Урок хореографії "Заняття з українського танцю"

Про матеріал
План-конспект заняття з народної хореографії танцювального колективу "Дзвіночок".
Перегляд файлу

 

Група IV, 4р. навчання основного рівня

Тема: Закріплення вивчених комбінацій з українського танцю для виховання  у дітей почуття патріотизму, національної самосвідомості, любові до звичаїв та традицій українського народу засобами хореографічного мистецтва.

Мета:

- закріпити вправи біля станка, на середині залу та на діагоналі в українському характері;

- розвивати хореографічну виразність, манеру виконання та лексичні особливості української хореографії;

- виховувати почуття патріотизму, національної самосвідомості, любові до звичаїв та традицій українського народу.

Обладнання: музичний супровід акомпаніатора, аудіо запис, рушники, віночки, українські костюми, сценічне взуття.

Хід заняття

1. Організаційний момент (5хв)

      - діти зайшли до залу і стали біля станків, обличчям до центру;

      - українське привітання;

      - вчитель оголошує тему і мету заняття.

  Керівник гуртка: - Україна, рідний край

                       Поле, річка,синій гай

                       Любо стежкою іти,

                       Тут живемо я і ти!

  Ці геніальні слова викарбувались у нашій пам’яті ще з першої сторіночки Букваря. Україна - край смутку і краси, радості й печалі, розкішний вінок з рути і барвінку, над яким сяють ясні зорі.

Україна - віковічна боротьба нашого народу за незалежність, волю та щастя. Україна - це милозвучна рідна мова, вишитий рушник, український одяг, задушевна лірична пісня і крилатий танець.             

Україна – це наша Батьківщина, могутня держава з волелюбним, веселим, щирим народом, яка має багатовікову історію і цікаві звичаї та традиції. Ще у давнину, коли люди не вміли писати і читали, вони вже знали мову танцю, бо саме танцювальними рухами вони закликали і зустрічали весну («Веснянки»),  одружувались, святкували Різдво Христове, закінчення жнив та інше. Саме тоді, хоч ще і примітивними рухами, але народжувався український танок. Історія мінялася і разом з нею мінялась і українська хореографія. Під час козацької доби, почали з’являтися чоловічі танки, такі як «Гопак». Сьогодні ми з вами проведемо узагальнююче заняття з української хореографії, для того щоб удосконалили свої знання, вміння та навички по темі українського танцю.

  • розминка по колу (марш, кроки на пів-пальцях, кроки на п’ятках,  кроки з підніманням колін вперед та назад, біг по колу та галоп.)

Діти перешиковуються в четвірки

    -   розминка на середині залу (проводить староста групи).

 Діти перешиковуються в одну колону і марширують до станків.

2. Основна частина

    - Вправи біля станків (15хв).

Керівник гуртка: - Діти, сьогодні ми повторимо з вами  комбінації біля станка, на середині залу та на діагоналі в українському характері Центральної та Західної України,

      - демі-пліє з повним пліє по I, II, V, VI позиціям ніг з припаданням;

      - батман тандю з па де баском та паде буре з V позиції ніг;

      - батман тандю жете з паде буре, «вихилясником» та сютеню;

      - демі  ронд-де-жамб партер з рон-де-п'є  ан деор, ан дедан;

      - підготовка до «вірьовочки»;

       - гранд батман у гуцульському характері.

Діти перешиковуються в четвірки

  - Вправи на середині залу (15хв)

Керівник гуртка:  - Зараз ми з вами згадаємо основні рухи з українських танців Центральної та Західної України. Скажіть, чим відрізняється рухи і танцювальна лексика цих регіонів нашої держави? (відповіді учнів)

                      Комбінації на середині залу:

Комбінація №1(Центральна Україна):

  • 4 па де баска з обертом;
  • 8 «вірьовочок»;
  • 4 «вихилясника»;
  • 4 паде буре;
  • 4 «голубці»;
  • 4 оберти.

Комбінація №2 ( Гуцульський танок):

  • по 2 приставних кроки на пів пальцях в кожен бік;
  • по 2 оберту з припаданням в кожен бік;
  • по 4 приставних кроки з притупами в кожну сторону4
  • «переступчик» (по 2 з кожної ноги)4
  • 2 підскоки в оберті;
  • 4 «чесанки»;
  • 3 оберти;
  • «ключ».

Перерва(15хв)

- Знайомство з етюдом (25 хв)

Керівник гуртка: - Діти, а чи знаєте ви атрибути українського танцю? (відповіді вихованців). Споконвіку український рушник був символом нашого народу, ним супроводжувалися всі обряди наших предків. І зараз, ми спробуємо за допомогою уже знайомих вправ та комбінацій, створити український  ліричний етюд, під усім відому  «Пісню про рушник».

 (Спочатку діти разом з керівником прослуховують пісню, а потім створюють разом етюд.)

Керівник гуртка: - Давайте розділимося на групи. Кожна група буде створювати танцювальні комбінації для одного куплету та приспіву пісні, а потім один учасник групи покаже всім вправи. Після того, як всі групки поєднають рухи в один етюд, діти виконують створену хореографічну композицію разом.

Показ етюду.

Діти перешиковуються на діагональ

Вправи на діагоналі (10хв)

  • «бігунець»;
  • «голубець»;
  • шине.

  3. Повторення та закріплення вивченого (5 хв).

Керівник гуртка: - Нагадую, що тема заняття український танок. І для закріплення вивченого на протязі багатьох занять, я пропоную переглянути танок старшої групи танцювального колективу «Дзвіночок» - «Це моя Україна». (виступ групи)

Керівник гуртка: - Молодці, діти, ви були сьогодні дуже уважними і старанними.

 4. Підведення підсумків заняття (5хв)

 Керівник гуртка: - Любіть Україну, як сонце любіть

                          Як вітер, і трави, і води.

                          В годину щасливу, і в радості мить,

                         Любіть у годину негоди.

 5. Домашнє завдання.

- повторювати вивчені українські вправи, комбінації, етюд та танок.

           Уклін.

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку