Мета виховної діяльності:
створити виховуючи середовище на основі демократизації і гуманізації шкільного життя, переорієнтувати внутрішній світ на збагачення індивідуального досвіду самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовираження, самореалізації;
побудувати систему виховання, яка відповідає загальнолюдським моральним цінностям особистості і суспільства;
включати у виховний процес культурно-національні чинники виховання, а саме, виховання на прикладах життєдіяльності батьків, навколишньої природи, розкриття величі національно державної мови, культури, міжнародної ролі України, видатних здобутків її славних синів та дочок.
ПОГОДЖЕНО
Директор НВК ________ О. Твардовська
«___» вересня 2018р.
План виховної діяльності
з учнями 5 класу
Вербівського навчально-виховного комплексу
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
на І семестр 2017-2018 н.р.
Класний керівник
Островець
Тетяна
Олександрівна
Науково-методична проблема школи
«Розвиток ключових компетентостей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадському суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на інноваційній основі».
Науково-методична проблема методоб’єднання класних керівників
«Формування загальнолюдських моральних цінностей шляхом залучення учнів до різних форм позакласної роботи».
Тема, над якою працює класний керівник
«Формування ключових компетентостей у виховній роботі класного керівника».
План
організаційно-практичних заходів
щодо Основних орієнтирів
виховання учнівської молоді 1-11 класів
та Програм національного виховання учнівської молоді
Дубровиччини, Рівненщини
за ціннісними ставленнями
на І семестр 2018-2019 н.р.
Умовні позначення:
1 – Основні орієнтири
2 – Програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини
3 - Програма національного виховання учнівської молоді Дубровиччини
Завдання виховної діяльності, визначені основними розділами програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 рр.:
Розділ 1. Ціннісне ставлення до суспільства і держави
Розділ 2. Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю
Розділ 3. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей
Розділ 4. Ціннісне ставлення особистості до себе
Розділ 5. Ціннісне ставлення особистості до природи
Розділ 6. Ціннісне ставлення особистості до праці
Розділ 7. Ціннісне ставлення особистості до мистецтва
Формувати основи естетичної культури.
Виявляти обдарованих дітей та розвивати їх творчі здібності у галузі мистецтва
Модель випускника середньої школи
Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю:
Ціннісне ставлення особистості до природи:
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей:
Ціннісне ставлення особистості до мистецтва:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави:
Ціннісне ставлення особистості до праці:
Ціннісне ставлення особистості до себе:
- наявність принциповості і незалежності вільної особистості в гармонії з гуманістичною толерантністю та вихованістю;
- дотримання правил культури поведінки і спілкування, високої загальної культури;
- вести здоровий спосіб життя.
Мета виховної діяльності:
Вересень
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до суспільства і держави |
Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю |
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей |
Ціннісне ставлення особистості до себе
|
Ціннісне ставлення особистості до природи |
1 тиждень |
Бесіда «Що таке патріот…?»(03.09) |
|
Година спілкування « Ти і твоє коло спілкування». (04.09) |
|
Малюнок на вільну тему. (07.09) |
2 тиждень
|
|
|
|
Бесіда «Травми. Види та наслідки». (13.09) |
|
3 тиждень |
|
|
|
|
|
4 тиждень |
|
Бесіда «Фольклор рідного краю». (24.09) |
|
|
|
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до праці |
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Робота з батьками |
Робота з класом |
Індивідуальна робота з учнями |
Охорона безпеки життєдіяльності
|
1 тиждень |
Квест за участі учнів середньої ланки. (03.09) |
|
|
|
|
Вступний інструктаж з охорони здоров»я «Загальні правила поведінки учнів у школі». (04.09) |
2 тиждень
|
|
|
|
Бесіда «Булінг. Прояви агресивності у класі». (12.09) |
Бесіда «Ти і твій друг». (10.09) |
|
3 тиждень |
|
Малюнок «Голуб миру. Ваше розуміння слова мир». (21.09) |
|
Бесіда «Правила спілкування або як не посваритися». (19.09) |
Методика діагностики рівня шкільної тривожності Філіпса. (17.09) |
Первинний інструктаж з пожежної безпеки «План евакуації». (20.09) |
4 тиждень |
|
|
Батьківські збори «Адаптація учнів до навчання у середній школі». (28.09) |
Година спілкування «Правила поведінки з однокласниками». (26.09) |
|
|
Листопад
Місячник правового виховання
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до суспільства і держави |
Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю |
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей |
Ціннісне став-лення особи-стос-ті до себе
|
Ціннісне ставлення особистості до природи |
1 тиждень |
Усний журнал: «Світова книга прав дитини» (06.11) |
|
|
|
|
2 тиждень
|
|
|
Конкурс сімей «Майстер на всі руки. (14.11)
|
|
|
3 тиждень |
Усний журнал «Підліток і закон». (20.11) |
|
|
|
|
4 тиждень |
|
Година спілкування «Засвоєння і збереження звичаїв і традицій родини, краю, Батьківщини, що впливає на соціальну спрямованість дитини в сім’ї та соціальному середовищі.» (29.11) |
|
|
|
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до праці |
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Робота з батьками |
Робота з класом |
Індивідуальна робота з учнями |
Охорона безпеки життєдіяльності
|
1 тиждень |
|
|
|
Опитувальник „ Мій клас” (методика Боврозера у модифікації Ю.Гільбуха). (06.11)
|
|
Бесіда «Правила користування кухонними, електричними та газовими приладами». (09.11) |
2 тиждень
|
|
|
|
|
Конкурс «Пісні моєї бабусі». (16.11) |
|
3 тиждень |
|
|
|
Батьківські збори
(23.11) |
|
Бесіда «Як підібрати правильний одяг». (22.11) |
4 тиждень |
|
Малюнок на тему « Я і мої права». (26.11) |
|
|
|
|
Жовтень
Місячник національно-патріотичного виховання
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до суспільства і держави |
Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю |
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей |
Ціннісне ставлення особистості до себе
|
Ціннісне ставлення особистості до природи |
1 тиждень |
|
|
|
|
|
2 тиждень
|
|
Година спілкування « Історія рідного краю». (09.10) |
|
Анкета-тест для визначення проблем міжособистісних взаємин. (11.10)
|
|
3 тиждень |
Брейн-ринг: «Знаємо свої права, виконуємо свої обов’язки. (19.10) |
|
|
|
Бесіда «Дбайливе ставлення до природи». (16.10) |
4 тиждень |
|
|
Бесіда «Морально-вольові якості». (23.10) |
|
|
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до праці |
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Робота з батьками |
Робота з класом |
Індивідуальна робота з учнями |
Охорона безпеки життєдіяльності
|
1 тиждень |
Формування трудової активності класу шляхом підвищення санітарного стану класної кімнати. (05.10)
|
|
|
Виховна година «Всі діти мають право на любов і піклування». (02.10)
|
|
Бесіда «Зброя в руках дитини». (04.10) |
2 тиждень
|
|
|
|
|
Методика: Неіснуюче тварина. (12.10)
|
|
3 тиждень |
|
|
|
Бесіда «Правила поведінки з однокласниками». (18.10) |
|
Бесіда «Якщо вдома не стало світла». (17.10) |
4 тиждень |
|
Година спілкування «Основи естетичної культури». (25.10) |
|
|
|
|
Грудень
Міжнародний тиждень права
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до суспільства і держави |
Ціннісне ставлення до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю |
Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей |
Ціннісне ставлення особистості до себе
|
Ціннісне ставлення особистості до природи |
1 тиждень |
Бесіда «Декларація прав дитини». (04.12) |
|
|
|
|
2 тиждень
|
Бесіда «Конвенція про права дитини». (11.12) |
|
|
|
|
3 тиждень |
Бесіда «Захист від недбалого ставлення, жорстокості, експлуатації».(18.12) |
|
|
Фотовиставка «У колі сім’ї». (20.12) |
|
4 тиждень |
|
|
|
Година спілкування «Правила та закони у твоєму житті». (27.12) |
|
Розділ. Тема. |
Ціннісне ставлення до праці |
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Робота з батьками |
Робота з класом |
Індивідуальна робота з учнями |
Охорона безпеки життєдіяльності
|
1 тиждень |
|
|
|
Бесіда «Правила поведінки учнів в школі та за її межами. (07.12) |
|
Бесіда « Правила безпечної поведінки на змарезлих водоймах». (05.12) |
2 тиждень
|
|
Година спілкування «Види мистецтва. Улюблений вид діяльності». (14.12) |
|
Виховна година «Закон. Знання. Відповідальність». (12.12) |
|
|
3 тиждень |
|
|
Бесіда «Підве дення підсумків успішності за І семестр 2018 н.р.» (21.12) |
|
|
Бесіда « Правила поведінки біля ялинки» (17.12) |
4 тиждень |
|
|
Бесіда до свята Нового Року в НВК. (24.12) |
Анкета-тест для вивчення взаємин у колективі. (28.12)
|
|
|
\
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
Родинне виховання – запорука доброго розвитку не лише окремої особистості, але й українського народу. Родинне виховання ґрунтується на тісній співпраці батьків з педагогічним колективом школи.
3. Національно-патріотичне виховання:
Національне виховання – є пріоритетним аспектом виховної роботи у школі, зорієнтованим на українську культуру, мову, національно-патріотичні традиції. В основу національного виховання покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи. Проводяться свято Різдва, свято Стрітення та свято матері; акція «Родина»; конкурс знавців рідної мови, конкурс читців, конкурс знавців народної казки.
Патріотичне виховання – основа, на якій ґрунтується суспільство держави. Стати громадянином, тобто свідомим членом суспільства, відданим сином Вітчизни, дуже непросто.
Години спілкування: «Правила та закони у твоєму житті», «Що таке правопорушення навчати її жити заради Батьківщини. Проводять заходи до Дня Збройних Сил України, Дня партизанської слави, річниць визволення селища і Київщини від фашизму;відзначення Дня пам’яті жертв голодомору 1932-1933 роки; проведення заходів до 75-річчя утворення Київської області, до 21-ї річниці Чорнобильської трагедії.
2.Уроки громадянськості: «Люби і знай свій рідний край», «Твоя країна – Україна», «Рід, родина, рідня», «Велика родина – рідна Батьківщина», «Історія української національної символіки»;
3.Години спілкування: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати неможна тільки Батьківщину…», «Українці – європейська нація»,
«Світ уявлень та вірувань», «Старовинна обрядовість в житті українців»;
4.Круглі столи: «Я і Україна», «Моральні заповіді українців», «Звичаї і традиції в житті українців», «Народне дитинознавство»,
«Вивчення геральдики нашого краю»;
5.Розмова-зустріч: «Дружна сім'я – першоджерело людського духу, високо моральності народу»;
6.Конференції: «Українці – гілка слов’янського народу», «Майбутнє України в наших руках», «Обрядовість і звичаєвість українців»,
«Походження держави і права», «Наш закон»; «Держава та людина»; «Право і мораль»; «Ми громадяни України»;
7.Класні години: «Національні герої України», «Живий подих історії», «Не розгубіть скарбів душі», «Україна – суверенна держава», «Походження українського народу»;
8.Інтелектуальні ігри, вечори, конкурси:
Брейн-ринг «Гетьмани України», «Що? Де? Коли?», Поле чудес, Вечори цікавої історії рідного краю, Вечори Пам’яті : визначні дати історії, Вечори творчого портрету, Вечір: «Забуті сторінки історії», виставки родинних реліквій, виставки народного одягу, виставки дитячих творчих робіт, виставки декоративно-прикладного мистецтва, конкурс народних традиційних страв, аукціон народної мудрості
4. Трудове виховання
Трудове виховання –прищеплює працелюбність і шанобливе ставлення до праці, формувати творчий підхід до вибору майбутньої професії, цілеспрямованість, уміння планувати своє життя.
5. Естетичне виховання
Естетичне виховання прищеплює дітям естетичні почуття, формує вміння бачити прекрасне і красиве, комічне і трагічне, розвиває художньо-естетичне сприйняття, естетичний смак і оцінювання, виховує естетичні цінності.
1. Класні години: «Естетичні цінності», «Естетичні почуття і судження», «Естетичний смак і оцінювання», «Прекрасне, красиве, потворне, комічне, трагічне»;
2. Години спілкування: «Естетичне сприйняття дійсності», «Формування естетичної мети», «Розвиток художньо-естетичного сприймання»;
6. Морально-етичне виховання.
Морально-етичне виховання – сприяє розвитку у дітях таких якостей, як доброта, людяність, щирість, повага одне до одного. Учні відкривають для себе незаперечну істину: кожна людина, що приходить у світ, є унікальною особистістю.
Екологічне виховання –передбачає забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, сформувати розуміння, що природа – першооснова існування людини, а людина – частина природи. Залучаючи учнів школи до екологічних трудових акцій: «Чиста планета», «Парад квітів біля школи», «Юннатівський зеленбуд» формується почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, виховується любов до природи. До Дня Землі традиційно проводиться конкурс малюнків: «Майбутнє Землі – в наших руках». Оскільки виховання і навчання тісно взаємопов’язані, то екологічне виховання є невід’ємною частиною декади біології: конкурс газет та плакатів «Екологічні проблеми ІІІ тисячоліття», фото конкурс «Ти і природа».
8. Формування здорового способу життя.
Формування здорового способу життя – має на меті навчити дітей цінувати власне здоров’я і дбати про нього, формувати такий світогляд учнів, що створить у них потребу ведення здорового способу життя.
Система роботи включає в себе організацію шкільного режиму: дотримання у школі гігієнічних норм щодо освітлення, температури повітря, шкільного обладнання, раціонального харчування, загартування; профілактичне медичне обстеження, пропаганду здорового способу життя і включення учнів у різні види спортивно-фізкультурної діяльності.
Розвиток пізнавальної активності спрямований на заохочення та підтримання школярів у прагненні здобуття нових знань, розвиток гармонійної, інтелектуально і духовно багатої особистості. Встановлено, що формування інтересу, активізація діяльності учнів, тобто інтелектуальне виховання ефективно здійснюється шляхом проведення:
Анкетування.
Соціальний паспорт класу
№ п/п |
Назва заходу |
Дата проведе-ння |
Відповідальний |
Результатив-ність проведеної роботи |
1 |
Бесіда «Правила безпечної поведінки учнів у школі» |
04.09 |
Островець Т.О. |
|
2 |
Бесіда «Як досягти успіху та бути здоровим» |
11.09 |
Островець Т.О. |
|
3 |
Бесіда «Вплив алкоголю на організм людини» |
10.10 |
Островець Т.О. |
|
4 |
Бесіда про дотримання учнями правил безпечної поведінки під час канікул |
05.11 |
Островець Т.О. |
|
5 |
Бесіда «Основні чинники здорового способу життя». |
12.11 |
Островець Т.О. |
|
6 |
Бесіда «До чого призводить паління?» |
19.11 |
Островець Т.О. |
|
7 |
Бесіда «Захоплення учнів у позаурочний час». |
10.12 |
Островець Т.О. |
|
8 |
Година спілкування «Як загартувати організм взимку» |
18.12 |
Островець Т.О. |
|
План заходів щодо організації профілактичної роботи з учнями (профілактика негативних явищ - наркоманії, алкоголізму, СНІДу,
статевого виховання, збереження репродуктивного здоров’я, дитячої бездоглядності та безпритульності)
Прізвище, ім’я учня |
Повна сім’я |
Розлучені |
Одиночки |
Інвалід (діагноз (захворювання) |
Малозабезпечені |
Багатодітні |
Сім’я, що опини-лася у складних життєвих обставинах |
Неблагополучна сім’я (категорія за проблемою) |
Доручення у класі |
Богатько Антон |
* |
|
|
|
|
|
|
|
санпост (по учням) |
Богатько Олександра |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
заступник старости |
Горбачевський Андрій |
* |
|
|
|
|
|
|
|
бібліотекар |
Козубовський Роман |
* |
|
|
|
|
|
|
|
інформатор |
Курч Вікторія |
* |
|
|
|
|
|
|
|
квітникар |
Леоновець Леся |
* |
|
|
|
|
|
|
|
староста |
Нагорна Анастасія |
|
|
* |
|
|
|
|
|
санпост (по класу) |
Твардовський Владислав |
* |
|
|
|
|
|
|
|
фотограф |
Твардовський Денис |
* |
|
|
|
|
|
|
|
фізорг |
Твардовська Марина |
* |
|
|
|
|
|
|
|
касир |
Листок здоров’я
№ |
П.І.П |
Дата народження |
Група здоров’я |
Група по фізкультурі |
Діагноз |
1 |
Богатько Антон Сергійович |
20.08.08 |
III |
ОСН. |
Карієс. ЛАП |
2 |
Богатько Олескандра Володимирівна |
19.11.07 |
III |
ОСН. |
Карієс |
3 |
Горбачевський Андрій Сергійович |
17.03.08 |
I |
ОСН. |
Здоровий |
4 |
Козубовський Роман Сергійович |
20.01.08 |
II |
ОСН. |
Порушення постави |
5 |
Курч Вікторія Василівна |
02.06.08 |
II |
ОСН. |
ГПМ ІІ ступеня |
6 |
Леоновець Леся Анатоліївна |
12.02.08 |
I |
ОСН. |
ЛАП |
7 |
Нагорна Анастасія Євгенівна |
25.02.08 |
I |
ОСН. |
Порушення постави |
8 |
Твардовський Владислав Віталійович |
10.02.08 |
II |
ОСН. |
Порушення постави. Дифузне воло І ст.. |
9 |
Твардовський Денис Віталійович |
06.12.07 |
I |
ОСН. |
Здоровий |
10 |
Твардовська Марина Сергіївна |
12.06.08 |
II |
ОСН. |
Дифузне воло І ст.. Порушення постави. |
учнів 5 класу
Умовні позначення:
1 – Основні орієнтири
2 – Програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини
3 - Програма національного виховання учнівської молоді Дубровиччини