Тема. Додавання двох чисел з різними знаками.
Мета: сформувати уявлення учнів про зміст дії додавання раціональних чисел з різними знаками (в тому числі й протилежних чисел), а також виробити вміння використовувати це правило під час додавання двох раціональних чисел з різними знаками; розвивати усне числення та логічне мислення; виховувати бажання удосконалювати свої знання.
Обладнання: демонстраційний термометр, презентація, комп'ютер.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.
Урок № 78. Математика 6 клас _________________
Тема. Додавання двох чисел з різними знаками.
Мета: сформувати уявлення учнів про зміст дії додавання раціональних чисел з різними знаками (в тому числі й протилежних чисел), а також виробити вміння використовувати це правило під час додавання двох раціональних чисел з різними знаками; розвивати усне числення та логічне мислення; виховувати бажання удосконалювати свої знання.
Обладнання: демонстраційний термометр, презентація, комп’ютер.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вказати на типові помилки, розібрати завдання, з якими не справилися учні.
ІІІ. Мотивація начальної діяльності.
Додавання чисел за допомогою координатної прямої не є зручним, ми звертаємось до цього способу лише для того, щоб на прикладах побачити певні закономірності, які сформуємо в загальні правила обчислення сум раціональних чисел. На цьому уроці ми познайомимось із правилом додавання чисел з різними знаками.
IV. Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
Варіант 1 [2]
V. Вивчення нового матеріалу
Задача 3. Термометр показував температуру +5°С, а потім вона знизилась на 3°С. Яку температуру показує термометр зараз?
Розв'язання. Зрозуміло, що зараз термометр показує +2°С (див. рис. 3). Зниження температури позначимо -3, тоді задачу можна розв'язати додаванням: 5 + (-3) = 2.
Звернемо увагу, що (+5) + (-3) = + (|5| - |3|) = + (5 - 3) = +2.
VІ. Закріплення знань. Вироблення вмінь
Усні вправи № 1020.
Письмові вправи № 1026, 1037
а) 26 + (-6); б) -70 + 50; в) -17 + 30; г) +80 + (-120);
д) -6,3 + 7,8; є) -9 + 10,2; ж) 1 + (-0,39); з) 0,3 + (-1,2);
к) +; л) +; м) -+; н) -+; о) -3+2;
п) -+5; р) 2+; с) 5+.
в) до суми -10 та -1,3 суму 5 та 8,7; г) до суми 11 та -6,5 суму -3,2 та -6.
VІІ. Підсумок уроку.
а) ...3 + ...5 = +8; б) ...3 + ...5 = -8; в) ...3 + ...5 = +2; г) ...3 + ...5 = -2.
VІІI. Домашнє завдання
§39, №№ 1027; 1038;
ІХ. Рефлексія
Пам'ятай: "Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик"
Олександр Хінчин