План уроку Тема. І. С. Нечуй-Левицький. Повість «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей

Про матеріал

2. Міні-дослідження. Складання таблиці.

«Що дає підстави визначати твір “Кайдашева сім'я” як соціально-побутову повість, реалістичний твір?»

Соціальне

Побутове

Бідність селянства, темнота, забобонність,

відсутність культурного впливу;

пияцтво.

Роз'єднаність, байдужість до громадських справ (історія з горбом).

Малоземелля.

Довірливість і зрадливість у громадському житті (історія з викупом шинка.)

Високі податки, наймитування

Розподіл і виконання домашньої роботи.

Патріархальний уклад родини, натуральне господарство.

Вірування, звичаї, обряди українців (ходіння на прощу, оглядини, національний одяг, знахарство) тощо

Перегляд файлу

План уроку

Урок № 5

Тема. І. С. Нечуй-Левицький. Повість «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей

Мета: допомогти учням сприйняти й зрозуміти зміст твору, його проблематику, художні особливості, естетичну красу; розвивати навички роботи з текстом, виділення головних епізодів, їх коментування та оцінювання; виховувати повагу до батьків, до людської гідності.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; сцени з вистав.

Теорія літератури: проблематика, художні особливості.

Перебіг уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

1. Обмін враженнями щодо прочитаного.

— Що привернуло вашу увагу, що розсмішило, а що засмутило?

2. Складання «сюжетного ланцюжка».

(Учні продовжують складати «сюжетний ланцюжок» твору за прочитаними вдома розділами.)

IV. Формування вмінь та навичок

1. Міні-диспут.

«Чи вірить читач, що разом із засохлою грушею припинилися сварки між Кайдашами?»

2. Міні-дослідження. Складання таблиці.

«Що дає підстави визначати твір “Кайдашева сім’я” як соціально-побутову повість, реалістичний твір?»

Соціальне

Побутове

Бідність селянства, темнота, забобонність,

відсутність культурного впливу;

пияцтво.

Роз’єднаність, байдужість до громадських справ (історія з горбом).

Малоземелля.

Довірливість і зрадливість у громадському житті (історія з викупом шинка.)

Високі податки, наймитування

 

Розподіл і виконання домашньої роботи.

Патріархальний уклад родини, натуральне господарство.

Вірування, звичаї, обряди українців (ходіння на прощу, оглядини, національний одяг, знахарство) тощо

 

 

3. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

(Учні роблять висновки в ході інтерактивної вправи.)

4. Пошуково-дослідницьке завдання.

Визначте, які проблеми, порушені у творі І. Нечуя-Левицького,є тогочасними, а які — вічними.

 

 

Тогочасні проблеми

Вічні проблеми

Злиденне життя селян; непомірні податки; руйнування патріархального укладу села; темнота і забобонність селян; недосвідченість у громадських справах

Батьків і дітей; добра і зла;

кохання; сімейних стосунків;

людської гідності

 

 

5. Проблемні запитання до учнів.

— У чому криється проблема стосунків батьків та дітей часів І. Нечуя-Левицького і подібна в наш час?

— Які шляхи подолання цієї проблеми в наш час ви бачите?

 

V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення.

«Мене зацікавила проблема …»

«Твір “Кайдашева сім’я” звучить по-сучасному, тому що …»

«Я помітив (помітила), що …»

 

VІ. Домашнє завдання

Підготуватися до характеристики образів (зробити виписки),розмови про художню майстерність автора «Кайдашевої сім’ї».

Індивідуальне завдання: підготувати виступи-інсценівки.

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку