I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Систематизація й у загальнення вивченого матеріалу
1. Літературний диктант.
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1) Де і в якій родині з'явився на світ І. Франко?
2) Назвіть логічну пару.
Великий Кобзар — …
3) Перша поетична збірка Франка, що принесла йому славу й містила у своїй назві протилежні поняття.
4) Прозовий твір Франка на історичну тематику.
5) «Лірична драма» І. Франка.
Урок №
Тема. І. Франко — митець світового значення.
Узагальнення вивченого
Мета: систематизувати й узагальнити вивчене про письменника, спонукати до подальшого знайомства з його творами й особистістю; розвивати навички систематизації та узагальнення,зіставлення, висловлення власної думки щодо
проблем і художньої цінності прочитаних творів; виховувати шанобливе ставлення до творчості поета як до великого надбання українського народу й світової спільноти.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до теми (видання творів різними мовами, пам’ятники,культурні заклади імені поета і т. ін.).
Теорія літератури: роди й жанри літератури, вічні образи, художні засоби, віршові розміри.
Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Систематизація й у загальнення вивченого матеріалу
1. Літературний диктант.
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1) Де і в якій родині з’явився на світ І. Франко?
2) Назвіть логічну пару.
Великий Кобзар — …
3) Перша поетична збірка Франка, що принесла йому славу й містила у своїй назві протилежні поняття.
4) Прозовий твір Франка на історичну тематику.
5) «Лірична драма» І. Франка.
6) Франко різко заперечував проти того, щоб його називали… , написав про це вірш, який став поетичним кредом митця.
7) Духовний заповіт Франка українському народові міститься …
8) Вірш «Сікстинська мадонна» написаний у формі …
9) Одна з пісень на слова І. Франка — …
10) Вічні образи, створені І. Франком,— …
11) У новелі «Сойчине крило» І. Франко вдається до прийомів і засобів …
12) Іван Франко — письменник, учений, художник, громадський діяч, перекладач. Назвіть зайве.
2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
«Проблеми, які у своїх творах порушував І. Франко: тогочасні й вічні».
Орієнтовні відповіді
Тогочасні проблеми |
Вічні проблеми |
|
|
3. Проблемне запитання до учнів.
— Чому Франка можна назвати митцем світового масштабу?
4. «Поетичний практикум».
1) Дайте визначення сонета, терцини, наведіть приклади з творів І. Франка.
2) Назвіть віршові розміри силаботонічної системи. Визначте розмір «Легенди про вічне життя» І. Франка.
5. Тестове завдання.
Що означає слово «обсервація» у висловлюванні Є. Олесницького про І. Франка?
«На Галицькій Русі не було чоловіка, що мав би такий вплив на сучасну молодь, який мав свого часу Іван Франко. Складались на те його відомості і його індивідуальність, повна бистрої обсервації і критичного змислу. Знайомість із Франком вводила нас, молодих, в зовсім інший світ, його незвичайна на тодішній вік начитаність, його бистрий погляд на речі і строга, але дотепна критика сучасних відносин імпонували молоді і єднали її біля нього».
А Навчання;
Б аналіз;
В спостереження, обстеження;
Г критика.
ІV. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Займи позицію».
«Чи варта творчість Франка детального вивчення сучасною молоддю, яка не мріє про літературну професію?»
Так |
Частково |
Ні |
V. Домашнє завдання
Повторити відомості про І. Франка, скласти усний твір-роздум
«Чи можна вважати подвигом життя і діяльність І. Франка?».