Тема. Формування життєво необхідних для самореалізації компетенцій учнів початкових класів через безперервність освітнього процесу.
Завдання роботи ПМК «Початкова освіта»: впровадження компетентнісного підходу в освітній процес початкової школи, розробка навчально-методичного забезпечення щодо формування ключових компетентностей молодших школярів, вдосконалення професійної майстерності вчителів початкових класів щодо розвитку компетентностей учнів молодших класів
І засідання ПМК «Початкова освіта»
__ серпня _____р.
Місце проведення: ________________
Тема. Навчальний рік ________: немає нічого неможливого.
Завдання: обговорити методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в початкових класах, методичні рекомендації щодо оцінювання здобувачів освіти, створити кейси до початку нового навчального року.
Форма проведення: (Не)конференція спільноти відповідального вчительства початкових класів у системі НУШ.
І. Теоретична частина
1. Звіт про роботу ПМК «Початкова освіта» за минулий навчальний рік та завдання на ________ навчальний рік.
2. Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
3. Лайфхаки щодо проведення Першого уроку в _______ н.р.
ІІ. Практична робота.
1. Робота в групах.
Створення кейсів до початку навчального року
1група – учительки 1 класів
2 група – учительки 2 класів
3група – учительки 3 класів
4 група – учительки 4 класів
5 група – вихователі груп продовженого дня
6 група – асистенти вчителів
7 група – учительки англійської мови в початкових класах
3. Панельна дискусія. Корисні поради від учителів- практиків, які поділяться поглядом на розвиток системи НУШ.
4. Психологічна служба. Моя професія – учителька. Практичні поради від психолога перед початком нового навчального року.
ІІ засідання ПМК «Початкова освіта» (для вчителів 1 класів)
Дата ___________________
Місце проведення: ______________________
Тема. Наступність між дошкільною та початковою освітою –
це забезпечення неперервності здобуття людиною освіти.
Завдання: довести, що наступність в освіті необхідна для створення єдиного освітнього процесу, що логічно продовжується від дитячого садка до школи, що цей процес допомагає досягти цілісного розвитку особистості; виробити спільні стратегії роботи.
Форма проведення: методичні посиденьки.
Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.
Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні
те, що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті
поступово і не збентежує лавиною переживань.
(В.О. Сухомлинський)
І. Теоретична частина
Забезпечення єдиного підходу під час формування у дітей основних життєвих компетентностей.
1. Комунікативно-освітній простір закладу освіти: спілкування з дітьми по-новому.
2. Формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини.
3. Інноваційні інструменти формування здоров’язбережувальної компетентності.
4. Система мовленнєвої творчості дошкільників та першокласників на основі методів ТВВЗ (теорії вирішення винахідницьких задач).
ІІ. Практична частина
Ігрові методи та вправи в роботі педагогів та вихователів
1. Система роботи для згуртування дитячо-учнівського колективу у закладі освіти.
2. Граємося в математику: ідеї та поради для роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.
3. Методичні прийоми логопедичної роботи з дітьми.
3. Арт-терапія з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.
ІІ засідання ПМК «Початкова освіта» (для педагогів, які працюють в інклюзивних класах)
Дата _____________
Тема. Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх.
Завдання: розкрити особливості створення безбар’єрного середовища закладу освіти, що було б найсприятливішим для адаптації дітей з особливими освітніми потребами в умовах освітнього середовища; про надання методичної допомоги працівникам закладів освіти від інклюзивно-ресурсних центрів.
Місце проведення: ІРЦ
Форма проведення: освітній практикум
І. Теоретична частина
1. Формування особистісно-зорієнтованого навчального середовища в початковій школі в умовах упровадження інклюзивної освіти.
2. Роль інклюзивно-ресурсного центру у реалізації прав рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами.
3. Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в освітньому просторі.
ІІ. Практична частина
Освітній практикум: безбар’єрне освітнє середовище для дітей з ООП.
1.Атмосфера довіри як спосіб розкриття дітей
2. Співпраця вчителя з психологом як запорука ефективності інклюзивної освіти.
3. Практичні поради щодо організації навчання та розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами.
ІІІ засідання ПМК «Початкова освіта»
Дата _____________
Тема. Психологія оцінювання і рефлексії в освітньому процесі.
Мета: проаналізувати взаємозалежність формування самооцінки здобувачів освіти на ефективність навчання; вчитися діагностувати наявну самооцінку у здобувачів освіти і здійснювати відповідний психолого-фасилітативний вплив з метою її оптимізації для ресурсного потенціалу в умовах освітнього процесу;
визначити цінність рефлексії і зворотного зв’язку в освітньому процесі для ефективного навчання; опанувати навички прийомів рефлексивного оцінювання в освітньому процесі.
Форма проведення: методичний ринг.
У нас немає негативних оцінок.
Погані оцінки – в дорослих у голові!
Наталія Зима
І. Теоретична частина
1. Психологічні засади оцінювання в освітньому процесі
2. Взаємовплив самооцінки та ефективності навчання.
3. Типологія помилок оцінювання в освітньому процесі.
4. Роль психологічної підтримки в процесі контролю й оцінювання.
5. Рефлексія і зворотний зв’язок як ресурс для ефективного навчання
ІІ. Практична частина
ІV засідання ПМК «Початкова освіта»
Дата ___________________________
Тема. Наступність при переході від початкової до базової загальної середньої освіти: забезпечення оптимальної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу.
Завдання: про співпрацю педагогів у забезпеченні наступності здобувачів освіти, обговорення шляхів та форм роботи, вироблення спільних настанов.
Форма проведення: методичний міст.
Запрошені: учителі- предметники, які навчатимуть 5-класників.
Усе, що має зв’язок, має вивчатися у зв’язку,
усе наступне має спиратися на попереднє.
Я. А. Коменський
І. Теоретична частина
Учительство нової формації: початкова та середня освіта в системі НУШ.
ІІ. Практична частина