I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
1. Заслуховування усних творів-роздумів.
2. Виразне читання віршів І. Франка напам'ять.
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Виразне читання поезії «Декадент».
(Учні виразно читають поезію «Декадент», що ввійшла до збірки «Мій Ізмарагд» (цикл «Поклони») й має посвяту В. Щуратові.)
Урок №
Тема. І. Франко. Вірш «Декадент» — поетичне кредо
письменника. Вірш-заклик
«Розвивайся ти, високий дубе…»
Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст творів письменника, їх значення для згуртування української нації, розвитку її самосвідомості; розвивати навички виразного,вдумливого читання, аналізу ліричних творів,висловлення власних суджень про них, проведення аналогій із теперішнім часом; виховувати патріотичні почуття, активну громадянську позицію, оптимістичний світогляд.
Обладнання: портрет письменника, поетична збірка, ілюстрації до неї, аудіозаписи; словники літратурознавчих термінів.
Теорія літератури: громадянська поезія, образи-символи, художні засоби.
Перебіг уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вступне слово викладача
ІІ . Оголошення теми й мети уроку
ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів
1. Заслуховування усних творів-роздумів.
2. Виразне читання віршів І. Франка напам’ять.
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово викладача
2. Виразне читання поезії «Декадент».
(Учні виразно читають поезію «Декадент», що ввійшла до збірки «Мій Ізмарагд» (цикл «Поклони») й має посвяту В. Щуратові.)
3. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.
4. Евристична бесіда.
— У якій формі побудована поезія?
— Які рядки з поезії свідчать, що поет не є песимістом? Які аргументи він наводить?
— Що вказує на активну громадянську позицію автора?
— Як поет характеризує сучасне йому супільство прихильників декадансу, від кого відмежовується?
— Що засвідчує вірш «Декадент»?
5. Виконання учнями пошуково-дослідницьких завдань.
Визначте художні засоби, які надають віршеві експресивності,емоційної наснаги та переконливості в доведенні основної думки ліричного героя.
Художні засоби |
Цитати |
|
біль, і жаль, і туга — надія, воля, радісне чуття |
|
тужити — живий — жити — житт |
|
який я декадент? |
|
празник життя, не опускаю рук, дуріти з жиру |
|
тощо який у біса
|
6. Слово викладача
7. Виразне читання вірша І. Франка «Розвивайся ти, високий дубе…».
8. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.
9. Евристична бесіда, спостереження над текстом.
— Які фольклорні мотиви звучать у вірші?
— Що цей вірш нагадує?
— Які мотиви, алюзії (натяки) помітні (кого з поетів нагадують)?
— За що й проти чого виступає Франко?
V. Закріплення знань, умінь та навичок
Робота над характеристикою героя.
Змалюйте психологічний портрет ліричного героя вивчених віршів.
Ліричний герой - патріот ,оптиміст, борець ,працьовитий, громадянин,дієва людина,справедливий,поєднаний з народом,його справжній син,волелюбний.
VІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення.
«Мені запам’яталося …»
«Мене вразило …»
«Франко відкрився для мене ще і як …»
VІІ . Домашнє завдання
Вміти виразно читати й аналізувати вірші Франка, прочитати поему «Мойсей».
Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про біблійного Мойсея.