План уроку Тема. О. Кобилянська. Повість «Земля». Образи твору

Про матеріал

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

1. Літературний диктант.

2. Проблемні запитання та завдання.

1) Михайло та Сава — протилежні психологічні типи. Підтвердіть це.

Михайло

Сава

— А що у характері героїв є спільним?

2) Марійка та Івоніка — уособлення цінностей народної моралі.

3) Сава і Рахіра — втілення духовної деградації. Чи так це?

4) Образ Анни — це трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Хто в цьому, на вашу думку, винен?

3. Коментар «літературознавців».

Перегляд файлу

Урок №

Тема. О. Кобилянська. Повість «Земля».

Образи твору

]Мета: допомогти учням усвідомити майстерність письменниці в розкритті різних психологічних типів людей, у порушенні «вічних проблем» і спробі їх вирішити; викликати інтерес до читання художніх творів; розвивати навички порівняння образів, проведення аналогій з реальним сучасним життям, вміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного;виховувати здатність до співчуття, прагнення до духовного розвитку.

Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: вічні проблеми, система образів твору, образ-символ, художні засоби.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

1. Літературний диктант.

2. Проблемні запитання та завдання.

1) Михайло та Сава — протилежні психологічні типи. Підтвердіть це.

Михайло

Сава

 

 

 

 

 

— А що у характері героїв є спільним?

2) Марійка та Івоніка — уособлення цінностей народної моралі.

3) Сава і Рахіра — втілення духовної деградації. Чи так це?

4) Образ Анни — це трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Хто в цьому, на вашу думку, винен?

3. Коментар «літературознавців». 

Літературознавці відзначають глибокий психологізм і символізм повісті «Земля» як підтвердження новаторства О. Кобилянської.

4. Запитання до учнів.

— Символізм передбачає елементи окультності, містицизму.

Згадайте, чи є вони у творі письменниці? (Передбачення ворожки щодо Марійки; сон Івоніки про Михайла; примари «сусіднього» лісу, незрозумілий страх Анни перед ним тощо.)

 

ІV. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Розуміти психологію людини — …»

«З найбільшою виразністю, на мій погляд, виписаний у повісті образ …»

«Хоч твір і художній, але для нас він дає …»

V. Домашнє завдання

Виписати з твору зразки художніх засобів і прийомів (5–7),з’ясувати їхню роль у повісті. Підготуватися до уроку за творчістю В. Стефаника.

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку