План уроку Тема. І. Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя». Любовна тема у творчості поета, автобіографічність

Про матеріал

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Завдання учням.

1) Доведіть, що поезія «Сікстинська мадонна» — сонет, з'ясуйте його складові та основну думку.

2) Виразно прочитайте вірш «Гімн», зробіть його короткий ідейно-художній аналіз і визначте ідеї, які ріднять цю поезію з нашим часом.

Перегляд файлу

Урок №

Тема. І. Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя».

Любовна тема у творчості поета,

автобіографічність

Мета: допомогти учням відчути красу, художню довершеність інтимної лірики поета; розвивати навички виразного читання, аналізу ліричних творів, висловлення власних вражень від прочитаного; виховувати культуру почуттів, естетичний смак, любов до поезії.

Обладнання: портрет письменника, книга Р. Горака «Тричі мені являлася любов» та ілюстрації до неї; аудіозаписи пісень на слова І. Франка.

Теорія літератури: інтимна лірика, фольклорна основа.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Завдання учням.

1) Доведіть, що поезія «Сікстинська мадонна» — сонет, з’ясуйте його складові та основну думку.

2) Виразно прочитайте вірш «Гімн», зробіть його короткий ідейно-художній аналіз і визначте ідеї, які ріднять цю поезію з нашим часом.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Слово викладача

2. Виразне читання поезій.

«Як почуєш вночі край свойого вікна…», «За що, красавице, я так тебе люблю…», «Так, ти одна моя правдивая любов…»,«Якби знав я чари, що спиняють хмари…», «Не знаю, що мене до тебе тягне…» та ін.

3. Слово викладача

4. Виразне читання та коментування вірша.

(Учні виразно читають та коментують вірш І. Франка «Тричі мені являлася любов».)

5. Прослуховування аудіозапису.

(Учні прослуховують аудіозапис пісень на слова Франка (зі збірки «Зів’яле листя»).)

6. Виразне читання поезії І. Франка «Безмежнеє поле…».

7. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.

8. Евристична бесіда.

— У якому значенні сприймається перша строфа — прямому чи переносному, алегоричному? Розшифруйте алегорії, якщо вони є у творі.

— Яке враження створює вірш, його ліричний герой?

— На що вказує прохання ліричного героя «Ох, дай мені обширу й волі!»?

9. Виразне читання й прослуховування аудіозапису.

(Учні виразно читають поезію І. Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…», лунає музика А. Кос-Анатольського.)

10. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.

11. Коментар викладача

12. Дослідницько-пошукове завдання.

Визначте фольклорні та літературні риси, ознаки в поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»

Фольклорні риси

Літературні риси

 

 

 

 

 

13. Виразне читання поезії «Чого являєшся мені…».

14. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.

15. Спостереження над художнім текстом.

1) Запишіть емоційні стани, їхню зміну послідовно, за строфами:

біль, страждання образа, докір прощення біль як радість.

2) Визначте художні образи першої–третьої строф і схарактеризуйте їх.

 

Перша строфа

Образи

Характеристика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Друга строфа

 

Образи

Характеристика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третя строфа

Образи

Характеристика

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Проблемне запитання до учнів.

— Як розуміти такі слова поета:

Я не тебе люблю, о ні,

Моя хистка лілеє,

Не оченька твої ясні,

Не личенько блідеє.

Я не тебе люблю, о ні,

Люблю я власну мрію,

Що там, у серденьку на дні,

Відмалечку лелію?

 (Це образи жінок, кохання у Франка зливаються в один — мрію, Музу, пісню, ідеал — далекий та ясний.)

VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Мене вразило …»

«Збірка поезій Франка “Зів’яле листя” для мене …»

«Я зрозумів (зрозуміла), що поезія …»

VІІ . Домашнє завдання

Вміти виразно читати, аналізувати вірші І. Франка зі збірки «Зів’яле листя», два з них вивчити напам’ять.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку