План уроку виробничого навчання на тему: " Технологія приготування виробів з січеної натуральної маси з мяса та котлетної маси" січенох

Про матеріал
План уроку виробничого навчання з теми: "Технологія приготування виробів з січеної натуральної маси з мяса та котлетної маси" для використання майстрів в/н при виконанні практичних завдань
Перегляд файлу

План уроку  виробничого навчання

 Тема уроку: «Технологія приготування виробів із січеної натуральної маси м'яса та котлетної маси»

Мета уроку:

Навчальна: навчити самостійно організовувати робоче місце; дотримуватись правил проведення технологічного процесу; робити розрахунок сировини для приготування заданої кількості страв; самостійно готувати й відпускати страви, проводити бракераж; показувати рівень знань, умінь і набутих навичок.

 Виховна:  виховувати творче ставлення до праці та навчання,  любов і повагу до обраної професії.

 Розвиваюча: розвивати самостійність; уміння орієнтуватися у виробничих процесах; здібності до естетичного оформлення страв із використанням новітніх технологій.

 Тип уроку:  урок вдосконалення початкових умінь і формування навичок виконання операцій і видів робіт.

 Комплексно-методичне забезпечення уроку:

 Наочні засоби: збірник рецептур страв та кулінарних виробів.-М.: 1982; технологічно розрахункові картки приготування страв, картка опитування, картка самоконтролю, алгоритм приготування страв, таблиця проблемних ситуацій,  кольорові ілюстрації  напівфабрикатів з м`яса: котлети, биточки, тюфтельки, рулет.

 Інструменти та  інвентар: ножі кухарської трійки, ніж економка, робочі столи, м`ясорубка, розробні дошки „МС”, посуд, лотки, ніж для панірування. Продукти: м`ясо, хліб, молоко, сіль, перець, паніровочні сухарі, начинки. Устаткування та посуд для приготування : сковороди наплитні, ваги, електроплити, холодильна шафа, універсальна кухонна машина, комп`ютер, мультимедійна дошка.

 

 

Міжпредметні зв`язки:

1. Технологія приготування їжі та організація виробництва: тема «Приготування виробів із січеної натуральної та котлетної маси м`яса»

 2. Устаткування підприємств громадського харчування: тема «Машини для подрібнення м`яса та риби».

 3. Облік та калькуляція. Тема «Розрахунок сировини на невизначену кількість».

 4. Організація виробництва: тема « Організація м`ясо - рибного цеху».

 5. Санітарія та гігієна: тема «Санітарні вимоги до приготування та реалізація харчових продуктів»

 6. Охорона праці: тема «Технологічні вимоги безпеки під час експлуатації теплового обладнання»

Хід уроку

 І. Організаційно - вступна частина.

 1. Взаємне вітання.

 2. Перевірка наявності учнів на уроці.

 3. Перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявності повного комплекту санітарного одягу та технологічно-розрахункових карток.

 ІІ. Вступний інструктаж.

1. Повідомлення теми уроку: «Технологія приготування виробів із січеної натуральної маси м`яса та котлетної маси».

 2. Повідомлення мети уроку.

 3. Мотивація навчальної діяльності здобувачів.

4. Актуалізація знань.

 5. Інструктування з елементами показу

Мотивація навчальної діяльності

Майстер виробничого навчання: на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо вивчати тему «Технологія приготування виробів із січеної натуральної маси м`яса та котлетної маси».

 Вироби з січеної натуральної та котлетної маси є достатньо поширеними в українській кухні. Страви з котлетної маси є смачними, поживними, добре засвоюються. Вони є одним з основних джерел повноцінних тваринних білків. Амінокислотний склад м’язових білків близький до оптимального і має дуже високий коефіцієнт засвоєння (97 %). М’ясо також містить жири, які підвищують калорійність раціону. Страви з м’яса містять корисні вітаміни групи В та вітамін А, а також мінеральні речовини.

 Все почалося в давнину у Франції — саме ім’я «Котлета» походить від французького ребро (fin). З чого зрозуміло, що спочатку мали на увазі шматок м'яса на ребрі. Засмажений, продовгуватий шматок яловичини, і це був шматок  перших ребер, найближчих до шиї. Тепер ми називаємо їх натуральними котлетами. Потім і котлета перестала бути цілим шматком – м`ясо стало січеним. Згодом м`ясо перестало бути січеним, а стало фаршем. Далі появились добавки —  молоко, хліб, яйця і сухарі.

 Головна людина в радянській «котлетній» історії - є народний комісар харчової промисловості, завдяки йому котлета стала Попелюшкою і принцесою радянського громадського харчування в одній особі. Фарш, фарш і ще раз «фарш» дешево, поживно, і смачно. Перші м’ясорубки (grinder) з'явилися в кінці 70 років XIX століття і були імпортовані з Америки. Вони замінили, сікачі – качалки, які мали той же принцип, тобто різання. У 1890 р. були м’ясорубки з «черв’ячним» валом і хрестоподібним лезом. Покращились не тільки м'ясорубка, а також формування котлет. Появились котлето-формувальні машини і повністю механізовані лінії з виробництва котлет. В той же час, розширився асортимент із м'ясного фаршу. Ось так появились сучасні котлети. Під час проходження виробничого навчання на підприємствах ресторанного господарства ви переконалися, що асортимент страв з січеної натуральної  та котлетної маси різноманітний. Вони готуються не тільки в Україні, але в інших країнах світу та входять до більшості сучасних підприємств.

 Щоб уміти готувати якісні та смачні вироби, вам потрібно, перш за все: вивчати технологію їх приготування;  вміти робити розрахунок сировини;  дотримуватись норм закладання продуктів і послідовності ведення технологічного процесу; використовувати якісні продукти, правильно їх формувати; - правильно організовувати робочі місця, добирати інструмент, інвентар, посуд;  працювати охайно, готувати з бажанням і любов`ю.

Актуалізація опорних знань

 Актуалізація здійснюється такими методами:

   Грою «Ти –мені, а я –тобі» де здобувачі освіти задають один одному питання:

  1.               Яка маса з м’яса називається січеною натуральною?

 Січеною натуральною називається маса з м’яса пропущеного через м’ясорубку з решіткою, яка має великі отвори (d=9мм).

  1.               З яких частин м’якоті готують січену натуральну масу?

 Січену натуральну масу готують з тих частин м’якоті, яка містить велику кількість сполучної тканини (котлетного м’яса).

  1.               Яка маса з м’яса називається котлетною?

 Січена маса з м’яса до якої доданий заздалегідь замочений у холодній воді або молоці черствий хліб без скоринки з пшеничного борошна І сорту.

  1.               Яка кількість хліба додається до січеної натуральної маси з м’яса щоб отримати котлетну масу з м’яса?

На 1 кг м’якоті м’яса додається 250 г (25%) хліба.

  1.               Яку форму має напівфабрикат «Котлета».

 Напівфабрикат котлета має овально-приплюснуту форму з одним загостреним кінцем, до 2 см завтовшки, 10-12 см завдовжки і 5 см завширшки.

  1.               Яка особливість приготування напівфабрикату «Тюфтельки».

 

 

До котлетної маси з меншою кількістю хліба додають дрібно нарізану пасеровану цибулю.

2. Гра «Брей-ринг».

 Умови проведення гри: викладач поділяє групу на три підгрупи і зачитує учням опис технології приготування страви, за яким учні мають визначити назву страви. Підгрупа яка першою, за обмежений час (30 сек.) дасть відповідь, отримує 3 (три) бали.

 Завдання гри:

 1. Котлетну масу розділяють на порції по 57 г. (по 1-2 шт. на порцію) обкачують у червоній паніровці, надають овально-приплюснутої форми з одним загостреним кінцем 2-2,5 см завтовшки, 10-12 завдовжки, 5 см завширшки.

 ( Котлети січені ).

2. Котлетну масу формують на порції 57 г. ( по 2 шт. на порцію) обкачують у сухарях і надають округло-приплюснутої форми (2-2,5 см завтовшки, діаметром 6 см).

( Биточки січені).

 3. Котлетну масу розділяють на порції, панірують, надають овально приплюснутої форми 1 см завтовшки.

 (Шніцель).

4. Котлетну масу готують з меншою кількістю хліба додають пасеровану ріпчасту цибулю, порціонують (по 2-4 шт. на порцію). Формують у вигляді кульок, обкачують у борошні.

 ( Тюфтельки).

 Пояснення нового матеріалу.

 Тема сьогоднішнього уроку: «Технологія приготування виробів із січеної натуральної маси м`яса та котлетної маси». Сьогодні ми навчимося готувати такі вироби: ковбаски українські, січеники по – українські, зрази.

«Ковбаски українські»: Підготовлене м’ясо пропускають через м’ясорубку, додають сало нарізане кубиками, молоко або воду, хліб, сіль, перець і добре перемішують. З підготовленої маси формують ковбаски (2 шт. на порцію). 12 – 15 см. завдовжки, замочують у яйці, панірують у сухарях, смажать у жирі.

 Правила відпуску: Перед подаванням у тарілку кладуть комбінований гарнір, поряд – ковбаски, поливають їх вершковим маслом.

 Вимоги до якості: Смак – в міру солоний, смаженого м’яса. Запах – смаженого м’яса, спецій. Консистенція - м’яка, однорідна.

 «Зрази»:  це рулетики з м`яса, риби або картоплі з начинкою. Ця страва дуже поширена в польській, білоруській, литовській та українській кухні.  До котлетної маси додають менше хліба, порціонують, надають форми кружальця 1 см. завтовшки, на середину кладуть фарш, краї з’єднують, обкатують у червоній паніровці і формують у вигляді цеглини з овальними краями.

 Для фаршу пасеровану ріпчасту цибулю з’єднують з вареними січеними яйцями, зеленю петрушки, додають сіль, мелений перець, перемішують. Можна також для фаршу використовувати омлет, нарізаний дрібними кусочками. Підготовлені напівфабрикати підсмажують основним способом, і доводять до готовності у жаровій шафі.

Правила відпуску: На тарілці кладуть гарнір картопляне пюре, наперед зрази поливають маслом.

 Вимоги до якості: Зовнішній вигляд – форма цеглинки з заокругленими краями, на поверхні рум’яна кірочка без тріщин і ламаних країв. Смак - м’яса у міру солоний із запахом спецій. Запах – смаженого м’яса із спеціями. Консистенція – м’ясо соковите, мяке.

«Січеники по-українськи»:  це старовинна українська страва, яка прийшла до нас із часів Київської Русі. Вони являють собою перепічку із фаршу. Спочатку м`ясо дрібно сікли ножами, а пізніше стали пропускати на м`ясорубці . Підготовлене м’ясо пропускають через м’ясорубку і вимішують додаючи сіль і яйця. Вибивають. Формують січеники у вигляді кружалець і в середину кладуть подрібнені пасеровані гриби. Січеникам придають округлу форму, панірують у сухарях, замочують у яйцях і знову панірують. Смажимо на сковороді основним способом.

 Правила відпуску: на гарнір подають картоплю смажену, картопляне пюре.

 Вимоги до якості: Січеники повинні зберігати свою форму, мати рівномірну добре підсмажену кірочку. Смак страви специфічний, властивий певному виду м’яса, без стороннього присмаку. Консистенція – м’яка і соковита, фарш не сирий.

Практичний показ

 Послідовність виконання робот

1.Отримати інструмент, інвентар, посуд (розробну дошку „МС”, лотки, м’ясорубку, ніж).

 2.Організувати робоче місце:

а) вимити стіл та інструмент гарячою водою;

 б) перед початком роботи руки вимити милом і ополоснути їх 0,2% розчином хлорного вапна;

 в) ніж покласти лезом до дошки праворуч, продукти розмістити ліворуч;

 г) розробну дошку розмістити перед собою, на відстані 5-6 см. від краю стола;

д) м`ясо зачистити від плівок, сухожилок, порізати на шматочки;

е) білий черствий хліб без шкоринки замочити в охолодженому молоці або воді; є) пропустити один раз м`ясо через м’ясорубку, змішати з хлібом, пропустити ще раз крізь м`ясорубку;

 ж) довести котлетну масу до смаку, перемішати, вибити;

 з) порціонувати та запанірувати напівфабрикати.

 Для панірування напівфабрикатів організувати робоче місце:

1) ніж для панірування покласти праворуч від розробної дошки лезом до дошки, а поряд - посуд з сухарями,

 2) ліворуч від розробної дошки розмістити посуд з котлетною масою.

 3) лотки для готових напівфабрикатів розмістити попереду розробної дошки.

Видача завдань для самостійної роботи:

 Бригада №1 – приготувати ковбаски українські, комбинований гарнір.

 Бригада №2 – приготувати зрази, гарнір – картопляне пюре.

Бригада №3 – приготувати січеники по – українські, гарнір – картопля смажена.

III. Поточний інструктаж

Цільові обходи:

Під час виконання вправ здобувачами освіти, проводяться цільові обходи майстром виробничого навчання:

Під час обходу перевіряється:

Правильність організації робочого місця;

Дотримання правил охорони праці, санітарії та гігієни;

Ступінь засвоєння учнями показаних прийомів;

Послідовність технологічного процесу та дотримання учнями норми часу;

Раціональне використання продуктів;

Виявивши помилки в діях, навідними запитаннями майстер допомагає здобувачам самим знайти їх і відшукати виправлення.

IV. Заключний інструктаж

Підсумки робочого дня підводить майстер виробничого навчання.

Аналізує, як пройшло заняття, яких навчальних результатів досягла кожна бригада окремо і взагалі вся група.

Дотримує педагогічний такт, не докоряє за допущені помилки. Зауваження робитьтак, щоб не відбити бажання здобувачів до справи, щоб укріпити віру  у свої сили.

Значне місце під час підведення підсумків заняття відводиться аналізу дотримання учнями охорони праці.

 

Оголошує оцінки. Під час оцінювання робіт виходять насамперед з їх якості і термінів виконання. Виставлені  оцінки майстер обов'язково аргументує.

 Майстер видає домашнє завдання: вивчити та закріпити новий матеріал.

 Учні прибирають робочі місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
4437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку