План уроку з української літератури "Інтимна та пейзажна лірика Лесі Українки"

Про матеріал

Очікувані результати:

після уроку учні дізнаються про нову для них сторінку з життя Лесі Українки;

висловлять власне ставлення до цієї історії кохання;

проаналізують події та риси характеру цієї неодинарної особистості.

Методична мета: застосування методів інтерактивного навчання та критичного мислення.

Перегляд файлу

План уроку

Тема. Інтимна та пейзажна лірика Лесі Українки Мета: ознайомитися з історією  кохання  Лесі Українки  та  Сергія Мержинського,інтимною  та пейзажною лірикою поетеси, з’ясувати, що  стало  поштовхом  для  виникнення  цих  поезій; підвести учнів до усвідомлення особливостей поетичного стилю митця;

 розвивати мовлення  учнів, навички виразного  читання, ідейно-художнього аналізу поетичних творів; уміння працювати самостійно, в  групах;

формувати цілісну особистість, позитивне  ставлення до  романтичних  стосунків; 

виховувати любов до  поетичного слова  як могутнього засобу впливу на духовність, інтелект людини; виховувати волю, здатність протистояти труднощам.

Тип уроку: комбінований.
Методи і  прийоми: “Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися”,  “спеціальні ролі під час обговорення”,  бесіда,  робота  в  групах,  «Незакінчене  речення», інтерактивна вправа «Мікрофон»,експрес-опитування.

Обладнання: мультимедійна презентація, портрет письменниці,видання її творів, технологічні картки аналізу поетичного твору,  ілюстрації до поезій, аудіозаписи до поезій; вислів Й. В. Гете.
ТЗН: мультимедіа – проектор.                                                                       Випереджувальне завдання: учні-біографи  підготували  таємниці приватного життя Лесі Українки, учні-читці повинні були вивчити поезії  напам’ять за власним  бажанням.                                                                                                                                    Міжпредметні зв’язки: інформатика, українська та іноземна мови.
Очікувані результати:

  • після уроку учні дізнаються про нову для них сторінку з життя Лесі Українки;
  • висловлять власне ставлення до цієї історії кохання;
  • проаналізують події та риси характеру цієї неодинарної особистості.

Методична мета: застосування методів інтерактивного навчання та   критичного мислення.

Епіграф до уроку: «Любов – це чудова поема,що потім люди перечитують у спогадах,без болю,без прикрого почуття».

Леся Українка
 

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності 
        Оголошення теми уроку. Визначення мети, завдань

Вступне слово викладача

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Метод “ Знаємо”                                                                                                               Викладач пропонує учням таблицю “Знаємо – Хочемо дізнатися –  Дізналися”, учні поступово повинні її заповнити.

Що знаємо?

Про що хочемо дізнатися?

Про що дізналися?

 

 

 

 

 

 

Перевірка  домашнього  завдання:

        На  попередньому  уроці  ми  розглянули  творчість  Лесі Українки  як  патріотки, громадського  діяча, борця  з  суспільною  несправедливістю, навіть із  власною  долею. Вдома  ви  вивчили  вірш  Лесі Українки  «Contra…»  .

Експрес-опитування:

1.Прочитайте напам’ять поезію Лесі Українки «Contra spem spero».

2.Проаналізуйте поезію Лесі Українки  «Contra spem spero!». 3.Які види лірики вам відомі? 
4.Які з них ми вже розглянули на попередньому уроці?Про що ж ішлося в цих поезіях?

5.Назвіть зразки громадянської та філософської лірики Лариси Петрівни?

6.У темі уроку зазначено, що працюватимемо ми на уроці із пейзажною та інтимною лірикою. Про що ж ітиметься у цих поезіях?
 

      ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Метод ”Хочемо дізнатися” (Учні  зачитують підготовлену інформацію).                                             

 1.Міні – лекція викладача з елементами бесіди  

  •                             Що нового вдалося дізнатися про Лесю Українку,про її приватне життя?Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Розкажіть про знайомство Лесі Українки та Сергія Мержинського.

   - Яке враження справив Сергій Мержинський на Лесю Українку?

Міні-спектакль «Зустріч у Ялті»

 (звучить тихо музика, за столом сидить Леся, пише лист)

(Лист можна спроектувати на екран)

Проблемне  питання

Дайте відповідь на питання: «Що краще — коли кохаєш ти чи коли кохають тебе?» Чи є майбутнє у такого кохання?

  •  Це було перше і останнє справжнє кохання поетеси?
  • Як з’явився у житті поетеси Климентій Квітка?
  • Леся Українка таки одружилася з Квіткою,хоча кажуть,що вона його не кохала…
  • Чи залишилися спогади Климентія Квітки про Лесю Українку?
  • Уявіть,що Леся Українка народилася у Європі,наприклад у Німеччині. Як ви вважаєте,чи склалася б її доля значно краще ніж в Україні?

 

3.  Читання  поезії  «Чого являєшся мені…»

4.Виразне  читання  поезії  «Уста  говорять…».  (Викладач починає, учні  продовжують)

 

Обговорення  поезії.

- Чи  можна  назвати  цю  поезію  автобіографічною?

 - Чи  можна  стверджувати, що  ця  поезія  належить  до  інтимної  лірики, чому?

  - Що  має  на  увазі  поетеса, говорячи, що у  ній  постійно  бринить струна?

       -Чому поезія опинилася поза збірками?
          - Які  почуття  викликала  у  вас  поезія «Уста  говорять…»

 

Пейзажна лірика Лесі Українки

5.Робота з поезією «Стояла я і слухала весну»

      
     Декламування поезії напам’ять

Стояла я і слухала весну(Леся Українка)


6.Робота з поезією «Хвиля»

*Згадайте, чим було море для поетеси? Однією з таких поезій є «Хвиля».

Виразне читання поезії

V. Робота в групах.

(Учні аналізують поезії “Все-все покинуть, до тебе полинуть ”, “Уста говорять: ”Він  навіки згинув ”,«Стояла я і слухала весну…», «Хвиля»).

   зараз,об’єднавшись у  групи, з’ясуймо,за допомогою яких  поетичних  засобів  авторка  передає  свої  почуття.

                       Ідейно – художній  аналіз  поезій  чи  поезії

   І  група – «Все, все  покинуть, до  тебе  полинуть», «Стояла я і                                                    слухала весну…»;

ІІ група – «Уста  говорять: «Він  навіки  згинув»!» ,«Хвиля».

VI. Підсумки  уроку.

1.Метод “Що дізналися?” (Учні заповнюють дану таблицю,  що цікавого довідалися про поетесу).

2.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Підсумовуючи  все  сказане  і  зроблене  на  уроці, закінчіть  речення.

 «Я  не  знав(ла), а  тепер  знаю…»

 «Сьогодні  мені  було  цікаво…»

 «Найбільше  мене  вразило…»

«Найбільше мені сподобалась поезія…»

VІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці

 VIII.Домашнє завдання

  • Скласти  усне  висловлювання «Чи  змогла (зміг)  би  я, кохати  так, як  Леся?» (за  бажанням)
  • Прочитати  драму – феєрію «Лісова  пісня».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Anhelina Anhelina
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Wita Wita
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Sirka Soja
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Kira Kira
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
2130
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку