План уроку Тема. І. Франко. Вірш «Декадент» — поетичне кредо письменника. Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе…»

Про матеріал

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

1. Заслуховування усних творів-роздумів.

2. Виразне читання віршів І. Франка напам'ять.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Слово викладача

2. Виразне читання поезії «Декадент».

(Учні виразно читають поезію «Декадент», що ввійшла до збірки «Мій Ізмарагд» (цикл «Поклони») й має посвяту В. Щуратові.)

Перегляд файлу

Урок №

Тема. І. Франко. Вірш «Декадент» — поетичне кредо

письменника. Вірш-заклик

 «Розвивайся ти, високий дубе…»

Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст творів письменника, їх значення для згуртування української нації, розвитку її самосвідомості; розвивати навички виразного,вдумливого читання, аналізу ліричних творів,висловлення власних суджень про них, проведення аналогій із теперішнім часом; виховувати патріотичні почуття, активну громадянську позицію, оптимістичний світогляд.

Обладнання: портрет письменника, поетична збірка, ілюстрації до неї, аудіозаписи; словники літратурознавчих термінів.

Теорія літератури: громадянська поезія, образи-символи, художні засоби.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

1. Заслуховування усних творів-роздумів.

2. Виразне читання віршів І. Франка напам’ять.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Слово викладача

2. Виразне читання поезії «Декадент».

(Учні виразно читають поезію «Декадент», що ввійшла до збірки «Мій Ізмарагд» (цикл «Поклони») й має посвяту В. Щуратові.)

3. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.

4. Евристична бесіда.

— У якій формі побудована поезія?

— Які рядки з поезії свідчать, що поет не є песимістом? Які аргументи він наводить?

— Що вказує на активну громадянську позицію автора? 

— Як поет характеризує сучасне йому супільство прихильників декадансу, від кого відмежовується?

— Що засвідчує вірш «Декадент»?

5. Виконання учнями пошуково-дослідницьких завдань.

Визначте художні засоби, які надають віршеві експресивності,емоційної наснаги та переконливості в доведенні основної думки ліричного героя.

 

Художні засоби

Цитати

 

біль, і жаль, і туга — надія, воля, радісне чуття

 

тужити — живий — жити — житт

 

який я декадент?

 

празник життя, не опускаю рук, дуріти з жиру

 

тощо який у біса

 

 

6. Слово викладача

7. Виразне читання вірша І. Франка «Розвивайся ти, високий дубе…».

8. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.

9. Евристична бесіда, спостереження над текстом.

— Які фольклорні мотиви звучать у вірші?

— Що цей вірш нагадує?

— Які мотиви, алюзії (натяки) помітні (кого з поетів нагадують)?

— За що й проти чого виступає Франко?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Робота над характеристикою героя.

Змалюйте психологічний портрет ліричного  героя вивчених віршів.

Ліричний герой - патріот ,оптиміст, борець ,працьовитий, громадянин,дієва людина,справедливий,поєднаний з народом,його справжній син,волелюбний.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Мені запам’яталося …»

«Мене вразило …»

«Франко відкрився для мене ще і як …»

VІІ . Домашнє завдання

Вміти виразно читати й аналізувати вірші Франка, прочитати поему «Мойсей».

Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про біблійного Мойсея.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
2525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку