План-конспект з фізичної культури для 9 класу. Варіативний модуль "Футбол"

Про матеріал
План-конспект з фізичної культури для 9 класу. Варіативний модуль "Футбол". Розроблений на основі матеріалу варіативного модуля «Футбол» програми з фізичної культури для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, спрямований на вдосконалення фізичних, морально-вольових, психологічних якостей, вирішення виховних, освітніх та оздоровчих завдань уроку фізичної культури. При складанні модуля були враховані вікові, анатомо-фізіологічні та статеві особливості учнів; визначені пріоритетні завдання щодо рівня загальноосвітньої підготовки, безперервності та наступності вивчення. Основна мета модуля — формування фізичного, духовного та соціального здоров’я школярів; розвиток основних фізичних якостей; навчання техніки рухових дій; підвищення рівня фізичної підготовленості учнів; опанування футболом як базовим модулем. Вивчення футболу має сприяти формуванню стійкого інтересу до предмета фізична культура в цілому та ігри у футбол зокрема, розвитку відповідних ігрових здібностей, умінь та навичок.
Перегляд файлу

Урок 

  Мета: Формування здорового способу життя

Варіативний модуль: Футбол

Завдання уроку: 1. Закріпити техніку удару по м’ячу середньою частиною лоба у стрибку

                             2. Повторити техніку елементів гри воротаря

                             3. Сприяти розвитку стрибучості, швидкості, спритності, витривалості

                             4. Виховувати почуття колективізму та взаємовиручки

  Дата: 

Місце проведення: спортивний зал

Інвентар: мяч футбольний, секундомір

Частини

уроку

Зміст уроку

Дозування

Загально-методичні вказівки

І

12 хв.

Підготовча частина

1. Шикування, вітання,  вимірювання частоти серцевих скорочень за 6 сек.

2. Правила техніки безпеки

3. Відмітка відсутніх

4. Завдання уроку

5. Ходьба

- на носках;

- на п’ятках;

- на внутрішній стороні стопи;

- на зовнішній стороні стопи

6. Біг

- по діагоналі;

- змійкою;

- з закиданням гомілки;

- з високим підніманням стегна

 

7. Загальнорозвиваючі вправи на місці:

 

1) В.п. руки на поясі ноги нарізно. 1- нахил голови вперед 2- нихил голови назад 3- нахил голови вправо 4- нахил голови вліво

2) В.п. руки на поясі ноги на ширині плеч. 1-4 кругові оберти головою вправо 5-8 кругові оберти головою вліво

3) В.п. руки до плеч ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові обертируками назад

4) В.п. руки до гори ноги нарізно 1-4 кругові оберти руками вперед 5-8 кругові оберти руками назад

5) В.п. ліва рука вгору ноги нарізно, на кожен рахунок зміна положення рук

6) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1-нахил тулуба вперед 2 -нахил тулуба назад 3- нахил тулуба вліво 4- нахил тулуба вправо

7) В.п. руки на поясі ноги нарізно 1- нахил тулуба до лівої ноги 2- нахил тулуба до середини 3- нахил тулуба до правої ноги 4- В.п.

8) В.п. руки перед грудьми ноги нарізно 1- поворот тулуба праворуч 2- поворот тулуба ліворуч 3-4 те ж саме

9) В.п. о.с. 1- присід руки вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме

10) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою вперед 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою

11) В.п. руки на поясі 1- випад правою ногою в сторону 2- В.п. 3-4 те ж саме лівою ногою

12) В.п. о.с. 1-4 стрибки на правій нозі 5-8 стрибки на лівій нозі

 

1 хв.

 

 

1 хв.

1 хв.

1 хв.

2 хв.

1 коло

1 коло

1 коло

1 коло

2 хв.

1 раз

2 рази

1 раз

1 раз

 

4 хв.

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

Звернути увагу

на зовнішній вигляд учнів

Завдання звільненим від занять («суддями») – проаналізувати і оцінити в кінці уроку

Фронтальний метод

Руки на поясі, розправити плечі, дивитись вперед

Руки на плечі

Дистанція два кроки

Фронтальний метод

Руки зігнуті в ліктях

Дистанція два кроки

Руки на поясі

Руки за головою

 

Перешикування з однієї шеренги в три.

 

Нахили робити повільно, без різких рухів

 

 

 

Робити повільно, без різких рухів

 

 

Руки від плеч не відривати

 

 

 

Амплітуда виконання вправи максимальна, руки в ліктях не згинати

 

 

 

 

 

 

Нахили тулуба максимальні ноги в колінах не згинати

 

 

 

Намагатися руками доторкнутися підлоги

 

 

Руки тримати паралельно

 

П'ятки від підлоги не відривати

 

Під час випаду одна нога випрямляється повністю

 

Спину тримати рівно

Стрибки максимальні

ІІ

28 хв.

Основна частина

Вимірювання частоти серцевих скорочень  за 6 сек.

1. Удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку

Одним із засобів ведення гри є удари по м’ячу головою. Вони використовуються як завершальні удари по воротах як передачі партнеру. Виконують їх без стрибка й у стрибку. Найчастіше застосовуються удари середньою і боковою частиною лоба.

Уважно слідкувати за м'ячем, який летить. Стани так, щоб знахо­дитися просто під ним. Перед ударом трохи нахилити тулуб назад, потім різким рухом бити по м'ячу. Атакувати м'яч з відкритими очима та закритим ротом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Елементи гри воротаря

2.1. Ловлення знизу 

Використовується для оволодіння м'я­чами, котрі котяться, опускаються і низько (до рівня живо­та) летять назустріч воротарю. У підготовчій фазі воротар нахиляється вперед і опускає руки вниз . Долоні звернені до м'яча, пальці трохи розставлені. Руки не повинні бути надмірно напружені. Ноги зімкнуті, прямі чи трохи зігнуті. М'яч підхоплюють кистями знизу і підтягують   до     живота. 

2.2. Ловлення зверху 

Застосовуєть­ся для оволодіння м'ячами, котрі летять по середньовисокій (на рів­ні грудей і голови), високій і спад­ній траєкторії . Займаю­чи вихідне положення, воротар виносить ледь зігнуті руки уперед чи уперед  вгору. Долоні, повернені до м'я­ча, з розставленими і напівзігнутими пальцями, утворять своєрідну півсфе­ру. Швидкість м'яча гаситься за рахунок поступ­ливого руху кистей і зги­нання рук.    

  

2.3. Відбивання м'яча

Якщо не можна виконати ловлення (через протидію суперника, велику силу удару, важкодосяжність м'яча і т.д.) — м'яч відбивають. Назустріч м'ячу, кот­рий летить, швидко виноситься одна чи дві руки. Відбиван­ня здійснюють найчастіше долонями (іноді удар м'яча при­падає на передпліччя). М'яч рекомендується спрямовувати в бокову сторону від воріт.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Навчальна гра

У матчі беруть участь лише дві команди. Кількість гравців з кожної сторони обмежується одинадцятьма з урахуванням воротаря. Єдиним снарядом вважається м'яч. Польові гравці мають право контролювати і бити по ньому тільки ногами, за винятком викидання ауту. Правила воротаря у футболі трохи відрізняються. Голкіпери можуть ловити м'яч руками, але утримувати снаряд у повітрі заборонено більше 6 секунд. 

 

 

 

 

9 хв.

 

 

 

 

 

10 раз

 

 

 

 

 

 

 

10 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 хв.

10 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

 

 

 

 

 

Закріплення

Груповий метод

Техніка безпеки

Показ вчителем

За сигналом інструктора

Виявити найактивніших

1. Удари по м’ячу головою з місця

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_02.files/image006.jpg2. Удар по м’ячу головою у стрибку

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_02.files/image007.jpgПоради:

· бити по м'ячу серединою лоба;

· робота тулуба додає удару

  головою додаткової сили;

· погляд зосередити на м'ячі, 

  що наближається;

· для здійснення удару,

  намагатися підстрибнути

  якнайвище;

· слідкувати за тим, щоб під

 

  час стрибка не зіштовхнутися

  із суперником чи товаришем

  по команді.

Повторення

Техніка безпеки

Груповий метод

Показ вчителем

За сигналом судді

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image012.jpg

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image012.jpg

Ловлення м’яча, котрий котиться знизу

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image013.jpg

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image013.jpgЛовлення м’яча зверху

М'ячі, котрі високо ле­тять, слід ловити двома руками зверху в стрибку.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image014.jpg

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/football/6rik/futbol_6rik_sch10_03.files/image014.jpgМ'ячі, котрі летять на значній відстані від воротаря, слід відбивати однією рукою в падінні.

Щоб перепиняти "прострільні" і "навісні" передачі, во­ротарю необхідно відбити м'яч на значну відстань. Для цьо­го застосовується удар по м'ячу одним чи двома кулаками. Воротар відбиває м'яч на місці, у кроці, після різних перемі­щень і, особливо часто, у стрибку.

 

Удосконалення

Техніка безпеки

Змагальний метод

Показ вчителем

За сигналом судді

Картинки по запросу поле футбольне

Покриття повинно бути у вигляді газону, або штучного або натурального. Поле має форму прямокутника. Ширина (лінія воріт) може бути від 64 до 75 м, довжина – від 100 до 115 м відповідно.

ІІІ

5 хв.

Заключна частина

1. Ходьба

 

 

2.Шикування

 

 

3. Вимірювання частоти

    серцевих скорочень за 6 сек.

4. Домашнє завдання

 

2 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

На встановлення

Виконувати глибокі вдихи і видихи у русі

Оцінити діяльність учнів Відзначити учнів, які найкраще працювали на уроці

Частота серцевих скорочень складає 100-110 уд/хв

Виконувати вправи на силу

 

docx
Додав(-ла)
Захарець Леся
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку