План тексту. Усний переказ тексту за складеним планом.

Про матеріал
Ця розробка містить творчі завдання. які допоможуть дітям розвинути мовлення.
Перегляд файлу

 

 

 

Урок з української мови

у    3-б класі

вчитель Москаленко Т.П.

школа № 35

м.Чернігів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

–2019 –

 Урок розвитку зв’язного мовлення №5

Тема. План тексту. Усний переказ тексту за складеним планом.

Мета. Повторити й узагальнити знання учнів про текст. Вчити визначати головну думку кожного абзацу, вибирати суттєве, розпізнавати головне, добирати заголовки, співвідносити їх зі змістом тексту. Розширювати і збагачувати словник дітей, розвивати увагу , спостережливість. Виховувати бережливе ставлення до природи, співчуття і небайдужість до тварин.

Обладнання. Тексти творів з ілюстраціями ( за В.Сухомлинським «Покинуте кошеня», за К. Любицькою «Хто більше злякався», за В.Перепелюком «Синича дружба» ) ,презентація з творчими завданнями до уроку.

                                      Хід      уроку

І.Організація класу.                            

Наш урок уже давно

Час розпочинати.

Будем знов мовлення

Наше розвивати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Давайте з вами згадаємо все про текст. Виконаємо завдання.

З’єднайте відповідності.

Текст -                                         частина тексту між двома відступами.

Тема -                                         це ціль, з якою створений текст.

Мета -                                         це те про що/про кого/там йдеться.

Абзац -                                       зв’язані за змістом речення.

Висновок: текст -…/учні читають утворені речення/.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-Щоб дізнатися якою буде сьогодні тема уроку, розшифруйте ребус.

 

                      

                                  

-Сьогодні ми повправляємося у складанні планів до текстів, а також будемо переказувати усно тексти за складеними планами.

ІV. Робота з мовним матеріалом.

1.Слово вчителя.

-Щоб навчитися гарно складати план тексту, треба виконати наступні дії /звернемося до пам’ятки/.

                             Як складати план до тексту

1.Прочитай оповідання, виділи абзаци, або розглянь запропоновані.

2.У кожному абзаці виділити головне, дібрати заголовок.

3.Записати його одним реченням чи словосполученням.

План може бути у формі розповідних або питальних речень.

- Перед тим, як розпочати роботу з 1 текстом, ми спочатку вияснимо про кого воно буде. Відгадайте хто це?

(Дівчинка розповідає: «Я домашня тваринка. У мене пухнаста шерсть, довгі вуса, ніжні подушечки на лапках. Хто я?»)

-Молодці, відгадали, це котик. Зараз ми прочитаємо оповідання «Покинуте кошеня» за В.Сухомлинським.

V. Робота над складанням плану.

2.Складання плану розповідними реченнями. /Діти читають текст, добирають заголовки до абзаців./

                                                   

                                    План

1.Сіре кошеня на дорозі.

2.Злякане кошеня під кущем.

3.Кошеня в обіймах Наталочки.

(Колективний запис плану на дошці і в зошитах.)

- А тепер перекажіть прочитаний текст за планом. /3 учні/

2. Фізкультхвилинка /Є у оленя свій дім. /

3.Наступний текст у нас буде про дикого звіра. Подивіться на ілюстацію і скажіть, хто це буде? Це маленький ведмедик.

4.Робота над складанням плану питальними реченнями.

-До цього тексту ми складемо план у формі питальних речень. Спочатку прочитаємо текст. Виділяємо головне у кожному абзаці.

                                             Хто більше злякався ?

1.Що робило буре ведмежа?

2.Хто завмер з каменюкою в лапах?

3.Чому ведмежа почало тікати?

- А тепер за цим планом перекажіть зміст тексту. /3 учні/

5.Самостійна робота над складанням плану. /Учні самі обирають у якій формі буде їх план./

- Перед самостійною роботою  дещо згадаємо і зіграємо в гру «Хто більше?»/Знає птахів на букву «С».(Сова ,сойка, соловей, сапсан, сокіл, сич, синичка, снігур, сорока, сорокопуд, стерв’ятник.)

- А тепер подивіться на фото скільки видів синичок живе в Україні. Згадайте, які вони? Що потрібно робити взимку ,щоб синички залишились живими?

-А зараз самостійна робота. Складіть план до тексту «Синича дружба».Форму плану обираєте самостійно./Діти читають текст, складають план./

- Прочитайте складені плани. Перекажіть текст за планом.

VІ. Підсумок уроку.

Закінчити речення

-Складати план потрібно, щоб легше …

-Щоб скласти план потрібно …

-Природу треба любити і …

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
35432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку