РІЧНИЙ ПЛАН
роботи практичного психолога
ПІБ
гімназії № міста області
на 2023 – 2024 навчальний рік
Вступ
Психолгічна служба в системі освіти є складовою частиною державної системи охорони психічного здоров’я молодих громадян України і діє з метою виявлення і створення соціально-психологічних умов розвитку особистості.
Склад психологічноїслужби в закладіосвіти:
-практичний психолог (0.5 ставки)
-соціальний педагог (0.5 ставки)
Нормативно-правові документи, на основі яких укладено план роботи:
План роботи психологічної служби гімназії №5 міста Ківерці Волинської області на 2023-2024 навчальний рік складено відповідно до:
•ЗаконівУкраїни «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
•Про затвердженняПоложення про психологічну службу в системі освіти України (Наказ Міністерства освіти і науки України №509 від 22.05.2018 р.);
• Лист МОН від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2020-2021 н.р."
•"Типового Положення про центри практичної психології і соціальної роботи" (Наказ Міністерства освіти і науки України №385 від 14.08.2000 р.);
•листа Міністерства освіти і науки України №1/9-529 від 05.09.2018 р. Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України;
•"Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальнихзакладів ” (наказ від 19.19.2001р. №691);
•Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-557 від 28.10.2014 р. Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей ;
•Наказу Міністерства освіти і науки Українивід 01.02. 2010 № 59 Про вжиття заходів щодо запобіганн янасильству над дітьми;
•«Про охорону дитинства» (зміни до Закону);
•«Про забезпечення організаційно – правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
•Указ Президента Українивід 30.12.2000 № 1396/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей»;
•Наказу Міністерства освіти і науки Українивід 01.06. 2005 № 330 «Щодо захисту законних прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
•Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовахвоєнного стану в Україні»;
•Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;
•Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;
•Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»
•Лист МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»
Відповідно до плану роботи практичного психолога та соціального педагога гімназії № міста області на 2022-2023 навчальний рік, фахівцями психологічної служби закладу була проведена наступна робота:
Ставлення до навчальних предметів (опитувальник за методикою С. Левченко)
Тест шкільної тривожності Філіпса
Анкета «Мотивація навчання»(О. Ануфрієв, С. Костроміна)
Визначенняособистісноїадаптованостішколярів
Методика емоційно-кольоровиханалогій (Лутошкіна)
Проблема, над якою працює практичний психолог: «Сприяння розвитку особистості шляхом формування психологічної та соціальної компетентності».
Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно реалізувати пріоритетні завдання на 2023/2024 навальний рік:
Гімназії № міста області є освітнім закладом, який створений з метою забезпечення реалізації права громадян на базову середню освіту, забезпечення високого рівня середньої академічної, естетичної, фізкультурно-спортивної та загальної трудової освіти учнів, формування і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення.
III. Змістова частина
|
|||||
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи. |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Відмітка про виконання |
||
|
|
||||
1.1 |
Діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до освітнього процесу |
Вересень, грудень (за потребою) |
Учні 1-х 5-х класів, новоприбулі |
|
|
1.2 |
Діагностика емоційного стану першокласників. |
Вересень |
Учні 1-х класів |
|
|
1.3 |
Дослідження адаптації першокласників до навчання в умовах нової української школи |
Жовтень – листопад |
Учні 1-х класів |
|
|
1.4 |
Дослідження адаптації п’ятикласників до навчання в середній школі в умовах нової української школи |
Жовтень- листопад |
Учні 5-х класів |
|
|
1.5 |
Діагностика міжособистісної взаємодії учнів в класі, вивчення особистісних рис та якостей |
Листопад |
Учні 6-9 класів |
|
|
1.6 |
Діагностики пізнавальних, емоційно-вольових особливостей та здібностей школярів |
Грудень – січень |
Учні 2 – 3 класів |
|
|
1.7 |
Виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії |
Лютий-березень |
Учні 8-9 класів |
|
|
1.8 |
Дослідження психологічної готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі |
Квітень |
Учні 4 класу |
|
|
1.9 |
Діагностика психологічної готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі |
Травень |
Дошкільники |
|
|
1.10 |
Індивідуальна та групова діагностика за запитами учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи. |
Протягом року (за потребою) |
Учні школи, батьки, педагогічні працівники |
|
|
|
|||||
2.1 |
Тренінгові заняття щодо недопущення явища булінгу у шкільному середовищі |
Жовтень |
Учні 5-9 класів |
|
|
2.2 |
Проведення «Тижня толерантності» в рамках акції «16 днів протии насильства» |
Листопад-грудень |
Учні, батьки педагоги. |
|
|
2.3 |
Профілактика шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя за програмою «Молодь за здоровий спосіб життя" |
Грудень |
Учні 5-9 класів |
|
|
2.4 |
Профілактика конфліктних ситуацій «учень-учень», «учень-батьки», «учень-вчитель», «учитель-батьки» |
Протягом року |
Учні школи, батьки, педагогічні працівники |
|
|
|
|||||
3.1 |
Корекційна робота спрямована на профілактику дезадаптації учнів 1 та 5 класів |
жовтень - грудень |
Учні 1 та 5 класів |
|
|
3.2 |
Корекційно-розвиткова програма розвитку для учениці інклюзивного класу |
Протягом року |
Учениця 6-А класу |
|
|
3.3 |
Корекційно-розвиткова програма розвитку для учня інклюзивного класу |
Протягом року |
Учень 5 Б класу |
|
|
3.4 |
Підвищення стійкості до переживання наслідків стресу школярами після психотравмуючих подій пов’язаних з воєнними діями в крані |
Протягом року (за потребою) |
Учні 1-9 класів |
|
|
3.5 |
Корекційно - розвиткова робота з учнями, які виявили низький рівень адаптації до освітнього процесу |
Грудень (за потребою) |
Учні 1-9 класів |
|
|
3.6 |
Корекційно- відновлювальна робота з учнями з девіантною поведінкою |
Протягом року (за потребою) |
Учні |
|
|
|
|||||
4.1 |
- |
- |
- |
|
|
|
|||||
5.1 |
Консультування за результатами дослідження пізнавальних процесів першокласників |
Жовтень |
Батьки, кл. керівники, адміністрація школи |
|
|
5.2 |
Консультування за результатами дослідження адаптації школярів 1-х, 5-х класів до навчання в умовах нової української школи |
Листопад |
Класні керівники, адміністрація школи |
|
|
5.3 |
Консультування за результатами дослідження особистісних характеристик школярів |
Грудень-січень |
Класні керівники, адміністрація |
|
|
5.4 |
Консультування за результатами діагностики виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії учнів 8-9 класів |
Лютий-березень |
Класні керівники,батьки |
|
|
5.5 |
Консультування за результатами дослідження готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі |
Квітень |
Класні керівники, батьки |
|
|
5.6 |
Консультування за результатами діагностик міжособистісної взаємодії учнів в класі, вивчення особистісних рис та якостей |
Листопад |
Адміністрація школи, батьки |
|
|
5.7 |
Консультування за результатами діагностик психологічної готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі |
Травень |
Адміністрація школи, батьки |
|
|
5.8 |
Індивідуальні та групові консультації за результатами діагностики учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи |
Протягом року (за потребою) |
Класні керівники, адміністрація школи, батьки, учні |
|
|
|
|||||
6.1 |
Виступи на педрадах |
Протягом року |
Адміністрація школи, вчителі |
|
|
6.2 |
Виступи на батьківських зборах (за запитом) |
Протягом року |
Класні керівники, батьки, учні |
|
|
6.3 |
Виступи на годинах спілкування (за запитом) |
Протягом року |
Учні школи, вчителі |
|
|
6.4 |
Уроки профорієнтації в початковій школі (3-4 класи): «Цікавий світ професій» |
Січень |
Адміністрація школи, вчителі, батьки, учні |
|
|
6.5 |
Проведення тижня психології |
Квітень |
Адміністрація школи, вчителі, учні |
|
|
6.6 |
– інформування з проблем торгівлі людьми; – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; – формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей; - ознайомлення учасників освітнього процесу із алгоритмом дій у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги; - ознайомлення педагогів та батьків з основними закономірностями та умовами сприятливого розвитку особистості дитини. |
Протягом року |
Учасники навчально-виховного процесу |
|
|
6.7 |
Дистанційна робота: -запровадження роботи кабінета психолога на сайті школи (розміщення психологічних матеріалів, онлайн консультування, бесіди). |
Протягом року |
Батьки, вчителі, учні. |
|
|
|
|||||
7.1 |
Оформлення робочого кабінету до нового навчального року. |
Серпень |
Практичний психолог |
|
|
7.2 |
Складання плану роботи |
Вересень |
Практичний психолог
|
|
|
- на рік |
Травень |
|
|||
- на місяць |
Щомісяця |
|
|||
7.3 |
Ведення журналів та протоколів обліку роботи |
Щоденно |
Практичний психолог |
|
|
7.4 |
Оформлення статистичного та аналітичного звіту про виконану роботу за навчальний рік |
Травень |
Практичний психолог |
|
|
7.5 |
Підготовка психодіагностичного інструментарію (анкет, бланків для тестів) |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.6 |
Самопідготовка: а) підготовка до виступів на педрадах, нарадах при директору; б) підготовка до проведення виховних годин з дітьми; |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.7 |
Складання психолого-педагогічних характеристик |
За запитом |
Практичний психолог
|
|
|
7.8 |
Обробка діагностичного матеріалу |
За графіком діагност. обст. |
Практичний психолог |
|
|
7.9 |
Розробка та підготовка дидактичних матеріалів обстежень, просвітницько-профілактичних та корекційно - розвивальних занять |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.10 |
Вивчення умов сімейного виховання школярів, соціально - професійного стану батьків |
Вересень |
Практичний психолог |
|
|
7.11 |
Взаємодіяти з органами влади та з громадськими організаціями |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.12 |
Проведення заходів з профілактики негативних вчинків |
Протягом року |
Діти «групи ризику» |
|
|
7.13 |
Участь у семінарах психологів, тренінгах |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.14 |
Робота в бібліотеці |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|
7.15 |
Виступи на батьківських зборах. Індивідуальна консультація батьків з питань виховання, навчання сімейних стосунків. |
Протягом року (за потребою) |
Практичний психолог |
|
|
7.16 |
Підвищення професійного рівня; педагогічна самоосвіта, робота з методичною літературою |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
|