Презентація до практичного заняття на тему "Психологічні основи спілкування".

Про матеріал
Спілкування в нашому житті відіграє дуже велику роль, а його психологічна природа надто складна. Людині важко бути щасливою , успішно працювати, самовдосконалюватися, самоутверджуватися не контактуючи з іншими. Спілкування, є однією з нагальних потреб людини, яка живе в суспільстві. Воно потрібне їй для взаємодії з іншими людьми, для впорядкування взаємовідносин з ними, для самоствердження в суспільстві. Спілкування має величезне значення у формуванні людської психіки, її розвитку і становленні розумної, культурної поведінки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічні основи спілкування.

Номер слайду 2

Невербальне привітання

Номер слайду 3

“Найбільша розкіш на світі – це розкіш людського спілкування”. Антуан де Сент Екзюпері Антуан де Сент Екзюпері (29.06.1900 р – 31.07.1944 р.) французький письменник і авіатор

Номер слайду 4

1. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ: Спілкування є невід’ємною складовою нашого життя. Без спілкування немислиме встановлення і розвиток контактів між людьми, обмін інформацією, сприймання, пізнання та розуміння іншого, врешті решт немислима різноманітна людська діяльність. Потреба в людських зв’язках, у спілкуванні дуже велика і за гостротою не поступається спразі або голоду.

Номер слайду 5

СПІЛКУВАННЯ - .?.. ……………………….. ВЕРБАЛЬНЕ - ..?.... …………………... НЕВЕРБАЛЬНЕ - ..?.. ……………………

Номер слайду 6

ФУНКЦІЇ СПІЛКУВАННЯ

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Залежно від змісту і спрямованості дій партнерів виділяють сім рівнів спілкування: Завдання: - прочитати англійською, - перекласти - пояснити значення даного рівня. Business Gaming Standardized Manipulative Primitive Konvencijnij Spiritual The level of verbal communication

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Поміркуйте, на яких рівнях відбувається наше спілкування під час заняття.

Номер слайду 25

Організація комунікаційного часу і простору – проксеміка (англ. Proximity — близькість) Візуальний контакт Паралінгвістична та екстралінгвістична комунікація Оптико-кінетична – кінестика (др.-грец.κίνησις — рух) ЗАСОБИ НЕВЕРБАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Важливим інструментом в професійній діяльності медичних працівників є розуміння мови жестів. Міміка та жести у процесі вербального спілкування посилюють змістові наголоси інформації та емоційний ефект у сприйнятті.

Номер слайду 28

"Кожні зміни в душі мають своє вираження через голос, жести, міміку" Цицерон Марк Туллій Цицерон (03.01.106 р. до н.е - 7.12.43 р. до н.е.) давньоримський політичний діяч, видатний оратор, філософ та літератор Знаючи “мову жестів”, Ви з легкістю можете визначити стан та настрій співрозмовника.

Номер слайду 29

ПРО ЩО ГОВОРИТЬ ЦЕЙ ЖЕСТ?

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Найголовніше в спілкуванні – почути те, що не було сказано. П.Друкер Пітер Фердинанд Друкер  (18.11.1909 р – 11.11.2005 р.)   американський вчений, педагог, економіст,публіцист.

Номер слайду 45

Уміння спілкуватися має яскраво виражену емоційну природу. У пацієнтів можуть бути найрізноманітніші потреби в спілкуванні. Те, на скільки медичний працівник може задовольнити ці потреби, залежить від його навичок спілкування та досвіду володіння компонентами спілкування.

Номер слайду 46

КОМПОНЕНТИ СПІЛКУВАННЯ ВМІННЯ СЛУХАТИ

Номер слайду 47

ВМІННЯ СПРИЙМАТИ

Номер слайду 48

ВМІННЯ ПРОЯВЛЯТИ ТУРБОТУ

Номер слайду 49

ВМІННЯ РОЗКРИВАТИСЬ САМОМУ

Номер слайду 50

ВМІННЯ СПІВПЕРЕЖИВАТИ

Номер слайду 51

ВМІННЯ БУТИ ЩИРИМ

Номер слайду 52

ВМІННЯ ПОВАЖАТИ ІНШУ ЛЮДИНУ

Номер слайду 53

СИТУАЦІЙНІ ЗАДАЧІ: 1.Чим відрізняється спілкування між людьми від спілкування, що властиве усім живим істотам?

Номер слайду 54

2. Чи можна вважати спілкуванням розмову хворого з галюцинаціями або з вигаданими співрозмовниками?

Номер слайду 55

3. У чому полягає особливість ділового спілкування на відміну від офіційного (рольового)?

Номер слайду 56

4. Родичу померлого хворого лікар повідомляє про смерть, висловлюючи свої співчуття словами, які супроводжуються знаками невербальної комунікації, а саме….?

Номер слайду 57

5. Що спонукає працівників поліції розбивати натовп на невеликі групи під час розгону несанкціонованих мітингів або масових безпорядків ?

Номер слайду 58

ГРАФОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ (Клінічна класифікація типів хворих та їх характеристика)

Номер слайду 59

Гармонійний - характеризується правильним, раціональним ставленням до хвороби, прагненням активно сприяти лікуванню, а при несприятливому прогнозі - переключенням уваги на інші справи й інтереси. Тривожно-депресивний - у цих хворих переважають тривога та пригніченість, безперервний неспокій щодо несприятливого перебігу хвороби, побоювання можливих ускладнень. Має намір знайти додаткову інформацію про хворобу та методи лікування. 3. Обсесивно-фобічний - пригніченість супроводжується песимістичними поглядами на можливість вилікування та вираженими депресивними висловлюваннями. Наперед переконані в поганих результатах.

Номер слайду 60

4. Депресивний (нав'язливо-тривожний) - при цьому варіанті тривожна нерішучість більше стосується не реальних, а можливих ускладнень хвороби. Уявні побоювання хвилюють більше, ніж реальні. 5. Іпохондричний - постійна зосередженість на хворобливих відчуттях, переживання та безперервні розмови про недугу призводять до перебільшеного суб'єктивного сприйманий наявних, пошуку уявних сторонніх хвороб. 6. Неврастенічний - для хворих характерні спалахи дратівливості при появі болю, нездатність чекати результатів лікування.

Номер слайду 61

7. Ейфоричний – хворі цієї групи відзначаються пригнічено-злісним настроєм із схильністю до спалахів крайньої невдоволеності, вимагають до себе особливої уваги. 8. Дисфоричний - підвищений настрій хворих сприяє легковажному ставленню до недуги та лікування. Нерідко необґрунтоване вони надіються на те, що «само все обійдеться». 9. Анозогнозичний - для цих хворих характерне активне відкидання думки про недугу та її можливі наслідки. Вони нерідко відмовляються від обстеження та лікування або обмежуються самолікуванням.

Номер слайду 62

Апатичний - цим хворим властива повна байдужість до хвороби, своєї долі та наслідків лікування. Вони втрачають інтерес до життя, до всього, що раніше їх цікавило. Егоцентричний - хворобливі прояви цієї групи виставляються на показ близьким з метою оволодіти їх увагою до себе, супроводжуються вимогами особливого піклування про них. 12.Зневажливий - хворий недооцінює серйозність захворювання, не лікується, не береже себе, виявляє необґрунтований оптимізм.

Номер слайду 63

13. Нозофільний – хворий надто боїться своєї недуги, повторно обстежується, змінює лікарів. Він більш-менш розуміє, що його страхи перебільшені, але не може боротись з ними. 14. Нозофобний – пов'язаний з певним заспокоєнням і приємними відчуттями при недузі, оскільки хворий не повинен виконувати свої обов'язки, діти можуть бавитись і мріяти, дорослі читати або займатись улюбленою справою. 15. Утилітарний – вищий прояв нозофільної реакції, і зумовлюється трьома мотивами: а) отримати співчуття, увагу і краще ставлення до себе; б) знайти вихід з неприємної; в) отримати матеріальні вигоди: пенсію, відпустку, вільний час.

Номер слайду 64

ЕТАЛОН ВІДПОВІДЕЙ НА ГРАФОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ 1. ТАК 2. ТАК 3. НІ 4. НІ 5. ТАК 6. ТАК 7. НІ 8. НІ 9. ТАК 10. ТАК 11. ТАК 12. ТАК 13. НІ 14. НІ 15. ТАК

Номер слайду 65

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КІЛЬКІСТЬ ПОМИЛОК ОЦІНКА 0 – 1 “5” 2 – 5 “4” 6 – 9 “3” 10 І БІЛЬШЕ “2”

Номер слайду 66

Типи пацієнтів за поведінковою реакцією. Агресивний Впевнений Невпевнений

Номер слайду 67

Розпізнати типи поведінки пацієнтів за наступними ознаками Ознаки ? ? ? Вираз обличчя Напружений, сердитий, Спокійний, приємний, Очі опущені вниз Положення тіла Руки на стегнах, нервове ходіння. Розслаблене . Зберігає особистісний простір. Незручне. Може прихилитися до чогось або втекти. Тон голосу Вимогливий, загрозливий, наказовий Твердий, упевнений та спокійний. Тихий, слабкий, нерозбірливий Жести Різкі, стрімкі, кулаки стиснуті Адекватні (відповідають моменту). Нервові й стурбовані Вербальний компонент (мова) Звинувачувальний, атакуючий, Щирий вияв почуттів. Підкоряється іншим, дозволяє маніпулювати собою.

Номер слайду 68

Рольова гра “Спілкування” Ситуація 1. Діючі особи: - фельдшер, - пацієнт – вчитель з д/з: виразкова хвороба шлунку Ситуація 2. Діючі особи: - фельдшер, - пацієнт – багатодітна мама з д/з: гіпертонічна хвороба Ситуація 3. Діючі особи: - фельдшер, - пацієнт – домогосподарка з д/з: гострий бронхіт.

Номер слайду 69

Робота в групах. “Мозковий штурм”. Студенти діляться на три групи. Кожна група отримує по одному завданню. Завдання: 1. Скласти план поведінки з пацієнтом (загальні рекомендації під час бесіди). 2. Скласти план поведінки з агресивним пацієнтом. 3. Скласти план поведінки з невпевненим пацієнтом.

Номер слайду 70

Інструкція: якщо ви погоджуєтесь із твердженням – дайте відповідь «Так», а якщо не погоджуєтесь – відповідь «НІ». ТЕСТ САМОПЕРЕВІРКИ: „ЧИ ВМІЄТЕ ВИ КОНТРОЛЮВАТИ СЕБЕ У СПІЛКУВАННІ?”

Номер слайду 71

1. Мені здається великим мистецтвом наслідувати інших людей. 2. Я б, напевно зміг «зваляти дурня», щоб привернути увагу чи розважити оточуючих. 3. Я міг би бути не поганим актором. 4. Іншим людям іноді здається, що я переживаю досить глибоко, а ніж це є насправді. 5. В компанії я рідко опиняюсь в центрі уваги. 6. В різних обставинах і з різними людьми я часто поводжусь по різному. 7. Я можу бути успішним у справах і у відносинах з людьми, я намагаюсь бути таким, яким мене чекають побачити. 8. Я можу відстоювати лише те, в чому я твердо переконаний. 9. Я можу бути люб’язним з людьми, яких я терпіти не можу. 10. Я завжди такий, яким видаюсь.

Номер слайду 72

КЛЮЧ. Нарахуйте собі по 1 балу за відповідь «НІ» на 1, 5 та 8 питання і за відповідь «ТАК» – на всі решту (2,3,4,6,7,9,10). Порахуйте суму: 0 – 3 у вас низький комунікативний контроль. Ваша поведінка стійка і ви не вважаєте за потрібне її змінювати в залежності від ситуації. Дехто вважає вас «незручним» по причині вашої прямолінійності. 4 – 6 у вас середній комунікативний контроль. Ви відверті, але стримані в своїх емоційних проявах, рахуєтесь у своїй поведінці з думкою оточуючих. 7 – 10 у вас високий комунікативний контроль. Ви легко входите в будь-яку роль, гнучко реагуєте на зміну ситуацій, добре почуваєтесь і навіть можете передбачати враження, яке викликаєте в оточуючих.

Номер слайду 73

Домашнє завдання. 1. Взяти інтерв’ю один в одного. 2.Сучасні психологічні проблеми біоетики (аборт, сурогатне материнство, евтаназія, клонування, трансплантація органів,,,) .

Номер слайду 74

Притча про мандрівників Одного дня мандрівники влаштовувалися на ночівлю на засипаному галькою морському березі. Раптом з небес полинуло світло. Мандрівники зрозуміли, що почують божественне одкровення, і приготувалися чекати. За якийсь час із височини пролунав голос. Бог звернувся до мандрівників: «Наберіть гальки і покладіть її у сумки. На ранок вирушайте в дорогу. Ідіть весь день. Увечері ви радітимете і сумуватимете одночасно». Після цього і світло, і голос зникли. Мандрівники були розчаровані. Вони чекали пророцтва, вселенської правди, яка зробила б їх багатими та відомими, а натомість отримали завдання, сенсу якого не розуміли. Проте, згадуючи про небесне сяяння, вони про всяк випадок із бурчанням покидали в сумки декілька дрібних камінчиків.

Номер слайду 75

Подорожні йшли весь наступний день. Увечері, вкладаючись спати, зазирнули у свої сумки. Замість гальки в них лежали діаманти. Спочатку мандрівників охопила радість. А за мить — смуток: діамантів було так мало!

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку