ПЛАН УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ
З ПРЕДМЕТА «ЕКОНОМІКА»
Тема програми: Податкові платежі.
Тема уроку: Тематичне оцінювання за темою «Податкові платежі».
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований, нестандартний (узагальнення і систематизація, контроль знань).
Вид уроку: тематичне оцінювання.
Форми та методи навчання: вправа «Розминка» (LearningApps), «Податкова вікторина» (PowerPoint), гра «Знавці проведень», гра «Що? Де? Коли?» (PowerPoint), гра «Вигадай свій податок».
Дидактичне забезпечення: план уроку, інтерактивні презентації, он-лайн ресурс LearningApps, роздатковий матеріал (оціночний лист, проведення, форма документу до гри «Вигадай свій податок», смайли для рефлексії).
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, екран для проектора.
Міжпредметні зв’язки: технологія торгівлі, інформаційні системи та технології в комерційній діяльності.
Використані джерела:
СХЕМА УРОКУ
№ з/п |
Хід уроку |
Основний зміст роботи з учнями |
Форми роботи з групою |
|
Організаційний момент |
Привітання. Перевірка присутності учнів групи та готовності їх до проведення уроку. |
Опитування учнів, огляд зовнішнього вигляду учнів та кабінету для перевірки їх готовності до проведення уроку. |
|
Повідомлення теми, цілей та завдань уроку. |
Викладач повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи. |
Розповідь викладача з елементами діалогу з учнями. |
|
Актуалізація опорних знань, мотивація навчання учнів. |
Виявлення інтересу до завдань, запропонованих викладачем.
|
Розповідь викладача з елементами діалогу з учнями. |
|
Перевірка знань учнів за допомогою виконання вправ з удосконалення вивченого матеріалу. |
|
Фронтально-колективна робота. |
|
Фронтально-колективна робота. |
||
|
Робота в групах. |
||
|
Робота в групах. |
||
|
Робота в групах. |
||
|
Підведення підсумків уроку. |
|
Монологічне спілкування викладача з учнями. |
|
Колективна |
||
|
Домашнє завдання |
Перегляд анімаційного фільму «Місто мрії», презентований Державною податковою службою України. |
Перехід за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=q_B4QXx0Jm0&t=710s |
ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:
1. Привітання.
2. Перевірка присутності учнів групи та готовності їх до проведення уроку.
2. Повідомлення теми, МЕТИ та завдань уроку:
Слово викладача:
Тема уроку: тематичне оцінювання за темою «Податкові платежі».
Мета уроку: узагальнення і закріплення знань учнів по пройденим темам, в ігровій формі виявити теоретичні знання і практичні вміння і навички, отримання даних для атестації учнів.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо виконувати такі вправи:
Форма оцінювання: кожен учень отримує оціночний лист і за кожну правильну відповідь самостійно виставляє бали, відповідно критеріїв оцінювання вправи.
3. Актуалізація опорних знань, мотивація навчання учнів:
«Податки — це те, що ми платимо за цивілізоване суспільство»
(напис на будівлі Податкової служби США, Вашингтон)
Слово викладача:
Податкова політика держави - одна з пріоритетних і стрімко розвиваються сфер її життя, так як саме від податкових надходжень залежить життєдіяльність держави. Всі перерахування платників податків надходять до державного бюджету - каси держави, звідки потім розподіляються на різні потреби.
Так на які потреби держава розподіляє накопичені податкові платежі?
Відповіді учнів:
Слово викладача:
Це лише деякі напрями витрачання бюджетних коштів, але звідси вже можна зробити висновок про необхідність сплати податків. Своєчасні і достатні податкові надходження здатні забезпечити безпеку, фінансову стабільність і незалежність держави, вихід її з кризи, що зараз важливо.
4. Перевірка знань учнів за допомогою виконання вправ з удосконалення вивченого матеріалу:
4.1. Тож, розпочнемо ми з розминки. Вам пропонуються дві групи під назвами «Загальнодержавні податки та збори» і «Місцеві податки та збори». Ваше завдання – правильно розділити на групи податки та збори.
Мета вправи: перевірка знань учнів з видів податків.
Оцінювання: за розминку учні бали не отримують.
Виконання учнями вправи.
4.2. А зараз ми перевіримо знання вами визначень з теми «Податкові платежі» за допомогою Податкової вікторини. Вам потрібно буде з трьох запропонованих відповідей обрати правильну.
Мета вправи: перевірка знання визначень.
Оцінювання: кожна правильна відповідь 2 бали.
Виконання учнями вправи.
4.3. А зараз ми поділимось на дві команди для того, щоб продовжити наш урок.
Учні діляться на команди, обирають капітана та назву команди.
Гра «Знавці проведень».
Правила гри: Заздалегідь викладачем були підготовлені листи аркушів з проведеннями. Викладач оголошує господарську операцію. Кожна з команд, поміркувавши, підіймає аркуш з проводкою, яка відноситься до цієї господарської операції. Виграє команда, яка перша підняла аркуш з правильною відповіддю. Якщо відповідь першої команди не правильна – оцінюється відповідь другої команди.
Мета вправи: перевірка знання проведень за господарськими операціями.
Оцінювання: за кожну правильну відповідь кожен член команди отримує 1 бал.
Проведення гри.
1. Утримано податок з доходів фізичних осіб:
Дт 661 «Розрахунки за заробітною платою»
Кт 641 «Розрахунки за податками»
2. Нараховано податок на землю:
Дт 92 «Адміністративні витрати»
Кт 641 «Розрахунки за податками»
3. Нараховано податок із власників транспортних засобів:
Дт 92 «Адміністративні витрати»
Кт 641 «Розрахунки за податками»
4. Нараховано податок на додану вартість за результатами фінансового обліку:
Дт 70 «Доходи від реалізації», 71 «Інший операційний дохід»
Кт 643 «Податкові зобов’язання»
5. Відображено зобов’язання за податком на додану вартість за податковим законодавством:
Дт 643 «Податкові зобов’язання»
Кт 641 «Розрахунки за податками»
6. Нараховано податок на прибуток:
Дт 98 «Податок на прибуток»
Кт 641 «Розрахунки за податками»
Дт 641 «Розрахунки за податками»
Кт 31 «Рахунки в банках»
4.4. Наступний етап нашого уроку – це всім відома гра «Що? Де? Коли?».
Правила гри: Кожній команді по черзі задається випадкове питання (питання обирається за допомогою обертання барабану). Члени команди міркують над питанням і дають відповідь. Якщо відповідь не правильна, то право відповіді переходить до іншої команди.
Мета вправи: активізація пізнавальної діяльності учнів, сприяння розвитку логічного мислення.
Оцінювання: за кожну правильну відповідь кожен з членів команди отримує 3 бали.
Проведення гри.
4.5 Гра «Вигадай свій податок»
Правила гри: Кожна команда має вигадати новий податок для поповнення бюджету міста та його презентувати, спираючись на теоретичні знання курсу і застосування цих знань в життєвих ситуаціях. У процесі створення свого податку слід відобразити основні елементи податку:
Мета вправи: активізація розумової діяльності учнів.
Оцінювання: за кожен показник 1 бал.
Проведення гри.
5. Підведення підсумків уроку:
5.1. Викладач аналізує роботу учнів на уроці, рівень їх знань та умінь. Вказує на позитивні та негативні аспекти роботи групи в цілому та окремих учнів.
5.2. Колективна емоційна рефлексія. Учням пропонується домалювати ротик смайлу:
сподобалось байдуже не сподобалось
6. Домашнє завдання:
Перегляд анімаційного фільму «Місто мрії», презентованого Державною податковою службою України за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=q_B4QXx0Jm0&t=710s
1