План-конспект уроку з фізичної культури «Вправи для опанування навичками пересувань»

Про матеріал

План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого - формувати навички пересувань: ходьба, біг, стрибки; сприяти розвитку рухових якостей (швидкість, спритність), формуванню позитивної мотивації до занять; виховувати дисциплінованість, уважність.

Перегляд файлу

КЗ «П’ятихатська ЗОШ І-ІІ ст.» ССР ВР ЗО

 

 

 

 

План-конспект уроку

з фізичної культури в 3 класі

Тема: «Вправи для опанування навичками

пересувань»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:

Лисенко П. В.

 

 

 

 

 

2021

 

 Завдання уроку:

  • формувати навички пересування: ходьба, біг, стрибки;
  • сприяти розвитку рухових якостей (швидкість, спритність) та формуванню у дітей позитивної мотивації до занять;
  • виховувати дисциплінованість, товариськість, уважність.

 

Місце проведення: спортивна зала.

 

Обладнання та інвентар: музичний програвач, кубики, кульки для сухого басейну, кошики, деталі конструктора LEGO, папір та паперові стаканчики, пластикові пляшки, поліетиленові пакетики, пластикові овочі та фрукти, три різнокольорові фішки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

     І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (8-10 хв)

     Шикування перед входом до спортивної зали. Дисциплінований вхід.     Шикування дітей у шеренгу. Команди «Рівняйсь!» та «Струнко!». Привітання. Повідомлення задач уроку, проведення інструктажу з БЖД.

 

Сюжет уроку

  •         Сьогодні у нас буде дуже корисний урок фізкультури, адже ми будемо фіксиками. Фіксики – це маленькі істоти, які ховаються від людей і живуть усередині техніки та приладів. Ці дрібні істоти ремонтують техніку у будинку та допомагають у різних господарських справах у сім’ї хлопчика на ім’я Дім Дімич. Вони дуже маленькі, але при цьому вони значно спритні та швидкі. Не вірите? Як ви думаєте, хто сильніший, слон чи мураха? (відповідь дітей). Правильно! Сильніша мураха. Знаєте чому? (відповідь дітей) Тому що мураха може підняти 50 таких мурах як і вона, а слон навряд підніме і одного такого як він сам. Тому виходить що мурашки сильніші за слона, так само і фіксики. Для свого зросту та ваги фіксики неймовірно швидкі, спритні, а ще й розумні.

 Алло! Так слухаю! Хто телефонує? Дім Дімич? А що трапилося? Зрозуміло. Так, ми всі гуртом все зробимо.

 Дім Дімич телефонував. Чули? І просив нас допомоги. Допоможемо йому? Але спочатку зробимо з вами розминку, щоб підготувати свій організм для виконання завдань.

 

 ОМВ. Налаштувати учнів на краще сприйняття навчального матеріалу. Спрямувати увагу учнів на розв’язання завдань уроку.

 

 Клас, рівняйсь! Струнко! Право-РУЧ! В обхід залою за напрямним кроком руш!

 

 ЗРВ в русі:

 

 -     Фіксики поспішають на допомогу!

 Ходьба звичайна (1 коло);

 

  •     Фіксики йдуть тихенько, навшпиньки, щоб ніхто із дорослих їх не помітив.

Ходьба на носках, руки на пояс (15 сек);

 

  •         Фіксики йдуть по паркету.

Ходьба на п’ятах, руки за головою (15 сек);

 

  •         Фіксики йдуть по килиму.

Ходьба на зовнішньому та внутрішньому склепінні стопи, руки в сторони (по 15 сек);

 

  •         Фіксики йдуть під ліжком.

Ходьба в напівприсяді, руки вперед (10 сек);

 

  •         Фіксики проходять під закритими дверима.

Ходьба в повному присяді, руки на колінах (10 сек).

 

  •         Фіксики йдуть по сходах.

Ходьба з високим підніманням стегон, руки в сторони (15 сек).

 

ОМВ. Вправи в русі потоковим методом. Слідкувати за правильною поставою.

 

Напрямний Фіксику, на місці стій раз-два! Ліво-РУЧ! Рівняйсь! Струнко!

 

  •         А зараз проведемо енергійну зарядку, яка допоможе нам підготувати наш організм до виконання тих завдань, які нас просив виконати Дім Дімич.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧСТИНА (15 хв)

 

 Комплекс ЗРВ на місці в колі:

 

  •         Фіксики оглядають кімнату.

В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс: 1 - нахили голови вперед; 2 – нахил голови назад; 3 – поворот голови вправо; 4 – поворот голови вліво.

ОМВ. Дихання рівномірне. Виконати вправу 6-8 р.

 

  •         Виростемо великими як Дідус та Папус.

В. п. – о. с.: 1- руки у сторони; 2 – руки вгору, підвестись на носки, потягнутись; 3 – руки в сторони, опуститись на повну ступню; 4 – в. п.

ОМВ. Дихання рівномірне. Виконати вправу 6-8 р.

 

  •         Фіксики летять на фіксібордах.

В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони: 1 – нахил ліворуч, торкнутися лівою рукою лівого коліна; 2 – в. п.; 3 – нахил праворуч, торкнутися правою рукою правого коліна; 4 – в. п.

ОМВ. Дихання повільне, глибоке. Нахилятися тільки в боковій площині, голову і тулуб не нахиляти вперед. Виконати вправу 8-10 р.

 

  •         Фаєр та Ігрик хочуть стати сильними.

 В. п. – стійка ноги нарізно, руки вниз, пальці зчеплені в «замок»: 1 – руки вгору, прогнутися (вдих); 2 – нахил вперед, руки вниз (видих).

ОМВ. Виконати вправу 8-10 р. у середньому темпі.

 

  •         Шпуля та Верта шукають деталі.

 В. п. – стійка ноги на ширині плечей, руки до плечей: 1 – присісти; 2 -руками обхопити середину гомілок, голову опустити – групування (видих); 3-4 – в. п. (вдих).

ОМВ. Темп виконання середній. Під час присідання п’яти не відривати від підлоги. Звернути увагу на правильне виконання групування – коліна притиснути до грудей, руки до тулуба, голову нахилити до колін. Виконати вправу (8-10 р.).

 

  •         Нулик та Сімка стрибають на джамперах.

 В. п. – вузька стійка, руки на пояс: 1-5 - стрибки на правій нозі; 6-10 – стрибки на лівій нозі; 11-15 – стрибки на обох ногах.

ОМВ. Стрибати м’яко на носках, дихання рівномірне. Після стрибків перейти в ходьбу на місці та відновити дихання.

 

  •         Молодці! Тепер ми готові до виконання 1-го завдання. Зараз ми з вами завітаємо до кімнати Дім Димича.

 

 Право-РУЧ! В обхід залою за напрямним кроком руш!

 

 Учні відновлюють дихання

 

 Напрямний Фіксику, на місці стій раз-два! Ліво-РУЧ!

 

  •         Ми з вами знаходимося у кімнаті Дім Дімича. Він сьогодні так поспішав до школи що не встиг скласти свої іграшки та прибрати після себе сміття. Давайте допоможемо йому. Але спочатку почнемо з іграшок. Нам потрібно їх не тільки зібрати, а й правильно розфасувати по кошикам – кубики до кубиків, кульки до кульок і т.д.

 

«Прибирання іграшок»

 

 На майданчику розміром 9х9 м хаотично розміщенні різнокольорові іграшки: кубики; кульки для сухого басейну; цеглинки конструктора LEGO; іграшкові машинки. В кожному куті майданчика розташований пустий кошик з відповідним написом – «Кубики», Кульки», «LEGO», «Авто» (див. малюнок №1). По команді вчителя «Починай!» - учні переносять по одній іграшці до відповідного кошика, пересуваючись по майданчику різними способами бігу: звичайний біг; біг на прямих ногах; біг з високим підніманням стегон; біг із закиданням гомілок назад; біг спиною вперед; приставним правим чи лівим боком. Після перенесення кожного предмету учень змінює спосіб пересування по майданчику та рухається вже іншим способом для перенесення наступного предмету.

 

 ОМВ. Дотримуватися техніки безпеки під час пересування майданчиком, тримати належну дистанцію.

 

 

Малюнок №1

 

  • «Кульки»                                                  - «Кубики»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «LEGO»                                                    - «Авто»

 

  •    учні;     - кошик;       - кульки;       - кубики;           -   LEGO;               - «Авто».

 

 

  •         Молодці! Ви дуже швидко справилися із завданням. Зараз ми з вами приступимо до виконання другого завдання, але спочатку відновимо дихання.

 

 Учні відновлюють дихання та переходять до іншої станції.

 

  •        Фіксики! Скажіть будь ласка, що ви перед собою бачите?(відповідь дітей) Правильно! Перед нами ціла купа сміття. Напевно, ви вже знаєте, як сортувати сміття, який накопичується в наших будинках в величезних кількостях. Дійсно, в результаті життєдіяльності людини з'являються паперові і пластикові відходи, які багато хто до цих пір змішує із залишками їжі і іншим, що не є добре. Хто мені скаже, для чого потрібно сортувати сміття?(відповідь дітей) Правильно, це мінімізує шкоду для природи і нашого з вами здоров'я. Якщо розділяти сміття правильно, навіть кількість вже існуючих звалищ можна зменшити. Це дозволить скоротити природні викиди і відновити природну систему.  Давайте приберемо і заодно покажемо Дім Дімичу як правильно сортувати відходи.   

 

«Сортування сміття»

 

 На майданчику розміром 9х9 м хаотично розміщене «сміття»: паперові серветки та стаканчики; поліетиленові пакетики; пластикові пляшки; овочі та фрукти з пластику. По кутам майданчика розташовані пусті кошики з відповідним написом - «Папір», «Пластик», «Органіка» (див. малюнок №2). По команді вчителя «Починай!» - учні переносять по одному предмету до відповідного кошика, пересуваючись по майданчику стрибками у різний спосіб: стрибки на правій чи лівій нозі; стрибки на обох ногах; стрибки в повному присяді «жабка». Стрибки можна виконувати правим чи лівим боком, стрибаючи вправо-вліво, спиною вперед тощо. Після перенесення предмету до відповідного кошика учень змінює спосіб пересування по майданчику та рухається вже іншим способом для перенесення наступного предмету.

 

 

 

Малюнок №2

 

  • «Папір»                                                  - - «Пластик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Органіка»                                                   

 

  • учні;     - кошик;         - пластикові огірок та яблуко (органіка);           - пластикова пляшка та поліетиленовий пакет (пластик);           - паперові лист та стаканчик (папір).

 

 ОМВ. Дотримуватися техніки безпеки під час пересування майданчиком, тримати належну дистанцію.

 

  •         Супер! Гарно попрацювали! Як кажуть у народі «Зробив діло – гуляй сміло!». Давайте відновимо свої сили та пограємо у дуже цікаву гру.

 

 Учні відновлюють дихання.

 

  •         Зараз ми утворимо 3 команди Фіксиків та проведемо секретну гру.

 

 ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (8-10 хв.)

 

 Рухлива гра «Секретне завдання»

 

  Учні об’єднуються у три команди, які шикуються в колони. На майданчику розташовані три кольорові фішки. Двом командам так, щоб не чули учасники третьої команди, повідомляють, біля якої мітки вони повинні шикуватися. За першим сигналом гравці розбігаються майданчиком, за другим – шикуються в колони по одному біля своєї фішки. Гравці третьої команди, яким не повідомили колір фішки, повинні самі зорієнтуватися та вишикуватися біля вільної мітки. Потім фішки переставляють, тепер уже іншій команді не повідомляють колір фішки.

 

  Шикування в шеренгу. Підбиття підсумків уроку.

  •         Наш урок добігає завершення. Ви найкращі Фіксики, яких я знаю! Дякую вам за роботу на уроці. А зараз час повертатися до класу.

 

Клас, Право-РУЧ! Із зали за мною (напрямним) кроком руш!

 

Учні дисципліновано залишають залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2023
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку