24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

План уроку Тема. Ліна Костенко. Роман у віршах «Маруся Чурай». Центральні проблеми твору — митець і суспільство, індивідуальна свобода людини

Про матеріал

Робота в групах.

Схарактеризуйте образи.

І група — Маруся Чурай.

ІІ група — Гриць Бобренко.

ІІІ група — Іван Іскра.

IV група — Полтавська громада.

V група — образ України.

III. Закріплення знань, умінь та навичок

Проблемні запитання та завдання.

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема.  Ліна Костенко. Роман у віршах «Маруся Чурай». Центральні проблеми твору — митець і суспільство, індивідуальна свобода людини

  Мета:  допомогти учням осмислити проблеми та ідеї твору, з’ясувати їхні багатство й глибину, естетичну привабливість; розвивати навички виділення елементів композиції, сюжету, характеризування образів, їх порівняння; поглиблювати вміння висловлювати власне ставлення до вчинків, морального вибору героїв; виховувати тверді моральні переконання, повагу до мистецтва та митців.

Очікувані результати:  учні вміють характеризувати проблеми й образи твору, висловлювати власне ставлення до них, визначати художні засоби характеротворення.

 Обладнання:  портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього.

 Тип уроку:  формування вмінь та навичок.

Перебіг уроку

  I.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошення теми й мети уроку

  Вступне слово викладача.

III.  Формування вмінь та навичок

  Читання напам’ять уривків з роману.

  Евристична бесіда.

  Розкажіть про історичні події, що відбувалися в Україні в період життя Марусі Чурай.

  Як, на вашу думку, вони впливали на становлення духовного світу дівчини?

  Чи можна сказати, що Маруся стояла осторонь визвольних змагань свого народу, адже вона не бере участі у війні?

  У чому виявляється її суспільна активність?

  Знайдіть  у  тексті  твору  виступ  Івана  Іскри  перед  суддями  на захист Марусі  та універсал Богдана Хмельницького аналогічного змісту.

  Як сама Маруся Чурай бачить місце людини в житті свого народу?

  Визначте  громадянську  позицію  тих  героїв,  діяльність  яких вона схвалює, і тих, чию поведінку вважає аморальною.

  Як  героїня  реагує  на  ті  криваві  події,  що  принесли  горе  на рідну землю? Пригадайте її роздуми та емоції при вигляді зруйнованих сіл,  сплюндрованого  Києва,  втікачів  з  Волині,  що  вмирають  з  голоду.

  Чи залишилася б у пам’яті стількох поколінь Маруся Чурай, якби вона стояла осторонь життя свого народу, його боротьби за волю і державність?

 

  Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Визначте тему роману у віршах Ліни Костенко.

  Робота в групах.

Схарактеризуйте образи.

І група — Маруся Чурай.

ІІ група — Гриць Бобренко.

ІІІ група — Іван Іскра.

IV група — Полтавська громада.

V група — образ України.

III.  Закріплення знань, умінь та навичок

  Проблемні запитання та завдання.

  Кого з героїв можна порівняти, за якими позиціями; кого протиставити?

  Назвіть твори класиків літератури, що підтверджують високу роль мистецтва в житті людини, суспільства.

  Міні-диспут.

  Як ви думаєте, чи винна Маруся у смерті Гриця Бобренка? Чи можна простити їй гріх заради її таланту?

  Дослідницька робота.

Проведіть невелике дослідження щодо художньої майстерності роману у віршах «Маруся Чурай».

 

IV.  Підбиття підсумків уроку

  Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  Твір  Ліни  Костенко  «Маруся  Чурай»  справив  на  мене  враження…

 V.  Домашнє завдання

Вміти аналізувати роман у віршах Ліни Костенко «Маруся Чурай», висловлювати  власну  думку  про  його  героїв  та  проблеми,  в  ньому  порушені.

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку