Річний план соціального педагога на 2023-2024 н.р.

Про матеріал
Річний план соціального педагога на 2023-2024 н.р., розроблений відповідно до листа МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи соціального педагога

ПІБ

 гімназії №     міста ____________ області

на 2023 – 2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Протягом 2023-2024 навчального року навантаження соціального педагога - 0,5 ставки (20 годин та тиждень),  для роботи забезпечене окреме робоче місце.

 

Нормативно-правова база, на якій ґрунтується діяльність соціального педагога:

КонституціяУкраїни; ЗакониУкраїни: «Про освіту»,«Про загальну середню освіту»,«Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги», "Про внесення змін до деяких законодавчих актів Українищодопротидіїбулінгу (цькуванню)"; Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"; Наказ МОН від 07.02.2019 № 146 "Про створення робочої групи з розроблення нормативно-правових актів щодо забезпечення діяльності психологічної служби у системі освіти України"; Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"; Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р."; Лист МОН від 27.06.2019 № 1/9-414 "Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок";Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України"; Лист ІМЗО від 30.10.2018 № 1/9-656 "Про перелікдіагностичних методик щодовиявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей"; Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"; Лист ІМЗО від 15.05.2018 № 22.1/10-1529 "Про курси підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів"; Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидіюдомашньомунасильству в умовахвоєнного стану в Україні»; Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;     Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національнопатріотичного виховання в закладах освіти України»; Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»; лист МОН від 21.08.2023 №1/12492-23 « Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році»

 

 

 

 

 

 

І. Аналітична частина

 

Протягом року головними  напрямками роботи  психологічної  служби  школи були: діагностика, профілактика, корекція, консультування, зв’язки з громадськістю, просвіта, інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції). На початку навчального року була проведена паспортизація класів та сформований соціальний паспорт школи, зібрані і упорядковані списки учнів пільгових категорій та сформовані картки дітей з особливими освітніми потребами. Протягом року до банку даних дітей постійно вносилися корективи. З метою профілактики негативних проявів поведінки серед учнів були проведені такі заняття :

Акція 16 днів проти насилля, тиждень толерантності,

-Тренінгові заняття «СТОП булінг »

-Тренінгові заняття « Безмежний простір інтернету: плюси та мінуси»

-Тренінгові заняття « Кібербулінг. Безпечний інтернет»

З метою профілактики сексуального насилля було проведено заняття :

-«Серед учнів початкової ланки « Безпечні та небезпечні дотики », «Розкажи дорослому», «Безпечна поведінка з незнайомцями », «Неважливо хто торкається ».

Серед просвітницьких заходів було проведено:

-Тренінгові заняття « Мої права та обов’язки »

-Ми за здоровий спосіб життя »

-«Вирішуємо конфлікт мирним шляхом».

Також протягом року проводилась корекційна робота з дітьми, які знаходяться на шкільному обліку та з дітьми з низьким рівнем успішності.  Разом з класними керівниками проведено ряд просвітницьких заходів, а також профілактичної роботи з дітьми, які пропускали уроки без поважних причин. Було вивчено процес адаптації 1-х та 5—х класів та відповідно надані консультації вчителям та батькам. Також проведено тренінгові заняття профорієнтаційного характеру та діагностичні обстеження  професійних нахилів учнів 8 -х та 9 -х класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Цілепокладаючачастина

 

Основні напрями роботи соціального педагога у 2023- 2024 н.р. :

1.Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

2. Робота з внутрішньо переміщеними учнями, їхніми батьками та членами родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітьми і сім’ями учасників бойових дій.

3.Робота з постраждалими від війни.

4. Виявлення сімей та окремих дітей та підлітків, які потребують соціального захисту.

5. Захист прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства.

6. Встановлення та розв’язання труднощів та конфліктів, щовиникають у навчальній та позанавчальній сфері, в сім`ї та ін.

7. Співпраця з громадськими та державними організаціями.

8. Надання допомоги батькам і опікунам в сімейному вихованні

9. Соціально-педагогічний супровід діяльності педагогічного колективу.

10. Оптимізація роботи з учнями схильних до девіантної поведінки.

11. Активізація просвітницької роботи з батьками.

Основні завдання в роботі соціального педагога:

1. Соціально-педагогічне дослідження з метою виявлення соціальних та особистісних потреб та проблем учасників освітнього процесу.

2. Охорона дитинства та соціальна підтримка сімей.

3. Створення належних умов для оптимального розвитку творчої особистості дитини в умовах полікультурного середовища.

4. Сприяння формуванню  позитивного світосприйняття, самосприйняття та  взаємосприйняття в учасників освітнього процесу, їх шанобливому ставленню одне до одного та досягненню співпраці.

5. Формування навичок здорового способу життя у здобувачів освіти.

6. Здійснення професійної орієнтації старшокласників.

7. Проведення заходів з підготовки здобувачів освіти до самостійного життя та створення сім’ї.

8. Виявлення сімей та окремих дітей та підлітків, які потребують соціального захисту.

9. Соціалізація дітей  у суспільстві.

10. Сприяння у створенні позитивного мікроклімату, сприятливого для навчання, спілкування та всебічному розвитку всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

 

III. Змістова частина

№ п/п

Напрями діяльності  з учасниками освітнього процесу  закладу освіти.

Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група/аудиторія

Відмітка про виконання

  1. Діагностика

 

1.1

Дослідження особистісних характеристик учнів схильних до прояву девіантної, делінквентної поведінки

Вереснь - жовтень

Учні  1-9 класів

 

1.2

Діагностика адаптації учнів до освітнього процесу (вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти)

Жовтень- листопад

Учні  1-х та 5-х класів

 

1.3

Дослідження мікроклімату в шкільному середовищі

Грудень- січень

Учні 5-9 класів

 

1.4

Діагностика родин, які опинилися в складних життєвих ситуаціях

Грудень

(за потребою)

Учні, батьки, вчителі

 

1.5

Профдіагностика учнів середньої ланки школи

 

Лютий-березень

Учні 9  класу

 

1.6

Визначення рівня стресостійкості та передекзаменаційного самопочуття

Травень

Учні 4 х та  9 х класів

 

1.7

Індивідуальна та групова діагностика за запитами учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи.

Протягом року (за потребою)

Учні школи, батьки, педагогічні працівники

 

1.8

Дослідження особистісних характеристик учнів з метою здійснення соціально-педагогічного патронажу

Протягом року

Учні категорій:

«Діти з особливими потребами», «Дистанційні сім’ї», «Вимушені переселенці»,

«Діти батьки, яких мають статус «Учасники бойових дій», «мобілізовані до лав ЗСУ»,

«Постраждалі внаслідок військових дій»,

Діти-сирроти, діти позбавлені батьківського піклування

«Новоприбуллі учні»

 

  1. Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок 

2.1

Проведення профілактичної роботи з попередження правопорушень серед учнів (індивідуальні та групові заходи)

Протягом року

Учні 1-9 класів

 

2.2

Тренінгові заняття щодо недопущення явища булінгу у шкільному середовищі

Вересень-жовтень

Учні 5-9 класів

 

2.3

Участь у проведенні «Тижня толерантності»  в рамках акції «16 днів проти насильства»

Листопад-грудень

Учні, батьки, педагоги

 

2.4

Робота з дітьми «групи ризику», дітьми  під опікою, дітьми з особливими освітніми потребами, дітьми з соціально-незахищених сімей

Постійно

Учні, батьки, вчителі

 

2.5

Профілактика безпритульності та жебрацтва, бездоглядності, суїцидальних намірів, кібернебезпеки

Протягом року (за потребою)

Учні 1-9 класів

 

2.6

Заходи щодо профілактики вживання, алкоголю, тютюну та інших психотропних речовин

Протягом року

Учні 5-9 класів

 

2.7

Участь у загальношкільних рейдах, монітогингах, засіданях груп медіації

 

Протягом року (за потребою)

Учні, вчителі

 

  1. Навчальна діяльність

3.1

-

-

-

 

  1. Консультування

4.1

Консультування за результатами дослідження особистісних характеристик учнів схильних до прояву девіантної, делінквентної поведінки

Вересень

Батьки, класні керівники

 

4.2

Консультування за результатами діагностики адаптації учнів до освітнього процесу (вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти)

Жовтень

Учні, батьки, класні керівники

 

4.3

Консультування за результатами дослідження мікроклімату в шкільному середовищі

Грудень

Учні, батьки, класні керівники

 

4.4

Консультування за результатами діагностики родин, які опинилися в складних життєвих ситуаціях

Грудень

(за потребою)

Учні, батьки, класні керівники

 

4.5

Консультації за результатами виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії

Лютий-березень

Учні, батьки, класні керівники

 

4.6

Консультації за результатами дослідження особистісних характеристик дітей категорії

«Діти з особливими потребами», «Дистанційні сім’ї», «Вимушені переселенці»,

«Діти батьки, яких мають статус «Учасники бойових дій»,

«Постраждалі унаслідок військових дій»

Протягом року

Батьки, класні керівники, адміністрація школи

 

4.7

Консультації за результатамивизначення рівня стресостійкості та передекзаменаційного самопочуття

Травень

Класні керівники, учні

 

4.8

Аналіз стану успішності та відвідування школи дітьми «Групи ризику»

Протягом року

Соціальний педагог

 

4.9

Індивідуальні та групові консультації за результатами діагностики учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи

Протягом року (за потребою)

Класні керівники, адміністрація школи, батьки, учні

 

 

  1. Зв’язки з громадськістю

 

5.1

Участь на загальношкільних та класних батьківських зборах

Протягом року

Класні керівники, батьки

 

5.2

Співпраця зі службою у справах дітей

( уточнення інформації щодо учнів, які потребують соціального захисту з метою координації дії)

За потребою

Соціальний педагог

 

5.3

Листування і відповіді на запити установ

За потребою

Соціальний педагог

 

5.4

Взаємодія з органами влади та з громадськими організаціями.

За потребою

Соціальний педагог

 

5.5

Взаємодія з інклюзивно - ресурсним центром «Паросток»

Протягом року

Соціальний педагог

 

  1. Просвіта

 

6.1

Ознайомлення дітей та батьків пільгових категорій із нормативно- правовими документами, які забезпечують їх соціальний захист. Забезпечення безкоштовного харчування даних категорій.

Вересень

Учні, вчителі,

батьки

 

6.2

Участь у заходах до Всесвітнього Дня прав людини

Грудень

Учні

 

 

Виступи на педрадах

Протягом року

Адміністрація школи, вчителі

 

6.2

Виступи на батьківських зборах

Протягом року

Класні керівники, батьки, учні

 

6.3

Психологічний тренінг з розвитку професійної ідентичності, як засіб професійно– творчого становлення педагога

Січень

Вчителі

 

6.4

Проведення тижня психології

Квітень

Вчителі, учні

 

6.5

Дистанційна робота:

- розміщення матеріалів на сайті школи;

- онлайн консультування, бесіди.

В умовах дистанційного навчання

Батьки, учні, вчителі

 

  1. Інше (організаційно – методична, соціально-захисна функції)

 

7.1

Оформлення робочого кабінету до нового навчального року

Серпень

Соціальний педагог

 

7.2

Формування проблемного поля на основі даних соціальної паспортизації класів, школи

Вересень

Соціальний педагог

 

7.3

Організувати спільну роботу школи та сім’ї з учнями «групи ризику»

Вересень

Соціальний педагог

 

7.4

Поповнити інформацію про дітей з девіантною поведінкою

Вересень

Соціальний педагог

 

7.5

Поповнити дані соціального паспорту школи

Вересень

Соціальний педагог

 

7.6

Скласти соціальний паспорт класів та  школи

Вересень

Соціальний педагог

 

7.7

Поповнити шкільний інформаційний банк «Обдарованість»

Жовтень

Соціальний педагог

 

7.8

Складання плану роботи

 

Соціальний педагог

 

-          на рік

Травень

 

-          на місяць

Щомісяця

 

-          на тиждень

Щотижня

 

7.9

Ведення журналів та протоколів обліку роботи

Щоденно

Соціальний педагог

 

7.10

Оформлення статистичного та аналітичного звіту про виконану роботу за навчальний рік

Травень

Соціальний педагог

 

7.11

Підготовка психодіагностичного інструментарію (анкет, бланків для тестів)

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.12

Самопідготовка:

а) підготовка до виступів на педрадах, нарадах при директору;

б) підготовка до проведення виховних годин з дітьми

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.13

Складання психолого-педагогічних характеристик

За запитом

Соціальний педагог

 

7.14

Обробка діагностичного матеріалу

За графіком діагностич-них обстежень

Соціальний педагог

 

7.15

Розробка та підготовка дидактичних матеріалів обстежень, просвітницько-профілактичних та корекційно - розвивальних занять

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.16

Визначення соціально-побутових умов життя сімей, що опинились в складних життєвих умовах, соціального оточення. Виявлення негативних та позитивних впливів, проблем,  особистісних потреб

За потребою

Соціальний педагог

 

7.17

Відвідування учнів вдома, проведення бесід з батьками, вивчення домашніх умов

За потребою

Соціальний педагог

 

7.18

Участь на педагогічних консиліумах, висвітлення соціально-педагогічних питань

За потребою

Соціальний педагог

 

7.19

Участь у семінарах психологів, тренінгах

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.20

Робота в бібліотеці

Протягом року

Соціальний педагог

 

7.21

Постійно підвищувати свій професійний рівень, знаходити необхідні програмно – методичні матеріали, документи та збагачувати психологічну картотеку новими методиками

Протягом року

Соціальний педагог

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
4065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку