Складання психологічного портрета письменника.
М. Старицький (1840–1904)
3. Визначення тематики творів М. Старицького.
Тематика творів | Приклади |
Історичні | |
Соціально-побутові | |
Про роль мистецтва, життя інтелігенції | |
Мелодрами, оперети на побутові теми |
V. Закріплення знань, умінь та навичок
Завдання учням.
1) Оберіть потрібне слово, пропущене у висловлюванні про М. Старицького.
«Надзвичайною громадською й творчою …,— зазначається в історії літератури,— вирізнялися І. Франко, М. Старицький,О. Кониський, Б. Грінченко, які були організаторами й видавцями, публіцистами й популяризаторами знань, літературними критиками й перекладачами, а насамперед — письменниками».
План уроку
Урок №
Тема. М. Старицький. Життя та творчість.
Багатогранність діяльності: літературна,
перекладацька, театральна.
Творча співпраця з М. Лисенком
Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю письменника, зацікавити ними, спонукати до читання творів; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виділення головного, висловлення власних суджень з приводу почутого,проведення аналогій із сучасністю; виховувати почуття гордості за українську інтелігенцію,яка зіграла вирішальну роль у згуртуванні суспільства,культурному піднесенні України.
Обладнання: портрет письменника, видання творів, ілюстрації до біографії.
Теорія літератури: історико-романтична повість.
Перебіг уроку
I. Актуалізація опорних знань учнів
ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів
Слово викладача
ІІІ . Оголошення теми й мети уроку
IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Міні-лекція викладача з елементами евристичної бесіди.
— Прослухайте пісню «Виклик» («Ніч яка місячна…»). Як ви думаєте,хто її автор?
Слова цієї чудової, зворушливої пісні належать Михайлові Старицькому, а музика — Миколі Лисенку.
— Як цей вірш може схарактеризувати автора? (Він щирий,здатний до сильних почуттів, романтичний, ніжний.)
— На вашу думку, хто і коли створив слова нашої мови? (Народ, дуже давно.)
— А от таке чудове слово, як «мрія» створив… М. Старицький!
До нього, виявляється, не було й таких слів, як і «чарівливий»,«страдниця», «недбальці», «дочасово».
Хто ж він такий, Михайло Старицький?
2. Складання психологічного портрета письменника.
М. Старицький (1840–1904)
3. Визначення тематики творів М. Старицького.
Тематика творів |
Приклади |
Історичні |
|
Соціально-побутові |
|
Про роль мистецтва, життя інтелігенції |
|
Мелодрами, оперети на побутові теми |
|
V. Закріплення знань, умінь та навичок
Завдання учням.
1) Оберіть потрібне слово, пропущене у висловлюванні про М. Старицького.
«Надзвичайною громадською й творчою …,— зазначається в історії літератури,— вирізнялися І. Франко, М. Старицький,О. Кониський, Б. Грінченко, які були організаторами й видавцями, публіцистами й популяризаторами знань, літературними критиками й перекладачами, а насамперед — письменниками».
А багатозначністю;
Б поліфункціональністю;
В пошаною;
Г політичністю.
2) Прокоментуйте висловлювання І. Франка про М. Старицького.
«Можна сміло сказати, що в ту пору на Україні не було поета,що міг би був здобутися на таке сильне та енергетичне слово і не взяти в нім ані одної фальшивої ноти».
VІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Продовжіть речення.
«Мене вразило …»
«М. Старицького я вважаю …»
«Я зацікавився (зацікавилася) …»
VІІ . Домашнє завдання
Вивчити біографію письменника, прочитати повість «Оборона Буші».