Розробка відкритого уроку з математики для 6 класу на тему "Множення раціональних чисел"

Про матеріал

Матеріал містить конспект і презентацію до уроку. У розробці є різні форми роботи та інтерактивні методи навчання. Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Множення раціональних чисел

Мета:

Навчальна: систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правила множення раціональних чисел;

Розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу;

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, зосередженість, взаємоповагу.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Епіграф уроку:

Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок у хаосі, що нас оточує.

(Норберт Вінер, американський математик)

Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель. Добрий день, діти. Що таке УРОК = увага + розуміння + обміркування + кмітливість. Тема нашого уроку множення раціональних чисел, а мета його систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правил множення раціональних чисел.

Сьогодні ми живемо в епоху інформаційного суспільства, коли неможливо уявити свого життя без комп’ютера та Інтернету. Всі ці досягнення людства стали можливим завдяки математиці. Ось чому епіграфом нашого уроку є слова видатного американського математика, основоположника кібернетики та штучного інтелекту – Норберта Вінера.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Правила, які потрібні на сьогоднішньому уроці повторюються за допомогою гри «Мікрофон»:

  1. Що називається модулем числа?
  2. Правила множення від'ємних чисел
  3. Правила множення чисел з різними знаками
  4. Як знайти невідомий множник?

Протягом уроку ми дізнаємося про основні етапи розвитку Інтернету та попрацюємо в одній із соціальних мереж, яка має назву «Однокласники»

Але, щоб попасти в «Однокласники» нам потрібно дізнатися пароль доступу до мережі. На парті у кожного учня – папірець із завданнями, де треба поставити у відповідність прикладу відповідь та розшифрувати пароль.

Приклад

Відповідь

Цифра коду

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

Ключ

Варіант

Відповіді

 

   9

 

3

101

1050

105

Цифра коду

6

9

5

4

1

3

1

9

9

 

 

Учитель демонструє на екрані презентації відповіді на завдання тесту. Учні виконують самоперевірку.

Отже, ми потрапили у «Однокласники» (демонструється слайд), де на нас очікує цікава інформація, а саме: «1 вересня 1969 року – День народження Інтернету (встановлено перший сервер в Лос-Анжелесі; сервер – програмне забезпечення, що приймає запити від клієнтів, або комп’ютер, який виконує певні сервісні функції)»

А тепер, як завжди невчасно, -  реклама. Учні рекламують історичні відомості про від’ємні і додатні числа (підготувалися до цього вдома).

Перша згадка про від’ємні числа з’явилася  в Китаї в 1 ст. до н.е. в  зв’язку з розв’язуванням  рівнянь. Оскільки у ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від’ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. Їм  раділи і зображували їх червоним кольором (китайці  їх назвали «чен»),від’ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).

У Європі вперше про від’ємні  числа  згадує італійський математик Леонардо Пізанський. Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо»(меншими від 0),і пише «Нуль  міститься між істинними і абсурдними числами».

Дуже давно знаки  + і    широко застосовували у торгівлі. Купці на порожніх бочках ставили – , що означало «збиток». Якщо бочку наповнювали, то знак «-» перекреслювали і   виходив «+», який означав «прибуток».

У ХІІ ст.. французький математик Рене Декарт у відомій книзі «Геометрія  зобразив від’ємні  числа за допомогою монорейкової дороги. «Монос» слово грецьке і означає «один». Отже, монорейкова дорога – дорога з однією рейкою, як лінійка.  Але на лінійці відкладено лише додатні числа (праворуч від нуля). А на монорейковій дорозі, крім того, ліворуч від нуля відкладають від’ємні числа.

Від’ємні числа важко проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани», «породженням диявола». Німецький математик Міхель Штіфель називав від’ємні  числа абсурдними»,  бо «все в них навпаки».

Сучасне позначення додатніх і від'ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман.

А ось правила знаків, якими користувалися арабські математики, під час множення цілих чисел:

Друг мого друга – мій друг

Друг мого ворога – мій ворог

Ворог мого друга – мій ворог

Ворог мого ворога – мій друг

 

ІІІ. Застосування знань та вмінь до розв’язування вправ.

Ой, напевне, до нас у систему прокрався вірус, який наробив помилок, а то й взагалі частково знищив інформацію. Поодинці можна його і не подолати, тому працювати будемо в парах.

Знайти помилки. (Робота в парах, 2 учні виходять до дошки).

Неправильно

Правильно

 

Але вірусна база ще не оновилася. Для цього потрібно відновити втрачену інформацію..

 

Отже, вірусна база оновилася, а в «Однокласниках» з’явилося нове повідомлення: «4 квітня щорічно святкується Міжнародний день Інтернету, який у 1998 році заснував Папа Римський Іоанн Павло ІІ»

Дізнатися, коли в Україні відзначається День Інтернету, ми зможемо, виконавши такі завдання (виконуються у групах)

 

Розв’яжіть рівняння:

 

 

 

 

У «Однокласниках» з’явилося нове повідомлення: «Щорічно з 14 грудня 2001 року в  Україні відзначається День Інтернету»

ІV. Гра «Позбирай  гриби і ягоди»

Я вважаю, що ви вже зможете поспілкуватися  у «Однокласниках» самостійно і пограти у цікаву гру.

Варіант 1(гриби)

Розкрийте дужки:

  1. 4(a + b)
  2. -2(c + 3)
  3. -2(-a + b)
  4. –x(a + 6)
  5. 4(5x + 9y)
  6. -6(-a – 8b + 7c)
  7. -3(3x + 5y – c)
  8. 9(7x – 6y + 1)

Варіант 2(ягоди)

Розкрийте дужки:

  1. 5(x + y)
  2. -4(c – 3)
  3. -6(a + 5)
  4. –b(-z – 7)
  5. 2(x – 7y + 3z)
  6. -7(5 – a – 4b)
  7. 8(-5z +6c – 3)
  8. -8(-x +2y - 4b)

 

У «Однокласниках» з’явилося нове повідомлення: «Кількість інтернет-користувачів у світі становить понад 2 мільярди, в Україні – близько 13 мільйонів. Ми теж входимо до їх числа.

VI. Підведення підсумків уроку

 Рефлексія.

Учні кріплять на дошку до відповідного смайла стікер і коментують,

  • що викликало труднощі
  • що вдалося

36_2_18складно  36_12_14  не дуже складно   36_2_25   легко 

 

VIІ.  Домашнє завдання

Скласти завдання для сусіда на додавання, віднімання, множення раціональних чисел (по 3 приклади).

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення раціональних чисел 6 клас *

Номер слайду 2

Що таке урок? * Урок = увага розуміння + + + обміркування кмітливість +

Номер слайду 3

Епіграф уроку: Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок у хаосі, що нас оточує. (Норберт Вінер, американський математик) *

Номер слайду 4

Що називається модулем числа? Правила множення від'ємних чисел. Правила множення чисел з різними знаками. Як знайти невідомий множник?

Номер слайду 5

*

Номер слайду 6

*

Номер слайду 7

* № Приклад Відповідь Цифра коду 1 2 3 4 5 6 Варіант Відповіді 9 3 101 1050 105 Цифра коду 6 9 5 4 1 3 1 9 9

Номер слайду 8

* № Приклад Відповідь Цифра коду 1 1 2 1050 9 3 1 4 105 9 5 6 6 9 9

Номер слайду 9

*

Номер слайду 10

*

Номер слайду 11

* Вірус

Номер слайду 12

* Неправильно Правильно

Номер слайду 13

*

Номер слайду 14

*

Номер слайду 15

* Розв’яжіть рівняння: 1 4 1 2

Номер слайду 16

* «Щорічно з 14 грудня 2001 року в Україні відзначається День Інтернету»

Номер слайду 17

* 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8

Номер слайду 18

* 5(x + y) Повернутися

Номер слайду 19

* Повернутися -4(c – 3)

Номер слайду 20

* -6(a + 5) Повернутися

Номер слайду 21

* –b(-z – 7) Повернутися

Номер слайду 22

* Повернутися 2(x – 7y + 3z)

Номер слайду 23

* Повернутися -7(5 – a – 4b)

Номер слайду 24

* Повернутися 8(-5z +6c – 3)

Номер слайду 25

* Повернутися -8(-x +2y - 4b)

Номер слайду 26

* Повернутися 4(a + b)

Номер слайду 27

* Повернутися -2(c + 3)

Номер слайду 28

* Повернутися -2(-a + b)

Номер слайду 29

* Повернутися –x(a + 6)

Номер слайду 30

* Повернутися 4(5x + 9y)

Номер слайду 31

* Повернутися -6(-a – 8b + 7c)

Номер слайду 32

* Повернутися -3(3x + 5y – c)

Номер слайду 33

* Повернутися 9(7x – 6y + 1)

Номер слайду 34

* Кількість інтернет-користувачів у світі становить понад 2 мільярди, в Україні – близько 13 мільйонів.

Номер слайду 35

Рефлексія * Складно Не дуже складно Легко

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Царапкіна Алла Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зелінська Олена Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
5986
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку