть?

    (День)

    ─ • =

    Усі будують звукову схему 

     

    2.  Без рук, без ніг, а з рогами,

    Ходить попід небесами

     (Місяць)  

    = •

    = • =

    Усі будують звукову схему 

     

    - Гарно попрацювали. Ми можемо взяти ключик і прочитати літеру. Яку? А (“а”) – прикріплюю на дошці.

    1. Галявина Мудрої Сови.

    - Погляньте, дітки, на нашу галявину прилетіла пташка. Як її називають? (Сова).

    - Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!

     1. Гра “Хвостики” . Робота в парах. (Диференційоване завданння)

     

      то    ка      на

     

     

     - Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).

     

             2.Робота з    підручником « БУКВАР»

     

    Робота за підручником. Буквар, с. 110. Робота над текстом «Поспішай, синичко!»(Слайд 11)

    1)  Слухання тексту, який читають раніше підготовлені учні.

    2)  Аналіз тексту.

     

    - Де зустрілися синички? (У лісі)

    - Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)

    - Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)

    - Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де в саду є годівнички.)

    - Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини).

    Добре попрацювали настав час відпочинку.

     

    3) Вибіркове читання.

     

    - Виберіть і прочитайте речення, яке міг би про читати ось цей знак  (знак питання,оклику та ін..).

    - Виберіть і прочитайте речення, яке міг би прочитати ось цей чоловічок. (Веселий, сумний).

     

    4) Кубування (КУБ)

     

    - Діти, як ви гадаєте, як живеться пташкам у зимовому лісі?

    -  А ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?

     

     5) Робота в групах.

     

    (Треба із розсипаних літер, буквосполучень та складів скласти слова - назви підкормки

    для птахів. )

    І група – пшо но

    ІІ група - са л о

    ІІІ група – яго ди шип ши ни

    ІV група –  яго ди го ро би ни

    Х   група- насіння

     

    - Молодці, ви приготували корм для пташок.

     

     - Ну що ж, я думаю, Сова задоволена вашими відповідями і дарує ключ з буквою … Ч.

     

     6. Галявина Жука-буквоїда.

    - Здобути наступний ключ буде нам не просто, бо знаходиться він у незвичайного жука, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.

     

             лото (болото)                     ток  (листок)

     

     ка           на (калина)             тва           на (тварина)

     

      Завдання записане на таблиці на дошці

     

    - Ура! Ключ наш! А на ньому буква … О.

     

    7. Галявина “Ведмедика-природолюба”.

    1. Розгадування анаграми.

    - На цій галявині нас чекає зустріч з … (розгадують анаграму ДЬМІВЕД).

    З’являється Ведмедик:

    - Привіт, мої друзі! Мене зовуть Мишко. Я так люблю мед і ожину. А ви любите медок? Я чув ви вмієте читати і писати, а от я не вмію. Ви мене навчите?

    - Так!

    - Ведмедик: - Дякую!

     - Діти, а давайте прочитаємо Мишкові, хай він послухає .

     

    2. Читання тексту про правила поведінки в природі вчителем.

    . 

    - Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз’яснити. (Демонстрація знаків)

     

    1 знак – Не можна топтати квіти!

    2 знак – Не можна ловити метеликів!

    3 знак – Не можна рвати рідкісні рослини!

     

    - Що таке рідкісні рослини? Це такі, які зникають і занесені в Червону книгу України. Це конвалія, підсніжник (показую предметні малюнки).

     

    3. Прес-конференція (театралізовано).

     

     Вибігають учень і учениця з букетиком конвалій.

     

    Еколог. Почекайте. Ви порушуєте закони природи, Конституції. За це треба

                  судити порушників.

    Науковець. Поговоримо про бережливе ставлення до природи, а саме до

                     квітів.

     

    Конвалія. В Конституції України записано берегти природу. Мене топчуть,

                 виривають з корінням. Я хочу жити.

     

    Учень. А як жити без подарунків – квітів ? Я вважаю, що квіти треба зривати.

                Вони ще виростуть. А від квітів – радість.

     

    Науковець. Зобов’язую вас насадити клумби біля школи, і квітів не зривати, а ними милуватися. Пам’ятайте ! Найкраща квітка- незірвана.

     

    1.   Гра « Червона книга». Робота з підручником « Природознавство»

     

    •     Діти, а зараз ми поговоримо про тварин, занесених до Червоної книги. Розгляньте с.105 підручника « Природознавство» та таблицю на дошці і назвіть тварин, занесених до Червоної книги.
    •      У вас на партах лежать макети Червоної книги. Я  говоритиму назви тварин. А ви,якщо почуєте назву тварини, занесеної до Червоної книги, піднімаєте макетибки вгору.

    ( Слова для гри: білка, горобець,орел-беркут, їжак,лисиця, лелека чорний, дятел, рись,заєць,дельфін,джміль,мурашка, дрохва, морський коник.

     

                                В Червону книгу ми занесли

    Світ неповторний і чудесний,

    Що поступово вимирає,

    Давно рятунку в нас благає,

    Ми всі – частиночка природи,

    - Ми здобуваємо останній ключ з буквою К.

    - Яке звірятко перебувало у полоні? (Їжачок).

    (Звільняємо їжачка із клітки)

    VI. Підсумки уроку.

    -Чи сподобалася вам наша подорож?

    - А зараз перевіримо, що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку. Пограємось в гру «Посперечаймося». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це чи ні.

    • Сьогодні на уроці ми закріплювали знання про голосні та приголосні звуки (так)
    • Скільки в слові голосних звуків, стільки і складів (так)
    • У слові апельсин 2 склади (ні)
    • Сьогодні ми повторювали скоромовки про тварин, птахів (так)
    • Читали про правила поведінки в природі (так)

    VIІ. Рефлексія.

    - Чи залишився ваш настрій таким, як був на попередньому уроці? Виберіть відповідний смайлик , оберіть, який вид діяльності вам сподобався і у відповідний вагон «посадіть» себе – пасажира.

    Screenshot_1

                                               пригадування  відгадування  правила

    скоромовок  загадок і складання  поведінки

    звукових схем   в лісі

     

    VIІІ. Оцінювання.

    • А зараз давайте оцінимо свою роботу на уроці.

    У кожного з вас є три листочки: червоний, жовтий, зелений. Якщо на уроці ви допустили 3-4 помилки ви вішаєте на дерево червоний листочок, якщо 1 помилку – жовтий, жодної – зелений.

    Screenshot_2

    ІV. Прощання в колі.

    (Вчитель дякує дітям за роботу на уроці).

    Заключне слово

    Наш урок пройшов не марно

    Повідомлю у кінці

    Що у нашім першім класі

    Діти просто молодці! 

    • А вдячний Їжачок та Добра Фея хочуть пригостити всіх присутніх смачними казовими яблучками. На все добре.
    Середня оцінка розробки
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
    Загальна:
    4.7
    Всього відгуків: 1
    Оцінки та відгуки
    1. Селегей Аліна
      Загальна:
      4.7
      Структурованість
      5.0
      Оригінальність викладу
      5.0
      Відповідність темі
      4.0
    docx
    Додано
    8 квітня 2018
    Переглядів
    9478
    Оцінка розробки
    4.7 (1 відгук)
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку