План роботи складений відповідно до Листа Міністерства освіти і науки України від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України" (додаток 8) з навантаженням 0,5 ставки.
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 (підпис) (прізвище, ініціали)
|
ПОГОДЖУЮ Завідувач комунальної установи «Корецький районний методичний кабінет» (підпис) (прізвище, ініціали)
|
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи соціального педагога
Ковальчук Людмили Миколаївни
Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3
на 2019-2020 навчальний рік
КОРЕЦЬ-2019
Вступ
Склад психологічної служби:
виховної роботи
(прізвище, ініціали, клас)
Нормативні документи,
на яких ґрунтується діяльність соціального педагога
Для досягнення позитивних результатів у своїй діяльності соціальний педагог керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно – правових умов соціального захисту дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про запобігання та протидію домашньому насильству».
Перелік нормативної документації для використання у роботі соціального педагога:
1. Накази МОН:
Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”.
Наказ МОН «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами і службами» від 02.10.2018 № 1047.
Наказ МОН «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектне управління особистісним розвитком учнів в освітньому середовищі об’єднаних територіальних громад на 2018-2023 роки» від 21.03.2019 № 387.
2. Листи МОН:
Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”.
Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р.”.
Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”.
Лист МОН «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 21.08.2018 № 1/9-529.
Лист МОН «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей» від 30.10.2018 № 1/9-656.
Лист ІМЗО щодо практичного використання навчально-методичного посібника, онлайн-курсу «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах» від 28.12.2018 №22.1/10-6804.
Лист ІМЗО щодо курсів підвищення кваліфікації практичних психологів і соціальних педагогів у 2020 році від 27.05.2019 № 22.1/10-2045.
І. Аналітична частина
Аналіз виконання роботи соціального педагога
Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3
Ковальчук Людмили Миколаївни
за 2018-2019 н. р.
……………………………………………………………………………..
Аналіз труднощів та ускладнень у роботі:
- відсутня матеріальна база, затверджена офіційними документами про роботу психологічної служби;
- з навантаженням 0,5 ставки, тобто за браком часу, виникають труднощі у забезпеченні повноцінного соціального супроводу ширшого кола здобувачів освіти.
Пріоритетними напрямками
діяльності соціального педагога в 2019-2020 н. р. будуть:
- проведення роботи щодо запобіганню явищам соціальної дезадаптації, виявлених за результатами діагностики, спостережень, запитом вчителів, класних керівників;
- сприяння створенню позитивного соціально-психологічного мікроклімату в класних колективах, проведення роботи щодо гармонізації стосунків здобувачів освіти у школі та в сім'ї;
- здійснення профілактичної роботи щодо булінгу, насильства та правопорушень в освітньому середовищі;
- здійснення соціально-педагогічного супроводу:
- здобувачів освіти, позбавлених батьківського піклування;
- здобувачів освіти, які стоять на внутрішньошкільному обліку;
- здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Тема, над якою буде працювати школа
Впровадження в освітній процес школи здоров’язберігаючих технологій, формування ціннісних орієнтацій і ставлень особистості.
Проблема, над якою буде працювати служба
Підвищення психосоціальної стійкості особистості до впливів соціального середовища.
Мета служби: створення необхідних умов для повноцінного особистісного та інтелектуального розвитку здобувачів освіти на кожному віковому етапі, формування в них здатності до вдосконалення.
Завдання служби:
ІІІ. Змістова частина
№ з\п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу школи. Види та форми роботи |
Термін прове-дення |
Цільова група/ аудиторія |
Відмітка про вико-нання |
1. |
Діагностика |
|
|
|
1.1. |
Вивчення соціальної адаптації новоприбулих здобувачів освіти: бесіди. |
Вересень Протягом року |
Новоприбулі здобувачі освіти |
|
1.2. |
Вивчення особливостей міжособистісних стосунків здобувачів освіти у колективі для ефективної організації роботи класного керівника: соціометричне дослідження. |
За запитом класних керівників
|
Класні колективи |
|
1.3. |
Діагностика рівнів соціальної адаптації п’ятикласників: анкета на визначення ступеня адаптації. |
Жовтень - листопад |
Здобувачі освіти 5-их класів |
|
1.4. |
Вивчення соціальної зрілості п'ятикласників: анкетування. |
Жовтень |
Здобувачі освіти 5-их класів |
|
1.5. |
Вивчення міжособистісних стосунків у класних колективах: соціометричне дослідження. |
Жовтень - листопад |
Здобувачі освіти 5-их класів |
|
1.6. |
Вивчення типів відносин у класних колективах: анкетування. |
Жовтень
|
Здобувачі освіти 5-их класів |
|
1.7. |
Проведення соціально-педагогічного дослідження з метою виявлення насильства в класних колективах та в сім’ях здобувачів освіти: експрес-опитування. |
Листопад- грудень |
Здобувачі освіти 5-11-их класів |
|
1.8. |
Проведення соціально-педагогічних досліджень за запитом адміністрації школи. |
За запитом адмініст-рації школи |
Учасники освітнього процесу |
|
1.9. |
Вивчення особливостей ставлення здобувачів освіти „групи ризику”, здобувачів освіти з особливими освітніми потребами до оточуючих та самого себе, взаємодії і спілкування з ровесниками, дорослими: бесіди. |
Протягом року |
Здобувачі освіти „групи ризику”, здобувачі освіти з особливими освітніми потребами
|
|
1.10. |
Вивчення професійних інтересів, профільних схильностей здобувачів освіти. |
За запитом
|
Здобувачі освіти 9-11 класів
|
|
1.11. |
Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо дотримання прав дітей в умовах освітнього закладу і поза його межами, зокрема забезпечення батьками належних умов для навчання, виховання та життя дитини: експрес-опитування. |
Березень-квітень |
Здобувачі освіти 5-11-их класів |
|
2. |
Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок |
|
|
|
2.1. |
Вжиття заходів щодо подолання негативних чинників, які впливають на життєзабезпечення дитини, її моральний та соціальний розвиток: -індивідуальні та групові бесіди з питань формування культури здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок; - індивідуальні та групові бесіди з питань формування відповідальної поведінки та профілактики правопорушень; - проведення бесід, спрямованих на ознайомлення здобувачів освіти з нормами та правилами шкільного життя; - участь у засіданнях Ради профілактики правопорушень; - профілактичні рейди «Урок», «Перерва»; - виховні заходи з участю представників юстиції, поліції. |
Протягом року за запитом
|
Окремі здобувачі освіти та групи здобувачів освіти за результатами діагностики, спостережень, запитом вчителів, класних керівників
|
|
2.3. |
Сприяння встановленню морально-здорових стосунків і поведінки здобувачів освіти, попередженню конфліктних ситуацій, розв’язання конфліктів в класних коллективах: - індивідуальні бесіди; - обговорення ситуації в класному колективі. |
Протягом року за запитом |
Окремі здобувачі освіти за результатами спостережень, за запитом учасників освітнього процесу |
|
2.4. |
Формування соціальних навичок, адекватного типу поведінки, позитивних міжособистісних відносин, сприятливого психологічниого клімату у класних колективах: практичні заняття з елементами тренінгу. |
Протягом року
|
Класні колективи за результатами діагностики та спостережень |
|
2.5 |
Профілактика насильницької та протиправної поведінки, булінгу в учнівському середовищі та запобігання домашньому насильству: - бесіди „У шкільній родині без насильства”;
- бесіди „Негайно сповіщаю!”;
- бесіди „Булінг та кібербулінг – мовчати не треба!”; - бесіди „Відповідальність за вчинення булінгу та кібербулінгу”; - акція «Я – проти насильства»;
- бесіди «Я можу зробити світ кращим»;
- бесіди „Проаналізуй свою поведінку в громадських місцях: чи є вона вихованою та законослухняною?”; - перегляд відеороликів: - „Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті”; - „Короткий метр від Уповноваженого Президента України з прав дитини М. Кулеби”; - „Як боротися з булінгом: поради для дітей”, „Як запобігти булінгу: поради для свідків”; - бесіда „Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібербулінгу”; - бесіда „Як уникнути сексуального насильства”. |
Листопад- грудень
Листопад- грудень
Листопад- грудень
Листопад- грудень
Грудень
Грудень
Лютий
Квітень
Квітень
Квітень
Квітень
Квітень
|
Здобувачі освіти 1-11-их класів Здобувачі освіти 1-4-их класів Здобувачі освіти 5-11-их класів Здобувачі освіти 5-11-их класів Здобувачі освіти 5-11-их класів Здобувачі освіти 5-11-их класів Здобувачі освіти 5-11-их класів
Здобувачі освіти 9-11-их класів Здобувачі освіти 7-8-их класів
Здобувачі освіти 5-6-их класів
Здобувачі освіти 7-9-их класів Дівчата 11-ого класу |
|
2.6. |
Профілактика суїцидальної поведінки: - цикл бесід „Ти – будівник свого життя, творець свого щастя!” („Безпечний інтернет”). |
Січень
|
Здобувачі освіти 5-11 класів
|
|
2.7. |
Формування відповідальної поведінки, культури здорового способу життя: - бесіди „Куріння: причини та наслідки”;
- проведення заходів із циклу „Маршрут безпеки”; - практичні заняття з елементами тренінгу „Корисні та шкідливі звички, їх вплив на майбутнє людини”. |
Лютий
Березень
Березень
|
Здобувачі освіти 10 -11 класів Здобувачі освіти 10-их класів Здобувачі освіти 6-их класів |
|
2.8. |
Сприяння соціальному і професійному визначенню особистості: - заняття з елементами тренінгу «Не помилитися у виборі професії». |
Березень
|
Здобувачі освіти 9-их класів
|
|
2.9. |
Формування у підлітків адекватного типу поведінки у спілкуванні з людьми з особливими потребами: - практичне заняття з елементами тренінгу „Люди з особливими потребами”. |
Лютий |
Здобувачі освіти 11 класу |
|
2.10. |
Оптимізація взаємин здобувачів освіти в сімейному оточенні, запобігання та протидія домашньому насильству: індивідуальні бесіди на тему сім’ї, ставлення до своїх батьків, до інших родичів. |
Протягом року |
Здобувачі освіти „групи ризику”, здобувачі освіти з особливими освітніми потребами
|
|
2.11. |
Оптимізація взаємин здобувачів освіти в оточенні однокласників, взаємин здобувачів освіти з вчителями: індивідуальні бесіди. |
Протягом року |
Здобувачі освіти „групи ризику”, здобувачі освіти з особливими освітніми потребами |
|
2.12. |
Формування соціальної компетентності у сфері конституційних прав здобувачів освіти: - практичні заняття з елементами тренінгу „Коло твоїх прав та обов’язків”; - лекція „Права та відповідальність дитини в Україні”. |
Березень
Березень
|
Здобувачі освіти 8-их класів
Здобувачі освіти 7-их класів |
|
3. |
Навчальна діяльність - |
|
|
|
4. |
Консультування |
|
|
|
4.1. |
Сприяння налагодженню і конструктивній взаємодії учасників освітнього процесу, створення позитивної соціально-психологічної атмосфери в системі „здобувач освіти-здобувач освіти”, „здобувач освіти-вчитель”, „здобувач освіти-батьки”: індивідуальні та групові консультації. |
Протягом року за запитом
|
Учасники освітнього процесу |
|
4.2. |
Сприяння свідомому професійному самовизначенню, розширенню уявлень про світ професій: індивідуальні консультації. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 9-11-х класів |
|
4.3. |
Надання консультативної допомоги дітям і підліткам соціально незахищених категорій: індивідуальні консультації. |
Протягом року |
Здобувачі освіти соціально незахищених категорій |
|
4.4. |
Надання рекомендацій класним керівникам, вчителям у проведенні індивідуальної роботи з окремими здобувачами освіти та сприянні позитивній соціалізації здобувачів освіти: індивідуальні консультації. |
Протягом року
|
Класні керівники, вчителі |
|
4.5. |
Надання консультативної допомоги опікунам, батькам із питань захисту прав дитинства: індивідуальні консультації. |
Протягом року |
Батьки, опікуни
|
|
5. |
Зв'язки з громадськістю |
|
|
|
5.1. |
Представлення інтересів здобувачів освіти соціально незахищених категорій у різноманітних інстанціях: - підготовка клопотань до органів виконавчої влади. |
Протягом року |
Здобувачі освіти соціально незахищених категорій |
|
5.2. |
Представлення інтересів здобувачів освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах у різноманітних інстанціях: - підготовка клопотань до органів виконавчої влади. |
Протягом року |
Здобувачі освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах |
|
5.3. |
Переадресування здобувачів освіти до фахівців відповідних установ для надання їм необхідної допомоги у здійсненні соціального супроводу: - підготовка клопотань до органів виконавчої влади. |
Протягом року |
Здобувачі освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах |
|
5.4. |
Співпраця із службою у справах дітей Корецької РДА: - відвідування здобувачів освіти вдома; - проведення індивідуальних та групових бесід профілактичного напряму. |
За запитом |
Здобувачі освіти за запитом
|
|
5.5. |
Співпраця з Корецьким відділенням поліції: - проведення індивідуальних та групових бесід профілактичного напряму. |
За запитом |
Групи здобувачів освіти за запитом класних керівників |
|
5.6. |
Сприяння взаємодії школи та сім’ї з метою профілактики труднощів і відхилень у соціалізації здобувачів освіти: - відвідування здобувачів освіти вдома та бесіди з батьками, - відвідування батьків за місцем роботи; - запрошення окремих батьків до школи тощо. |
Протягом року за запитом |
Батьки |
|
6. |
Просвіта |
|
|
|
6.1. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи з батьками та законними представниками здобувачів освіти, схильних до протиправної поведінки: індивідуальні бесіди. |
Протягом року за запитом |
Батьки |
|
6.2. |
Виступи на батьківських зборах за запитом класних керівників: - „Роль батьків в проходженні процесу адаптації першокласників”; - „Школа - це простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а живе” - „Ваша дитина – майбутній першокласник”
- „Повага до особистості дитини – основа відповідального батьківства”. |
Вересень
Березень
Березень
Березень |
Батьки здобувачів освіти 1-их класів Батьки здобувачів освіти 10-их класів Батьки майбутніх першоклас-ників Батьки здобувачів освіти 6-их класів
|
|
6.3. |
Участь у психолого-педагогічному консиліумі „Адаптація п’ятикласників в перехідний період з початкової ланки в середню”: виступ „Соціальна адаптація здобувачів освіти 5-их класів та портрет міжособистісних стосунків у класах за результатами дослідження, рекомендації по полегшенню перебігу адаптації п'ятикласників”. |
Листопад |
Ковальчук Л. М., Петриковець В. В., класні керівники, вчителі - предметники |
|
6.4. |
Участь у загальношкільних батьківських зборах: виступи. |
За планом роботи школи |
Учасники освітнього процесу |
|
6.5. |
Участь у педагогічних радах, нарадах при директору, методоб'єднаннях: - інформування про результати проведених соціально-педагогічних дослідженнях, їх значення і можливості подальшого використання (за винятком особистої інформації); - інформування щодо подолання негативних чинників, які впливають на життєзабезпечення дитини, її моральний та соціальний розвиток. |
Протягом року
|
Педпрацівни-ки
|
|
6.6. |
Проведення просвітницької роботи з батьками щодо їх відповідальності за створення належних умов для навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти: індивідуальні бесіди. |
Протягом року за запитом |
Батьки, опікуни |
|
7. |
Соціально-захисна функція |
|
|
|
7.1. |
Забезпечення соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах за запитом батьків. |
Протягом року за запитом |
Здобувачі освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах |
|
7.2. |
Соціально-педагогічна підтримка здобувачів освіти, які потребують уваги в адаптаційний період: - бесіди зі здобувачами освіти; - бесіди з класними керівниками та вчителями-предметниками щодо профілактики соціальної дезадаптації здобувачів освіти. |
Протягом року |
Новоприбулі здобувачі освіти, здобувачі освіти 1-их класів, здобувачі освіти 5-их класів |
|
7.3. |
Забезпечення соціально-педагогічного супроводу здобувачів освіти, чиї родичі постраждали внаслідок проведення АТО, ООС: - оперативна підготовка необхідних документів про встановлення статусу дитини, визначення головних потреб, знаходження додаткових ресурсів в громаді, різних інституціях для їх задоволення. |
Протягом року |
Здобувачі освіти, чиї батьки постраждали внаслідок проведення АТО, ООС |
|
7.4.
|
Здійснення соціального супроводу здобувачів освіти, позбавлених батьківського піклування (за індивідуальними планами). |
Протягом року
|
Здобувачі освіти, позбавлені батьківського піклування |
|
7.5. |
Соціальний супровід здобувачів освіти „групи ризику” (за індивідуальними планами). |
Протягом року |
Здобувачі освіти „групи ризику”
|
|
7.6. |
Соціальний супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, які перебувають на інклюзивному навчанні (за індивідуальними планами). |
Протягом року |
Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами |
|
7.7. |
Здійснення соціального супроводу здобувачів освіти, які стоять на внутрішньошкільному обліку (за індивідуальними планами). |
Протягом року
|
Здобувачі освіти, які стоять на внутрішньо- шкільному обліку |
|
7.8. |
Проведення благодійних акцій, кошти від яких спрямовувати на матеріальну допомогу здобувачам освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах. |
Протягом року за запитом |
Здобувачі освіти, які перебувають у складних життєвих обставинах |
|
8. |
Організаційно-методична функція |
|
|
|
8.1. |
Складання, затвердження, погодження річного плану роботи. |
Вересень
|
Ковальчук Л. М. |
|
8.2. |
Підготовка звітної документації. |
Протягом року за запитом |
Ковальчук Л. М.
|
|
8.3. |
Проведення соціальної паспортизації школи. |
Вересень |
Ковальчук Л. М., класні керівники |
|
8.4. |
Проведення обліку здобувачів освіти соціально незахищених категорій. Корекція банку даних. |
Вересень
За потребою |
Ковальчук Л. М.
|
|
8.5. |
Підготовка та подання клопотань, листів, інформації.
|
Протягом року за запитом |
Ковальчук Л. М. |
|
8.6. |
Планування роботи громадського інспектора. |
Вересень
|
Ковальчук Л. М. |
|
8.7. |
Планування роботи щодо подолання дитячої бездоглядності та безпритульності. |
Вересень
|
Ковальчук Л. М. |
|
8.8. |
Підготовка звіту 77-РВК. |
Вересень |
Ковальчук Л. М. |
|
8.9. |
Планування індивідуальної роботи зі здобувачами освіти. |
Жовтень Протягом року за потребою |
Ковальчук Л. М. |
|
8.10. |
Оформлення стенду «Мій улюблений світ без насильства». |
Грудень |
Ковальчук Л. М. |
|
8.11. |
Оформлення стенду «Ні булінгу в школі!» |
Березень |
Ковальчук Л. М. |
|
8.12. |
Підготовка соціально-педагогічного інструментарію для здійснення діагностичної роботи. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
8.13. |
Підготовка матеріалів для проведення профілактичних та просвітницьких заходів. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
8.14. |
Періодичне оновлення стенду „Вітальня соціального педагога” для учасників освітнього процесу. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
8.15. |
Ведення обов’язкової документації. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М. |
|
8.16. |
Складання актів обстеження житлово-побутових умов. |
За запитом |
Ковальчук Л. М. |
|
8.17 |
Пошук (укладання) програм практичних занять з елементами тренінгу. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М. |
|
8.18 |
Розробка посібника «На допомогу класному керівнику: профілактика насильства та булінгу в класному колективі». |
Січень |
Ковальчук Л. М. |
|
8.19 |
Поширення важливої інформації на сайті школи. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М. |
|
9. |
Самоосвіта Індивідуальна науково-методична проблемна тема: „Профілактика насильства в освітньому середовищі” |
|
|
|
9.1. |
Вдосконалення соціально-педагогічної підготовки: опрацювання технологій роботи з дитиною із синдромом Дауна. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
9.2. |
Опрацювання інформації за темами просвітницьких заходів. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
9.3. |
Опрацювання матеріалів інтернет-ресурсів, періодичної преси, наукових, педагогічних та соціально-психологічних досліджень. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
9.4. |
Участь в онлайн-вебінарах. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М. |
|
9.5. |
Пройти навчання на онлайн-курсах „Права людини в освітньому просторі”, „Протидія та попередження булінгу(цькуванню) в закладах освіти”. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М.
|
|
9.6. |
Обмін досвідом роботи з практичними психологами та соціальними педагогами району: - створення вайбер-групи „Психологи Корецького району” та поширення важливої інформації в даному чаті; - проведення майстер-класу «Супровід процесу адаптації здобувачів освіти в перехідний період з початкової ланки в середню» (із досвіду роботи соціального педагога Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Ковальчук Л. М.); - участь у навчально-методичних семінарах психологів і соціальних педагогів району; - виступи на засіданнях методичного об'єднання психологів і соціальних педагогів району. |
Протягом року
Вересень
Жовтень
За планом роботи методичного об'єднання психологів і соціальних педагогів району. |
Методист, який відповідає за роботу з психологами; практичні психологи та соціальні педагоги району |
|
9.7. |
Опрацювання нормативно-правової бази. |
Протягом року |
Ковальчук Л. М. |
|
9.8. |
Проходження курсів підвищення кваліфікації. |
За планом РОІППО |
Ковальчук Л. М. |
|
Позапланові заходи