План уроку Тема. І. Франко. Поема «Мойсей» — одна з вершин творчості письменника

Про матеріал

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Колективна робота.

Первинне обговорення поеми, обмін враженнями про неї.

2. Евристична бесіда.

— До якого жанру ви б віднесли цей твір?

— З яких частин складається поема?

— Яка основа твору?

3. Переказ поеми.

(Учні переказують поему «Мойсей» за складеним «сюжетним ланцюжком».)

4. Словникова робота.

Перегляд файлу

Урок №

Тема. І. Франко. Поема «Мойсей» — одна з

вершин творчості письменника

Мета: допомогти учням засвоїти ідейно-художній зміст поеми, усвідомити її значення в літературі та в житті; розвивати навички аналізу ліро-епічних творів, їх проблематики, основних ідей, проведення аналогій із сучасністю,висловлення власних думок з приводу прочитаного; виховувати національну самосвідомість,історичну пам’ять, почуття поваги до духовних надбань нашого народу.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: філософська поезія, віршові розміри, терцини.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Колективна робота.

Первинне обговорення поеми, обмін враженнями про неї.

2. Евристична бесіда.

— До якого жанру ви б віднесли цей твір?

— З яких частин складається поема?

— Яка основа твору?

3. Переказ поеми.

(Учні переказують поему «Мойсей» за складеним «сюжетним ланцюжком».)

4. Словникова робота.

Пояснення незрозумілих та малозрозумілих слів і понять.

5. Повідомлення учня.

Історична довідка з «Біблейської енциклопедії»

6. Слово викладача

7. Виразне читання «Прологу».

8. Евристична бесіда.

— Що спонукало автора звернутися до українського народу зі словами: «Народе мій, замучений, розбитий, Мов паралітик той на роздорожжу, людським презирством, ніби струпом вкритий»?

Це вияв зневаги чи любові й болю? Відповідь обґрунтуйте. Зверніть увагу на дату написання твору — січень–липень 1905 року — та історичні події, що в цей час відбувалися.

— Чому тривожно на душі поета?

— Навіщо автор використовує багатократне повторення риторичних питань, які починаються словом «невже»? Чи можна на них відповісти однозначно?

— Чому автор переконаний у тому, що сила духу українського народу переможе?

— Чи актуальні ідеї «Прологу» Франка в наш час і чому?

9. Слово викладача

10. Виконання учнями завдань пошуково-дослідницького характеру, проблемні запитання.

— Чому так важко було Мойсеєві реалізувати свою мету — привести народ до землі обітованої?

— Як склалися стосунки Мойсея з гебреями на цьому важкому шляху?

— Чому Мойсей називає народ «нетямучим», «рабами», «юрбою», «упертими», «наче сліпими», адже саме заради цього народу він зрікся всього у житті?

— Хто такі Авірон і Датан, яку роль вони відіграли в стосунках Мойсея з народом?

— У чому основний конфлікт між Мойсеєм і «лихим демоном громади» Датаном?

— Прокоментуйте промову Мойсея (IV розділ). Яка її основна думка? Яка риса Мойсея виявляється в ній?

— Навіщо Мойсей розповів казку про обрання короля серед дерев?

— Як ви думаєте, чому саме терен погодився бути королем і до чого це його зобов’язує?

— Що означають рядки з поеми:

О Ізраїлю, ти той посол,

І будущий цар світу!

Чом не тямиш посольства свого

І його заповіту?

— Прокоментуйте діалог Мойсея й Азазеля — темного демона пустелі — з погляду проблеми «вождь і народ». Назвіть якості Мойсея, що тут яскраво виявилися.

— Як розуміти вислів Єгови: «Хто вас хлібом накормить, Той враз хлібом піде до гною; Та хто духа накормить у вас, Той зіллється зі мною…»?

— Що відчув народ, коли вождь залишив його? Чому?

— Яким люд постає у прикінцевих епізодах із погляду проблеми «народ і вождь»?

— Зіставте пролог і епілог, зробіть висновки.

11. Складання таблиці.

Складіть порівняльну таблицю образів  Мойсея біблійного,Мойсея — героя твору та самого автора.

Мойсей у Біблії

Мойсей у поемі

І. Франко

 

 

 

 

 

Спільне

 

 

 

 

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Творче завдання.

Складіть усний виступ-резюме.

V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Поема “Мойсей” на мене справила …»

«І. Франко відкрився для мене як …»

«Мене вразило …»

VІ. Домашнє завдання

Знати зміст, уміти аналізувати поему І. Франка «Мойсей», висловлювати про неї власні думки. Визначити віршовий розмір поеми (прологу), спосіб римування; повторити матеріал про віршові розміри; виписати з поеми висловлювання, які можна віднести до крилатих. Прочитати «Сойчине крило».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
3706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку