План-конспект урока хореографії для початкової школи
Вчитель хореографії Линник Н.В.
Тема. Формування правильної постави засобами музичних вправ
Мета: за допомогою використання відповідних хореографічних вправ укріпити здоров’я учнів, формувати правильну поставу, сприяти профілактиці плоскостопості; вироблення гарної ходи, вміння відтворювати ритмічні рухи.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.
Форма заняття: групове.
Час: 45 хв.
Учасники заняття: 16 дітей (вік 6-7 років).
Матеріальне забезпечення: гімнастичні килимки, мішечки з піском, магнітофон, музичні диски.
Хід уроку.
І Вступна частина (15 хв)
1. Організаційний момент: емоційне привітання, побажання гарного настрою, висловлення впевненості в успіху дітей (інструктаж з техніки безпеки).
Вчитель: -Сьогодні ми з вами уявно помандруємо на берег моря. Хто з вас бував на морі, на пляжі? (Діляться враженнями). Ми уявимо, що йдемо по теплому жовтенькому пісочку і сонечко усміхається нам. (Під музику зі звуками моря):
- шикування в колону по одному;
- маршування по колу;
- перебудова на лінії;
- привітання, уклін.
2. Гімнастика для ніг «профілактика плоскостопості» (під музику з мультфільма «Черепаха і левеня»)
- піднімання на півпальцях на місці, не відриваючі носки від підлоги, намагаємося піднімати вище п'яти;
- ходьба на п'ятах, руки за спиною;
- ходьба на носках, руки за головою;
- перекати з п'ятки на носок, руки на поясі;
- підводитися на носки і опускатися на всю стопу.
3. Розминка по колу.
Вчитель: - Уночі на морі був сильний шторм і на березі опинились маленькі морські камінці і мушлі. Зараз ми будемо ходити по них. (використовує штучні килимки з рельєфним покриттям для окремих вправ)
- перешикування з кола на лінії;
- танцювальний крок з носка;
- кроки на півпальцях;
- кроки на п’ятках;
- кроки з чергуванням півпальці-пятки.;
- кроки з високим підніманням стегна;
- кроки на зовнішній та внутрішній стороні стопи;
- підскоки з високо піднятими колінами;
- біг з натягнутими підйомами вперед-назад-вбоки;
- галоп правим та лівим боком.
4. Вправи для вирівнювання дихання (обличчям в коло): - вправа «Хвиля».
- вправа « До сонечка».
ІІ Основна частина (20 хв)
Вчитель: Серед вас є майбутні мандрівники? Будемо мандрувати у човниках. Ці човники можуть розмістити тільки двое діток. Об’єднайтеся у пари. (Словесна вказівка: розгорнути гімнастичні килимочки і сісти на них з витягнутими ногами вперед, спина рівна.
Вправи виконуються у повільному темпі на килимках під музичний супровід (муз. розмір 3/4). Максимально слідкувати за корпусом. Виконувати в повільному темпі. Дихання спокійне.)
- вправи для ступнів;
- розведення ніг в сторони і схрещування прямих ніг;
- згинання й розгинання ніг в колінах, сидячи;
- почергове підняття колін до долоні однойменної руки;
- пересування вперед на сідничних мязах;
- лежачи на спині, почергове згинання й розгинання ніг в колінних, кульшових й гомілковостопних суглобах-«велосипед».
- вправа «місток»;
- вправа «лотос».
2. Вправи на фантазування та імпровізацію.
Вчитель: - Ми мандрували і потрапили на острів. Тут нас зустріли дуже милі і привітні туземці. Сьогодні у них свято день високого сонця. А вони вірять у надприродні можливості сонця і поклоняються йому. Зараз кожен з вас придумає свій танець-подяку Сонцю. Це і буде подарунком туземцям. (Імпровізація під музику).
3. Ходьба з мішечком на голові для контролю правильної постави (так, як роблять туземки, коли несуть воду у глечиках).
ІІІ.Заключна частина (10 хв)
1. Релаксаційні вправи.
Вчитель: - Ми з вами повертаємося додому і ви розкажете своїм батькам про нашу цікаву і веселу мандрівку. Намалюйте у повітрі велику карту нашої подорожі і подякуйте один одному за підтримку, допомогу на занятті.
2. Підсумки уроку.
Вчитель: - Туземці вітаються і прощаються носиками. Давайте і ми обіймимось один з одним і подякуємо один одному за урок. Будьте щасливі і радісні. До зустрічей.