Добре розвинена мова - найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Чим багатша і правильніша у дитини мова, тим легше їй висловлювати свої думки, тим ширше її можливості в пізнанні навколишньої дійсності, набагато змістовніші і повноцінніші стосунки з однолітками і дорослими, тим активніше здійснюється її психічний розвиток. Але останнім часом спостерігається зростання числа дітей, що мають порушення загальної, дрібної моторики і мовленнєвого розвитку. Тому так важливо дбати про формування мови дітей.
ГРИБДиб-диб-диб,(постукати кулачками по столу) Диб-диб-диб,(постукати пальчиками по столу) Біля пенька гриб —(малювати одночасно пальчиками обох рук контур гриба) Отакий товстезний,(великими і вказівними пальцями обох рук утворити кільце) Отакий грубезний, (стиснути кулачки) Бриль на голові.(Одночасно пальчиками обох рук малювати шапочку гриба.)
ВІТЕР Налетів з-за лісу вітер,(помахати руками у напрямку до обличчя)Та сердитий і рвучкий,(стиснути кулачки)Покрутив в садку нам квіти,(колові рухи кулачками)Розгойдав усі гілки.(Поворушити пальчиками у повітрі.)У вікно, у двері грюкнув,(поплескати в долоні)Розстелив по хаті дим,(руки вперед, поворушити пальчиками)Впав на шлях і мчить на луки.(Руки покласти долонями вниз,поворушити пальчиками.)Я — наввипередки з ним.
СОНЕЧКОПрилетіло сонечко(руки поставити на парту, загинати пальці)На мою долонечку,(показати долоні, потягнути)Крильця червоненькі, (поворушити пальчиками)Цяточки чорненькі.(Натиснути пальчиками на парту.)По всіх пальчиках ходило,(пальчики «ходять» по парті)З мізинчика полетіло. (Показати мізинчики )
КОШИК Білочка просить нас приготувати для грибів незвичайний кошик. Його треба зобразити пальцями рук. До лісу кошик я беру І гриби туди кладу. Долоні повернені на себе, пальці сплетені лікті розведені в сторону. Долоні ніби – то роз'їжджаються, і між пальцями утворюються зазори. Великі пальці зображують ручку кошика
ЦУЦЕНЯПриніс учора татко Воно із нами грається. Маленьке цуценятко. І зовсім не кусається. Долоню на ребро, на себе. Великий палець угору, вказівний — зігнути, середній та безіменний — разом, мізинець опускається та підіймається. У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по голівці.