План уроку
Тема уроку: «Види паніровок та їх призначення».
Мета уроку:
-навчальна – ознайомити учнів з видами паніровок, та їх призначенням; навчити їх розрізняти види паніровок, вміло добирати компоненти для приготування паніровок;
- розвиваюча – сприяння розвитку інтересу до кулінарії; розвивати аналітичне та логічне мислення при засвоєнні основних понять за темою уроку; вміння робити висновки;
- виховна – виховувати любов до обраної професії, інтерес до сумісних дисциплін; виховання в учнів старанності, працелюбності, дисцеплінованості та уваги.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та дидактичне забезпечення: роздатковий матеріал, картки-схеми, презентація «Види паніровок», навчальний фільм «Види паніровок».
Міжпредметні зв’язки: «Устаткування підприємства харчування», «Біологія», «Математика», «Санітарія та гігієна», «Охорона праці», «Організація виробництва».
Хід уроку
І. Організація групи.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-
З яких операцій складається технологічний процес обробки риби?
-
Якими способами розморожують рибу?
-
Для чого з черевної порожнини риби видаляють чорну плівку?
-
Як здійснюється пластування риби?
IІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
VІ. Формування нових знань.
Демонстрація фільму «Види паніровок»
План викладання нового матеріалу:
-
Панірування, види паніровок та їх призначення.
Панірування - кулінарний технологічний процес, який полягає в обвалюванні підготовлених м'ясних, рибних, овочевих та інших продуктів з метою створення на поверхні продукту захисного шару.
Презентація новогу матеріалу.
В якості панірувальних матеріалу можуть бути:
-
борошно пшеничне;
-
червона паніровка;
-
біла паніровка;
-
підсушений пшеничний хліб, нарізаний дрібними кубиками або брусочками;
-
манна крупа або пропарені вівсяні пластівці;
-
тверді сорти сиру;
-
різні сухі суміші компонентів, у тому числі з включенням спецій та прянощів, сухих пряних трав (кріп, базилік та ін).
-
Види паніровок:
-
борошняна паніровка- панірування у борошні;
-
червона паніровка – панірування у мелених сухарях з пшенічного хліба;
-
біла паніровка – панірування у дрібно потертому і просіяному черствому пшеничному хлібі без скоринки;
-
хлібна паніровка- панірування в пшеничному хлібі, нарізаному соломкою чи дрібними кубиками;
-
подвійне панірування- у борошні, льєзоні і в сухарях.
3 В чому потрібно змочувати напівфабрикати щоб паніровка краще трималась на поверхні?
-
Щоб паніровка краще трималась, напівфабрикати попередньо змочують у збитих яйцях або льєзоні (суміш молока або води і яєць).
4 Технологія приготування льєзону (1000 г):
-
Яйця (670 г) з’єднують з водою або молоком (340 г). Суміш збивають до утворення однорідної маси, проціджують і додають сіль (10г).
5 Технологія приготування тіста кляр:
-
Просіяне борошно розводять теплим молоком або водою (t 20-30 о С), розмішують, щоб не було грудочок, додають олію, розтерті сирі жовтки яєць, сіль, ретельно перемішують і залишають на 10-15 хв для набухання клейковини. Перед смаженням у тісто вводять збиті білки яєць і обережно перемішують.
6 Інші види паніровок:
-
Панірування в кунжуті:
-
В паніровці з кунжуту можна обсмажувати шматочки м'яса, риби, яблук, бананів і груш.
-
Морквяна стружка:
-
Щоб приготувати цю паніровку, моркву потрібно натерти на тертці і просушити в духовці. Панірування буде добре триматися, якщо продукт попередньо занурити в кляр чи льєзон.
-
Горіхова паніровка:
-
Горіхова паніровка не тільки надає страві апетитного вигляду, поліпшує смак і аромат, але і робить її ситнішою. Продукти панірують у різних горіхах, попередньо їх трохи подрібнивши.
-
Панірування в пластівцях:
-
Вівсяні або гречані пластівці доповнять смак рибних страв. Шматочки риби (котлети) потрібно змочити в льєзоні або яйцях, а потім обваляти в пластівцях.
-
Панірування в манній крупі:
-
Манна крупа відтіняє смак морепродуктів, курячого м'яса і капусти. Шматочки змочіть в рослинному маслі або льєзоні і запаніруйте зверху манною крупою.
-
Панірування в крихтах з крекерів або чіпсів:
-
Це панірування змінить смак будь-яких котлет. Для панірування крекери або чіпси потрібно стовкти в крихту.
V. Закріплення нового матеріалу.
-
Для чого використовується процес панірування?
-
Що використовують в якості панірувальних матеріалів?
-
Як отримують білу паніровку?
-
Як отримують червону паніровку?
-
Як приготувати тісто кляр?
-
Який хліб використовують для приготування хлібної паніровки?
-
Які сучасні види паніровок ви знаєте?
-
Що означає подвійне панірування?
VІ. Підведення підсумків.
1. Аналіз діяльності учнів.
2. Аналіз причин помилок та засоби по їх усуненню.
3. Повідомлення оцінок і обґрунтування .
4. Видача домашнього завдання: підручник: В.С.ДОЦЯК Українська кухня,
ЛЬВІВ ВИДАВНИЦТВО «ОРІЯНА – НОВА», 1998. ст 99-102.