План уроку Тема. М. Старицький. Життя та творчість. Багатогранність діяльності: літературна, перекладацька, театральна

Про матеріал

Складання психологічного портрета письменника.

М. Старицький (1840–1904)

3. Визначення тематики творів М. Старицького.

Тематика творів

Приклади

Історичні

Соціально-побутові

Про роль мистецтва, життя інтелігенції

Мелодрами, оперети на побутові теми

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Завдання учням.

1) Оберіть потрібне слово, пропущене у висловлюванні про М. Старицького.

«Надзвичайною громадською й творчою …,— зазначається в історії літератури,— вирізнялися І. Франко, М. Старицький,О. Кониський, Б. Грінченко, які були організаторами й видавцями, публіцистами й популяризаторами знань, літературними критиками й перекладачами, а насамперед — письменниками».

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема. М. Старицький. Життя та творчість.

Багатогранність діяльності: літературна,

перекладацька, театральна.

Творча співпраця з М. Лисенком

Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю письменника, зацікавити ними, спонукати до читання творів; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виділення головного, висловлення власних суджень з приводу почутого,проведення аналогій із сучасністю; виховувати почуття гордості за українську інтелігенцію,яка зіграла вирішальну роль у згуртуванні суспільства,культурному піднесенні України.

Обладнання: портрет письменника, видання творів, ілюстрації до біографії.

Теорія літератури: історико-романтична повість.

Перебіг уроку

I. Актуалізація опорних знань учнів

ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово викладача

ІІІ . Оголошення теми й мети уроку

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Міні-лекція викладача з елементами евристичної бесіди.

— Прослухайте пісню «Виклик» («Ніч яка місячна…»). Як ви думаєте,хто її автор?

Слова цієї чудової, зворушливої пісні належать Михайлові Старицькому, а музика — Миколі Лисенку.

— Як цей вірш може схарактеризувати автора? (Він щирий,здатний до сильних почуттів, романтичний, ніжний.)

— На вашу думку, хто і коли створив слова нашої мови? (Народ, дуже давно.)

— А от таке чудове слово, як «мрія» створив… М. Старицький!

До нього, виявляється, не було й таких слів, як і «чарівливий»,«страдниця», «недбальці», «дочасово».

Хто ж він такий, Михайло Старицький?

  • Викладач розповідає біографію Михайла Петровича Старицького.

2. Складання психологічного портрета письменника.

М. Старицький (1840–1904)

 

3. Визначення тематики творів М. Старицького.

Тематика творів

Приклади

Історичні

 

Соціально-побутові

 

Про роль мистецтва, життя інтелігенції

 

Мелодрами, оперети на побутові теми

 

 

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Завдання учням.

1) Оберіть потрібне слово, пропущене у висловлюванні про М. Старицького.

«Надзвичайною громадською й творчою …,— зазначається в історії літератури,— вирізнялися І. Франко, М. Старицький,О. Кониський, Б. Грінченко, які були організаторами й видавцями, публіцистами й популяризаторами знань, літературними критиками й перекладачами, а насамперед — письменниками».

А багатозначністю;

Б поліфункціональністю;

В пошаною;

Г політичністю.

2) Прокоментуйте висловлювання І. Франка про М. Старицького.

«Можна сміло сказати, що в ту пору на Україні не було поета,що міг би був здобутися на таке сильне та енергетичне слово і не взяти в нім ані одної фальшивої ноти».

VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Мене вразило …»

«М. Старицького я вважаю …»

«Я зацікавився (зацікавилася) …»

VІІ . Домашнє завдання

Вивчити біографію письменника, прочитати повість «Оборона Буші».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку