План уроку Тема. І. Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу головного героя

Про матеріал

7. Пошуково-дослідницьке завдання.

Визначте засоби комічного в п'єсі.

8. Творче завдання.

Опишіть ситуацію з нинішнього часу, яка б нагадувала історію Мартина Борулі.

9. Конкурс інсценівок.

(Учні показують інсценівки, підготовлені за твором.)

Перегляд файлу

 

План уроку

Урок №

Тема. І. Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу головного героя. Засоби комічного у творі, художня майстерність автора і значення творчості драматурга

Мета: допомогти учням усвідомити значення цінностей, що їх утверджує письменник у творі,з’ясувати засоби творення комічного, визначити художню майстерність драматурга; розвивати творчі здібності, вміння характеризувати образи, аналізувати роль художніх засобів, висловлювати власні судження; прищеплювати прагнення до виховання в собі чесності, порядності, працелюбності, почуття гумору, поваги до рідної мови.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: трагікомедія, засоби творення комічного, художній образ, художні засоби.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Систематизація та узагальнення вивченого

1. Літературний диктант.

1) На кого Боруля образився й збирався подати апеляцію?

2) Чому радів повірений Трандалєв?

3) Як Боруля звелів Марисі називати його з матір’ю?

4) Хто такий Микола?

5) Ким і де служив Степан?

6) Хто кому говорив: «Слухай старших, виписуй почерка, завчай бумаги напам’ять… Трись, трись меж людьми, і з тебе будуть люди!»

7) Чому Боруля відмовив сватам від Миколи?

8) Що трапилося з Омельком у місті?

9) Чим Марися нагадує Наталку Полтавку?

10) Через що посварилися Боруля і його дружина Палажка?

11) Чому Націєвський хотів одружитися з Марисею, а потім утік?

12) Хто і з якого приводу сказав: «Чую, як мені легко робиться, наче нова душа сюди ввійшла, а стара, дворянська, попелом стала!»

2. Взаємоперевірка літературного диктанту.

(Здійснюється в парах під керівництвом викладача; кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

3. Слово викладача

Один із методистів, дослідників літератури, Н. Думанський склав «формулу» життєпису комедійного героя. Спробуємо й ми за цією формулою схарактеризувати образ Мартина Борулі, героя однойменного твору                            І. Карпенка-Карого, враховуючи поки що лише комедійний бік його характеру.

4. Дослідження-спостереження.

5. Проблемне запитання до учнів.

— У чому трагедійність образу Мартина Борулі?

6. Робота в групах.

Складіть характеристики образів Марисі,  Степана, Миколи,Омелька, чиновника Трандалєва, підтвердивши свої думки цитатами з тексту.

7. Пошуково-дослідницьке завдання.

Визначте засоби комічного в п’єсі.

8. Творче завдання.

Опишіть ситуацію з нинішнього часу, яка б нагадувала історію Мартина Борулі.

9. Конкурс інсценівок.

(Учні показують інсценівки, підготовлені за твором.)

 

ІV. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Найцікавішим мені здалося те, що …»

«Я думаю, що справа не в тому, до якого соціального стану належиш, а в               тому …»

«Трагікомедія “Мартин Боруля” для мене — …»

V. Домашнє завдання

Вміти характеризувати образи п’єси, художню майстерність автора; скласти тези до теми «Значення творчості І. Карпенка-Карого».

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
2427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку