Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування уроків математики
за підручником М.В.Богданович, Г.П.Лишенко
І семестр – 64 години (4 години на тиждень),
ІІ семестр – 72 годин (4 години на тиждень), за рік - 136 годин
Зведений перелік тематичних перевірних робіт,
які проводять в 4 класі з математики
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Тематична контрольна робота |
4 |
3 |
Тематична контрольна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень |
|
1 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
4 |
5 |
Тема 1. Повторення матеріалу 3-го класу.
Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 (8год)
Тема 2. Повторення матеріалу 3-го класу.
Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 (9год)
Контрольна робота № 1
Тема3. Нумерація багатоцифрових чисел (9год)
Тема 4.Шестицифрові числа (8 год)
Контрольна робота №2
Тема 5 Одиниці вимірювання величини. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел (13год)
Контрольна робота №3
Тема 6. Додавання і віднімання іменованих чисел.Швидкість.Час.Відстань.(12год)
Контрольна робота №4
Тема 7.Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число( 13год)
Контрольна робота № 1
Тема 8.Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число(14год)
Контрольна робота № 2
Тема9 Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями (10год)
Тема10. Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями (10год)
Тематична контрольна№3 робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень
Тема 11. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число (10год)
Тема 12. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число (11год)
Тематична контрольна№4
Тема 13. Повторення вивченого матеріалу. Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові(9год)
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація
Календарне планування уроків математики
за підручником М.В.Богданович, Г.П.Лишенко
І семестр – 64 години (4 години на тиждень),
ІІ семестр – 72 годин (4 години на тиждень), за рік - 136 годин
№ з/п |
№ ур в тем |
Тема уроку |
Дата |
вправи |
||
Тема 1. Повторення матеріалу 3-го класу. Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 (8год) |
||||||
1 |
1 |
Повторення вивченого. Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. |
|
1-10 |
||
2 |
2 |
Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. |
|
11-21 |
||
3 |
3 |
Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання й обчислення виразів. Складання і розв’язування задач за коротким записом. |
|
22-31 |
||
4 |
4 |
Зв'язок дій множення і ділення. Множення і ділення з числами 1 і 0. |
|
32-41 |
||
5 |
5 |
Письмове множення на одноцифрове число. Дії над величинами. Круглі числа. |
|
42-51 |
||
6 |
6 |
Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на зведення до одиниці |
|
52-61 |
||
7 |
7 |
Вправи на знаходження частини числа. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження частини числа |
|
62-70 |
||
8 |
8 |
Знаходження числа за його частиною. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за його частиною |
|
71-81 |
||
Тема 2. Повторення матеріалу 3-го класу. Вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 (9год) |
||||||
9 |
1 |
Множення й ділення на 10, 100. Задачі, що містять знаходження частини числа або числа за його частиною . |
|
82-91 |
||
10 |
2 |
Множення числа на добуток. Усний і письмовий способи множення на розрядні числа |
|
92-101 |
||
11 |
3 |
Письмове множення на двоцифрове число. Задачі на застосування дії множення на двоцифрове число |
|
102-111 |
||
12 |
4 |
Письмове множення на двоцифрове число. Ділення з остачею. Розв’язування задач. |
|
112-119 |
||
13 |
5 |
Ділення числа на добуток. Письмове ділення на круглих чисел на круглі |
|
120-129 |
||
14 |
6 |
Письмове ділення на двоцифрове число. |
|
130-138 |
||
15 |
7 |
Письмове ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач складанням виразу. |
|
139-145 |
||
16 |
8 |
Письмове ділення на одноцифрове число з остачею |
|
146-154 |
||
17 |
9 |
Контрольна робота № 1 (комб)
|
|
|
||
Тема3. Нумерація багатоцифрових чисел (9год)
|
||||||
18 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Нумерація багатоцифрових чисел. Утворення і читання чотирицифрових чисел в межах 2000. |
|
155-166 |
||
19 |
2 |
Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв’язування задач |
|
167-175 |
||
20 |
3 |
Читання чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення чотирицифрових чисел із розрядних чисел. Кути, види кутів. |
|
176-184 |
||
21 |
4 |
Читання і записування чотирицифрових чисел. Знаходження частини числа і числа за його частиною. Задачі, які включають знаходження частини числа. |
|
185-193 |
||
22 |
5 |
Читання і записування чотирицифрових чисел. Утворення числа 10000. Визначення кількості десятків, сотень, тисяч у числі. Задачі на зведення до одиниці з буквеним компонентом. |
|
194-205 |
||
23 |
6 |
Читання і записування п'ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка. |
|
206-216 |
||
24 |
7 |
Читання і записування п'ятицифрових чисел Утворення числа 20000. Лічба десятками тисяч до 10 0000. Письмове віднімання трицифрових чисел. |
|
217-225 |
||
25 |
8 |
Читання і записування п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Розвязування задач з геометричним змістом. |
|
226-235 |
||
26 |
9 |
Порівняння чисел. Читання і записування п’ятицифрових чисел. Письмове ділення з перевіркою множенням. Ускладнені задачі на знаходження третього доданка |
|
236-245 |
||
Тема 4.Шестицифрові числа (8 год)
|
||||||
27 |
1 |
Нумерація шестицифрових чисел: читання і записування шестицифрових чисел у межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Розв’язування задач. |
|
246-256 |
||
28 |
2 |
Читання і записування чисел у межах 200 000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. |
|
257-266 |
||
29 |
3 |
Нумерація шестицифрових чисел. Читання і записування, визначення числа тисяч у числі. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. |
|
267-274 |
||
30 |
4 |
Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу.. Таблиця розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрові і двоцифрові числа |
|
275-282 |
||
31 |
5 |
Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10,100, 1000. |
|
283-293 |
||
32 |
6 |
Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч і сотень тисяч у багатоцифрових числах. Розв’язування задач. |
|
294-304 |
||
33 |
7 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
||
34 |
8 |
Аналіз контрольної роботи. Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа у 10,100,1000 разів. Римські цифри |
|
305-314 |
||
Тема 5 Одиниці вимірювання величини. Додавання і віднімання багатоцифрових чисел (13год) |
||||||
35 |
1 |
Одиниці вимірювання довжини. Розв’язування задач. |
|
315-326 |
||
36 |
2 |
Одиниці вимірювання маси. Задачі, що розв’язуються способом відношення |
|
327-337 |
||
37 |
3 |
Заміна одних одиниць вимірювання довжини та маси іншими. Розв’язування задач |
|
338-349 |
||
38 |
4 |
Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач |
|
350-361 |
||
39 |
5 |
Міри часу. Розв’язування задач з буквеними записами. |
|
362-373 |
||
40 |
6 |
Додавання натуральних чисел. Закони додавання. Задачі, які розв’язуються додаванням. |
|
374-381 |
||
41 |
7 |
Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Задачі, які розв’язуються відніманням. |
|
382-389 |
||
42 |
8 |
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. |
|
390-396 |
||
43 |
9 |
Перевірка додавання відніманням. Складені задачі, розв’язання яких опирається на правило знаходження невідомого доданка |
|
397-404 |
||
44 |
10 |
Знаходження різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Розв’язування задач |
|
405-411 |
||
45 |
11 |
Додавання кількох доданків. Задачі на знаходження довжини сторони трикутника |
|
412-420 |
||
46 |
12 |
Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними |
|
421-430 |
||
47 |
13 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
||
Тема 6. Додавання і віднімання іменованих чисел. Швидкість. Час. Відстань.(12год) |
||||||
48 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси. Розв’язування задач |
|
431-438 |
||
49 |
2 |
Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел |
|
439-447 |
||
50 |
3 |
Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу. Розв’язування задач з іменованими числами. |
|
448-454 |
||
51 |
4 |
Розв’язування задач на визначення тривалості події, її закінчення та початку |
|
455-462 |
||
52 |
5 |
Розв’язування задач на визначення часу. |
|
463-472 |
||
53 |
6 |
Застосування способу округлення при додаванні й відніманні. Розв’язування задач |
|
473-481 |
||
54 |
7 |
Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Стовпчаста та лінійна діаграми |
|
482-489 |
||
55 |
8 |
Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху |
|
490-499 |
||
56 |
9 |
Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Знаходження значень виразів на додавання і віднімання. |
|
500-509 |
||
57 |
10 |
Задачі на знаходження часу за відстанню і швидкістю. Дії з іменованими числами |
|
510-519 |
||
58 |
11 |
Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних тіл. |
|
520-530 |
||
59 |
12 |
Контрольна робота № 4
|
|
|
||
Тема 7.Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число( 13год) |
||||||
60 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Дія множення. Переставний, сполучний і розподільний закони множення |
|
531-540 |
||
61 |
2 |
Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові Розв'язування задач |
|
541-549 |
||
62 |
3 |
Множення у випадку кількох нулів у першому множнику. Розв'язування задач двома способами |
|
550-557 |
||
63 |
4 |
Множення чисел, які закінчуються нулями Задачі на спільну роботу. |
|
558-566 |
||
64 |
5 |
Розв’язування задач на спільну роботу |
|
567-575 |
||
65 |
6 |
Ознайомлення з поняттям «площа фігури» Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісні дії. |
|
576-582 |
||
66 |
7 |
Обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач |
|
583-592 |
||
67 |
8 |
Знаходження площі і периметра прямокутника. Обчислення виразів на сумісні дії Розв’язування задач на спільну роботу |
|
593-601 |
||
68 |
9 |
Одиниці вимірювання площі. Прості і складені задачі, які включають дії над величинами, вираженими одиницями площі |
|
602-608 |
||
69 |
10 |
Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника |
|
609-616 |
||
70 |
11 |
Знаходження однієї із сторін прямокутника за його площею та відомою другою стороною. Задачі, аналогічні задачам на спільну роботу |
|
617-624 |
||
71 |
12 |
Обчислення площі фігур за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. |
|
625-633 |
||
72 |
13 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
||
Тема 8.Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число(14год) |
||||||
73 |
1 |
Аналіз контрольної роботи Дія ділення. Ділення на одноцифрове число. Властивості частки. |
|
634-644 |
||
74 |
2 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові числа (загальний випадок) . Розв’язування задач. |
|
645-654 |
||
75 |
3 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
655-662 |
||
76 |
4 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
663-671 |
||
77 |
5 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, якщо частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
672-680 |
||
78 |
6 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, якщо частка містить всередині нуль. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
681-687 |
||
79 |
7 |
Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
688-696 |
||
80 |
8 |
Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до одиниці |
|
697-705 |
||
81 |
9 |
Ділення іменованого числа на іменоване число. Розв’язування задач. |
|
706-714 |
||
82 |
10 |
Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух |
|
715-722 |
||
83 |
11 |
Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух. |
|
723-731 |
||
84 |
12 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок дій. Задачі на зустрічний рух |
|
732-740 |
||
85 |
13 |
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові Ділення на 10, 100, 1000 з остачею. Задачі на спільну роботу |
|
741-750 |
||
86 |
14 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
||
Тема9 Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями (10год) |
||||||
87 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Частини. Порівняння частин Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. |
|
751-759 |
||
88 |
2 |
Дроби. Порівняння дробів. Складені задачі, які включають знаходження частини числа |
|
760-769 |
||
89 |
3 |
Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розв’язування задач. |
|
770-776 |
||
90 |
4 |
Дроби. Складені задачі, які включають знаходження дробу від числа. |
|
777-787 |
||
91 |
5 |
Знаходження числа за значенням його дробу. Розв’язування задач. |
|
788-796 |
||
92 |
6 |
Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. Повторення правила множення числа на добуток .Подання дробу як частки двох чисел |
|
797-805 |
||
93 |
7 |
Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10, 100, 1000. |
|
806-813 |
||
94 |
8 |
Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язання яких вимагає знаходження дробу від числа |
|
814-822 |
||
95 |
9 |
Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв’язування задач на пропорційне ділення. |
|
823-830 |
||
96 |
10 |
Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові числа. |
|
831-838 |
||
Тема10. Ознайомлення з дробами. Множення і ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями (10год) |
||||||
97 |
1 |
Знаходження добутку виду 2400 · 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення |
|
839-848 |
||
98 |
2 |
Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей |
|
849-857 |
||
99 |
3 |
Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число |
|
858-866 |
||
100 |
4 |
Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. |
|
867-875 |
||
101 |
5 |
Письмове ділення трицифрових чисел на круглі двоцифрові числа з остачею. |
|
876-884 |
||
102 |
6 |
Порівняння задач на пропорційне ділення. Письмове ділення з остачею на круглі числа. |
|
885-892 |
||
103 |
7 |
Ділення виду 45780:60 і 299600:700. Задачі на рух |
|
893-901 |
||
104 |
8 |
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифровф круглі у випадку, коли в частці є нулі. Задачі з буквеними даними. |
|
902-910 |
||
105 |
9 |
Ділення чисел, що закінчуються нулями. Дії з іменованими числами. Розв'язування задач |
|
911-920 |
||
106 |
10 |
Повторення вивченого. Контрольна робота№3 з перевірки сформованості навичок усних обчислень (математичний диктант) |
|
|
||
Тема 11. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число (10год) |
||||||
107 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Письмове множення двоцифрових чисел. Задачі на знаходження числа за двома різницями |
|
921-927 |
||
108 |
2 |
Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. |
|
928-934 |
||
109 |
3 |
Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями |
|
935-941 |
||
110 |
4 |
Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями. Запис периметра і площі квадрата у загальному вигляді. |
|
942-949 |
||
111 |
5 |
Знаходження значень виразів на сумісні дії Задачі на знаходження числа за двома різницями |
|
950-958 |
||
112 |
6 |
Множення багатоцифрових чисел на трицифрові(ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії |
|
959-967 |
||
113 |
7 |
Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578· 403. Розв’язування задач |
|
968-976 |
||
114 |
8 |
Ділення на двоцифрове число. Поняття про середнє арифметичне (додатковий матеріал) |
|
977-986 |
||
115 |
9 |
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею. |
|
987-995 |
||
116 |
10 |
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь |
|
996-1003 |
||
Тема 12. Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число (11год) |
||||||
117 |
1 |
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Розв'язування задач |
|
1004-1012 |
||
118 |
2 |
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка ділення множенням |
|
1013-1019 |
||
119 |
3 |
Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка |
|
1020-1027 |
||
120 |
4 |
Ділення на двоцифрове число у випадку, коли частка містить нулі. Розв’язування задач на зведення до одиниці |
|
1028-1035 |
||
121 |
5 |
Ділення на двоцифрове число у випадку, коли в кінці частки є нуль. Задачі з буквеними даними |
|
1036-1042 |
||
122 |
6 |
Ділення з остачею на двоцифрове число у випадку, коли частка закінчується нулем. Задачі на спільну роботу |
|
1043-1050 |
||
123 |
7 |
Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв’язування задач. |
|
1051-1058 |
||
124 |
8 |
Дії з іменованими числами. Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Задачі на спільну роботу. |
|
1059-1066 |
||
125 |
9 |
Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв’язування нерівностей. |
|
1067-1075 |
||
126 |
10 |
Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширенні задачі на знаходження суми двох добутків. Складання і розв’язування рівнянь. Ділення іменованих чисел. |
|
1076-1084 |
||
127 |
11 |
Контрольна робота №4 |
|
|
||
Тема 13. Повторення вивченого матеріалу. Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові(9год) |
||||||
128 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Розв’язування задач |
|
1085-1092 |
||
129 |
2 |
Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними. |
|
1093-1100 |
||
130 |
3 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
|
|
||
131 |
4 |
Узагальнення і систематизація знань учнів |
|
1104-1114 |
||
132 |
5 |
Натуральний ряд чисел. Будова натурального числа в десятковій системі числення. Порівняння чисел. |
|
С.172 |
||
133 |
6 |
Величини. Метрична система мір |
|
С.172-174 |
||
134 |
7 |
Додавання і віднімання. Закони додавання та властивості різниці. |
|
С.174-175 |
||
135 |
8 |
Множення. Закони множення і властивості частки |
|
С.175-176 |
||
136 |
9 |
Підсумковий урок за рік |
|
|
||