План уроку з англійської мови 8 клас

Про матеріал

Розробка уроку з англійської мови з теми "Стиль життя", з використанням аудіюванням тексту, ознайомлення з новою лексикою, тематичного читання, роботи в парах, беіда по прочитаному матеріалу. Виконання лексичних вправ.

Продовження роботи з граматичним матеріалом, умовні речення нульового і першого типу, виконання граматичних вправ.

Розробка уроку з теми "Стиль життя" може стати в нагоді молодим вчителям, використовувати методику проведення розвитку навичок аудіювання, роботи в парах і групах. Методику пояснення складних граматичних тем та закріплення матеріалу в тренувальних вправах.

Перегляд файлу

Англійська мова

Підручник: О.С. Любченко

8 клас

LIFE STYLE

Шерстюк Людмила Миколаївна

вчитель англійської мови

ЗОШ І-ІІІ ст.. №4

м.Білгорода-Дністровського

Одеської області

 

 

Learning Outcomes:

By the end of the lesson learners will be able to  say about their  lifestyle and conditional sentences.

 

Materials:

1.  O. Lyubchenko’s textbook;

2.  worksheets;

3.  a disk.

 

Key competencies:

 

- initiative and entrepreneurship:

   to initiate oral communication in   English;

 

- social and civic:

  to collaborate  with others  or the outcome by communicating in 

   English;

 

- cognitive and learning:

  to analyze;

 

- the ability to learn throughout life:

   to work with the textbook independently.

 

 

 

Procedures

Activities

Time                 

Warming up

Game “Jigsaw sentences”

A set of  jigsaw  sentences is for each pair o group of four pupils. Which group will be the first one? (The cards are mixed.)

 

 4 min

Stage 1

Activity 1.

Pre – listening activity.

New words to help:

causeпричина, справа;

harm шкода;

knee – коліно;

case – випадок, обставина.

 

1 min

Activity 2.

Exercise 1  p.56

While listening activity:

- listen and fill in the blanks with the words you hear.

1- cause: 2 - quiet and slow; 3- too; 4- do;

5 –toward; 6 – exercise; 7 – remember; 8 – move.

 

4 min

Stage 2

Activity 1.

The work with home text4 p.55

Reading.

 

5 min

Activity 2.

Discuss in groups.

Exercise 5 p.55

1. Do you think the glamorous lifestyle is healthy? Why not?

2. Which is better: to look nice or to feel nice?

3. Can a healthy lifestyle be glamorous  at the same time?  How?

 

 

 

7 min

Procedures

                            Activities

Time  

Stage 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________

Stage 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activity 1.

The work with vocabulary.

Exercise 2, p.55.

1. Can you explain what   “glamorous”  means?

Choose six adjectives that best explain its meaning.

Attractive, intelligent, industrious, classy, elegant, out of-date, prestigious, doubtful, charming, plain, high fashion.

 

 

6 min

Activity 2.

2. In pairs, brainstorm what a glamorous

Lifestyle is. Use the today’s phrasal verb. (tell off-criticise)

1) Why do people want to live like this?

2) What about you?

 

______________________________________

Some grammer

Activity 1.

I am sure you are remember that Zero Conditional always describes what happens in General.

If babies are hungry, they cry. When you touch a fire, you get burnt.

First Conditional always describes a specific situation.

We never use Future Tenses after if, when, unless, fill, until, as soon as, etc.

If Present Tenser + Future Tense

If you touch a fire +  you will get burnt.

______________________________________

Activity 2.

Exercise 3, 4  p.57

 

6 min

 

 

 

 

 

 

________

8 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________

6 min

 

 

Procedures

Activities

Time  

Stage 5

 

For fun. Who is better?

The 1-st group:

I can carry a tree on my back.

When it grows. I’ll grow too.

That’s not very hard to do.

The 2-d group:

I am not small  I am so tall/

I can carry a rabbit with all.

When it hops I’ll hop too

That’s not very hard to do.

 

2 min

 

Homework

Exercise 8, 9.p.57

 

1 min

 

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку