Група IV, 4р. навчання основного рівня
Тема: Закріплення вивчених комбінацій з українського танцю для виховання у дітей почуття патріотизму, національної самосвідомості, любові до звичаїв та традицій українського народу засобами хореографічного мистецтва.
Мета:
- закріпити вправи біля станка, на середині залу та на діагоналі в українському характері;
- розвивати хореографічну виразність, манеру виконання та лексичні особливості української хореографії;
- виховувати почуття патріотизму, національної самосвідомості, любові до звичаїв та традицій українського народу.
Обладнання: музичний супровід акомпаніатора, аудіо запис, рушники, віночки, українські костюми, сценічне взуття.
Хід заняття
1. Організаційний момент (5хв)
- діти зайшли до залу і стали біля станків, обличчям до центру;
- українське привітання;
- вчитель оголошує тему і мету заняття.
Керівник гуртка: - Україна, рідний край
Поле, річка,синій гай
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти!
Ці геніальні слова викарбувались у нашій пам’яті ще з першої сторіночки Букваря. Україна - край смутку і краси, радості й печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, над яким сяють ясні зорі.
Україна - віковічна боротьба нашого народу за незалежність, волю та щастя. Україна - це милозвучна рідна мова, вишитий рушник, український одяг, задушевна лірична пісня і крилатий танець.
Україна – це наша Батьківщина, могутня держава з волелюбним, веселим, щирим народом, яка має багатовікову історію і цікаві звичаї та традиції. Ще у давнину, коли люди не вміли писати і читали, вони вже знали мову танцю, бо саме танцювальними рухами вони закликали і зустрічали весну («Веснянки»), одружувались, святкували Різдво Христове, закінчення жнив та інше. Саме тоді, хоч ще і примітивними рухами, але народжувався український танок. Історія мінялася і разом з нею мінялась і українська хореографія. Під час козацької доби, почали з’являтися чоловічі танки, такі як «Гопак». Сьогодні ми з вами проведемо узагальнююче заняття з української хореографії, для того щоб удосконалили свої знання, вміння та навички по темі українського танцю.
Діти перешиковуються в четвірки
- розминка на середині залу (проводить староста групи).
Діти перешиковуються в одну колону і марширують до станків.
2. Основна частина
- Вправи біля станків (15хв).
Керівник гуртка: - Діти, сьогодні ми повторимо з вами комбінації біля станка, на середині залу та на діагоналі в українському характері Центральної та Західної України,
- демі-пліє з повним пліє по I, II, V, VI позиціям ніг з припаданням;
- батман тандю з па де баском та паде буре з V позиції ніг;
- батман тандю жете з паде буре, «вихилясником» та сютеню;
- демі ронд-де-жамб партер з рон-де-п'є ан деор, ан дедан;
- підготовка до «вірьовочки»;
- гранд батман у гуцульському характері.
Діти перешиковуються в четвірки
- Вправи на середині залу (15хв)
Керівник гуртка: - Зараз ми з вами згадаємо основні рухи з українських танців Центральної та Західної України. Скажіть, чим відрізняється рухи і танцювальна лексика цих регіонів нашої держави? (відповіді учнів)
Комбінації на середині залу:
Комбінація №1(Центральна Україна):
Комбінація №2 ( Гуцульський танок):
Перерва(15хв)
- Знайомство з етюдом (25 хв)
Керівник гуртка: - Діти, а чи знаєте ви атрибути українського танцю? (відповіді вихованців). Споконвіку український рушник був символом нашого народу, ним супроводжувалися всі обряди наших предків. І зараз, ми спробуємо за допомогою уже знайомих вправ та комбінацій, створити український ліричний етюд, під усім відому «Пісню про рушник».
(Спочатку діти разом з керівником прослуховують пісню, а потім створюють разом етюд.)
Керівник гуртка: - Давайте розділимося на групи. Кожна група буде створювати танцювальні комбінації для одного куплету та приспіву пісні, а потім один учасник групи покаже всім вправи. Після того, як всі групки поєднають рухи в один етюд, діти виконують створену хореографічну композицію разом.
Показ етюду.
Діти перешиковуються на діагональ
Вправи на діагоналі (10хв)
3. Повторення та закріплення вивченого (5 хв).
Керівник гуртка: - Нагадую, що тема заняття український танок. І для закріплення вивченого на протязі багатьох занять, я пропоную переглянути танок старшої групи танцювального колективу «Дзвіночок» - «Це моя Україна». (виступ групи)
Керівник гуртка: - Молодці, діти, ви були сьогодні дуже уважними і старанними.
4. Підведення підсумків заняття (5хв)
Керівник гуртка: - Любіть Україну, як сонце любіть
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу, і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
5. Домашнє завдання.
- повторювати вивчені українські вправи, комбінації, етюд та танок.
Уклін.