План практичного психолога закладу освіти

Про матеріал
План практичного психолога розроблений відповідно до Листа МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

ПІБ

гімназії №   міста                 області

на 2023 – 2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Психолгічна служба в системі освіти є складовою частиною державної системи охорони психічного здоров’я молодих громадян України і діє з метою виявлення і створення соціально-психологічних умов розвитку особистості.

Склад психологічноїслужби в закладіосвіти:

-практичний психолог (0.5 ставки)

-соціальний педагог (0.5 ставки)

Нормативно-правові документи, на основі яких укладено план роботи:

План роботи психологічної служби гімназії №5 міста Ківерці Волинської області на 2023-2024 навчальний рік складено відповідно до:

•ЗаконівУкраїни «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;

•Про затвердженняПоложення про психологічну службу в системі освіти України (Наказ Міністерства освіти і науки України №509 від 22.05.2018 р.);

          • Лист МОН від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2020-2021 н.р."

•"Типового Положення про центри практичної психології і соціальної роботи" (Наказ Міністерства освіти і науки України №385 від 14.08.2000 р.);

•листа Міністерства освіти і науки України №1/9-529 від 05.09.2018 р. Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України;

•"Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальнихзакладів ” (наказ від 19.19.2001р. №691);

•Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-557 від 28.10.2014 р. Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах  та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей ;

•Наказу  Міністерства освіти і науки Українивід 01.02. 2010 № 59 Про вжиття заходів щодо запобіганн янасильству над дітьми;

•«Про охорону дитинства» (зміни до Закону);

•«Про забезпечення організаційно – правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;

•Указ Президента Українивід 30.12.2000  № 1396/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту  багатодітних і неповних сімей»;

•Наказу  Міністерства освіти і науки Українивід 01.06. 2005 № 330 «Щодо захисту законних прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;

•Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовахвоєнного стану в Україні»;

           •Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;

           •Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

          •Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному  році»

          •Лист МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»

 

  1. Аналітична частина

Відповідно до плану роботи практичного психолога та соціального педагога гімназії №    міста          області на 2022-2023 навчальний рік, фахівцями психологічної служби закладу була проведена наступна робота:

  1.     Вивчення психологічної готовності дошкільнят до навчання в школі (вересень, 38 дітей). Вивчення психологічної готовності дошкільнят до навчання в школі (квітень-травень, 57 дітей) та  анкетування батьків щодо готовності їх дітей до навчання у 1 класі (квітень, травень, 57 батьків).
  2.     Адаптація першокласників до навчання в нових умовах (жовтень, 40 учнів, методики:«Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації»Н.Г.Лусканової, Методика «Що мені подобається в школі», проективна методика «Мій клас».
  3.     Перехід учнів до середньої школи (квітень, обстеження учнів 4-их класів: визначення рівня пізнавальних процесів, розумового розвитку).
  4.     Контроль за адаптацією учнів 5-го класу до нових умов навчання (листопад, 38 учнів)

     Ставлення до навчальних предметів (опитувальник за методикою С. Левченко)

     Тест шкільної тривожності Філіпса

     Анкета «Мотивація навчання»(О. Ануфрієв, С. Костроміна)

     Визначенняособистісноїадаптованостішколярів

     Методика емоційно-кольоровиханалогій (Лутошкіна)

 

  1.     Визначення індивідуальних особливостей учнів середньої школи (вивчення запитів учителів, батьків для роботи з «важкими» підлітками, визначення причин важко вихованості підлітків: діагностика індивідуальних особливостей учнів старшої школи – дослідження типу темпераменту, акцентуацій характеру.
  2.     Профілактика шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя.
  3.     Діагностика пізнавальних, емоційно-вольових особливостей та здібностей школярів(грудень, 2-4 кл).
  4.     Діагностика особистісних особливостей учнів для визначення професійної спрямованості:опитувальник Климова ДДО, опитувальника професійних схильностей Л. Йовайши, тест « Екстраверт – інтроверт» (за методом К. Юнга), круглий стіл «Спілкуємося та діємо»(лютий-  березень,8-9 кл) та круглий стіл «Знайди свій шлях», тренінг «Твоє життя – твій вибір».
  5.     Тренінгове заняття до міжнародного «Дня толерантності» (3, 4 класи).
  6.                        Виявлення та профілактика жорстокої поведінки над дітьми, Акція «16 днів протии насильства» (залучені учні, педагоги).
  7.                        Діагностика фізичного та психологічного здоров’я учнів ( 7 кл.).
  8.                        Дослідження особистісних характеристик та корекційно-відновлювальна робота з дітьми категорії «Групи ризику», «Діти з особливими потребами», «Переселенці», «Діти, батьки яких мають статус «Учасники бойових дій» (протягом року.).
  9.                        Дослідження готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі.
  10.                        Тренінг особистісного розвитку та професійного вигорання педагогів.
  11.                        Здійснювалася просвітницька робота щодо профілактики соціально-небезпечних явищ, а саме: профілактика шкідливих звичок, домашнього насилля та формування навичок здорового способу життя.
  12.                        Психологічне та соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами (корекційно- розвиткова робота з учнями Черьомухою Л. та Пальонкою М.), консультативна та просвітницька робота з батьками.
  13.                        Тренінгове заняття щодо протидії булінгу у шкільному середовищі. (учні 6-9 класів).
  14.                        Тренінгові заняття на тему «Незамінний гаджет» з метою підвищення рівня поінформованості учасників з теми; набуття вмінь та навичок розпізнавати ознаки комп’ютерної залежності та протидіяти їх появі, профілактика адиктивного стану комп’ютерної залежності.( учні 5-9 класів).
  15.                        Психологічна просвіта батьків під час виступу на батьківських зборах у 8 класах на тему: здібності та нахили учнів 8 класів, а також анкетування батьків на тему «Як ви знате свою дитину?», ознайомлення присутніх з результатами діагностик.
  16.                        Психологічна просвіта батьків під час виступу на батьківських зборах у 5 класах на тему «Психологічні особливості молодшого шкільного віку» та анкетування батьків «Як ви знате свою дитину?», ознайомлення з результатами діагностик.
  17.                        Корекційна робота спрямована на профілактику дезадаптації учнів 1 та 5 класів та учнів з низькою мотивацію до навчання.
  18.                        Участь у засіданнях районних МО практичних психологів та соціальних педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Цілепокладаюча частина.

Проблема, над якою працює практичний психолог: «Сприяння розвитку особистості шляхом формування психологічної та соціальної компетентності».

Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно реалізувати пріоритетні завдання на 2023/2024 навальний рік:

  1. Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.
  2. Розвиток особистісних особливостей учнів шляхом сприяння їх соціалізації, розвитку морального виховання, толерантності, тощо.
  3. Психологічна підтримка здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб.
  4. Робота з постраждалими від війни.
  5. Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги.
  6. Психологічне забезпечення освітнього процесу, супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти.
  7. Психологічне та соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна та просвітницька робота з батьками.
  8. Посилення профілактичної роботи із протидії торгівлі людьми.
  9. Посилення роботи зіз дійснення профілактичних заходів щодо зниження вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками.
  10. Посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх.
  11. Забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі та домашньому насильству).
  12. Просвітницька робота з учасниками освітнього процессу щодо загроз, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо).
  13. Популяризація ненасильницької моделі поведінки.
  14. Інформування про соціально-небезпечні хвороби.
  15. Запровадження роботи «кабінета психолога» на сайті закладу.

Гімназії №     міста             області є освітнім закладом, який створений з метою забезпечення реалізації права громадян на базову середню освіту, забезпечення високого рівня середньої академічної, естетичної, фізкультурно-спортивної та загальної трудової освіти учнів, формування і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення.

 

 

III. Змістова частина

 

№ п/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу  закладу освіти. Види та форми роботи.

Термін  проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

  1. Діагностика

 

  1.  

1.1

Діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до освітнього процесу

Вересень, грудень

(за потребою)

Учні 1-х

5-х класів,

новоприбулі

 

1.2

Діагностика емоційного стану першокласників. 

Вересень

Учні 1-х класів

 

1.3

Дослідження адаптації першокласників до навчання в умовах нової української школи

Жовтень – листопад

Учні 1-х класів

 

1.4

Дослідження адаптації п’ятикласників до навчання в середній школі в умовах нової української школи

Жовтень- листопад

Учні

5-х класів

 

1.5

Діагностика міжособистісної взаємодії учнів в класі, вивчення особистісних рис та якостей

Листопад

Учні 6-9 класів

 

1.6

Діагностики пізнавальних, емоційно-вольових особливостей та здібностей школярів

Грудень – січень

Учні 2 – 3 класів

 

1.7

Виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії

Лютий-березень

Учні 8-9 класів

 

1.8

Дослідження психологічної готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі

Квітень

Учні 4 класу

 

1.9

Діагностика психологічної готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі

Травень

Дошкільники

 

1.10

Індивідуальна та групова діагностика за запитами учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи.

Протягом року (за потребою)

Учні школи, батьки, педагогічні працівники

 

  1. Профілактика

 

2.1

Тренінгові заняття щодо недопущення явища булінгу у шкільному середовищі

Жовтень

Учні 5-9 класів

 

2.2

Проведення «Тижня толерантності»  в рамках акції «16 днів протии насильства»

Листопад-грудень

Учні, батьки педагоги.

 

2.3

Профілактика шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя за програмою «Молодь за здоровий спосіб життя"

Грудень

Учні 5-9 класів

 

2.4

Профілактика конфліктних ситуацій «учень-учень», «учень-батьки», «учень-вчитель», «учитель-батьки»

Протягом року

Учні школи, батьки, педагогічні працівники

 

  1. Корекція

 

3.1

Корекційна робота спрямована на профілактику дезадаптації учнів 1 та 5 класів

жовтень - грудень

Учні 1 та 5 класів

 

3.2

Корекційно-розвиткова програма розвитку для учениці інклюзивного класу

Протягом року

Учениця

6-А класу

 

3.3

Корекційно-розвиткова програма розвитку для учня інклюзивного класу

Протягом

року

Учень 5 Б класу

 

3.4

Підвищення стійкості до переживання наслідків стресу школярами після психотравмуючих подій пов’язаних з воєнними діями в крані

Протягом року (за потребою)

Учні 1-9 класів

 

3.5

Корекційно - розвиткова робота з учнями, які виявили низький рівень адаптації до освітнього процесу

Грудень

 (за потребою)

Учні 1-9 класів

 

3.6

Корекційно- відновлювальна робота з учнями з девіантною поведінкою

Протягом року

(за потребою)

Учні

 

  1. Навчальна діяльність

 

4.1

-

-

-

 

  1. Консультування

 

5.1

Консультування за результатами дослідження пізнавальних процесів першокласників

Жовтень

Батьки, кл. керівники, адміністрація школи

 

5.2

Консультування за результатами дослідження адаптації школярів 1-х, 5-х класів до навчання в умовах нової української школи

Листопад

Класні керівники, адміністрація школи

 

5.3

Консультування за результатами дослідження особистісних характеристик школярів

Грудень-січень

Класні керівники, адміністрація

 

5.4

Консультування за результатами діагностики виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії учнів 8-9 класів

Лютий-березень

Класні керівники,батьки

 

5.5

Консультування за результатами дослідження готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі

Квітень

Класні керівники, батьки

 

5.6

Консультування за результатами діагностик міжособистісної взаємодії учнів в класі, вивчення особистісних рис та якостей

Листопад

Адміністрація школи, батьки

 

5.7

Консультування за результатами діагностик психологічної готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі

Травень

Адміністрація школи, батьки

 

5.8

Індивідуальні та групові консультації за результатами діагностики учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи

Протягом року (за потребою)

Класні керівники, адміністрація школи, батьки, учні

 

  1. Просвіта

 

6.1

Виступи на педрадах

Протягом року

Адміністрація школи, вчителі

 

6.2

Виступи на батьківських зборах (за запитом)

Протягом року

Класні керівники, батьки, учні

 

6.3

Виступи на годинах спілкування (за запитом)

Протягом року

Учні школи, вчителі

 

6.4

Уроки профорієнтації в початковій школі (3-4 класи):

«Цікавий світ професій»

Січень

Адміністрація школи, вчителі, батьки, учні

 

6.5

Проведення тижня психології

Квітень

Адміністрація школи, вчителі, учні

 

6.6

– інформування з проблем торгівлі людьми;

 – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні;

– формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;

- ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги;

- ознайомлення педагогів та батьків з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку особистості дитини.

Протягом року

Учасники навчально-виховного процесу

 

6.7

Дистанційна робота:

-запровадження роботи кабінета психолога на сайті школи (розміщення психологічних матеріалів, онлайн консультування, бесіди).

Протягом року

Батьки, вчителі, учні.

 

  1. Інше( організаційно – методична функція, зв’язки з громадськістю)

 

7.1

Оформлення робочого кабінету до нового навчального року.

Серпень

Практичний психолог

 

7.2

Складання плану роботи

Вересень

Практичний психолог

 

 

-          на рік

Травень

 

-          на місяць

Щомісяця

 

7.3

Ведення журналів та протоколів обліку роботи

Щоденно

Практичний психолог

 

7.4

Оформлення статистичного та аналітичного звіту про виконану роботу за навчальний рік

Травень

Практичний психолог

 

7.5

Підготовка психодіагностичного інструментарію (анкет, бланків для тестів)

Протягом року

Практичний психолог

 

7.6

Самопідготовка:

а) підготовка до виступів на педрадах, нарадах при директору;

б) підготовка до проведення виховних годин з

дітьми;

Протягом року

Практичний психолог

 

7.7

Складання психолого-педагогічних характеристик

За запитом

Практичний психолог

 

 

7.8

Обробка діагностичного матеріалу

За графіком діагност. обст.

Практичний психолог

 

7.9

Розробка та підготовка дидактичних матеріалів обстежень, просвітницько-профілактичних та корекційно - розвивальних занять

Протягом року

Практичний психолог

 

7.10

Вивчення умов сімейного виховання школярів, соціально - професійного стану батьків

Вересень

Практичний психолог

 

7.11

Взаємодіяти з органами влади та з громадськими організаціями

Протягом року

Практичний психолог

 

7.12

Проведення заходів з профілактики негативних вчинків

Протягом року

Діти «групи ризику»

 

7.13

Участь у семінарах психологів, тренінгах

Протягом року

Практичний психолог

 

7.14

Робота в бібліотеці

Протягом року

Практичний психолог

 

7.15

Виступи на батьківських зборах. Індивідуальна консультація батьків з питань виховання, навчання сімейних стосунків.

Протягом року (за потребою)

Практичний психолог

 

7.16

Підвищення професійного рівня;

педагогічна самоосвіта, робота з методичною літературою

Протягом року

Практичний психолог

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку