ПЛАН психологічного обстеження дитини в індівідуальному консультуванні
№ |
Етап |
Мета |
Зміст,форми та методи роботи |
Методики |
1. |
Збирання інформаціі |
1.Встановлення довірливих відносин з дитиною. 2.Зняття емоційної напруги. 3.Ознайомити клієнта з правилами та умовами психологічного дослідження. |
1.Отримання інформаціі про соціальну ситуацію розвитку дитини. 2.Формування гіпотез відносно псіхологічної проблеми дитини. 3.Вибір стратегіїї індивідуального обстеження дитини. 4.Первічна бесіда з батьками,отримання інформації від вчителів та батьків. 5.Спостереження за дитиною у шкільних обставинах та по за школою. 6.Аналіз результатів творчості дитини(малюнки,зошити у розвитку). |
-опитувальник ОСВ(методи сімейного виховання)Ейдеміллєра,Юстицького. -опитувальник батьківських відносин; -анкетування дитини.Сбирання психологічного анамнезу за схемою. |
2. |
Етап експерементального психологічного обстеження. |
Перевірка висунутих гіпотез відносно характеру та чинників труднощів та порушень у дитини.Встановлення основних психологічних характеристик дитини. |
Поєднання тестового і клінічного методів обстеження. Спостереження за дитиною в умовах консультування та у звичайних для неї обставинах. Ознайомлення з психолого-характерологічними особливостями батьків(якщо потрібно). |
1.Бесіда з дитиною 2.Тест Векслера,ШТРР,Прогресивні кольорові матриці Равенна,»малюнок людини» Гуденаф-Харриса,зорово-моторний гештальт-тест Л.Бендер,малюнок родини,шкала самооцінки Дембо-Рубінштейна,»Піктограмма»-проба навзаємодію дитини та батьків: «архитектор-будівельник» 3.Діагностика межособистістих відносин у мотиваційній сфері »методика Р.Жилля). |
3. |
Аналітичний етап. |
Підсумкова обробка гіпотез. Встановлення психологічного діагнозу.Складання варіативного прогнозу розвитку. Розробка рекомендацій для програми корекційної роботи. Складання проекту психологічного заключення. |
Обробка одержаних результатів обстежень. Консультації з фахівцями. Вивчення фахової літератури. |
|
4. |
Заключний етап. |
Встановлення реалістичного погляду батьків і вчителів на дитину. Складання програми психологічно-корекційних заходів. Підвищення впевненості учня у своїх силах. |
Колективне обговорювання психологічного заключення.Одерження зворотнього зв язку від батьків. Рекомендації проконсультуватись у фахівців.
|
|