23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

План уроку Тема. І. С. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість-хроніка

Про матеріал

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Завдання учням.

1) Назвіть факти із життя та творчості І. Нечуя-Левицького, які дали привід І. Франкові сказати про письменника «Колосальне всеобіймаюче око України».

2) Змалюйте соціально-психологічний портрет І. Нечуя-Левицького.

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема. І. С. Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я» —

соціально-побутова повість-хроніка

Мета: ознайомити учнів зі змістом, жанром та тематикою твору, викликати зацікавлення текстом;розвивати навички виділення головних епізодів, їх коментування, висловлення власних вражень та думок; виховувати любов до художнього слова, патріотичні почуття.

Обладнання: портрет письменника, хрестоматія, різні видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: соціально-побутова повість, повість-хроніка.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Завдання учням.

1) Назвіть факти із життя та творчості І. Нечуя-Левицького, які дали привід  І. Франкові сказати про письменника «Колосальне всеобіймаюче око України».               

 2) Змалюйте соціально-психологічний портрет І. Нечуя-Левицького.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Слово викладача, евристична бесіда, словникова робота.

— Знайдіть за словником літературознавчих термінів це поняття й запишіть його.

Соціально-побутова повість — це такий художній твір, в якому картини родинного життя й побуту героїв зображені на фоні якихось соціальних подій чи зв’язані з певними суспільними обставинами й пояснюються ними.

2. Складання «сюжетного ланцюжка».

(Учні під керівництвом викладача складають «сюжетний ланцюжок» І частини повісті «Кайдашева сім’я».)

3. Інсценування.                                                                                                                 (Заздалегідь підготовлені учні виступають з інсценівкою «Розмова Карпа й Лавріна про дівчат».)

4. Обмін враженнями щодо прочитаного.

5. Зачитування епізодів, їх коментування.

(Учні зачитують епізоди (або кульмінаційні моменти), які їм запам’яталися найбільше.)

 

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Завдання учням.

Прокоментуйте висловлювання І. Франка про повість І. Нечуя-Левицького:

«Сим разом їй [“Правді” за 1879 р.] пощастило опублікувати найкращий твір Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”, що хоч написаний з досить прозорою антисоціалістичною тенденцією, все-таки з погляду на високе артистичне змалювання селянського життя і добру композицію належить до найкращих оздоб українського письменництва».

 

VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Мені було смішно, коли …»

«Мені було сумно, коли …»

«Найбільше мене вразило …»

 

VІІ . Домашнє завдання

Дочитати повість, уміти виділяти основні епізоди, художні особливості, коментувати їх та висловлювати свої враження.

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку