План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі. Урок 7 «Зустріч музичних жанрів» (за підручником Аристової, Сергієнко)

Про матеріал

План-конспект уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи . Урок 7 «Зустріч музичних жанрів» розроблений за підручником Аристової, Сергієнко.

Перегляд файлу

Урок 7 «Зустріч музичних жанрів»

Тема. Пісенність, танцювальність, маршовість в українській народній музиці і творах композиторів-класиків. Поняття про увертюру. Основні поняття і терміни: пісенність, танцювальність, маршовість, увертюра, танцюваль­на пісня, пісня-марш. Жорж Бізе, увертюра до опери «Кармен» — слу­хання. Музика і слова Анатолія Загрудного «Будем козаками» — розучування (с. 29—31).

Мета. Продовжувати вчити визначати пісню-танець та пісню-марш; переві­рити рівень знань, умінь та навичок з даної теми; розвивати музичні здібності учнів, почуття ритму, уяву, увагу, уміння відтворювати асоці­ації; виховувати любов до народних традицій, бажання їх переймати та примножувати.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент, програвач, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під звучання  А.Загрудного «Будем козаками».

. Музичне привітання.

- Доброго дня, діти!

- Доброго дня, вчитель!

ІІ. Розспівування

C:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image28.jpeg

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Наші друзі, музичні кити Пісня, Танець і Марш відкрили нам чимало нового і неймовірно цікавого, ми побували разом із ними в подорожах по різних країнах світу. Слухаючи музику, ви навчилися краще вирізняти їхні характери.

Але сьогодні в країні Музики сталася прикра подія – Пісня, Танець і Марш посварилися – вони не можуть вирішити, хто з них головний.

Давайте допоможемо їм визначитися.

Для цього необхідно уважно слухати музику. Адже Пісня, Танець і Марш в одному музичному творі можуть бути головними героями, а в іншому – ні.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

  • Пригадайте, як називається музичний жанр - вистава, в якій всі виконавці лише співають. (опера)
  • Як називаються виконавці, що співають окремо від інших? (соліст)
  • Якщо співають гуртом? (ансамбль, хор).
  • Визначте на ілюстрації, де співає соліст, а де хор.

  

Пригадайте, у 2 класі ми з вами познайомились із творчістю французького композитора Жоржа Бізе, з його оперою «Кармен».

  • Як називається фрагмент опери  «Кармен», який ми слухали у 2 класі? (марш тореадора)
  • Чим він вам запам’ятався?

Жорж Бізе народився в Парижі 25 жовтня 1838 р. Батько

був перукарем, що не заважало йому займатися також співом.

Мати добре грала на фортепіано, зналася на музиці і заохочувала сина до цього. Вона вклала багато зусиль у виховання хлопчика, з яким пов’язувала всі свої надії. Малий Жорж охоче опановував музичну грамоту і виділявся здібностями.

Він досить легко склав іспити і в 10 років став студентом Паризької консерваторії з правом безоплатного навчання, яку він вдало закінчив в 1857 році.

Бізе написав багато опер, в яких часто використовував інтонації народних наспівів.

Але його музика не завжди подобалась аристократам, тому що в ній багато уваги приділялось життю простого народу. Тому його творчість не дуже вітали.

Фактичний провал останнього зі своїх творів маестро переживав у Буживалі (поблизу Парижа).

Якогось дня він купався в холодній воді річки Сени і після цього захворів на гнійну ангіну. Стан хворого швидко погіршувався, і 2 червня композитор утратив пам’ять, наступного дня він помер. Поховання Бізе відбулося на цвинтарі Пер-Лашез.

Тепер варто докладніше познайомитися із цим твором. Послухайте увертюру до цієї опери.

Увертюра – це інструментальний вступ до опери, балету, симфонії, вистави, кінофільму.

 

Прагнення композитора до демократизації оперного мистецтва, тобто наближення його до простого народу,  бажання позбутися театральних штампів та умовностей дістали своє яскраве вираження в опері «Кармен».

Уперше на французькій оперній сцені виступили представники «нижчих класів» — робітниця сигарної фабрики і солдат. Правдиво розкриті переживан­ня і пристрасті людей низького, нешляхетного походження. В опері втілений іспанський національний музичний колорит, багатоплановість і розмаїття на­родних сцен; драматичні події відбуваються стрімко і напружено. На прем’єрі в театрі Опера комік (1875) «Кармен» сприйняли несхвально. Несприйняття нової опери й обурення буржуа підтримала і тодішня буржуазна преса.

 

Слухання музики.  Жорж Бізе, увертюра до опери «Кармен».

  • Який характер музики?
  • Чи є в ній знайомі вам інтонації?
  • Що притаманне музиці увертюри: пісенність, танцювальність чи маршовість?
  • Які засоби музичної виразності допомагають це відчути?
  • Чи можна визначити, яка ознака в цьому фрагменті головна – пісня, танець, марш?
  • Визначте, який оркестр із зображених на фотографіях може виконувати увертюру?

    

МУЗИЧНА АБЕТКА

Нотки можуть розміщуватися на лінійках, між ними, під та навіть над лінійками.

Перегляд м/ф про ноти

 

ЗАВДАННЯ

Оберіть правильну відповідь.

БАЧИМО – звуки чи ноти.

ЧУЄМО – звуки чи ноти.

 

Слухання музики. Анатолій Загрудний «Будем козаками»

  • Які ознаки музики – пісенність, танцювальність, маршовість - можна почути в цій пісні?
  • На яких музичних інструментах вона виконується?

Роздивіться репродукцію картини «Козак Мамай» і пригадайте:

  • Які улюблені музичні інструменти козаків?

Робота над піснею. А. Загрудний «Будем козаками» - розучування

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

Ми, веселі і завзяті діти України,
Дуже любимо співати пісню солов`їну.

Приспів (2 р.):
Гей! Хто любить Наш козацький край,
З нами пісню Дзвінко заспівай!

Ми кохаємося гідно в українській мові.
Розцвітай, наш краю рідний, квітами любові.

Приспів (2 р.):
Не сумуйте, гори й ріки, не журіться, мами:
Коли виростем великі - будем козаками!

Приспів (2 р.):
 

 

VIІ.   Фізкультхвилинка. Ми січем, січем капусту

Ми січем, січем капусту

(долоньками рухати в гору-вниз, імітуючи рух ножа)

І гарненько моркву трем,

(кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)

Ще і солі додаєм

(потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)

І у бочки все кладем.

(імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)

Потім котим бочку в льох.

(імітувати рух котіння бочки по землі)

Як стомилися ми! Ох! (витираємо піт з лоба)

IX. Підсумок уроку

  • Як гадаєте, чи можуть тепер помиритися Марш із Танцем, адже ми побачили, що вони обидва дуже важливі в музиці?
  • Який музичний твір ми слухали сьогодні на уроці? (опера «Кармен» Ж.Бізе)
  • Як називається інструментальний вступ до опери, балету, симфонії, вистави, кінофільму? (увертюра)
  • Якого характеру увертюра, яку ми почули на уроці?
  • Які почуття у вас викликав цей твір?

 

Учні виходять із класу під музичний супровід

(Анатолій Загрудний «Будем козаками»)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
5047
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку