5. Визначте спільне в художній манері І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.
6. Зіставте образи старих та молодих Кайдашів із «Кайдашевої сім'ї» І. Нечуя-Левицького.
Високий рівень
(Правильна, змістовна відповідь оцінюється в 4 бали.)
7. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Хто такий Чіпка — правдошукач чи злочинець?» (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).
Б Складіть тези на тему «Українська ментальність, національний характер, народна мораль та етика в повісті “Кайдашева сім'я” І. Нечуя-Левицького».
План уроку
Урок №
Тема. Контрольна робота.
«Вступ. Творчість І. Нечуя- Левицького та Панаса Мирного»
Мета: актуалізувати й узагальнити знання учнів із вивчених тем; виявити рівень знань, умінь та навичок з метою їх корекції; розвивати пам’ять,уміння складати зв’язні висловлювання, формулювати власні думки, зіставляти літературні явища, давати їм оцінку, узагальнювати; прищеплювати гуманні, моральні принципи,естетичний смак.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.
Теорія літератури: національне і вселюдське, реалізм, романтизм, натуралізм, соціально-побутова повість,повість-хроніка, засоби змалювання комічного, соціально-психологічний роман.
Перебіг уроку
I. Оголошення теми й мети уроку
ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ . Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання контрольної роботи.
Варіант І
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом,— вона здавалася русалкою»?
А Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
2. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?
А Переділ земельного наділу в полі;
Б поділ волів та возів з батькової спадщини;
В худобу, що лізла в шкоду, за грушу;
Г постійні бійки між дітьми.
3. Назвіть основні літературні напрями в українській літературі 70–90-х років ХІХ ст.
4. Продовжіть речення.
«Соціально-психологічний роман — це …»
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
5. Визначте спільне в художній манері І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.
6. Зіставте образи старих та молодих Кайдашів із «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького.
Високий рівень
(Правильна, змістовна відповідь оцінюється в 4 бали.)
7. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Хто такий Чіпка — правдошукач чи злочинець?» (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).
Б Складіть тези на тему «Українська ментальність, національний характер, народна мораль та етика в повісті “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького».
Варіант ІІ
Початковий та середній рівні
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)
1. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна,як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина,довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?
А Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
В Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;
Г Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
2. Після чого героїня твору І. Нечуя-Левицького Кайдашиха перестала знущатися з Мелашки?
А Як з матір’ю поговорив Лаврін;
Б як молодша невістка повернулася з Києва;
В як Мелашка народила їй онука;
Г як її попередили батьки Мелашки.
3. Які українські періодичні видання були в 70–90-х роках ХІХ ст.?
4. Продовжіть речення.
«Соціально-побутова повість — це …»
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)
5. Визначте відмінне в художній манері І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.
6. Зіставте образи Чіпки й Грицька з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Високий рівень
(Правильна, змістовна відповідь оцінюється в 4 бали.)
7. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Проблема життєвого вибору героїв роману “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”».
Б Складіть тези до теми «Актуальність повісті “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького».
ІV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про «театр корифеїв».