План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого - формувати навички пересувань: ходьба, біг, стрибки; сприяти розвитку рухових якостей (швидкість, спритність), формуванню позитивної мотивації до занять; виховувати дисциплінованість, уважність.
КЗ «П’ятихатська ЗОШ І-ІІ ст.» ССР ВР ЗО
План-конспект уроку
з фізичної культури в 3 класі
Тема: «Вправи для опанування навичками
пересувань»
Вчитель:
Лисенко П. В.
2021
Завдання уроку:
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання та інвентар: музичний програвач, кубики, кульки для сухого басейну, кошики, деталі конструктора LEGO, папір та паперові стаканчики, пластикові пляшки, поліетиленові пакетики, пластикові овочі та фрукти, три різнокольорові фішки.
Хід уроку
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (8-10 хв)
Шикування перед входом до спортивної зали. Дисциплінований вхід. Шикування дітей у шеренгу. Команди «Рівняйсь!» та «Струнко!». Привітання. Повідомлення задач уроку, проведення інструктажу з БЖД.
Сюжет уроку
Алло! Так слухаю! Хто телефонує? Дім Дімич? А що трапилося? Зрозуміло. Так, ми всі гуртом все зробимо.
Дім Дімич телефонував. Чули? І просив нас допомоги. Допоможемо йому? Але спочатку зробимо з вами розминку, щоб підготувати свій організм для виконання завдань.
ОМВ. Налаштувати учнів на краще сприйняття навчального матеріалу. Спрямувати увагу учнів на розв’язання завдань уроку.
Клас, рівняйсь! Струнко! Право-РУЧ! В обхід залою за напрямним кроком руш!
ЗРВ в русі:
- Фіксики поспішають на допомогу!
Ходьба звичайна (1 коло);
Ходьба на носках, руки на пояс (15 сек);
Ходьба на п’ятах, руки за головою (15 сек);
Ходьба на зовнішньому та внутрішньому склепінні стопи, руки в сторони (по 15 сек);
Ходьба в напівприсяді, руки вперед (10 сек);
Ходьба в повному присяді, руки на колінах (10 сек).
Ходьба з високим підніманням стегон, руки в сторони (15 сек).
ОМВ. Вправи в русі потоковим методом. Слідкувати за правильною поставою.
Напрямний Фіксику, на місці стій раз-два! Ліво-РУЧ! Рівняйсь! Струнко!
ІІ. ОСНОВНА ЧСТИНА (15 хв)
Комплекс ЗРВ на місці в колі:
В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс: 1 - нахили голови вперед; 2 – нахил голови назад; 3 – поворот голови вправо; 4 – поворот голови вліво.
ОМВ. Дихання рівномірне. Виконати вправу 6-8 р.
В. п. – о. с.: 1- руки у сторони; 2 – руки вгору, підвестись на носки, потягнутись; 3 – руки в сторони, опуститись на повну ступню; 4 – в. п.
ОМВ. Дихання рівномірне. Виконати вправу 6-8 р.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони: 1 – нахил ліворуч, торкнутися лівою рукою лівого коліна; 2 – в. п.; 3 – нахил праворуч, торкнутися правою рукою правого коліна; 4 – в. п.
ОМВ. Дихання повільне, глибоке. Нахилятися тільки в боковій площині, голову і тулуб не нахиляти вперед. Виконати вправу 8-10 р.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки вниз, пальці зчеплені в «замок»: 1 – руки вгору, прогнутися (вдих); 2 – нахил вперед, руки вниз (видих).
ОМВ. Виконати вправу 8-10 р. у середньому темпі.
В. п. – стійка ноги на ширині плечей, руки до плечей: 1 – присісти; 2 -руками обхопити середину гомілок, голову опустити – групування (видих); 3-4 – в. п. (вдих).
ОМВ. Темп виконання середній. Під час присідання п’яти не відривати від підлоги. Звернути увагу на правильне виконання групування – коліна притиснути до грудей, руки до тулуба, голову нахилити до колін. Виконати вправу (8-10 р.).
В. п. – вузька стійка, руки на пояс: 1-5 - стрибки на правій нозі; 6-10 – стрибки на лівій нозі; 11-15 – стрибки на обох ногах.
ОМВ. Стрибати м’яко на носках, дихання рівномірне. Після стрибків перейти в ходьбу на місці та відновити дихання.
Право-РУЧ! В обхід залою за напрямним кроком руш!
Учні відновлюють дихання
Напрямний Фіксику, на місці стій раз-два! Ліво-РУЧ!
«Прибирання іграшок»
На майданчику розміром 9х9 м хаотично розміщенні різнокольорові іграшки: кубики; кульки для сухого басейну; цеглинки конструктора LEGO; іграшкові машинки. В кожному куті майданчика розташований пустий кошик з відповідним написом – «Кубики», Кульки», «LEGO», «Авто» (див. малюнок №1). По команді вчителя «Починай!» - учні переносять по одній іграшці до відповідного кошика, пересуваючись по майданчику різними способами бігу: звичайний біг; біг на прямих ногах; біг з високим підніманням стегон; біг із закиданням гомілок назад; біг спиною вперед; приставним правим чи лівим боком. Після перенесення кожного предмету учень змінює спосіб пересування по майданчику та рухається вже іншим способом для перенесення наступного предмету.
ОМВ. Дотримуватися техніки безпеки під час пересування майданчиком, тримати належну дистанцію.
Малюнок №1
Учні відновлюють дихання та переходять до іншої станції.
«Сортування сміття»
На майданчику розміром 9х9 м хаотично розміщене «сміття»: паперові серветки та стаканчики; поліетиленові пакетики; пластикові пляшки; овочі та фрукти з пластику. По кутам майданчика розташовані пусті кошики з відповідним написом - «Папір», «Пластик», «Органіка» (див. малюнок №2). По команді вчителя «Починай!» - учні переносять по одному предмету до відповідного кошика, пересуваючись по майданчику стрибками у різний спосіб: стрибки на правій чи лівій нозі; стрибки на обох ногах; стрибки в повному присяді «жабка». Стрибки можна виконувати правим чи лівим боком, стрибаючи вправо-вліво, спиною вперед тощо. Після перенесення предмету до відповідного кошика учень змінює спосіб пересування по майданчику та рухається вже іншим способом для перенесення наступного предмету.
Малюнок №2
ОМВ. Дотримуватися техніки безпеки під час пересування майданчиком, тримати належну дистанцію.
Учні відновлюють дихання.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (8-10 хв.)
Рухлива гра «Секретне завдання»
Учні об’єднуються у три команди, які шикуються в колони. На майданчику розташовані три кольорові фішки. Двом командам так, щоб не чули учасники третьої команди, повідомляють, біля якої мітки вони повинні шикуватися. За першим сигналом гравці розбігаються майданчиком, за другим – шикуються в колони по одному біля своєї фішки. Гравці третьої команди, яким не повідомили колір фішки, повинні самі зорієнтуватися та вишикуватися біля вільної мітки. Потім фішки переставляють, тепер уже іншій команді не повідомляють колір фішки.
Шикування в шеренгу. Підбиття підсумків уроку.
Клас, Право-РУЧ! Із зали за мною (напрямним) кроком руш!
Учні дисципліновано залишають залу.