ПЛАН УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ З ПРЕДМЕТА «ЕКОНОМІКА»

Про матеріал
Тематичне оцінювання за темою «Податкові платежі». Тип уроку: комбінований, нестандартний (узагальнення і систематизація, контроль знань). Форми та методи навчання: вправа «Розминка» (LearningApps), «Податкова вікторина» (PowerPoint), гра «Знавці проведень», гра «Що? Де? Коли?» (PowerPoint), гра «Вигадай свій податок».
Перегляд файлу

ПЛАН УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ

З ПРЕДМЕТА «ЕКОНОМІКА»

 

Тема програми: Податкові платежі.

Тема уроку: Тематичне оцінювання за темою «Податкові платежі».

Мета уроку:

  • навчальна:  узагальнення і закріплення знань учнів по пройденим темам, в ігровій формі виявити теоретичні знання і практичні вміння і навички, отримання даних для атестації учнів;
  • розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, спостережливості, активізувати розумову діяльність учнів;
  • виховна: формування стійкого інтересу до обраної професії, виховання професійно важливих якостей: творча активність, дисциплінованість, потреба в постійному вдосконалення своїх професійних компетентностей.

Тип уроку: комбінований, нестандартний (узагальнення і систематизація, контроль знань).

Вид уроку: тематичне оцінювання.

Форми та методи навчання: вправа «Розминка» (LearningApps), «Податкова вікторина» (PowerPoint), гра «Знавці проведень», гра «Що? Де? Коли?» (PowerPoint),  гра «Вигадай свій податок».

Дидактичне забезпечення: план уроку, інтерактивні презентації, он-лайн ресурс LearningApps, роздатковий матеріал (оціночний лист, проведення, форма документу до гри «Вигадай свій податок», смайли для рефлексії).

Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, екран для проектора.

Міжпредметні зв’язки: технологія торгівлі, інформаційні системи та технології в комерційній діяльності.

Використані джерела:

  1. Баранова В.Г. Податкова система: Навчальний посібник / Одеса ОНЕУ 2014рік.
  2. Сайт Державної фіскальної служби України. [Електронний ресурс] режим доступу: http://sfs.gov.ua/.
  3. Податковий кодекс України від 01.01.2018 року.


СХЕМА УРОКУ

 

№ з/п

Хід уроку

Основний зміст роботи з учнями

Форми роботи з групою

  1.  

Організаційний момент

Привітання. Перевірка присутності учнів групи та готовності їх до проведення уроку.

Опитування учнів, огляд зовнішнього вигляду учнів та кабінету для перевірки їх готовності до проведення уроку.

  1.  

Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.

Викладач повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

Розповідь викладача з елементами діалогу з учнями.

  1.  

Актуалізація опорних знань, мотивація навчання учнів.

Виявлення інтересу до завдань, запропонованих викладачем.

 

Розповідь викладача з елементами діалогу з учнями.

  1.  

Перевірка знань учнів за допомогою виконання вправ з удосконалення вивченого матеріалу.

  1.   LearningApps: «Розминка»

https://learningapps.org/display?v=pjrqm9hm318

Фронтально-колективна робота.

  1.   PowerPoint: «Податкова вікторина»

Фронтально-колективна робота.

  1.   Гра «Знавці проведень»

Робота в групах.

  1.   PowerPoint: Гра «Що? Де? Коли?»

Робота в групах.

  1.   Гра «Вигадай свій податок»

Робота в групах.

  1.  

Підведення підсумків уроку.

  1. Заключне слово викладача, оцінювання роботи учнів протягом уроку.

Монологічне спілкування викладача з учнями.

  1.   Рефлексія.

Колективна

  1.  

Домашнє завдання

Перегляд анімаційного фільму «Місто мрії», презентований Державною податковою службою України.

Перехід за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=q_B4QXx0Jm0&t=710s

 


ХІД УРОКУ

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:

1. Привітання.

2. Перевірка присутності учнів групи та готовності їх до проведення уроку.

 

2. Повідомлення теми, МЕТИ та завдань уроку:

Слово викладача:

Тема уроку: тематичне оцінювання за темою «Податкові платежі».

Мета уроку: узагальнення і закріплення знань учнів по пройденим темам, в ігровій формі виявити теоретичні знання і практичні вміння і навички, отримання даних для атестації учнів.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо виконувати такі вправи:

  • «Розминка».
  • «Податкова вікторина».
  • «Знавці проведень».
  • «Що? Де? Коли?».
  • «Вигадай свій податок».

Форма оцінювання: кожен учень отримує оціночний лист і за кожну правильну відповідь самостійно виставляє бали, відповідно критеріїв оцінювання вправи.

 

3. Актуалізація опорних знань, мотивація навчання учнів:

«Податки — це те, що ми платимо за цивілізоване суспільство»

(напис на будівлі Податкової служби США, Вашингтон)

Слово викладача:

Податкова політика держави - одна з пріоритетних і стрімко розвиваються сфер її життя, так як саме від податкових надходжень залежить життєдіяльність держави. Всі перерахування платників податків надходять до державного бюджету - каси держави, звідки потім розподіляються на різні потреби.

Так на які потреби держава розподіляє накопичені податкові платежі?

 

Відповіді учнів:

  • фінансове забезпечення правоохоронних органів держави;
  • утримання державних установ (лікарень, шкіл, дитячих будинків та ін.);
  • забезпечення безпеки держави, зокрема утримання армії;
  • фінансування державних програм і національних пріоритетних проектів;
  • субсидування, надання дотацій і позики для житлово-комунального господарства;
  • утримання апарату управління державою (виплата зарплат держслужбовцям);
  • будівництво та благоустрій соціальних об'єктів і територій;
  • пенсійне забезпечення;
  • організація відпочинку і спортивних заходів і т.д.

 

Слово викладача:

Це лише деякі напрями витрачання бюджетних коштів, але звідси вже можна зробити висновок про необхідність сплати податків. Своєчасні і достатні податкові надходження здатні забезпечити безпеку, фінансову стабільність і незалежність держави, вихід її з кризи, що зараз важливо.

 

4. Перевірка знань учнів за допомогою виконання вправ з удосконалення вивченого матеріалу:

 

4.1. Тож, розпочнемо ми з розминки. Вам пропонуються дві групи під назвами «Загальнодержавні податки та збори» і «Місцеві податки та збори». Ваше завдання – правильно розділити на групи податки та збори.

Мета вправи: перевірка знань учнів з видів податків.

Оцінювання: за розминку учні бали не отримують.

Виконання учнями вправи.

 

 

 


4.2. А зараз ми перевіримо знання вами визначень з теми «Податкові платежі» за допомогою Податкової вікторини. Вам потрібно буде  з трьох запропонованих відповідей обрати правильну.

Мета вправи: перевірка знання визначень.

Оцінювання: кожна правильна відповідь 2 бали.

Виконання учнями вправи.

 

 4.3. А зараз ми поділимось на дві команди для того, щоб продовжити наш урок.

 

 Учні діляться на команди, обирають капітана та назву команди.

 

 Гра «Знавці проведень».

 Правила гри: Заздалегідь викладачем були підготовлені листи аркушів з проведеннями. Викладач оголошує господарську операцію. Кожна з команд, поміркувавши, підіймає аркуш з проводкою, яка відноситься до цієї господарської операції. Виграє команда, яка перша підняла аркуш з правильною відповіддю. Якщо відповідь першої команди не правильна – оцінюється відповідь другої команди.

Мета вправи: перевірка знання проведень за господарськими операціями.

 Оцінювання: за кожну правильну відповідь кожен член команди отримує 1 бал.

 Проведення гри.

1. Утримано податок з доходів фізичних осіб: 

  Дт 661 «Розрахунки за заробітною платою»

  Кт 641 «Розрахунки за податками»  

2. Нараховано податок на землю:

  Дт 92 «Адміністративні витрати»

  Кт 641 «Розрахунки за податками» 

3. Нараховано податок із власників транспортних засобів:

  Дт 92 «Адміністративні витрати»

  Кт 641 «Розрахунки за податками» 

4. Нараховано податок на додану вартість за результатами фінансового обліку:

  Дт 70 «Доходи від реалізації», 71 «Інший операційний дохід»

  Кт 643 «Податкові зобов’язання»

5. Відображено зобов’язання за податком на додану вартість за податковим законодавством:

  Дт 643 «Податкові зобов’язання»

  Кт 641 «Розрахунки за податками» 

6. Нараховано податок на прибуток:

  Дт 98 «Податок на прибуток»

  Кт 641 «Розрахунки за податками» 

  1. Перераховано (сплачено) податок у відповідний бюджет:

  Дт 641 «Розрахунки за податками» 

  Кт 31 «Рахунки в банках»

 

 

 4.4. Наступний етап нашого уроку – це всім відома гра  «Що? Де? Коли?».

 Правила гри: Кожній команді по черзі задається випадкове питання (питання обирається за допомогою обертання барабану). Члени команди міркують над питанням і дають відповідь. Якщо відповідь не правильна, то право відповіді переходить до іншої команди.

Мета вправи: активізація пізнавальної діяльності учнів, сприяння розвитку логічного мислення.

 Оцінювання: за кожну правильну відповідь кожен з членів команди отримує 3 бали.

 Проведення гри.

 

 

 

 4.5 Гра «Вигадай свій податок»

 Правила гри: Кожна команда має вигадати новий податок для поповнення бюджету міста та його презентувати, спираючись на теоретичні знання курсу і застосування цих знань в життєвих ситуаціях. У процесі створення свого податку слід відобразити основні елементи податку:

  1. Назва податку.
  2. Платники податку.
  3. Об'єкт оподаткування.
  4. Податкова ставка.
  5. На які цілі піде податок.

Мета вправи: активізація розумової діяльності учнів.

 Оцінювання: за кожен показник 1 бал.

Проведення гри.

 

5. Підведення підсумків уроку:

5.1. Викладач аналізує роботу учнів на уроці, рівень їх знань та умінь. Вказує на позитивні та негативні аспекти роботи групи в цілому та окремих учнів.

5.2. Колективна емоційна рефлексія. Учням пропонується домалювати ротик смайлу:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        сподобалось                              байдуже                              не сподобалось

 

6. Домашнє завдання:

 

Перегляд анімаційного фільму «Місто мрії», презентованого Державною податковою службою України за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=q_B4QXx0Jm0&t=710s

1

 

docx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку