План-конспект уроку "Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу.Воєнні дії на території України в 1914—1917 рр."

Про матеріал

Урок на тему Україна в геополітичних планах країн Антанти та Троїстого союзу.Воєнні дії на території України в 1914—1917 рр..» 10клас.

Тип даного уроку-урок вивчення нових знань.Основна проблема ,над якою працювала при розробці плану-конспекту уроку -"Використання опорних схем ,таблиць ,карт на уроках історії." При підготовці та проведенні уроку основну увагу звернута на активну роботу учнів на різних етапах уроку. Широко використовується і самостійна робота учнів з підручником,таблицями,історичними докумантами. Під-час проведення уроку використано мультимедійні презентації .

Перегляд файлу

Тема уроку: Україна в геополітичних планах країн Антанти і Троїстого союзу.Воєнні дії на території України в 1914—1917 рр..

Мета уроку: -ознайомити  учнів з планами воюючих держав щодо українських земель;

                       - охарактеризувати  хід військових дій на українських землях в 1914-1917рр. та  

                         засади формування УСС  ;

                        -проаналізувати особливості політики російської адміністрації на        

                         західноукраїнських  землях;

                        ясувати особливості національно-визвольного руху на західноукраїнських

 землях та в Наддніпрянській Україні;

                        -розвивати в учнів вміння встановлювати причинно-наслідкові звязки ,робити

                         висновки та узагальнення ,працювати з іторичними документами та картою.

Основні дати та події  :    1серпня 1914р-Початок Першої світової війни;

                                              серпень –вересень 1914р-Галицька битва;

                                              2 серпня 1914р-створення ГУР;

                                              4серпня 1914р-створення СВУ;

                                              червень-вересень1916р-Брусиловський прорив

Основні  терміни і поняття: Галицька битва ,Галицько-Буковинське  генерал-      губернаторств, ГУР , СВУ , Брусиловський прорив,УСС

 

Історичні особистості:О.Брусилов ,К.Левицький , Д.Донцов.

Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
показувати на карті хід воєнних дій на території України в 1914 - 1916рр;визначати хронологічну послідовність подій Першої світової війни на території України;
дати оцінку історичним подіям та їх наслідкам.

Обладнання:стінна карта «Україна в Першій світовій війні»,презентація уроку,мультимедійний проектор, роздатковий матеріал,підручник.

Тип уроку:урок вивчення нових знань

                                Хід Уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

  • Чому загострилися протиріччя між провідними європейськими державами на початку

          ХХ століття?

  •  Які військово-політичні союзи сформувались в Європі в кін.ХІХ поч. ХХст.?
  • Що ви можете сказати про становище українських земель напередодні війни?
  • Які країни входили до них ?
  • Між ким велася Перша світова війна?

ІІІ . Мотивація навчальної  діяльності

Епіграфом нашого уроку: «Війна-це коли за інтереси інших гинуть зовсім безвинні люди»      

 Вінстон Черчилль.

IV.Оголошення теми мети і завдань уроку

                                  План.

1.Україна в планах воюючих країн.

2.Створення Союзу визволення України.Заснування Головної української ради.К.Левицький , Д.Донцов

3. Ставлення українських політичних сил до війни

4.Галицька битва 1914р.Створення Галицько-Буковинського генерал  -губернаторства

5.Горлицький прорив

6.Брусиловський прорив на українських землях.

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

1.Україна в планах воюючих країн.

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Під-час  розповіді вчитель разом з учнями заповнюють таблицю:

                      Плани держав щодо українських земель в Першій світовій війні.

країна

укр.зем.

Росія

Австро-Угорщина

Німеччина

Туреччина

 

 

 

 

 

 

2.Створення Союзу визволення України.Заснування Головної української ради. К.Левицький , Д.Донцов

  Самостійна робота учнів з підручником та заповнення таблиці

          1.  Поділ класу на дві групи «Західні українці»-ГУР , «Наддніпрянці»-СВУ

Організація

 

Пит.для х-ки

 

              ГУР

 

             СВУ

Дата створення

 

 

Місто

 

 

Лідери

 

 

Мета та програмні засади

 

 

2.Складання історичного портрету К.Левицького та Д.Донцова

Робота з історичними джерелами

 

З Маніфесту Головної української ради від 3 серпня 1914 р.


 

Йдучи війною на Австро-Угорську монархію, Росія загрожує загибеллю українського національного життя, яке знайшло захист у конституційному устрої Австрійської держави. Перемога Росії мала б принести українському народові Австро-Угорської монархії те саме ярмо, в якім стогне 30 мільйонів українського народу в Російській імперії. І тому наша дорога ясна. ... Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більше буде поразка Росії, тим швидше виб'є година визволення України. ...Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!

-За що боролася Головна українська рада?

-Чи можна погодитися з твердженням, що українське національне життя «найшло охорону в -конституційнім ладі австрійської держави»?

 

 

 

З програмного документу СВУ «Наша платформа»

У Союзі репрезентовані всі ті політичні напрями, що стоять на позиції державної самостійності українського народу, а реалізацію своїх національно-політичних і економічних стремлінь в даний момент зв'язують з розбиттям Росії у війні. Національно-політичною платформою Союзу є державна самостійність України. Формою правління самостійної української держави має бути конституційна монархія, з демократичним внутрішнім устроєм політичним:, однопалатною системою законодавства, громадянськими, мовними і релігійними свободами для всіх національностей і віросповідань. з самостійною українською церквою. На випадок прилучення до Австрії більшої чи меншої українсько-російської території буде Союз обстоювати за створенням з усіх земель, заселеним українським народом в Австрії, осібного автономного краю.

 

-За що боровся Союз визволення України?

-Чому його лідери пов'язують майбутнє України з «розбиттям Росії у війні»?

-Чи можна погодитися з цим твердженням?Чому?

Робота над термінами: «СВУ», «ГУР»

3. Ставлення українських політичних сил до війни

Розповідь вчителя з використанням таблиці

Національно-визвольний рух рух в Наддніпрянщині

НАЗВА

ПРОГРАМА

ТУП (Товариство українських поступовців)

Еволюція поглядів від -підтримка Росії,

перейшли до нейтральної позиції.

УСДРП (Українська соціал-демократична робітнича партія)

ГрупаУСДРП на чолі з С. Петлюрою була на боці Росії.

 Група УСДРПна чолі з В. Винниченко засудила війну та відстоювала ідею автономії.

Карпато-руський визвольний комітет

Створений у Києві емігрантами з Галиччини. Підтримка Росії та обєднання всіх українських земель під ії владою.

Комітет Південно-Західного фронту Всеросійського союзу міст

Підтримка Росії.

 

4.Галицька битва 1914р. Створення Галицько-Буковинського генерал  -губернаторства

 

Мультимедійна презентація «Галицька битва»

Питання до презентації

-Коли відбувалась Галицька битва?

-Які країни брали участь в Галицькій битві?Чи брали участь  українці в цій битві?

-Як змінилось співвідношення сил на східному фронті  внаслідок Галицької битви?

            -Покажіть на карті територію, де 1914 року розгорталася Галицька битва.

 

        Розповідь вчителя «Створення Галицько-Буковинського генерал-  губернаторства»

 Політика російського уряду на захоплених територіях.

1.Утворення Галицько-Буковинського генерал-губернаторства на чолі з графом Г.Бобринським (1914 р.).

2.Насильницька русифікація.

3.Свідоме знищення українських гімназій,газет і журналів,видавництв,бібліотек.

4.Закриття «Просвіт».

5.Заборона українських політичних партій, спортивних та молодіжних організацій.

6.Репресії проти українських політичних  та громадських діячів.

7.Переслідування греко-католицької церкви.

 

5.Горлицький прорив.

Розповідь вчителя з використанням карти.

6.Брусиловський прорив на українських землях.

 

Мультимедійна презентація «Брусиловський прорив»

Питання до презентації

-Коли відбувся Брусиловський прорив?

-Яка армія отримала перемогу в битві?

-Покажіть на карті територію, де 1916 року розгорталася Галицька битва.

-Що спільного та відмінного між Галицькою битвою та Брусиловським проривом?

 

Робота над термінами: «Галицька битва» ,»Галицько-буковинське генерал-губернаторство», «Брусиловський прорив»

 

VІІ.ПІДСУМКИ УРОКУ.

 

Рефлексія.

Схема.

На уроці ми..-ознайомилися - дізналися...- зрозуміли...- навчилися….-побачили ……- найбільші труднощі ми  відчули...

- я змінив своє ставлення до...

 

 

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. кундич оля
    Чудово і пізнавально!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
2 липня 2018
Переглядів
6988
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку