Урок " Прийшла зима білесенька" 2 клас

Про матеріал
Доповнити знання учнів про змістовні можливості музики, які засобами музичної мови відображають картини природи.
Перегляд файлу

Тема :   «Прийшла зима білесенька»    2-й клас

Тема уроку: «Дід Мороз» муз. М. Ведмедері - розучування 1-к. пісні

 «Новорічна» муз. А. Філіпенка - повторення пісні;

  Слухання: «Вальс сніжинок» з балету «Лускунчик»                              

                           П.І. Чайковського.

Мета уроку: .   Перевірити й закріпити уявлення (розуміння) виражальних і  зображальних можливостей у музиці на зимову тематику; розвивати слухацькі, виконавські навички, творчу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість, інтерес до музики, народних звичаїв зустрічі Нового Року, обрядів, народної музики, любов до зимової природи.

Тип уроку:   урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти, магнітофон, аудіозаписи, порт­рети композиторів,     ілюстрації (зимова тема).

                                     Хід уроку

I. Вхід учнів до класу під звучання українського народного танцю «Метелиця».

  1. «Музичне вітання» на матеріалі поспівки «Білий сніг».

Білий сніг, сніженьку,

 Постели доріженьку

 Від хати до хати,

Новий Рік стрічати.

(працюю над чіткою дикцією, чистотою інтонування, співом по руці вчителя)

Учитель.

  • Який настрій поспівки, музики початку уроку?
  • Чи може вона підказати нам направленість уроку? Це вступ до нашого цікавого уроку, присвяченого музиці зими, її святам та музич­ному настрою зимових свят.
  • Згадайте пісні, в яких є звертання до зими, снігу (активізація музичного досвіду учнів).        III. Хоровий спів

1. Виконання пісні «Новорічна» А.Філіпенка.

- Ось одна з таких зимових пісень. Упізнайте за звучанням.( Граю початок пісні «Новорічна».)

- Яким є настрій пісні?

 Це вітання з Новим Роком, радість від приходу зими.(Виконання пісні з рухами, працюю над вокально-хоровим, та художнім виконанням пісні)

 2. Розучування пісні «Дід Мороз» муз. Ведмедері. (Художнє виконання пісні,  звернути увагу на повторність інтонацій (ритмічну, мелодичну)

       3. Вступна  бесіда. (У ході бесіди згадуються народні звичаї святкування    новорічних і   різдвяних свят.)

Український народ радів зимі, багатому снігу, тому що сніг зігріє матінку-землю, рослини взимку, напоїть животворною вологою весною, дасть «хліб високий» восени. Тому й кажуть у народі: «Багато снігу, ба­гато хліба», «Зима багата снігами, а осінь пирогами». І навпаки: «Зима без снігу літо без хліба».

А скільки найрізноманітніших слів-звертань до снігопаду! «Сніго­пад», «сніговиця», «сніговій», «завірюха», «хуга», «заметіль», «хуртови­на», «хурделиця», «віхола-метелиця»!

І все це разом (радість, надія, сподівання) звучить у народних піс­нях, випромінює веселощі в народних танцях («Метелиця»), народних іграх («Метелиця», «Куца баба»).

 

 

 

4. Розучування 1-го куплету пісні «Дід мороз».

(Розучую по фразам, слідкую за диханням, за єдиним вступом по руці вчителя. Розучую слова пісні, пояснюючи зміст незнайомих слів, працюючи над чітким співом приголосних звуків).

IV. Гра «Режисер»

  •          Уявіть себе кінорежисерами, яким необхідно зняти кінофільм «Різдвяні та новорічні свята». Які колядки, щедрівки ви включили б до цього фільму?

(Учитель  акцентує увагу учнів на вивченні в 1-му класі пісень «Я маленький хлопчик», «Колядниця», «Щедрівочка щедрувала».)

  •          Що характерно для цих пісень? Про що розповідається, що про­славляється?

Гра «Метелиця».

(Дитяча народна гра передає картину снігопаду. Діти в колі співа­ють, пританцьовуючи.)

Ой на горі метелиця,

 Крутить, вертить хурделиця,

 Віє вона, повіває,

 Малих діток розважає.

(«Вітер» вибирає з кола «Сніжинку» і, взявши її за руки, кружляє з нею.)

V. Слухання музики «Вальс сніжинок» з балету П. І. Чайковського «Лускунчик»

 Учитель.

- Кажуть,  що під Новий рік бувають різні дива, збувається все, що забажаєш, як уві сні або в казках. Таких, наприклад, як «Лускунчик». А тепер настала й наша черга. Я казкова ведуча, яка веде роз­повідь і все оживляє, а ви герої нашої новорічної казки. Тож пофан­тазуйте та уявіть наш сон у новорічну ніч...

Ми всі заснули, а клас  перетворився на казкове місто. Сяють святкові вогні, виблискують іграшками ялинки в кожному домі. А по­серед міста чудовий палац із чарівною ялинкою. Усі, хто любить но­ворічні свята, з'їжджаються до палацу. Тож уперед на новорічний бал! (Звучить «Вальс сніжінок» із балету «Лускунчик».)

І кого тільки немає серед гостей новорічного свята: лісові звірята, казкові герої, відомі українські композитори та персонажі їхніх музич­них творів. Лунав радісний сміх та пісні — вітання зими.

Запитання після прослуховування:

1.В якому темпі виконується?

2. Який характер?

3. На якому інструменті виконується?

(Відповіді дітей)

         VI. Підсумок уроку.

  •          Чи можна уявити зимові свята без пісень?
  •          Що важливе в них: слова чи мелодія?

Оспівуючи красу зимової природи, прославляючи Різдво Христове, прихід Нового року, величаючи господаря і його родину, народ виражав найкращі почуття, возвеличував душу, виховував себе і передавав у спадщину майбутнім поколінням кращі риси характеру.

 

 (Вихід із класу під звучання танцю «Метелиця»)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Миша
    Дуже добре зкомпонований конспект
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 лютого 2019
Переглядів
2219
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку