Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
1. Літературний диктант.
2. Проблемні запитання та завдання.
1) Михайло та Сава — протилежні психологічні типи. Підтвердіть це.
Михайло | Сава |
— А що у характері героїв є спільним?
2) Марійка та Івоніка — уособлення цінностей народної моралі.
3) Сава і Рахіра — втілення духовної деградації. Чи так це?
4) Образ Анни — це трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Хто в цьому, на вашу думку, винен?
3. Коментар «літературознавців».
Урок №
Тема. О. Кобилянська. Повість «Земля».
Образи твору
]Мета: допомогти учням усвідомити майстерність письменниці в розкритті різних психологічних типів людей, у порушенні «вічних проблем» і спробі їх вирішити; викликати інтерес до читання художніх творів; розвивати навички порівняння образів, проведення аналогій з реальним сучасним життям, вміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного;виховувати здатність до співчуття, прагнення до духовного розвитку.
Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього.
Теорія літератури: вічні проблеми, система образів твору, образ-символ, художні засоби.
Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
1. Літературний диктант.
2. Проблемні запитання та завдання.
1) Михайло та Сава — протилежні психологічні типи. Підтвердіть це.
Михайло |
Сава |
|
|
— А що у характері героїв є спільним?
2) Марійка та Івоніка — уособлення цінностей народної моралі.
3) Сава і Рахіра — втілення духовної деградації. Чи так це?
4) Образ Анни — це трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Хто в цьому, на вашу думку, винен?
3. Коментар «літературознавців».
Літературознавці відзначають глибокий психологізм і символізм повісті «Земля» як підтвердження новаторства О. Кобилянської.
4. Запитання до учнів.
— Символізм передбачає елементи окультності, містицизму.
Згадайте, чи є вони у творі письменниці? (Передбачення ворожки щодо Марійки; сон Івоніки про Михайла; примари «сусіднього» лісу, незрозумілий страх Анни перед ним тощо.)
ІV. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення.
«Розуміти психологію людини — …»
«З найбільшою виразністю, на мій погляд, виписаний у повісті образ …»
«Хоч твір і художній, але для нас він дає …»
V. Домашнє завдання
Виписати з твору зразки художніх засобів і прийомів (5–7),з’ясувати їхню роль у повісті. Підготуватися до уроку за творчістю В. Стефаника.