Завдання: 1. Навчати техніці низького старту та стартового розбігу
2. Навчати техніці стрибка у довжину з розбігу способом „зігнувши ноги”.
3. Сприяти формування навичок метання м'яча та розвитку фізичних якостей
|
|
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу
Мета: Розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів.
Тема: Легка атлетика
Завдання: 1. Навчати техніці низького старту та стартового розбігу 2. Навчати техніці стрибка у довжину з розбігу способом „зігнувши ноги”. 3. Сприяти формування навичок метання м’яча та розвитку фізичних якостей
Місце проведення: спортивний майданчик
Обладнання: м’ячі для метання, ланцюжки, резиновий жгут, місток для відштовхування, стартовий прапорець, секундомір.
Дата проведення:
|
Частини уроку, час |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Низький рівень |
Середній рівень |
Високий рівень |
|||
Підготовча частина 14 хв. |
1. Шикування в шеренгу, рапорт чергового, привітання. 2. Повідомлення завдань уроку. 3. Техніка безпеки на уроці. 4. Стройові вправи на місці. 5. Ходьба. 6. Біг. |
300 м. |
30 сек. 30 сек. 30 сек. 15 сек. 30 м. 600 м. |
1000 м. |
Перевірити зовнішній вигляд Чітко визначити завдання уроку Нагадати правила
Темп бігу в залежності від рівня |
Комплекс загальнорозвивальних та спеціальних вправ легкоатлета 1 В.п. Упор стоячи на носках, з опорою рук на колоді висотою 70 см. 1-2 пружинистий рух лівою стопою до упору п’яткою до землі 3-4 теж саме правою стопою 2 В.п. Упор стоячи на носках з опорою рук на колоді висотою 70 см. 1-4 колові рухи в гомілкових суглобах лівою ногою 1-4 теж саме правою ногою 3 В.п. Присівши на ліву ногу, права пряма нога в сторону, з опорою рук на колоді висотою 70 см. 1-2 перенос ваги тіла на праву ногу 3-4 перенос ваги тіла на ліву ногу 4 В.п. Стоячи на лівій нозі, права пряма нога на колоді висотою 70 см. нахил тулуба вперед до торкання стопи правої ноги кінцівками лівої руки теж саме змінивши положення ніг 5 В.п. Стоячи на лівій нозі спиною до колоди носок правої ноги на колоді висотою 70 см. 1-4 напівприсяди лівою ногою 1-4 напівприсяди правою ногою |
6 повт.
6 повт
6 повт.
6 повт.
4 повт. |
8 повт.
8 повт.
8 повт.
8 повт.
6 повт. |
12 повт.
12 повт.
12 повт.
12 повт.
6 повт. |
Права нога розслаблена Ліва нога розслаблена
Нога розслаблена
Таз нижче до землі
Рухи тулуба та рук як під час бар’єрного бігу
Коліно якомога нижче до землі |
|
Комплекс спеціальних вправ на розвиток бистроти та спритності 1 В.п. Упор стоячи з опорою рук на колоді висотою 70 см. По першому сигналу вчителя учні виконують, з великою частотою, біг з високим підніманням стегна. По другому сигналу учні швидко розвертаються ліворуч на 180° і долають відстань 7 метрів 2. В.п. Присівши долоні на коліна По першому сигналу вчителя учні дуже швидко з максимальною частотою хлопають долонями об коліна. По другому сигналу швидко піднімаються і долають відстань 7 метрів 3 В.п. Напівприсівши з опорою рук на колоду позаду тулуба По першому сигналу вчителя учні виконують дріботливий біг на місці По другому, виштовхуючись руками роблять прискорення 7 метрів |
2 повт.
2 повт.
2 повт. |
3 повт.
3 повт.
3 повт. |
4 повт.
4 повт.
4 повт. |
Забіги для кожного рівня проводяться окремо
Визначається переможець, хто перший подолав 7 метровий відрізок
Звертається увага на спритність під час виконання вправи |
|
Спеціальні підвідні вправи легкоатлета 1. Біг з закиданням гомілок назад з послідуючим прискоренням 2. Біг з високим підніманням стегна з послідуючим прискоренням 3. Стрибки з ноги на ногу „оленній біг” з послідуючим прискоренням 4. Прискорення з високого старту за командою вчителя |
15 м. 15 м. 15 м. 15 м. |
20 м. 20 м. 20 м. 20 м. |
30 м. 30 м. 30 м. 30 м. |
Фронтальний метод Визначається краще виконання вправи |
|
Основна частина 27 хв. |
Старт та стартовий розбіг 1. Вибігання з високого старту, партнер попереду рухаючись спиною вперед тримає стартуючого руками за плечі після пробігання 5-6 метрів, відпускає учня, відходячи ліворуч. 2. Вибігання з низького старту, партнер позаду тримає стартуючого спеціальним ланцюгом, який утримує тулуб стартуючого. 3. Вибігання з низького старту на відстань до 30 метрів за командою вчителя або учнів. |
2 спр.
2 спр.
2 спр. |
3 спр.
3 спр.
3 спр. |
5 спр.
5 спр.
5 спр. |
Робота в парах
Учень тримає стартуючого у напівсили, дає можливість зробити прискорення |
Метання м’яча 1. Підготовча вправа для метання м’яча В.п. Стоячи боком до напряму метання, учень імітує метання м’яча, а в цей час партнер, стоячи позаду, тримає кінцівку руки метальника, притримуючи, дає змогу виконувати пружні рухи, як під час метання. 2. Метання малого м’яча „із-за спини через плече”, стоячи лицем і боком до напряму метання 3. Метання малого м’яча з розбігу використовуючи перехресний крок |
6 спр.
5 спр
3 спр. |
8 спр.
8 спр.
7 спр. |
12 спр.
10 спр.
9 спр. |
Звертається увага на роботу ніг, розворот тулуба та роботу рук
Робота в парах
Звернути увагу на 2 останніх кроки |
|
Стрибки у довжину з розбігу 1. Стрибки у довжину з місця (приземлення у стрибкову яму). 2. Стрибки у довжину з короткого розбігу відштовхуючись від містка висотою 15 см. 3. Теж саме, але через еластичний жгут висотою 30-40 см. 4. Стрибки у довжину з розбігу способом „зігнувши ноги” |
3 спр. |
5 спр. |
7 спр. |
Визначається кращий стрибун по кожному рівню
Жгут тримається на двох стійках |
|
Перешикування в дві шеренги 1. Навчальна гра „День і ніч” |
|
30 сек. 3 хв. |
|
Гра для розвитку швидкості та координації рухів |
|
Підсумкова частина 3 хв. 30 сек. |
1. Вишикування в шеренгу. 2. Повільна ходьба. 3. Вправи на відновлення дихання. 4. Підведення підсумків уроку. 5. Домашнє завдання. |
|
30 сек. 30 м. 1 хв. 1 хв. 30 сек. |
|
Вправи на розслаблення та увагу Перевірити пульс Призначити бонуси Повторити низький старт. Метання м’яча в ціль |