I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
1. Робота в парах.
(Розповідь про Лесю Українку, доповнення та уточнення.)
2. Складання «психологічного портрету» Лесі Українки.
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Виразне читання.
(Викладач, а потім і учні виразно читають вірш «Contra spem spero!»; прослуховуються аудіозаписи декламацій поезії артистами.)
3. Колективна робота.
(Словникова робота, пояснення значення назви, обмін першими враженнями.)
Урок №
Тема. Леся Українка. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси. Вірші «Contra spem
spero!», «І все-таки до тебе думка лине…»,
«І ти колись боролась, мов Ізраїль…»
Мета: допомогти учням зрозуміти ідейно-філософську,естетичну позицію поетеси, глибину думки й красу її поезії; розвивати навички ідейно-художнього аналізу поезій, висловлення власних суджень про них, характеристики образів ліричних героїв; виховувати оптимізм, стійкість у подоланні життєвих труднощів, активну громадянську позицію.
Обладнання: портрет письменниці, збірки її творів, ілюстрації до них, аудіозаписи.
Теорія літератури: символічні, романтичні образи в поезії, прийом контрасту, громадянська лірика.
Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
1. Робота в парах.
(Розповідь про Лесю Українку, доповнення та уточнення.)
2. Складання «психологічного портрету» Лесі Українки.
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Виразне читання.
(Викладач, а потім і учні виразно читають вірш «Contra spem spero!»; прослуховуються аудіозаписи декламацій поезії артистами.)
3. Колективна робота.
(Словникова робота, пояснення значення назви, обмін першими враженнями.)
4. Коментар викладача
5. Завдання учням.
— Визначте віршовий розмір поезії «Contra spem spero!».
6. Виразне читання.
(Учні виразно читають вірш Лесі Українки «І все-таки до тебе думка лине…».)
7. Словникова робота, обмін першими враженнями.
8. Робота над ідейно-художнім аналізом вірша.
9. Виразне читання.
(Учні виразно читають вірш «І ти колись боролась, мов Ізраїль…».)
10. Словникова робота, обмін першими враженнями.
Коментар викладача
V. Закріплення знань, умінь та навичок
Завдання учням.
Визначте риси поетичної творчості Лесі Українки за вивченими віршами.
VІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення.
«З поезій Лесі Українки мене найбільше вразила …»
«Для сучасних читачів …»
«Я отримав (отримала) естетичне задоволення від …»
VІІ . Домашнє завдання
Вміти виразно читати, аналізувати поезії Лесі Українки; вірш «Contra spem spero!» вивчити напам’ять.