План – конспект заняття з трудового навчання у 7 класі Тема: Поняття про моду, стиль. В’язання за допомогою рук (без використання спиць).

Про матеріал

Ознайомлення учнів з ознаками понять моди та стилю; оволодіння вміннями враховувати модні тенденції в процесі проектування. 2. Розвиток наочно – образного мислення та просторової уяви учнів. 3. Виховання дружелюбності та поваги дітей один до одного. 4. Формування знань про роботу дизайнера одягу.

Перегляд файлу

План – конспект заняття з трудового навчання у 7 класі

Тема:  Поняття про моду, стиль.

В’язання за допомогою рук (без використання спиць).

Мета: 1. Ознайомлення учнів з ознаками понять моди та стилю; оволодіння вміннями враховувати модні тенденції в процесі проектування. 2. Розвиток  наочно – образного мислення та  просторової уяви учнів. 3. Виховання дружелюбності та поваги дітей один до одного. 4. Формування  знань про роботу дизайнера одягу.

Завдання для учнів:

- вміти характеризувати поняття «мода» та «стиль»;

- здійснювати пошук в інформаційних джерелах виробів, в’язаних спицями;

- аналізувати об’єкти-аналоги та визначати виріб для виготовлення;

- виготовляти шарф за допомогою рук.

Методи: бесіда з поясненням,  демонстрація, практична робота, спостереження, інструктування.

Наочні посібники, ТЗН та додатковий матеріал: саморобні картки умовних позначень при в’язанні спицями, моточок пряжі.

Тип заняття: комбіноване.

Структура уроку:

 

І. Організаційний момент……………………………………………………………. 2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь……………………………………………5 хв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу…………………………………………………….. 31 хв

(з практичним застосуванням)

  1. Поняття «мода» та  «стиль»
  2. Виготовлення шарфа або снуду за допомогою рук

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів ……………………………………….. 5 хв

V. Підсумки  заняття………………………………………………………………….  2 хв.

VI. Домашне завдання………………………………………………………………… 1хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент. Створення позитивного емоційного настрою учнів.

 Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.

 

Бажаю усім, щоб до кожного з Вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

Й збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям Ви не йшли навмання.

Щоб Вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

Тож я побажаю, щоб лінь Ви прогнали

Й натхнення щоб кожного дня зустрічали!

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Гра «Умовні позначення»

Учитель пропонує учням взяти участь у грі, обравши для неї дві команди по три учня в кожній. Гру починають із жеребкування. Кожна команда має однакову кількість карток і шикується одна напроти іншої. За командою вчителя учень першої команди піднімає картку, суперники повинні протягом 5 секунд назвати умовне позначення певного елементу в’язання. Потім у гру вступає учень із другої команди, що стоїть напроти першого гравця, і т.п. Перемагає команда, що має у своєму активі найбільшу кількість правильних відповідей. (Показ умовних позначень буде на слайді).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Поняття «мода» та «стиль»

Показ моделей учнів                                                                                                        

     Учитель: Одяг по праву вважається постійним супутником людини. (Бесіда з учнями щодо значення одягу в житті людини). Але він не завжди був таким, який ми бачимо його сьогодні. Тому упродовж цього заняття давайте з Вами спробуємо розібратися з поняттями «мода» та «стиль», з’ясувати сучасні тенденції у світі в’язаних виробів.

Отож, тема нашого заняття:

 «Поняття про моду, стиль.  В’язання за допомогою рук (без використання спиць)».

- Поняття про моду, стиль

Учитель пропонує учням прийняти участь у обговоренні наступних питань:

- Що таке мода?

- Яку людину можна назвати модно і стильно вдягненою?

 

 

Проблемне питання:

Якщо згадати історію розвитку одягу, можна побачити, що він увесь час змінювався.

  Які фактори впливають на розвиток одягу? (Орієнтовна відповідь учнів: умови, в яких живуть люди, сімейний та майновий стан, релігійні погляди та ін.)

- Що ж таке мода?

Мода (від латин. тоdиs — міра, спосіб, образ дії) — це нетривале панування тих чи інших смаків. Кожна людина сприймає моду по-своєму, вибираючи те, що відповідає її переконанням, характеру, вихованню, поняттю культури. Можна визнавати або не визнавати моду, заперечувати або захоплюватися нею, але не можна бути поза модою.

Мікрофон:

  • Закінчіть речення:  «Бути модним – значить…»

Одяг — предмет першої необхідності,  це частина культурної спадщини народів, епох. У черговий раз, поповнюючи свій гардероб, не слід ке­руватися віяннями моди без урахування віку, статури, роду занять.

Потрібно завжди пам'ятати, що речі не повинні ставати сенсом життя, тому не варто спрямовувати всі свої помисли й зусилля на гонитву за черговою фірмовою або особливо модною річчю.

Сучасна мода пропонує таке різноманіття стилів, силуетів і форм, які здатні задовольнити найвибагливіші смаки.

Друге поняття, яке нам необхідне з’ясувати - це стиль (від грецьк. stylus — паличка) — у стародавні й середні віки загострений стрижень для писання на воскових дощечках або бересті.

Стиль – це індивідуальна манера, своєрідні, неповторні особливості творчості. Традиційними вважають наступні стилі: класичний, спортивний, романтичний та фольклорний.

Ажурна пилка:

(Перегляд учнівських презентацій)

Сучасний стиль «мілітарі» відноситься до стилю «Спортивний» (Максименко Олександра)

Сучасний стиль «Кежуал»  відноситься до стилю «Еклектика»(Желтоножский Богдан)

Сучасний стиль «Диско» (Писаренко Катерина)

Сучасний стиль «Клітинка» відноситься до стилю «Класики» (Желтоножская Валерия)

Стиль «Рамантчний»  «Вергун Дарья»

Сучасний стиль «Вінтаж» відноситься до стилю «романтичний» (Чепіга Марія)

- Урахування модних тенденцій у процесі проектування виробів

Упродовж тривалого часу невід’ємною частиною гардеробу сучасної жінки є трикотажні вироби. Адже трикотаж має чудові гігієнічні влас­тивості, такі як гігроскопічність і тепло­провідність. Він не мнеться, здатний ви­тримувати довготривале використання, не змінюючи свого зовнішнього вигляду. Вра­ховуючи ці особливості, стає зрозумі­лим, чому трикотажний одяг такий по­пулярний. Мода в трикотажі розви­вається з урахуванням загальних тен­денцій моди в одязі, представляє у наш час самостійний розділ мистецтва мо­делювання й не так часто змінюється, як одяг у цілому. Вона більш стабільна, більш гнучка. Нова мода логічно вихо­дить із попередньої, розвиває та допов­нює вже існуючі форми, деталі, лінії, збе­рігає найбільш цікаві. Основні риси су­часної моди в трикотажі — це елегант­на простота та зручність, краса та ути­літарність (що в перекладі з франц. мови означає практичність).

- Використання у побуті зв’язаних спицями виробів       

Сучасні ринкові відносини відкривають нові можливості для самореалізації жінок. Малий бізнес в Україні дедалі більше стає переважно жіночою справою. Жінка, вміючи в'язати, може залишатися вдома, в колі сім'ї, заробляти додаткові гроші, мати задоволення від своєї праці. Недарма кажуть, що жінка по своїй сутності — художниця, вона скрізь і всюди намагається внести красу…

V. Практична робота.

Вимоги безпеки під час виконання роботи:

  1. Приступаючи до роботи потрібно обирати стілець або крісло зі зручною спинкою. Під час в’язання слід сидіти прямо, без напружень й не сутулячись.Спина має бути прямою й трохи нахиленою назад, спиратися на спинку стільця й бути розслабленою.
  2. В’язання слід тримати на відстані 30-35 см від очей.
  3. Необхідно забезпечити достатнє освітлення робочого місця: світло має падати зліва або спереду.
  4. Спицями працювати обережно,  не розмахувати ними й не підносити близько до обличчя.
  5. Лікті під час роботи тримати опущеними.
  6. Після закінчення роботи спиці покласти в робочу скриньку.

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта

VI. Підведення підсумків заняття.

Учитель дякує учням за плідну спільну роботу на занятті;  повідомляє оцінки результатів їх групової та індивідуальної праці; виставляє їх в класний журнал і щоденники учнів; повідомляє тему наступного уроку й дає завдання учням до його підготовки.

- Домашнє завдання:

1. Закінчити роботу в дома (якщо не встигли в класі).

2. Провести міні-маркетингове дослідження (на вибір - серед учнів школи, вчителів, батьків або інших осіб) з приводу доцільності виготовлення обраного виробу та його практичного застосування.

3. Підготувати спиці та пряжу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку