|
Зміст роботи (тематика) |
Види та форми роботи |
Цільова група /аудиторія |
Термін проведення |
Виконавці |
Примітка |
1. |
Діагностика |
|||||
1.1 |
Спостереження за процесом адаптації першокласників до шкільного навчання. Проведення первинної бесіди, опитування, тестування. Методика діагностики готовності до шкільного навчання. Індивідуальна діагностика учнів з низьким рівнем адаптації до освітнього процесу. Діагностування тривожності школярів та емоційної атмосфери класу. Тест «Шкала звірів». Методика «Будиночки» (О.Орехова) Методика «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи » (Чирков В.І., Соколова О.Л., Сорокіна О.В.)
|
Тести |
Учні молодшої школи |
Вересень-жовтень,грудень |
Психолог |
|
1.2 |
Діагностування учнів 5 класу, виявлення загальних зон труднощів, вивчення дітей ,що знаходяться в стані дезадаптації; вивчення психологічного клімату в учнівському колективі, дітей з проблемами у спілкуванні і поведінці. Анкета «Школа»(І.В.Крук) Тест «Готовність дитини до саморозвитку». Методика незакінчених речень (За Л.Пономаренко).
|
Тести |
Учні середньої школи |
Вересень-жовтень -листопад |
Психолог |
|
1.3 |
Профорієнтаційна діагностика. Вивчення професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлення про світ професій та їхні особливості. Дослідження «Карта інтересів» А.Є. Голомштока, О.В.Козловський. Проективна методика- дослідження особистості Тест «Моя майбутня професія» Тест «Визначення професійних інтересів учнів» Анкета «Ти і твої батьки». |
Тести |
Учні середньої школи |
Листопад-грудень-січень |
Психолог |
|
1.4 |
Індивідуальне та групове обстеження учнів. Діагностика пізнавальних процесів, увага, пам’ять, мислення, особистісні якості, мотиви навчання, психофізіологічні особливості. Методика Дж. Морено «Соціометрія». Методика вивчення стійкості, переключення та розподілу уваги: коректурна проба (тест Бурдона) Діагностика потреби у спілкуванні (за Ю.Л. Орловим) Діагностика типових способів поведінки в конфліктних ситуаціях (тест Томаса) Тест «Логічне мислення учня» Тест «Обдарованість учня» Тест «Здатність учня знаходити порозуміння з оточуючими».
|
Тести |
Учні середньої та старшої школи |
Грудень-січень-березень |
Психолог |
|
1.5 |
Вивчення психологічної готовності 4-х класів до переходу в школу ІІ ступеню. Методика Дж. Равена, методика «Сходинки» В.М. Ященко, Л.М. Волощевой. Методика «Самодіагностика». Методика «Мої думки» Методика «Готовність до середньої школи» |
Тести |
Учні молодшої школи |
Лютий |
Психолог |
|
1.6 |
Виявлення учнів схильних до суїциду. Тест на виявлення суїцидальних намірів. Методика «Перелік життєвих подій», методика виявлення схильностей до суїцидальних намірів (Н.В.Горський). |
Тести |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Жовтень-листопад |
Психолог |
|
1.7 |
Підготовка 11 класу ЗНО «Зовнішнє тестування- ситуація тривожна, але безпечна» Л. Кухаренко, Ю. Мірошніченко. |
Тести |
Учні старшої школи |
Жовтень-лютий -квітень |
Психолог |
|
1.8 |
Визначити схильність вчителів до конфліктів. Тест «Оцінка агресивності педагога»(А. Ассінгер) Тест «Чи конфліктна ви особа?» |
Тести |
Вчителі |
Січень |
Психолог |
|
1.9 |
Вивчити та дати оцінку психологічного клімату в педагогічному колективі. «Соціометрія» Туріщева Л.В. |
Тести |
Вчителі |
Жовтень - листопад |
Психолог |
|
1.10 |
Діагностика міжособистісної взаємодії, вивчення особистісних рис та якостей Методика «Дерево» Методика «Мій клас» |
Тести |
Учні молодшої школи |
Листопад |
Психолог |
|
1.11 |
Анкетування з питань насильства в школі та сім’ї: Провести опитування учасників навчального процесу за спеціально розробленими анкетами. |
Тести |
Учні молодшої середньої та старшої школи |
Жовтень - березень |
Психолог |
|
1.12 |
Обстеження дошкільників на етапі прийому до школи. Вивчення шкільної зрілості, вивчення особливостей психічних процесів. Тести на готовність дітей до школи (за Ю. Соколовою). |
Тести |
Дошкільники |
Травень |
Психолог |
|
2. |
Профілактика |
|||||
2.1 |
Бесіди/висвітлення інформації на сайті школи: «Безпека в Інтернеті», «Віртуальні знайомі», «Взаємовідносини у родині»
|
Бесіди |
Учні молодшої середньої та старшої школи |
Протягом року |
Психолог |
|
2.2 |
Заходи з протидії торгівлі людьми: «Торгівля людьми: сучасний погляд», «Що таке торгівля людьми і чому вона продовжує існувати», «Наслідки торгівлі людьми», «Психологічна допомога сім’ям, які опинилась в складних життєвих обставинах». «Шляхи потрапляння українських громадян до рук торговців», «Як захистити дитину від небезпеки взаємостосунків з незнайомими особами?» Кінотренінг «Увага – небезпека торгівлі людьми»
|
Індивідуальні та групові консультації |
Учні молодшої середньої та старшої школи, батьки, вчителі |
Протягом року |
Психолог |
|
2.3 |
Профілактика булінгу. Обговорення «Правила дитячого колективу для уникнення булінгу. Куди/ до кого звертатися за допомогою в ситуації булінгу. Поради як уникнути булінгу». Інтерактивне заняття для учнів «Протидія булінгу в дитячому середовищі». Інтерактивне заняття для батьків «Протидія булінгу». Тренінг для педагогічних працівників «Протидія булінгу в закладах освіти». Тренінг «Життя – найбільша цінність».
|
Групова консультація |
Учні молодшої, середньої та старшої школи, батьки, вчителі |
Листопад |
Психолог |
|
2.4 |
Профілактика насилля в сім’ї: (16 днів проти насилля) Тренінг «Поняття насилля: його види та прояви. Подолання стереотипів і формування правил безпечної поведінки». "Що таке насильство? Як себе захистити?" "Права людини у контексті запобігання та протидії домашньому насильству", "Взаємодія суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству", розповсюдження інформаційних буклетів: "Насильство над дитиною: причини і наслідки", "Як виховувати дитину без покарань", "Чому батьки чинять насильство?", "Виховуємо прикладом", "Виховання дитини: як вибрати оптимальний стиль?"
|
Групова консультація |
Учні молодшої, середньої та старшої школи, батьки, вчителі |
Листопад -грудень |
Психолог |
|
2.5 |
Профілактика суїциду: Тренінгове заняття для учнів «Життя –найвища цінність». Тренінгове занняття «Основні проблеми підліткового віку». «Психологія особистісних і міжособистісних відномин». Кінотренінг «Життя як метелик». бесіди на тему « Я – це Я». «Безпечний інтернет: правила поведінки».
|
|
Учні молодшої, середньої та старшої школи, вчителі |
Протягом року |
Психолог |
|
2.6 |
Індивідуальні консультація з питань навчання. |
Індивідуальна консультація |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Понеділок, середа |
Психолог |
|
2.7 |
Робота «Скринька довіри». Вирішення особистих проблем, взаємовідносини в сім’ї. |
Індивідуальна консультація |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Понеділок, середа |
Психолог |
|
2.8 |
Ознайомити батьків з проблемами адаптації учнів 1 та 5 класів. Інформацію розмістити на сайті школи та за допомогою буклетів. |
Групова консультація |
Батьки |
Листопад |
Психолог |
|
2.9 |
«Сфера обдарованості вашої дитини». Особливості виховання обдарованої дитини в сім’ї. Висвітлення інформації на сайті школи. |
Групова консультація |
Батьки |
Листопад – березень |
Психолог |
|
2.10 |
Рекомендації для батьків і вчителів «Гра власним життям», «Дитяча та підліткова депресія». |
Групова консультація |
Батьки, вчителі |
Лютий-березень |
Психолог |
|
3. |
Корекція |
|||||
3.1 |
Корекційно-розвивальна робота з учнями, які важко адаптуються до навчання: «Адаптація першокласника до школи». «Попередження недорозвитку навчальних здібностей у дітей» В.В. Тарасун. |
Індивідуальні заняття |
Молодша та середня школа |
Жовтень-грудень |
Психолог |
|
3.2 |
Проведення групових та індивідуальних занять для профілактики правопорушень серед неповнолітніх. |
Індивідуальні та групові заняття |
Середня школа |
Листопад-грудень |
Психолог |
|
3.3 |
Ігровий практикум для старшокласників зі спілкування «Психокорекційні ігри». |
Ігровий практикум |
Старша школа |
Березень-травень |
Психолог |
|
3.4 |
Індивідуальна робота, щодо подолання стресу у педагогічній діяльності. Підготовка до ЗНО «Як подалати стрес». |
Індивідуальні та групові заняття |
Вчителі |
Квітень |
Психолог |
|
3.5 |
Психокорекційна робота з дітьми схильними до суїциду. |
Психокорекція |
Учні молодшої,середньої та старшої школи |
Листопад-березень |
Психолог |
|
3.6 |
Корекційно-розвивальна робота. Профілактика агресивної та жорстокої поведінки серед неповнолітніх «Друзі та однолітки в житті дитини». |
|
Учні,батьки, школярі |
Протягом року |
Психолог |
|
3.7 |
Індивідуальна та групова робота над проблемами шкільної адаптації та успішності учнів. |
Індивідуальна та групова консультація |
Учні молодшої, середньої школи, батьки, вчителі |
Протягом року |
Психолог |
|
4.0 |
Просвіта |
|||||
4.1 |
Адаптація дітей до шкільного навчання, зменшити тривожність, сприяти встановленню дружніх стосунків. Година спілкування на тему «Я частина нашого класу».
|
Години спілкування |
Учні молодшої школи
|
Вересень-жовтень |
Психолог |
|
4.2 |
Бесіди та тренінгові заняття з попередження жорстокого поводження з дітьми у навчальних закладах «Конфлікти у шкільному середовищі. Причини виникнення та шляхи розв’язання» У.Д. Михальчук. Тренінгові заняття «Ми проти насилля». |
Бесіди, тренінгові заняття |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Листопад- січень |
Психолог |
|
4.3 |
Лекції з елементами анкетування , та ознайомлення з правовою відповідальністю щодо дітей. Заняття з батьками «Психологічний клімат в сім’ї та розвиток дитини», анкетування батьків «Як Ви ставитеся до своєї дитини?» Лекційне заняття «Жорстоке поводження з дітьми». |
Лекційне заняття |
Батьки, вчителі |
Листопад- грудень |
Психолог |
|
4.4 |
Ознайомити з поняттям стрес, емоції, почуття, настрій, навчити засобам керування емоціями. Година спілкування на тему «Стрес, похмурий настрій, як їх долати». |
Години спілкування |
Учні середньої та старшої школи |
Березень |
Психолог |
|
4.5 |
Психологічна допомога випускникам у період підготовки до ЗНО « Готуємо учнів до ЗНО». |
Лекції |
Учні старшої школи |
Травень |
Психолог |
|
4.6 |
Надати учням інформацію про наркотичні речовини, алкоголь, тютюн; з’ясувати причини їх уживання та негативні наслідки дії на організм. Годинна спілкування «За здоровий спосіб життя», «Шкідливі звички, ящо вони є у батьків», «Курити-здоров’я губити», Конкурс малюнку «Чому підлітки починають палити». |
Години спілкування |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Жовтий-лютий- березень |
Психолог |
|
4.7 |
Дати знання про ВІЛ/СНІД, шляхи передавання ВІЛ – інфекції. Тренінг «Здоров’я- це життя». Година спілкування «СНІД-життя без майбутнього», «Венеричні захворювання». «Формування здорового способу життя» |
Тренінг |
Учні середньої та старшої школи |
Лютий- грудень |
Психолог |
|
4.8 |
Профілактика правопорушень. Анкетування та тестування учнів схильних до правопорушень «Шкідливі звички: профілактика залежностей», година спілкування «Права та обов’язки неповнолітніх». |
Анкетування |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Січень-квітень |
Психолог |
|
4.9 |
Бесіди та тренінгові заняття з учнями з попередження жорстокого поводження з дітьми в сім’ї «Попередження насильства над дітьми в сім’ї». Година спілкування «Насилля в сім’ї». |
Бесіди |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Лютий -квітень |
Психолог |
|
4.10 |
Виступи на педрадах, нарадах за запитом. Підвищення рівня психологічної компетентності колективу. |
|
Вчителі |
Протягом року |
Психолог |
|
4.11 |
«Як не потрапити в біду», «Мої правила безпеки», «Запобігання торгівлі людьми», «Причини торгівлі людьми», «Життя на продаж», «Незнайомі люди. Правила поведінки», «Значення сім’ї для розвитку дитини», «Хто стає жертвами торгівлі людьми», «Батьківський авторитет та його вплив на формування особистості молодої людини». |
Бесіди |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Протягом року |
Психолог |
|
4.12 |
Поняття кібербулінг, його причини, різновиди, ознаки |
Бесіди |
Учні молодшої, середньої та старшої школи |
Листопад-лютий |
Психолог |
|
5. |
Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю) |
|||||
5.1 |
Планування роботи на рік,місяць,тиждень. Планування роботи практичним психологом . |
|
|
Протягом року |
Психолог |
|
5.2 |
Підготовка до виховних робіт з учнями. Підбір матеріалу. |
|
|
Протягом року |
Психолог |
|
5.3 |
Підготовка до виступу на батьківських зборах,пед.радах. Написання доповідей,підбір цікавого та інформаційного матеріалу. |
|
|
Протягом року |
Психолог |
|
5.4 |
Складання звіту про виконану роботу: за півріччя, за рік. |
|
|
Грудень-травень |
Психолог |
|
5.5 |
«Година психолога» |
|
|
Протягом року 1 раз в місяць / кожен клас |
Психолог |
|
5.6 |
Організація самоосвіти. Відвідування бібліотеки |
|
Учні молодшої школи |
Протягом року |
Психолог |
|
5.7 |
Оновлення скриньки довіри , створення онлайн скриньки. |
|
|
Вересень-жовтень |
Психолог |
|
5.8 |
Профорієнтаційна робота серед старшокласників |
|
Учні старшої школи |
Протягом року |
Психолог |
|
5.9 |
Підтримувати зв’язки з громадськими організаціями, насамперед з центром соціальної служби для дітей, сім’ї та молоді. |
|
ЦСССДМ |
Постійно |
Психолог |
|
5.10 |
Підтримувати зв’язки з батьками дітей. |
|
Батьки |
Постійно |
Психолог |
|
5.11 |
Підготовка до виховних робіт з учнями. Підбір матеріалу. |
|
|
Протягом року |
Психолог |
|
5.12 |
Підготовка психологічного інструментарію (тестових бланків, анкет, тощо…) |
|
|
Протягом року |
Психолог |
|
Директор В.І.Остапчук
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Директор закладу
______________В.І.Остапчук
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
практичного психолога
Щербак Ольги Володимирівни
Опорного закладу Олександрівський ЗЗСО І-ІІІ Ступенів
на 2020-2021 навчальний рік
Вступ
Психологічна служба закладу складається з: практичного психолога Щербак О.В.
У своїй роботі керуюся : посадовою інструкцією, етичним кодексом психолога, Законом України «Про освіту», наказ МОН від 22.05.18 року № 509 «Положення про психологічну службу у системі освіти України»; наказ МОН від 08.08.2017 № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року»; лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “ Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України ”; лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “ Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н. р.»; лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».
І. Аналітична частина
Психологічної служби школи протягом 2019-2020 н. р. здійснювала діяльність за наступними напрямками: психодіагностична робота, консультаційна, психологічна просвіта, корекційно — відновлювальна та розвивальна робота, організаційно – методична робота.
Проводилася діагностична та корекційно – розвивальна робота з учнями, які цього потребують, а також робота по запиту адміністрації закладу, вчителів та батьків.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти:
ІІІ. Змістова частина