Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

План уроку Тема. Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи

Про матеріал

IV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

1. Завдання учням.

Визначте, які проблеми, порушені у творі y Панаса Мирного,є тогочасними, а які — вічними.

Тогочасні проблеми

Вічні проблеми

2. Робота над характеристикою героїв.

1) Зробіть порівняльну характеристику Чіпки й Грицька.

Спільне

Відмінне

Чіпка

Грицько

Перегляд файлу

План уроку

Урок №

Тема. Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи, утвердження народних

поглядів на чесне, духовно здорове життя людини.

Художні особливості твору

 

Мета: допомогти учням усвідомити ідеї, проблематику твору, їх зв’язок із сучасністю, визначити рівень художньої майстерності автора та значення роману; розвивати навички характеристики героїв, засобів їх творення, вміння дискутувати й толерантно відстоювати власні думки;виховувати прагнення до чесного, духовно здорового життя, естетичний смак.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Теорія літератури: художній образ, художні засоби, пейзаж, портрет, інтер’єр.

Перебіг  уроку

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Вступне слово викладача

ІІ . Оголошення теми й мети уроку

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів

1. Міні-диспут.

«Хто ж такий Чіпка — новий Робін Гуд, Кармелюк, народний месник-правдошукач чи дикий розбійник, злочинець?»

2. Дискутійне питання.

— Чи згодні ви з думкою літературознавця С. Єфремова щодо головного героя роману?

IV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

1. Завдання учням.

Визначте, які проблеми, порушені у творі y Панаса Мирного,є тогочасними, а які — вічними.

Тогочасні проблеми

Вічні проблеми

 

 

 

 

 

 

2. Робота над характеристикою героїв.

1) Зробіть порівняльну характеристику Чіпки й Грицька.

Спільне

 

 

Відмінне

Чіпка

Грицько

 

 

 

 

 

2) Схарактеризуйте Мотрю, матір Чіпки.

 

           +                                                                         

 

 

   

 

   

 

 

Мати

Чіпки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

3. Дискутійне питання.

— Як оцінювати вчинок матері — донесення у волость на сина?

(Можна з’ясувати, застосувавши інтерактивну вправу «Займи позицію».)

 

4. Евристична бесіда.

— Як ви думаєте, чому Галя, «розбишацька дочка», виросла чесною, прагнула позбутися такого життя?

— Що привабило Галю в Чіпці?

— Яку умову поставила Галя для одруження з Чіпкою?

— Яких помилок припустилася жінка в сімейних стосунках?Чому?

— Чи вірите ви, що Галя змогла б перевиховати чоловіка? Відповідь аргументуйте.

— Як ви ставитеся до останнього вчинку Галі — самогубства?

— Порівняйте Галю і Христю. Що в них спільне та відмінне?

 

5. Творче завдання.

Змалюйте відповідно до народних поглядів, показаних Панасом Мирним, ідеал української жінки, дружини (у селянському стані).

 

6. Запитання до учнів.

— У чому актуальність твору?

7. Слово викладача

Порівняйте:

— «Схилила вона сумно голову; потекли гіркі сльози з жовтих, мутних очей, потекли по щоках, по глибоких рівчаках, що літа та недоля попроорювали по сухому виду…». (Мотря.)

— «Випрямилась — висока, суха, мура, аж зелена; а очі — як у її любимчиків (котів) — жовті-жовті». (Генеральша.)

Мова роману образна, багата художніми засобами, афористична: «Життя — що стерняста нива; не пройдеш, ноги не поколовши»; «На людях і смерть красна»; «Дарованому коневі в зуби не дивляться»; «Селянин без поля — старець без рук і без ніг»; «Дівчина,як перепілка» та багато інших.

 

8. Завдання учням.

Наведіть приклади художніх засобів, які  вам сподобалися, запам’яталися, які вас вразили або принесли вам естетичне задоволення. Обґрунтуйте свою думку, зробіть висновки.

 

V. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжить речення.

«Твір Панаса Мирного примусив мене замислитися …»

«Незважаючи на думки деяких літературознавців, я вважаю …»

«Позбавлення людини життя — це завжди …»

VІ. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичної контрольної роботи «Вступ. Творчість                 І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного».

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
3931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку