МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ДМІНІСТРАЦІЇ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПОЛТАВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
План-конспект заняття:
«Акторські вправи з використанням ритму»
Розробила:
Негрій Мирослава Василівна,
керівник гуртка акторської
майстерності
«Амплуа»
Полтавського міського центру позашкільної освіти ПМР
Полтава – 2022
Рівень, рік навчання: основний рівень, 1-й рік навчання.
Тривалість заняття: 3 години.
Мета заняття:
навчальна: формувати здатність до імпровізації, вчити планувати свої дії відповідно поставленим завданням і умовам їх реалізації;
виховна: виховувати позитивні якості особистості через спільну діяльність оволодіння новими навичками;
розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, кругозір вихованців, створювати в учнів мотивацію до навчання і умови для роботи в команді.
Матеріальне забезпечення: телевізор, танцювальна розминка, ритмічні відео- та аудіовправи,
Методичне забезпечення:
Дидактичні засоби:
- дитячі музичні інструменти;
- м’яч;
- презентація до заняття.
Тип заняття: формування умінь і навичок.
Вік вихованців: 7-8 років.
План:
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V. Підсумок заняття, рефлексія.
І.Організаційна частина
Слайд 1
Привітання. Перевірка готовності до заняття.
Слайд 2
Оголошення теми і мети заняття, творча розминка.
Керівник гуртка: Доброго дня. Я рада всіх вітати на нашому занятті. А з яким ви настроєм прийшли сьогодні? Я пропоную зарядити одне одного позитивом. Маю надію, що цей заряд позитиву протримається до кінця заняття. (Танцювальна розминка)
ІІ. Основна частина
Керівник гуртка: Ми познайомилися уже з поняттям ритміки та з’ясували для чого потрібно розвивати свою «ритмічність» актору. Хто може коротко нагадати?
Відповідь гуртківця: Ритміка – це система рухових вправ, побудованих на зв'язку рухів і музики. Вона сприяє гармонійному фізичному розвитку дитини, розвитку музичного слуху, музичної пам’яті, виразності рухів, ознайомлює дітей з музикою, танцями, піснями, вчить у рухах виражати характер музичного твору, танцювати, співати, грати на дитячих музичних інструментах.
Слайд 3
Керівник гуртка: Всі згодні? Актор – універсалний солдат. Він повинен вміти гарно та виразно говорити, бути пластичним, уміти співати та танцювати. Чи знадобиться вам, якщо врахувати все вище сказане, ритміка? Так. І сьогодні я пропоную вам познайомитися з новими цікавими ритмічними вправами.
Оскільки сьогоднішнє заняття присвячено ритміці, то для початку пропоную згадати наш ритмічний малюнок, який ви вчили на минулому занятті.
(Повторення ритмічного малюнку)
Керівник гуртка: Чудово. Із повторенням пройденого матеріалу ми справилися. Тепер пропоную перейти до освоєння нових умінь і навичок.
Слайд 4
Ритмічно-музична вправа «Барабан»
Діти отримують іграшкові музичні інструменти. Вмикаємо заздалегідь підготований музичний супровід – 4 різні музично-ритмічні малюнки. Дитина повинна вторити музично-ритмічній композиції, використовуючи власне тіло, підручні матеріали та іграшкові музичні інструменти.
Слайд 5
Ритміко - гімнастичні вправи в парах:
Слайд 6
Відеовправа «Музичні статуї»
Умови вправи: коли грає музика – діти рухаються в ритм(ходять, танцюють), коли музика затихає – завмирають і не рухаються взагалі.
Завдання: підлаштуватися ритмічно під зміну музичного супроводу.
Слайд 7
Музично-ритмічна гра «Веселі пташки»
Умови вправи: плескати в долоні на сильну музичну долю, відповідно до відеоряду з підказками.
Слайд 8
Керівник гуртка: Кінезіологія – це наука про розвиток головного мозку через рух. Обидві півкулі головного мозку можуть ефективно розвиватися через виконання спеціальних рухів – кінезіологічних вправ. Сухомлинський вважав, що рух пальців сприяє активізації мовленнєвих центрів головного мозку і посиленню діяльності мовленнєвих зон.
Права півкуля – образна, творча – відповідає за тіло, координацію рухів, просторове та кіностетичне сприйняття. Ліва півкуля – математична, знакова, логічна, аналітична – відповідає за сприйняття слухової інформації, постановку мети і побудову программи. Кінезіологічні вправи сприяють розвитку міжпівкульної взаємодії та синхронізації роботи півкуль головного мозку.
Кінезіологічна казка:
Слайд 9
Текст казки(читається під музичний супровід):
В одному місті жив хлопчик і був у нього чарівний сад. Чому чарівний? Бо в ньому жило дуже багато веселих та бешкетливих звірят.
А ось і зайчик з ось такими довгими вушками. Наш зайчик дуже полюбляє стрибати на галявині.
Також в чарівному саду жила білочка, що дуже полюбляла ласувати горішками. А ще – стрибати з гілки на гілку.
В чарівному саду живуть їжачки, що мали ось такі гостренькі колючки.
Кожного дня у гості до звірят заходило сонечко і зігрівало їх своїми теплими промінчиками. А із зеленої травички до сонечка тягнулися квіти, що дуже полюбляли крутити своїми голівками.
А між квітами плели своє павутиння маленькі павучки. Інколи до чарівного саду залітали бджоли, яких трохи побоювався хлопчик. Поруч із садом дзвінко хлюпотіла річка, біля якої полюбляв бавитися хлопчик.
Всі жителі нашого чарівного саду жили в мирі та злагоді.
ІІІ. Заключна частина
Яке завдання вам найбільше сподобалося? (Відповіді).
Яке завдання здалося важким? (Відповіді).
Що запам’яталося більше за все? (Відповіді)
Слайд 10
Керівник гуртка: Ну і завершити наше заняття я пропоную цікаво! Я попрошу вас стати в коло і по черзі продовжити фразу «Я хочу стати актором тому, що…»
Дякую! Ви чудово справилися зі всіма завданнями! До побачення!
Слайд 11