23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Розробка уроку з музичного мистецтва у 3 класі: "Ритмічні інтонації"

Про матеріал

Ознайомити зі значенням народної пісні у професійній музиці та поняттям «ритмічні інтонації» на прикладі твору М.Леонтовича «Щедрик».Поглибити знання учнів про обробку народної пісні. Розвивати навички активного сприйняття музичного твору, добиватись виразності виконання фраз в українській народній пісні «Щедрик, щедрик, щедрівочка», розвивати музичну пам'ять і спостережливість. Виховувати інтерес до народної та класичної музики, повагу до народних звичаїв та обрядів, виховувати естетичні смаки учнів.

Перегляд файлу

                                     3 клас

     Тема уроку: Ритмічні інтонації

Мета:  Ознайомити зі значенням народної пісні у професійній музиці та поняттям «ритмічні інтонації» на прикладі твору М.Леонтовича «Щедрик».Поглибити знання учнів про обробку народної пісні. Розвивати навички активного сприйняття музичного твору, добиватись виразності виконання фраз в українській народній пісні «Щедрик, щедрик, щедрівочка»,

 розвивати музичну пам'ять і спостережливість. Виховувати інтерес до народної та класичної музики, повагу до народних звичаїв та обрядів, виховувати естетичні смаки учнів.

Обладнання: Інструмент, підручник, магнітофон, фонохрестоматія 3 клас, портрет М. Леонтовича, DVD, телевізор, ілюстрації обряду щедрування, таблички характеристики музичних творів, мікрофон, картки з «пухнастиками», алгоритми відповіді, індивідуальні картки до гри «Зерно-інтонація».

     Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Вхід дітей до класу під запис у.н.п. «Добрий вечір тобі пане господарю» у виконанні ансамблю Пікардійська терція.

Вч. : Любі діти , добрий день!

          Зичу праці і пісень,

          А ще, друзі, всім бажаю

          Сил, натхнення на весь день!

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Гра «Мікрофон».

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

Вч.: Тема «Зерно-інтонація» це ще одна грань теми чверті,           яка має назву…

      Уч.: Інтонація.

Вч.: Де ми зустрічаємо інтонація?

      Уч.: У віршах, прозі казках, музиці.

Вч.: Для чого служить інтонація?

      Уч.: - Інтонація передає характер того героя, від імені якого йде мова.

  • Інтонація передає образ твору.
  • В інтонації виражений зміст музики.

 

Вч.: Які інтонації в музиці ми вже розглянули на минулих уроках?

      Уч.: Питальні, стверджувальні, гумористичні, запитальні, 

 звуконаслідувальні та ін.

 

       3.Введення в тему.

          Вч.: - Яка пора року незабаром наступить?

                  - Хто з вас любить зиму  і за що?

                  -  А які свята принесе з собою ця пора року?

 

            На сьогоднішній урок учні розділись на групи художників,       

           істориків, фольклористів, біографів і підготували для всіх нас повідомлення про зимові свята та обряди.

 

  • Запрошуємо для повідомлення групу художників, які підготували нам ілюстрації до зимових свят.

 

    -  Історики розкажуть нам про обряди Новорічних свят.

 

                   -   Група фольклористів підготувала вірші, колядки та 

 щедрівки .

 

 4. Розспівування за нотним записом.

 

 5. Ритмічний малюнок до даної вправи.

 

6.Робота над піснею.

  Ми працювали над фрагментом  у.н.п.  «Щедрик, щедрик,       щедрівочка».Точніше інтонаційною основою твору, в якому   розкрито його характер. У чотирьох нотах заховано «зерно-інтонація», на якому «виростає» цілий твір. У «зерні-інтонації»   міститься росточок мелодії, ритму, характер музики.

  • Прослухаємо щедрівку у виконанні артиста (запис).
  • Проаналізуємо темп, динаміку, ритм .

                             Гра «Долоньки»

- Ця пісня за характером лірична.

- Для пісні характерний чіткий ритм.

- Вона створена для танцю.

- Пісня виконується в швидкому темпі.

- «Щедрик, щедрик, щедрівочка» виконується на свято Івана    Купала.

 

   Молодці! А тепер знайдемо цю пісню в підручнику. Попрацюємо над співом 1-го куплету.

  - Нам допоможе скрипка. Співаємо повільно, спокійно, акцентуємо першу долю, виспівуючи кожну нотку. Сіли рівно, ручки на коліна, ніжки рівно на підлозі.

  -  Спів без супроводу інструмента (акапелла) в швидкому темпі.

   Вч.: Як ви думаєте, які інструменти брали з собою   щедрувальники?

 - Спів під фонограму (+)

 - Спів під фонограму (-)

 

7.Слухання.

  Вч.: Основу всієї пісні становить…?

  Уч.:  Зерно-інтонація, яка складається з чотирьох звуків.

 

  З цієї скромної зерна-інтонації  М. Леонтович створив відомий

 у всьому світі хоровий твір «Щедрик», який наслідуючи народний звичай передає традиційні новорічні привітання й побажання родинного щастя, добробуту та успішного господарювання. В його творі народний щедрик заграв новими барвами. Такий виклад народної пісні, коли вона не втрачає свого «обличчя», а грає новими барвами називається обробкою.

 

   Група біографів підготувала повідомлення про життя і творчість композитора М.Леонтовича.

  Прослухаємо твір «Щедрик».

  • Чи сподобався вам цей твір?
  • Які інструменти звучали?
  • Де ще ви чули цей твір?

 

   8 . Гра «Зерно-інтонація».Клас розділяється на групи «До», «Ре», «Мі», «Фа», «Соль».

Із  запропонованого речення «Ми ходили щедрувати до бабусі» ви маєте голосом (інтонацією) виділити різні слова, щоб змінився зміст фрази відповідно до поставленого завдання (на карточках).

Висновок гри: Інтонація має велике значення у повсякденному житті людини.

 

9.Виконання пісні Д. Кабалевського «Хто чергові» вивчену на минулих уроках. Звертаємо увагу на питальну і стверджувальну інтонацію у приспіві. Для більшої виразності співу питання співають хлопчики, інтонацію ствердження – дівчатка.

 

  1. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

На дошці записані алгоритми, які діти продовжують.

 

11.На наш урок я запросила багато гостей. Вони до нас прийшли і ми їм дякуємо, але один гість , хлопчик-Колядничок не зміг завітати ,та святковою листівкою прислав своє побажання для вас.

 

12.Своє враження від уроку прошу передати за допомогою розфарбовування Пухнастика , у якого такий самий настрій як і у тебе.

 

  1. Дякую за працю. Ви були молодці. Гарно працювали на уроці, підготували гарні повідомлення, вірші, малюнки.

 

14.  Вихід учнів з класу під запис «Щедрик» У виконанні гурту Пікардійська терція.

 

 

 

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку