План конспект уроку української літератури "Життя – це любов? (за новелою Григора Тютюнника «Три зозулі з поклоном»)"

Про матеріал
План конспект уроку української літератури "Життя – це любов? (за новелою Григора Тютюнника «Три зозулі з поклоном»)"
Перегляд файлу

 

Тема: Життя – це любов?

 (за новелою Григора Тютюнника «Три зозулі з поклоном»)

Очікувані результати 

Після цього уроку учні зможуть:

              робити аналіз художнього твору, визначаючи власне ставлення до проблем, які порушує автор;

              формулювати й висловлювати власну думку аргументовано і

чітко;

              поглибити знання про зміст твору.

Обладнання:

1. Портрет Григора Тютюнника.

       2.Роздатковий матеріал (інструктивний).

       3.Завдання для груп.

       4.Епіграф: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Любов складається з такою палітри                                                           відчуттів, що про неї завжди можна                                                           сказати щось нове

                                                         Блез Паскаль

Хід уроку

1.     Організаційний момент.

2.     Активізація мотиваційних резервів учнів.

Учитель: Дорогі діти! Швидко промайнуть останні дні навчального року, і ви, сьогоднішні школярі, станете на стежку дорослого, самостійного життя.  Повірте, воно навчить вас давати моральну оцінку вчинкам людей, які будуть поруч із вами. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про новелу Григора Тютюнника «Три зозулі з поклоном», спробуємо зрозуміти вчинки героїв твору, поміркуємо над питанням, яке винесено в тему уроку: Життя – це любов? Ми спробуємо поставити себе на місце людей, які опинилися в ситуації любовного трикутника. Для того, щоб ваші відповіді були лаконічними, пропоную використовувати метод «Прес»:

1.Я вважаю, що… 2. Аргументи (оскільки…)

3.     Приклади.

4.     Висновок (отже…)

Скажіть, тема любові для вас є актуальною? А тема сенсу  життя? Чи доводилось вам опинятися в ситуації «любовного трикутника»? Тобто тема ця для вас не нова. Що вам відомо про створення Григором Тютюнником новели «Три зозулі з поклоном»? 

3. Формування нових знань і способів дії.

1)                Зверніть увагу на епіграф до уроку (учитель читає слова Блеза Паскаля). В яких творах української і світової літератури описані ситуації, подібні до тієї, яку ми спостерігаємо в новелі Григора Тютюнника? (учні називають авторів і  твори). Учитель оголошує завдання, яке мала перша група (мультимедійна презентація на тему: В чому феномен любовного трикутника новели «Три зозулі з поклоном»?). Інші групи слухають і готують запитання, пропозиції щодо виступу першої групи. 

2)                Учитель: Мало ми знайдемо поетів і письменників, які б не писали про любов – вже надто значиме місце вона займає у спектрі людських почуттів. Я запрошую до виступу  другу групу, яка підбирала поезії, що так чи інакше стосуються теми нашого твору. Прошу членів груп обґрунтовувати свій вибір. 

3)                Нерозділене кохання, за думкою психологів, нерідко сприяє розкриттю таланту, сприяє розвитку людини. Як це можна пояснити? Чи посприяла тема любові розкриттю ваших талантів з'ясуємо прямо зараз. Третя група мала завдання виготовити обкладинку для нового видання новел Григора Тютюнника.

Якби кохання було у героїв взаємним, обкладинка б мала інший вигляд? 

4)                Герої новели – люди неординарні, незвичайні. З ними хотілося б зустрітися особисто і поговорити. І зробити це можна було б засобами кінематографа. Четверта група мала завдання створити кіноафішу. Пропонуємо виступити вам. 

З ким із героїв новели ви б хотіли зустрітися? Чому? Про що б поговорили? 

Закінчуючи урок, спробуємо дати відповідь на такі запитання: 

-  що треба робити, щоб любов була взаємною? Як жити, щоб не опинитися в ситуації любовного трикутника?

4.     Підсумок уроку.

Давайте повернемося до теми уроку і дамо відповідь на запитання:

життя – це любов? А тепер звернемо увагу на епіграф нашого уроку. Чи вдалося нам сказати щось нове про почуття любові?

5.     Рефлексія.

В якій формі ми провели урок? Чи сподобалася вам ця форма? 

Що нового ви дізналися? Якого досвіду набули? 

Я вдячна вам за співпрацю і за те, що ви були щирими.

6.     Домашнє завдання.

Написати власне висловлювання на тему: Життя – це любов?

(підтвердити або спростувати цю думку).

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку