До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

План-конспект уроку в 6 класі на тему: "Додавання двох чисел з різними знаками"

Про матеріал

Тема. Додавання двох чисел з різними знаками.

Мета: сформувати уявлення учнів про зміст дії додавання раціональ­них чисел з різними знаками (в тому числі й протилежних чисел), а та­кож виробити вміння використовувати це правило під час додавання двох раціональних чисел з різними знаками; розвивати усне числення та логічне мислення; виховувати бажання удосконалювати свої знання.

Обладнання: демонстраційний термометр, презентація, комп'ютер.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Перегляд файлу

Урок № 78.                                         Математика 6 клас _________________

Тема. Додавання двох чисел з різними знаками.

Мета: сформувати уявлення учнів про зміст дії додавання раціональ­них чисел з різними знаками (в тому числі й протилежних чисел), а та­кож виробити вміння використовувати це правило під час додавання двох раціональних чисел з різними знаками; розвивати усне числення та логічне мислення; виховувати бажання удосконалювати свої знання.

Обладнання: демонстраційний термометр, презентація, комп’ютер.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до заняття.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вказати на типові помилки, розібрати завдання, з якими не справилися учні.

ІІІ. Мотивація начальної діяльності.

Додавання чисел за допомогою координатної прямої не є зручним, ми звертаємось до цього способу лише для того, щоб на прикладах побачити певні закономірності, які сформуємо в загальні правила обчислення сум раціональних чисел. На цьому уроці ми познайомимось із правилом додавання чисел з різними знаками.

IV. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Чому дорівнює сума чисел -7 та -3 [-6 та -5]?
  2. Чому дорівнює сума чисел -175 та -314 [-217 та -522]?
  3. Чому дорівнює сума чисел - та - [- та -]?
  4. Чому дорівнює сума чисел -2 та -4 [-3 та -2]?
  5. Чому дорівнює сума модулів чисел -25 та-18 [-34 та -28]?
  6. Чому дорівнює модуль суми чисел -25 та -18 [-34 та -28]?

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Додавання двох раціональних чисел зрізними знаками

Задача 3. Термометр показував температуру +5°С, а потім вона зни­зилась на 3°С. Яку температуру показує термометр зараз?

Розв'язання. Зрозуміло, що зараз термометр показує +2°С (див. рис. 3). Зниження температури позначимо -3, тоді задачу можна розв'я­зати додаванням: 5 + (-3) = 2.

Звернемо увагу, що (+5) + (-3) = + (|5| - |3|) = + (5 - 3) = +2.

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення знань. Вироблення вмінь

Усні вправи  № 1020.

Письмові вправи № 1026, 1037

  1. Виконайте додавання:

а) 26 + (-6); б) -70 + 50; в) -17 + 30; г) +80 + (-120);

д) -6,3 + 7,8; є) -9 + 10,2; ж) 1 + (-0,39); з) 0,3 + (-1,2);

к) +; л) +; м) -+; н) -+; о) -3+2;

п) -+5; р) 2+; с) 5+.

  1. Додайте: а) до суми -6 та -12 число 20;                     б) до числа 2,6 суму -1,8 та 5,2;

                     в) до суми -10 та -1,3 суму 5 та 8,7;            г) до суми 11 та -6,5 суму -3,2 та -6.

  1. Скільки цілих чисел розташовано між числами        а) 0 та 24;   б)-12 та -3;   в) -20 та 7?

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Який знак має сума двох чисел з різними знаками?
  2. Чому дорівнює модуль суми двох чисел з різними знаками?
  3. Як виконати додавання двох чисел, з яких одне - додатне, друге - від'ємне?
  4. Сума яких двох чисел дорівнює 0?
  5. Поставте знаки доданків так, щоб рівність була правильною:

а) ...3 + ...5 = +8;    б) ...3 + ...5 = -8;     в) ...3 + ...5 = +2;      г) ...3 + ...5 = -2.

VІІI. Домашнє завдання 

§39, №№ 1027;  1038; 

ІХ. Рефлексія

Пам'ятай: "Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик"

Олександр Хінчин

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 лютого
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку